Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rabobank blokeert bankpassen buiten EU.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Rabobank blokeert bankpassen buiten EU.

Bericht door Bennogr »

Komt niet alleen met Rabopassen voor. Mijn vrouw heeft net hier om de hoek in Brooklyn met haar Visa kaart van Chase bank betaald voor de jaarlijkse autoinspectie en de kaart was prompt geblokkeerd. Amerikaanse kaart van een grote Amerikaanse bank. Lag wellicht aan het soort winkel (autoreparatieplek, wellicht een plaats waar af en toe wat verkeerds gedaan wordt), het adres, de buurt of iets anders.

1 telefoontje zette de zaak recht. Maar zorg dus altijd dat je het nummer van je kaart en het (alarm)telefoonnummer van je bank bij je hebt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb het van deze site. Ik zat in de USA toen het nieuws blijkbaar hier overal bekend is gemaakt. Ook geen brief vd bank gehad. Maar ik zal binnenkort wel eens bellen om het iig aan te laten. Ik leef niet bepaald onder een steen, maar ik neem aan dat de rabobank dit nog naar hun clienten door gaat spelen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De ABN AMRO gaat die blokkering ook binnenkort invoeren.
Ik ga binnenkort maar even bij de bank informeren wanneer ze dat gaan invoeren. Mijn dochter gaat volgende maand naar Florida, het lijkt me heel vervelend als haar pasje het ineens niet doet daar.

Ook ABN AMRO komt met pinpasblokkade buiten EU
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Geen enkel probleem mee dat de ABN AMRO Bank het ook gaat invoeren. Ben zelf slachtoffer van skimming geweest vorig jaar en werd er € 500 gepind in een Zuid Amerikaans land. Overigens perfect opgelost door de bank. Ze melden het zelf bij mij. Een dag later het geld al terug en 3 dagen ontving ik al een nieuwe pas.

Ik zou echter nog een stapje verder willen gaan. Waarom niet op voorhand alles blokkeren voor het buitenland en online aangeven voor welke landen jij de pas geschikt wil hebben. Moet technisch te realiseren zijn volgens mij. Het zal niet vaak voorkomen dat je onverwacht een land aandoet dus dat kun je van te voren goed regelen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Louise schreef:De medewerkster keek in het systeem en zag dat onze passen op -aan- stonden.
Maar als op 1 juni de wijziging in werking wordt gesteld, worden alle passen op -uit- gezet en moet je zelf aangegeven,middels internet of telefoon dat de pas aangezet moet worden.
Volgens de brief is aan, aan en wordt dit niet 1 juni veranderd. Ook staat in de brief dat je alleen telefonisch kan regelen of het aan of uit moet. Ik dacht zelf ook dat het digitaal kon, maar misschien is dit toch niet zo
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door naranya »

Heb net nog even met mij bank gebeld aangezien we 1 juni in de VS zitten.
Je kunt het zelf online in internetbankieren uitzetten, maar ook pas vanaf 1 juni.
Ze konden het nu zelf ook nog niet uitzetten, maar ze heeft een notitie in het systeem gezet, waardoor volgens haar op 1 juni automatisch uitgezet zou worden voor mijn rekening.
Hopelijk heb ik in de VS rond die tijd ergens wifi, dan check ik het zelf nog even mbv de random reader van de Rabobank.
marchi
Amerika-ontdekker

Bericht door marchi »

Voor de Rabobank rekeninghouders:

Er stond een bericht bij mijn rekening dat ze mijn pas niet blokkeren omdat ik in het verleden pin betalingen buiten Europa heb gedaan.
Ik kan hem zelf uitzetten als ik dat wil.

misschien is het handig als je bij je berichten kijkt in je rekening overzicht.
Zenp
Amerikafan

Bericht door Zenp »

naranya schreef:Heb net nog even met mij bank gebeld aangezien we 1 juni in de VS zitten.
Je kunt het zelf online in internetbankieren uitzetten, maar ook pas vanaf 1 juni.
Ze konden het nu zelf ook nog niet uitzetten, maar ze heeft een notitie in het systeem gezet, waardoor volgens haar op 1 juni automatisch uitgezet zou worden voor mijn rekening.
Hopelijk heb ik in de VS rond die tijd ergens wifi, dan check ik het zelf nog even mbv de random reader van de Rabobank.
Ik heb hetzelfde gedaan en kreeg hetzelfde antwoord. Ze deden wel moeilijk over die melding in het systeem zetten dus hoop dat het goed gaat. Die melding houdt in dat ze op de dag een melding uit hun systeem krijgen en zij zetten het zelf uit. Dit gebeurt niet automatisch. Ik zit rond die periode zonder internet dus hoop dat het goed gaat.
Afbeelding
yvonne m
Amerikafan
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door yvonne m »

Gisteren contact gehad met de Rabo. Hun reactie: jullie zijn in de afgelopen 2 jaar buiten Europa geweest :P en de passen staan dus op aan. Op 1 juni zou de pas in principe op aan moeten staan maar het advies was wel om dit te checken.
bluemoon
Amerikakenner

Bericht door bluemoon »

Ik heb ook een brief ontvangen.
Aangezien gebleken is dat ik in de afgelopen 2 jaar heb gepind buiten Europa, staat die van mij standaard "aan".
Crisis ? What Crisis ?
yvonne m
Amerikafan
Partner van: Richard

Bericht door yvonne m »

Ons hoor je dan ook niet klagen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Coyote schreef:Geen enkel probleem mee dat de ABN AMRO Bank het ook gaat invoeren. Ben zelf slachtoffer van skimming geweest vorig jaar en werd er € 500 gepind in een Zuid Amerikaans land. Overigens perfect opgelost door de bank. Ze melden het zelf bij mij. Een dag later het geld al terug en 3 dagen ontving ik al een nieuwe pas.

Ik zou echter nog een stapje verder willen gaan. Waarom niet op voorhand alles blokkeren voor het buitenland en online aangeven voor welke landen jij de pas geschikt wil hebben. Moet technisch te realiseren zijn volgens mij. Het zal niet vaak voorkomen dat je onverwacht een land aandoet dus dat kun je van te voren goed regelen.

Roland

Ik heb een wereldpas, bewust, en wens dus niks aan te hoeven zetten!
Kan me wel voorstellen dat je bepaalde landen waar je nooit komt uit zou kunnen zetten, maar standaard hoort alles aan te staan, nogmaals, een probleem van de banken wordt zo op het publiek afgewenteld.
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Ik begrijp niet zo goed waar je je druk over maakt... Dan zet je jouw pas toch gewoon 'aan'. Een eenmalige klik op de knop en het is opgelost.

Zoals al eerder werd aangegeven is dit een groot probleem wat niet 123 opgelost kan worden. Dan vind ik dit een prima voorzorgsmaatregel. Ben je het er niet mee eens, dan zet je hem 'aan', en zo ja, dan zet je het toch gewoon uit. Alsof dat zo veel moeite kost...
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Pete.Z schreef: Ik heb een wereldpas, bewust, en wens dus niks aan te hoeven zetten!
Kan me wel voorstellen dat je bepaalde landen waar je nooit komt uit zou kunnen zetten, maar standaard hoort alles aan te staan, nogmaals, een probleem van de banken wordt zo op het publiek afgewenteld.
"Problemen" van banken (en of je het nou hebt over echte problemen of het bedenken/ontwikkelen van oplossingen voor problemen) worden altijd afgewenteld op de klant (en dat kan zijn in de vorm van kostenverhoging of in de vorm van handelingen).
Persoonlijk heb ik de afwenteling liever in de zin van een handeling uitvoeren, dan in de zin van kostenverhoging.
Jij hebt begrijp ik liever allebei niet.
Je lijkt me in deze kwestie een soort Don Quichot.
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

naranya schreef:Heb net nog even met mij bank gebeld aangezien we 1 juni in de VS zitten.
Rabo heeft de software om dit te verwerken nog niet klaar.ik vind dus dat ze deze eslissing te vroeg in laten gaan.
Voor mensen die begin juni buiten Europa zitten kan dit dus een probleem opleveren. Gelukkig gaan wij pas in juli. Ik hoop dat dan alles netjes verwerkt kan worden.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

marchi schreef:Voor de Rabobank rekeninghouders:

Er stond een bericht bij mijn rekening dat ze mijn pas niet blokkeren omdat ik in het verleden pin betalingen buiten Europa heb gedaan.
Ik kan hem zelf uitzetten als ik dat wil.

misschien is het handig als je bij je berichten kijkt in je rekening overzicht.
Die brief heb ik dus ook gehad :thumbup:
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Mijn Rabobank laat mijn "buitenland pinnen" aanstaan omdat ze bij mij gezien hadden dat ik "regelmatig" pin in het buitenland :twisted: opzich wel een slimme zet als je bedenkt dat na het skimmen je kaart in Roemenië en Bulgarije direct "misbruikt" word. En om hem aan te zetten kost niet veel moeite.
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Wij hebben deze week een vervelend akkefietje meegemaakt met de Rabobank. Wij waren in Engeland op vakantie en mijn man bleek niet te kunnen pinnen (pas werd geweigerd). Na telefoontje met onze Rabobank, werd ons verteld dat "dit wel vaker in Engeland voorkwam"?! en voor zover de medewerker in de computer kon zien, was er niets mis met de pinpas. Gelukkig deden de creditcard en mijn pinpas (andere bank) het wel, waardoor we toch konden betalen.

Vandaag terug in NL, ging mijn man opnieuw pinnen bij onze eigen (Rabo) bank. Pas werd weer geweigerd, nu stond er in het scherm "neem contact op met uw Rabobank". Zo gezegd zo gedaan, medewerker vertelde mijn man dat zijn pas was geblokkeerd, omdat er op Schiphol engelse ponden waren gepind (klopt inderdaad) en dat werd als frauduleuze actie gezien waardoor de Rabobank de pas heeft geblokkeerd. Kan niet meer ongedaan gemaakt worden, resultaat is wachten op nieuwe pas (5 werkdagen) en nieuwe pincode. :evil:
Mijn man merkte nog op waarom het Europas heet als je blijkbaar niet kunt pinnen in Europa, en ook waarom hij niet op de hoogte is gesteld van deze actie; men had hem kunnen bellen ter verificatie of kunnen bellen dat zij de pas hadden geblokkeerd.

Men adviseerde ons, telkens als wij naar het buitenland gaan (ook binnen Europa) dit vantevoren te melden bij de bank.
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door naranya »

Zojuist online bij internet bankieren zelf de optie aangezet, het is nu beschikbaar om zelf te veranderen.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

boeffie schreef:Mijn man merkte nog op waarom het Europas heet als je blijkbaar niet kunt pinnen in Europa
Je mag ook alleen Euro's pinnen met een Europas ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer