Een aantal speerpunten van de reis:
- Géén steden. Afgezien van Las Vegas (waar we willen starten en eindigen) willen we geen steden aandoen, we willen (voor zover mogelijk) alleen in dorpjes/kleine stadjes, danwel op campings overnachten.
- Genieten van zoveel mogelijk verbluffende natuur is het doel van deze trip
- We reizen met een auto (geen camper)
- Plekken welke een must-see zijn deze reis voor ons: Yosemite NP, Yellowstone NP, Monument Valley, Grand Canyon (North Rim)
- Af en toe een hele dag rijden (en ondertussen sightseeing natuurlijk), is geen probleem (om vervolgens wat langer op een plek te kunnen blijven)
Hoewel het nog effe duurt, wil ik toch vast een beetje gaan plannen... Hieronder een grof reis-schema zoals ik dat in gedachte had, waar we precies in de verschillende parken naartoe gaan wil ik later bekijken (en dat moet wel lukken met alle info die hier op het forum te vinden is), eerst even een goed schema opzetten.
01: Thuis - Las Vegas
02: Las Vegas
03: Las Vegas - Death valley
04: Death valley
05: Death valley - Yosemite
06: Yosemite
07: Yosemite
08: ??? (op weg naar Yellowstone)
09: ??? (op weg naar Yellowstone)
10: Yellowstone
11: Yellowstone
12: Yellowstone
13: ??? (op weg naar Moab)
14: ??? (op weg naar Moab)
15: Moab
16: Moab
17: Moab - Monument Valley
18: Monument Valley - Page (als uitvalsbasis voor Grand Canyon North Rim?)
19: Page
20: Page - Las Vegas
21: Las Vegas - Thuis
Enkele vragen op dit moment:
- Wat vinden jullie van de tijd die ik in bovenstaande schema heb uitgetrokken voor de veschillende plekken, en de reis ernaartoe?
- Wat zijn leuke suggesties voor de vraagtekens, met onze "speerpunten" in het achterhoofd?
Alvast bedankt!