Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camera geschikt voor fotografie in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
ermo2004
Amerika-ontdekker

Camera geschikt voor fotografie in New York

Bericht door ermo2004 »

hallo, er staat erg veel fotografie info op het forum maar ik kan daartussen niet direct vinden wat ik zoek.

momenteel heb ik een canon eos400d met de 18-55 kitlens en een tamron 70-300 zoom/makro lens.
nu wil ik graag een camera die ook geschikt is om de grotere gebouwen in new york te fotograferen (en minder meeslepen).

ik kijk nu naar de panasonic lumix gf3 maar twijfel of het wel een goede keuze is, aangezien ik natuurlijk ook een andere lens voor de canon kan halen.
hebben jullie tips???
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Camera geschikt voor fotografie in New York

Bericht door rvd4always »

Als je wat kleiners wilt zou ik denken aan een Canon digital ixus. Overigens heb je een prima camera. Zelf heb ik naast een Ixus net een Canon Powershot sx 40 hs aangeschaft.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als je de grote gebouwen erop wilt zetten dan zul je een camera met zoveel mogelijk groothoek moeten aanschaffen.
Je Canon-lens heeft omgerekend een kleinste bereik van 28.8mm.
Er zijn wel compact-camera's die bij 24mm beginnen.

Je zou bijv. kunnen denken aan een Canon Powershot S100. Deze begint bij 24mm, heeft een F/2 lens en een grotere sensor dan normaal bij compact-camera's. Deze reageert ook erg snel en is een goede camera naast je DSLR. Je kan ook heel veel manueel instellen. Is wel wat duurder maar dan heb je ook wat :)

Afbeelding

Zie http://www.photographyblog.com/reviews/ ... 00_review/ voor een review.

Zelf heb ik de voorloper, de S95. We gebruiken deze standaard om onze eet-foto's te maken in het restaurant. Flitsen is meestal niet nodig.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

de panasonic heeft de x vario 14-42 lens, is dat dan nog beter? (qua groothoek)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

De GF3 is geen compact-camera maar een Micro Four Thirds systeem camera. Daar heb je dus weer te maken met een crop-factor. Die is 2 bij dit systeem. De 14-42 lens komt dus overeen met een 28-84 compact-camera. Schiet je dus niks mee op qua groothoek :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Hoi,
Als je meer op je foto wilt kan je het beste een groothoek lens halen. De Tokina 11-16 is erg goed heb hem zelf ook extra aangeschaft voor de vakantie.hij kost hier in Nederland wel tegen de 600 euro.dus het kost wel wat.in Amerika kost hij 540 omgerekend.
Ik heb zelf de Cannon 50 D. Je krijgt toch mooiere foto's met een spiegelreflex camera dan met een compact camera.en zo'n lens is geen weg gegooid geld.
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

@njt...ohw....thanks! Dan valt ie ook meteen af...

@harmse....da's serieus aan de prijs....misschien maar eens kijken voor een alternatief met dat bereik ;-)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Harmse schreef:Hoi,
Als je meer op je foto wilt kan je het beste een groothoek lens halen. De Tokina 11-16 is erg goed heb hem zelf ook extra aangeschaft voor de vakantie.hij kost hier in Nederland wel tegen de 600 euro.dus het kost wel wat.in Amerika kost hij 540 omgerekend.
Ik heb zelf de Cannon 50 D. Je krijgt toch mooiere foto's met een spiegelreflex camera dan met een compact camera.en zo'n lens is geen weg gegooid geld.
Die lens wil ik je ook adviseren! Waarom een nieuwe camera kopen, als je een goede spiegelreflex hebt en met de Tokina echt een fantastische groothoek erbij kan aanschaffen. Daar krijg je zeker geen spijt van, die lens is echt helemaal top! Ik gebruik hem nu al 2 jaar.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

Harmse schreef:Hoi,

Wat vind je van een Tokina 12-24?
(staat namelijk op marktplaats)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik heb zelf de Sigma 10-20 mm. Een erg fijne lens en een stukje goedkoper dan de Tokina (en ook nog een grotere hoek). Ik zie 'm hier in de winkels vanaf 388 euro, maar wij kochten 'm destijds in New York toen de dollar nog erg gunstig stond (was toen €1.48 ofzo, tel uit je winst!).

http://www.kieskeurig.nl/objectief/sigm ... 5/#prijzen
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hier wat NY-voorbeelden, geschoten met die lens:

Afbeelding

Bryant Park

Afbeelding

5th Avenue

Afbeelding

Central Park

Dit zijn overigens niet de beste voorbeelden, maar de meeste foto's van deze vakantie staan op mijn oude computer.

Groothoeklenzen zijn perfect voor het maken van stadsbeelden en interieurs. Voor vergezichten in de natuur zijn ze iets minder geschikt, en voor portretten gewoonweg ongeschikt. Maar daar heb je je andere lenzen al voor!
ermo2004
Amerika-ontdekker

Bericht door ermo2004 »

dat ziet er goed uit!
bedankt voor de uitgebreide reacties.

ben eruit, ga in ieder geval toch mijn eos "meeslepen" die kwaliteit wil je gewoon niet missen.
nu op zoek naar de sigma lens...
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

@ermo
Ik zou niet gaan voor de Tokina 12-24.de lens wat je al hebt begint al bij 18 dus dat is zonde.de sigma is zeker een stuk goedkoper.je moet gewoon even op Google de twee lenzen eens gaan vergelijken op verschillende site's .heb ik ook gedaan en dan zie je toch dat de meeste de keuze maken voor de Tokina 11-16.heb ook lang zitten twijfelen maar de reacties van de mensen op de verschillende foto forums hebben me toch de doorslag gegeven om de Tokina te kiezen.

S6 met je keuze
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer