Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp bij vinden van een Mustang!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Hulp bij vinden van een Mustang!

Bericht door kaap koraal »

Even voor de duidelijkheid (Ik als Mustang owner moet me even melden :), de laatste Mustang 5.0L V8 maakt het de BMW M3 lastig en hij is zelfs op sommige punten beter en dat zelfs op het circuit (bron zie youtube) ...Dus niet zo minnetjes over de Legend Mustang . Ok in de VS op elke streetcorner hier in NL exclusiever als menig Porsche/BMW M series/MB enz enz. Maar in de VS "the best bang for the buck" !!

TS: Je hebt gelijk om zo'n dikke bak te huren (zal alleen 99% een V6 met 315pk zijn die wel goed van zijn plaats komt trouwens ...zelf afgelopen september gehuurd)
Ik zeg altijd maar zo ...als je een echt complete real American feal holiday wil ga je geen Ford Focus/Toyota Yaris huren !! Dat past gewoonweg niet !!
Dus veel succes met huren en lots of (driving)fun !!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Nou op elke street corner -
als je de echte US feel wilt, dan huur je een pick up truck -
Best bang for the buck ? (zei Jeremy dat ook ?)
Het is natuurlijk een rear wheel drive car en als zodanig een andere rijervaring dan een 'gewone' auto met front wheel drive - en steeds meer all wheel drive.
KK, wat verbruikt die V8 eigenlijk ? en hoe vaak heb je nieuwe banden nodig ?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Almeidacorp schreef:Is dit goed te doen in 1 dag? (las dat het ~8 uur rijden is, maar weet niet of dat wel klopt ivm met drukte in de buurt van NYC)
Misschien rare vraag maar is het enigzins veilig te doen met zo'n bak? :P Hiermee bedoel ik dat als wij ervoor kiezen om ergens bij een snelweg cafeetje (liefst zo'n authentic US gevalletje) een hapje doen. Dat we gelijk neergeknuppeld worden en bak weg? :P
Het zal best te doen zijn maar dan rijd je wel enkel snelwegen. Wat voor Mustang wil je trouwens huren? Convertible of Coupe? Met een Convertible is juist het rijden op een interstate minder leuk vind ik persoonlijk. De kap open met 70 mph vind ik niet fijn en doe 'm dan meestal dicht (zeker op langere ritten). Wil je een Coupe dan heb je dat 'probleem' natuurlijk niet maar om dan je roadtrip van Buffalo naar New York enkel over de interstate te doen is ook wel weer zonde vind ik. Je huurt immers een speciale auto en daar wil je ook van genieten. De interstate is vaak weinig boeiend en juist via de kleinere wegen kun je optimaal genieten van je auto (vind ik :) ).

Zoals anderen ook al aangeven hoef je niet bang te zijn dat ze jou 'neerknuppelen' met je Mustang. Mijn ervaring is juist dat je veel positieve aanspraak krijgt. Veel Amerikanen vinden de Mustang toch een mooie auto en de keren dat ik in een Mustang (convertible) reed kreeg ik enkel positieve reacties. :D

Ik liet soms de auto gewoon met de kap open op een parkeerplaats staan als ik even naar de winkel ging. Wel de waardevolle spullen in de kofferbak maar maakte me voor de rest geen zorgen. Zelfs de navigatie wel eens laten zitten al zou ik dat nu niet meer zo snel doen. We hoeven het ook niet uit te lokken... :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De auto's die het meeste gestolen worden zijn de auto's waar er juist veel van rondrijden (tenzij je vlak bij de grens met Mexico woont heb ik begrepen).
Want daar zijn de onderdelen van veel gevraagd, en dus goed te verkopen aan een chop shop.
Stelen van alleen een onderdeel is ook populair: bv. airbags of de katalysator. Bij een van mijn buren - veel laten hun pick-up buiten de garage staan - verdween de tail gate van zijn truck onlangs.
Almeidacorp
Amerika-newbie

Bericht door Almeidacorp »

bello schreef: Hoe dan ook: ik hoop dat je je Mustang (cabrio?) vindt en die zonder al te idiote drop off kosten kunt huren. Als je toch geld uitgeeft aan een huurauto, moet het er wel een zijn waar je je nu al op verheugt, redeneren wij altijd. En een Mustang is gewoon echt weer een iets anders!
Kijk jij begrijpt het :P Vind het zelf gewoon een leuk bak en een leuk idee om het tripje een beetje extra te geven.

Bedankt voor de tips mensen! Wel jammer idd dat het een saai stukje rijden is. Iemand enige tips voor route die ik zou moeten nemen? Enige route die ik nu in gedachte heb is die van Googlemaps :P
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik begrijp het ook wel, maar je zit in de auto - of ga je er de hele weg naast lopen om van te genieten ?
Plus vis eerst eens uit hoeveel je extra gaat betalen aan verzekeringen enz., en bedenk dan of het je waard is, of dat je niet liever lekker gaat eten van dat geld.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan ook in Toronto een auto huren en die in Niagara aan de Ameriaanse kant achter laten. Je stapt dan een taxi in, of te voet de brug over aan de watervallen (ook al leuk op zich!). Je hebt best mooie stukken die je langs het Lake Ontario rijdt als je van Toronto naar Niagara rijdt. 1,5 uur als je buiten het spitsuur rijdt en via de snelweg (QEW), maar je kan ook nog langs Lakeshore rijden tot in Burlington, en daar de snelweg opgaan (de zogenaamde 'Burlington Skyway'). Onderweg best leuke plaatsjes om eens te stoppen en van het meer te genieten. Maar de bus gaat ook. Of de Go trein, of de VIA trein.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De rit van Toronto naar The Falls over de Peninsula is inderdaad stukken mooier dan de rit door NY state, zeker als je langs Lake Ontario blijft rijden.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

oortjes schreef:Nou op elke street corner -
als je de echte US feel wilt, dan huur je een pick up truck -
Best bang for the buck ? (zei Jeremy dat ook ?)
Het is natuurlijk een rear wheel drive car en als zodanig een andere rijervaring dan een 'gewone' auto met front wheel drive - en steeds meer all wheel drive.
KK, wat verbruikt die V8 eigenlijk ? en hoe vaak heb je nieuwe banden nodig ?
Een pick-up zou ook idd een goeie zijn maar die heb ik nog nooit ergens te huur gezien.

Jeremy zei dat vast ook maar bijna elk ander autoprogramma gebruikt dat, omdat het ook echt zo is.De dikste V8, meeste Pk's voor het minste geld.

Het verbruik kijk ik maar niet naar omdat het toch niet mijn daily driver is en aangezien het een cabrio is gebruik ik hem dus niet zo vaak in NL :)
Banden gaan best lang mee als je niet amerikaans gaat burnen (vind ik zonde) Ik ben wel binnenkort aan de beurt met mijn achterbanden (275-40-20 Pirelli P zero's) in NL 300 stuk :(
Maar mannen/jongens en auto's ...dan weet je het wel.
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

Hier in Miami en Fort Lauderdale en onlangs ook in San Francisco stonden er verschillende Mustangs maar ook Camaro's om te huren bij verschillende bedrijven.

Ons werd in SF zelfs een Camaro Convertible aangeboden voor $ 30 per dag bijbetaling ! Dus wie weet moet Mustang ook lukken ? :wink: :wink: :wink: :clap:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer