Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Maand in het noordoosten.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Maarten86
Amerika-ontdekker

Maand in het noordoosten.

Bericht door Maarten86 »

Het was even afwachten maar ik ben vorige maand ingeloot voor de NYC Marathon op 4 November en ben van plan nog een paar weken achteraan te plakken voor vakantie.

Mijn vraag is of er in die periode nog speciale dingen zijn te beleven die uniek zijn in die tijdsperiode.
Nu heb ik al wat onderzoek gedaan en een lijst gemaakt van plaatsen en dingen die ik mee wil maken.

Omdat op 30 oktober Halloween plaatsvind ben ik al een week voor de marathon in NY en kom dus 29 oktober al aan.

- 30 oktober Halloween, verder geen specifieke locaties of evenementen, ga waarschijnlijk met een vriendin naar een houseparty.
- 4 november NYC Marathon.
- 6 November presidential election in DC, waar of wat weet ik ook nog niet misschien wordt er wat georganiseerd bij national mall?
- 23 November Thanksgiving, normaal een gesloten familiegebeuren maar er is blijkbaar een bekende parade 'georganiseerd door Macy's en misschien nog andere dingen?
- 24 November Black Friday, kijken of ik wat leuks kan scoren maar het is het niet waard als ik uren in de rij moet staan en pepperspray in mn ogen krijg van opdringerige klanten.

Ik was tussendoor nog van plan om naar Boston en Philadelphia te gaan, Philly voor de Rocky stairs en misschien wat historie over de founding fathers maar Boston lijkt me een erg saai gebeuren maar misschien ben ik onwetend en kunnen jullie mij beter informeren.

De planning ziet er al aardig uit maar het kan denk ik beter, met jullie hulp. :thumbup:
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Maand in het noordoosten.

Bericht door analogkid »

Super dat je de marathon van NY gaat lopen!

Boston is zeker niet saai! Het is een hele leuke stad, waar je een hoop historie kunt vinden van de US. The Freedom Trail is erg leuk om te lopen en het havengebied is erg leuk. Je kunt naar Harvard, Prudential op, naar een wedstrijd van de Celtics, etc. Je kunt je daar rustig twee of drie dagen vermaken.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Maarten86
Amerika-ontdekker

Bericht door Maarten86 »

ah leuk ik heb wel interesse om een ballgame mee te maken, is het sportseizoen dan al begonnen?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Maarten86 schreef: - 23 November Thanksgiving, normaal een gesloten familiegebeuren maar er is blijkbaar een bekende parade 'georganiseerd door Macy's en misschien nog andere dingen?
- 24 November Black Friday, kijken of ik wat leuks kan scoren maar het is het niet waard als ik uren in de rij moet staan en pepperspray in mn ogen krijg van opdringerige klanten.
Als je er in slaagt wat contacten aan te knopen met locals, dan garandeer ik je dat jij met Thanksgiving ergens bij een familie aan de kalkoen zit :D

Afgelopen jaar was onze eerste Thanksgiving sinds we in de VS wonen. We hebben ik weet niet hoeveel uitnodigingen gehad van mensen die we in sommige gevallen amper kenden, om bij hen Thanksgiving te vieren. Het is dat we al eerder besloten hadden die week naar Mexico te gaan, maar anders had het me echt hartstikke leuk geleken om zoiets eens mee te maken :)

Dus mocht je iemand tegen komen met wie je goed kunt opschieten, vraag hem/haar dan vooral naar tips om Thanksgiving door te brengen, of maak in ieder geval duidelijk dat je in je eentje op een hotelkamer zit die avond :D

Wat betreft Black Friday: persoonlijk gruwel ik van events waar je met honderd mensen tegelijk in de koopjesbakken staat te graaien, maar Black Friday heeft inmiddels ook het internet bereikt (online shoppen dus). Ik weet niet precies wanneer je terugvliegt; leveringstijden zijn in dit land soms schrikbarend lang, dus je zou wel zeker moeten weten dat je spullen op tijd worden geleverd. Plus dat je dan natuurlijk wel een (hotel)adres moet kunnen opgeven waar je tegen die tijd zit. Sommige winkels hebben ook een in-store pick-up. Dan moet je dus je bestelling plaatsen op Black Friday en kun je het op een later (rustiger) moment afhalen.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

De NBA begint eind oktober weer (nu vindt de afsluiting van het seizoen plaats o.b.v. Playoffs).

Je kunt in de buurt van Boston, namelijk in Glouchester mogelijk (nog) gaan Whale Watchen.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

DVDGuy schreef:Je kunt in de buurt van Boston, namelijk in Glouchester mogelijk (nog) gaan Whale Watchen.
Er worden ook tours vanuit Boston zelf (bij het Sea Aquarium) georganiseerd, al weet ik niet of je dan net zoveel kans hebt om ze te spotten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer