Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Roadbook
-
- Amerika-ontdekker
Roadbook
Hoi allemaal,
Ben nu bijna klaar met ons roadbook, maar zoek een mooie niet zo zware map om alles op te bergen. Heb al bij allerlei winkels gekeken maar kan niks leuks vinden. Er moeten papieren in voor 24 dagen en de hotelvouchers en het moet ook nog in de rugtas mee.
Iemand een goed idee, bij voorbaat dank, Petra
Ben nu bijna klaar met ons roadbook, maar zoek een mooie niet zo zware map om alles op te bergen. Heb al bij allerlei winkels gekeken maar kan niks leuks vinden. Er moeten papieren in voor 24 dagen en de hotelvouchers en het moet ook nog in de rugtas mee.
Iemand een goed idee, bij voorbaat dank, Petra
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Roadbook
Ik steek mijn papieren gewoon in een kartonnen opbergmap met zo'n rekker rond. Elastomap heet het denk ik. 

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik pak altijd de goedkoopste 2-ringsband van de Action. Die wegen niet veel.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Wij doen het per dag in een showmap(plastic hoesje) en doen dan alles in zo'n inbindmap,ook plastic.
Albert.
Albert.
-
- Amerika-ontdekker
Ja een inbindmap, dat beboel ik ook, en dan wil ik natuurlijk een mooie. Er moeten van allerlei papieren in en die gaan inderdaad dan in plastic hoesjes. Maar waar koop je een wat luxere inbindmap?.
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Kantoorboekhandel,Hema,V&D om maar iets te noemen.
Albert.
Albert.
Ik laat mijn roadbook afdrukken en inbinden bij een papierhandel.
Kost niet zo enorm veel, en je hebt geen kans op wegvliegende papieren of dingen die je kwijt bent.
Kost niet zo enorm veel, en je hebt geen kans op wegvliegende papieren of dingen die je kwijt bent.
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik maak mijn roadbook dit jaar op de Ipad. Het vorige zat in een eenvoudig plastiek kaftje. Deze keer bouw ik het roadbook op dezelfde manier op maar ipv te printen zet ik alles in pdf. Deze pdf's plaats ik dan op de ipad. In google chrome zit een functie waarbij je ipv te printen kan kiezen om op te slaan als pdf.
Dat spaart aardig wat gewicht uit en het is nog handig ook. Bij kaartjes kan je bv veel beter inzoomen. Daarnaast heb ik nog verschillende gratis of zeer goedkope apps gedownload over de streken en plaatsen waar we komen.
Dat spaart aardig wat gewicht uit en het is nog handig ook. Bij kaartjes kan je bv veel beter inzoomen. Daarnaast heb ik nog verschillende gratis of zeer goedkope apps gedownload over de streken en plaatsen waar we komen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb aan dat soort mappen nooit veel geld uitgegeven, want het wordt gevouwd en geplooid. Dan kan je beter, eenmaal terug thuis, het nog eens terug afprinten en dan in een duurdere map steken. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Gelijkaardig topic; mijn reactie daar: viewtopic.php?f=10&t=14448&start=40#p701622
Inbinden doe ik niet. Vind het juist handig om er 1 blad uit te kunnen halen. Dat ligt dan op het dashboard of in het opbergvak van de deur. De rest van de map kan gewoon opgeborgen in de rugzak blijven...
Je kan het ook opslaan als pdf en op je smartphone/tablet bekijken, maar voor in de auto vind ik 1 los recto verso A4-tje per dag wel handig.
Ik doe het wel, maar dan enkel als backup in het geval het roadbook in brand vliegt op de bbq bijvoorbeeld. (Ons roadbook word trouwens gemaakt in Google Documents, dus als we een hotel hebben met computer-ruimte, kunnen we het daar gemakkelijk nog eens opnieuw afdrukken.)
Inbinden doe ik niet. Vind het juist handig om er 1 blad uit te kunnen halen. Dat ligt dan op het dashboard of in het opbergvak van de deur. De rest van de map kan gewoon opgeborgen in de rugzak blijven...
Je kan het ook opslaan als pdf en op je smartphone/tablet bekijken, maar voor in de auto vind ik 1 los recto verso A4-tje per dag wel handig.
Ik doe het wel, maar dan enkel als backup in het geval het roadbook in brand vliegt op de bbq bijvoorbeeld. (Ons roadbook word trouwens gemaakt in Google Documents, dus als we een hotel hebben met computer-ruimte, kunnen we het daar gemakkelijk nog eens opnieuw afdrukken.)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hier staat onze map met ons roadbook. Deze map gebruiken wij al 4 jaar. Hierin zitten alle reserveringen en alles wat we willen weten. De reserveringen zitten in een doorzichtmapje, zodat we ze er zo uitkunnen halen. Per dag zit er zo'n mapje in en daar gaat dan ook weer van alles in als we op reis zijn, zoals folders e.d.
De map is dan misschien wat duurder maar we hebben er al een paar jaar plezier van.
De map is dan misschien wat duurder maar we hebben er al een paar jaar plezier van.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Op een ipad of inbinden lijkt me ook niet echt handig. We nemen er regelmatig een paar papieren uit voor bv een route van een wandeling. Een ipad is lastiger in de achterzak te steken en is snel stuk. Ik weet ook niet of die nog goed functioneert in de soms toch extreme temperaturen.
Wij deden alles gewoon in plastic mapjes, en die in een aantal Leitz fardes. Allemaal heel dun en flexibel, en alles blijft netjes. Ook hadden we zo ook maar een minimum aan materiaal vooraan in de wagen liggen. Ook steken we documentatie die we ter plaatse krijgen tussen die mapjes, zodat alles gewoon netjes samenblijft. (Achteraf is ons roadbook dus praktisch dubbel zo dik geworden door alle krantjes, extra documentatie, mapjes e.d.)
Wij deden alles gewoon in plastic mapjes, en die in een aantal Leitz fardes. Allemaal heel dun en flexibel, en alles blijft netjes. Ook hadden we zo ook maar een minimum aan materiaal vooraan in de wagen liggen. Ook steken we documentatie die we ter plaatse krijgen tussen die mapjes, zodat alles gewoon netjes samenblijft. (Achteraf is ons roadbook dus praktisch dubbel zo dik geworden door alle krantjes, extra documentatie, mapjes e.d.)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben ook veel gegevens via pdf files op de ipad aan het zetten in ibooks. Maar enige dat nu alles in de boekenrek door elkaar staat. Heb jij een tip hoe te ordenen? Welke apps heb je gedownload?onderlegger schreef:Ik maak mijn roadbook dit jaar op de Ipad. Het vorige zat in een eenvoudig plastiek kaftje. Deze keer bouw ik het roadbook op dezelfde manier op maar ipv te printen zet ik alles in pdf. Deze pdf's plaats ik dan op de ipad. In google chrome zit een functie waarbij je ipv te printen kan kiezen om op te slaan als pdf.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben ook veel gegevens via pdf files op de ipad aan het zetten in ibooks. Maar enige dat nu alles in de boekenrek door elkaar staat. Heb jij een tip hoe te ordenen? Welke apps heb je gedownload?onderlegger schreef:Ik maak mijn roadbook dit jaar op de Ipad. Het vorige zat in een eenvoudig plastiek kaftje. Deze keer bouw ik het roadbook op dezelfde manier op maar ipv te printen zet ik alles in pdf. Deze pdf's plaats ik dan op de ipad. In google chrome zit een functie waarbij je ipv te printen kan kiezen om op te slaan als pdf.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb 2 mapjes. 1 voor routes en wat info. Die lees ik 's morgens even door, bepaal wat ik echt wil zien. En de route is meer in overeenstemming met eventueel al geboekte overnachtingsplekken. Die kijk ik 1x door en de rest zie ik op de navigatie wel. Ik heb wel een uitgebreide dagbeschrijving, maar dat zijn meer de dos en don'ts en op een paar dingen na (ben toch toerist) ga ik echt niet alles vastplannen, want dan ga je dingen aframmelen.
In mapje 2 zitten alle vouchers ed. Ook hier pak ik meestal 's morgens dat wat ik die dag nodig heb en doe dit bv in het handschoenenkastje en de rest blijft in de koffer.
In mapje 2 zitten alle vouchers ed. Ook hier pak ik meestal 's morgens dat wat ik die dag nodig heb en doe dit bv in het handschoenenkastje en de rest blijft in de koffer.
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik had hetzelfde probleem. Ik lees ze via acrobat reader. Ik heb al mijn documenten per dag geordend. Mijn bestandsnaam begint dan telkens op dezelfde manier: vb dag 1 - tickets / dag 2 - route / dag 3 - Colorado National Monument en ga zo maar door. Op die manier staan alle documenten netjes per dag geordend. Het wordt wel een lang lijstje maar het scrollen gaat toch snel.jokaluma schreef:Ik ben ook veel gegevens via pdf files op de ipad aan het zetten in ibooks. Maar enige dat nu alles in de boekenrek door elkaar staat. Heb jij een tip hoe te ordenen? Welke apps heb je gedownload?onderlegger schreef:Ik maak mijn roadbook dit jaar op de Ipad. Het vorige zat in een eenvoudig plastiek kaftje. Deze keer bouw ik het roadbook op dezelfde manier op maar ipv te printen zet ik alles in pdf. Deze pdf's plaats ik dan op de ipad. In google chrome zit een functie waarbij je ipv te printen kan kiezen om op te slaan als pdf.
Qua apps heb ik gezocht via de itunes winkel. Gewoon de naam van de plaats of bezienswaardigheid intypen en dan vind je de meeste. National Geographic Parc Maps zal één van de meest nuttige worden denk ik. Ik plaats ook al mijn routes in google earth. Maar dat werkt enkel met wifi. Google maps kan je mits een kleine upgrade ook gebruiken om je routes in te plaatsen. Daarnaast heb ik nog apps van Denver, Jackson Hole, black hills, yellowstone, rocky mountains, grand teton.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb een mooi roadbook gekocht, bedankt mensen voor de informatie. Zag dat er ook leuke apps waren voor bepaalde parken, maar hebben jullie een paar voorbeeldjes. Is natuurlijk ook erg handig al heb je een roadbook, want de Ipad gaat natuurlijk ook mee.
Gelukkig ben ik niet de enige die een soort roadbook maakt. Mijn vriend vond het een beetje overdreven 
Hoe ver gaat jullie met de voorbereidingen? Bepalen jullie vooraf al precies welke wegen je neemt, of alleen als je onderweg speciale dingen wil zien?
En verder gewoon de TomTom aan.
Ben benieuwd~!

Hoe ver gaat jullie met de voorbereidingen? Bepalen jullie vooraf al precies welke wegen je neemt, of alleen als je onderweg speciale dingen wil zien?
En verder gewoon de TomTom aan.
Ben benieuwd~!
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik bepaal inderdaad vooraf welke wegen we willen nemen. Zo zijn we zeker dat we de mooiste route nemen en dat is daarom niet altijd diegene die de gps aangeeft.
Ik maak voor elke dag een routekaartje waar ik een aantal tussenstops insteek. Zo weet ik hoe lang het ongeveer van de ene stop naar de andere is. Het is wel wat werk, maar ik maak graag kaartjes.
Ik denk dat ik ondertussen zelfs zonder gps of kaart ook de weg zou vinden. 

Onze reisverslagen:
klinkt goed, maar hoe weet je wat de mooiste route is, ervaring of flink Googlen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 713 Weergaves
-
Laatste bericht door markro