ned in MO schreef: Hoeveel ongedocumenteerde 16 jarige amerikanen lopen er in europa rond dan?
Aangezien Nederland volgens mij niet "the land of opportunity" is voor Amerikanen, zullen er dat niet veel zijn. Maar er lopen wel veel ongedocumenteerden rond in Belgie, dus ik neem aan in Nederland ook.
Amerikaanse immigrations gaan er toch ook vaak van uit dat mensen zich illegaal in de US willen vestigen. Kijk maar eens naar mensen die hier al strenge vragen gehad hebben, of die zelfs hun toeristenvisum niet toegewezen kregen terwijl ze helemaal niet de intentie hadden om zich te vestigen.
Better safe than sorry dus. Als het een kleine moeite is om iets dat je voorziet al in orde te brengen, waarom zou je dan het risico willen lopen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Hoeveel illegale Nederlanders en Belgen ken jij in de US? Als je ziet hoe ze sommigen hier op het rooster leggen, zou je de indruk krijgen dat er dat heel wat zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Zelf denk ik ook dat alle negatieve scenario's hier wat overtrokken zijn hoor. Illegale tieners? Uittreksels van het bevolkingsregister? Verdacht omdat je geen binding hebt ivm geen bezittingen? Het gaat hier om een jongen van 16 jaar die bij een Amerikaans gezin gaat logeren, waarvan de dochter ook al bij hem op vakantie is geweest.
- Gewoon contactgegevens incl telefoonnummer van je 'gastouders' op zak hebben (kunnen ze altijd even nabellen om te checken) en eventueel een berichtje dat ze jou uitnodigen voor een zomer bij hun thuis.
- Kopietje van je ouders paspoorten en een briefje dat ze van jouw plannen op de hoogte zijn mee voor de zekerheid (Notaris??? Come on!!)
- En misschien toch maar wat meer zakcentjes mee, zodat je lekker een burger of een drankje kan kopen wanneer jij daar zin in hebt. Je wilt €50 reserveren voor souvenirs, maar als je een t-shirt een een baseball-cap koopt ben je er al praktisch doorheen. Heb je een bijbaantje? Leg nog een euro of 200 extra opzij en dan heb je tenminste een aardig zakcentje zodat je wat meer vrij bent in het doen van kleine uitgaven.
RiverCola schreef:
- Kopietje van je ouders paspoorten en een briefje dat ze van jouw plannen op de hoogte zijn mee voor de zekerheid
Om te kunnen aantonen dat die mensen ook daadwerkelijk je ouders zijn, kan een geboortebewijs toch wel handig zijn. Ik heb aan den lijve ondervonden dat het mét paspoort maar zónder geboortebewijs aardig lastig kan zijn om aan te tonen dat iemand je kind (of je ouder) is. En dan was dat nog "slechts" de Spaanse douane.
Ik geloof ook niet dat het allemaal heel problematisch hoeft te zijn, maar als kind kun je maar beter goed gedocumenteerd op reis gaan. Liever een documentje te veel dan te weinig. Personen onder de 18 vallen nou eenmaal onder de verantwoordelijkheid van hun ouders, dus douanebeambten zullen zo iemand ongetwijfeld wat beter onder de loep nemen. Waar ik woon, mag je je 17- kind nog niet eens alleen achter laten in de wachtkamer van de dokter, dus een 16-jarige die zonder begeleiding reist, valt beslist op.
En als je nou de zelfde achternaam draagt als je vader, mijn moeder heeft inmiddels een nieuwe achternaam maar mijn vader niet, geeft dat al meer zekerheid ?
USA 2012 -21/06 - 15/08 IL-IN-WI USA 2017 -02/08 - 13/08 NV-AZ USA 2019 -24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
RiverCola schreef:Zelf denk ik ook dat alle negatieve scenario's hier wat overtrokken zijn hoor. Illegale tieners? Uittreksels van het bevolkingsregister? Verdacht omdat je geen binding hebt ivm geen bezittingen? Het gaat hier om een jongen van 16 jaar die bij een Amerikaans gezin gaat logeren, waarvan de dochter ook al bij hem op vakantie is geweest.
- Gewoon contactgegevens incl telefoonnummer van je 'gastouders' op zak hebben (kunnen ze altijd even nabellen om te checken) en eventueel een berichtje dat ze jou uitnodigen voor een zomer bij hun thuis.
- Kopietje van je ouders paspoorten en een briefje dat ze van jouw plannen op de hoogte zijn mee voor de zekerheid (Notaris??? Come on!!)
- En misschien toch maar wat meer zakcentjes mee, zodat je lekker een burger of een drankje kan kopen wanneer jij daar zin in hebt. Je wilt €50 reserveren voor souvenirs, maar als je een t-shirt een een baseball-cap koopt ben je er al praktisch doorheen. Heb je een bijbaantje? Leg nog een euro of 200 extra opzij en dan heb je tenminste een aardig zakcentje zodat je wat meer vrij bent in het doen van kleine uitgaven.
Veel plezier!!!
Thanks
USA 2012 -21/06 - 15/08 IL-IN-WI USA 2017 -02/08 - 13/08 NV-AZ USA 2019 -24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Vorig jaar toen mijn penvriendin Rachel op Brussels airport landde deden ze alleen moeilijk over dat ze een brief van haar ouders bij moest hebben wat ik best vaag vond qua omschrijving, is dat dus die : toestemming ouders kind alleen reizen die je bij de gemeente kunt halen, en zij had een visa card bij van walmart volgens mij, ze hebben haar niks gezegd over geld, volgens mij vroegen ze er niet eens naar??? Bedankt voor alle tips, zou er zeker niet op gekomen zijn , en kun je de site van de ESTA gewoon via google zoeken? Hoe zie je dat hij echt is (die site) ?
En als je nou de zelfde achternaam draagt als je vader, mijn moeder heeft inmiddels een nieuwe achternaam maar mijn vader niet, geeft dat al meer zekerheid ?
Dat werkt beslist in je voordeel. Het heeft mij indertijd gered dat in mijn paspoort in kleine lettertjes stond "echtgenote van..." (dat was toen nog niet standaard) want daarmee konden ze zien dat ik op de een of andere manier toch een link had met het kind dat ik bij me had en ook die achternaam had. Maar ik moet je zeggen dat ik dat niet meer riskeer: de volgende keer dat ik alleen vlieg met mijn kids, gaat er een verklaring mee van de vader én een uittreksel uit het geboorteregister. Heb net even wat te vaak vervelende verhalen gehoord over gedoe met kinderen aan de grens, en echt niet alleen van "horen van" maar ook van verschillende mensen die ik persoonlijk ken.
KevinAmerican schreef:Nog niet, je moet toch 72 uur (3 dagen) van tevoren minimaal aanvragen, ik heb nog 30 dagen
Klopt, minimaal. Maar wanneer je onverhoopt geen ESTA zou krijgen en je doet dit 3 dagen voor voor je reis heb je een groot probleem en kun je waarschijnlijk niet vertrekken....
Gewoon niet te lang wachten met aanvragen, want de site kan eruit liggen of ze kunnen de aanvraag weigeren. In dat geval moet het via de ambassade en dat duurt wel even wat langer. Invullen is vrij snel klaar.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.