Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhuiskosten Nederland > Virginia

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
RhonDick
Amerika-ontdekker

Verhuiskosten Nederland > Virginia

Bericht door RhonDick »

Wij hebben gisteren en vrijdag een aantal internationale verhuisbedrijven/expediteurs over de vloer gehad...........
Het aantal kubieke meters werd gesteld tussen de 18 en 25 kub!.
Hoe kan er zoveel verschil in zetten bij dezelfde hoeveelheid huisraad die ik hun toonde. :shock:
Ook ben ik benieuwd naar de offertes, die ze me zullen opsturen.
Heeft iemand nog vers in het geheugen wat hij of zij betaald heeft voor een bepaalde kubieke meter inhoud?
Een bedrijf zond me, gebaseerd op 13 tot 15 kub. een opgave van 5.500 euro...
Maar dan moesten ze toch wel komen kijken of mijn opgave correct was;
dus garantie tot de deur.........
De offertes houden in; alle papierrompslomp e.d., alles inpakken en afleveren aan de deur in Clover zonder uit te pakken; dat doen we zelf, daar de woning nog niet helemaal klaar zal zijn.
Ik hoorde gisteren overigens van een kennis die naar suriname verhuisd was, dat ze de moet hadden gehad om hem zogenaamde invoerrechten op te leggen over zijn eigen huisraad! de boefjes.........
ik hoor graag.

vr.gr. RhonDick
Moving dit jaar van Bussum naar Clover
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Mijn verhuizing ligt alweer ver in het verleden (1993) maar ik was destijds 10000 gulden kwijt voor een container van 20 foot via het bedrijf Van der Lee in Utrecht. Daar paste mijn hele huisraad in zonder passen of meten. Al het papierwerk, douane regelingen, vervoer naar Denver per schip en trein is door het bedrijf geregeld. Wij hebben alleen de dozen gevuld die in de container gingen. Zij hebben ze in de container gezet en onze meubels ingepakt en in de container gezet.
Op de plaats van bestemming hebbe wij alles eruit gehaald. Wij hadden hiervoor één dag de tijd.
RhonDick
Amerika-ontdekker

moving.....

Bericht door RhonDick »

Ook wij krijgen een 20 foot container heb ik begrepen.
daar kan 33 kub. in werd me verteld.
ik heb nu al wel gemerkt dat er bedrijven zijn die beter op de hoogte zijn van int. verhuizingen dan anderen ook al adverteren ze ermee.
1 bedrijf vroeg me zelfs wat de dichtstbijzijnde haven was; duidelijk dus zn huiswerk niet gedaan voor hij bij ons kwam....
ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.
bedankt voor je reactie Loek.

vr.gr. RhonDick (staat voor Rhonda / Dick :wink: )
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Hoi, RhonDick,
Wij verhuizen met De Gruijter. De prijs is niet misselijk, maar ze kwamen het betrouwbaars over en ik had mensen gesproken die ook met hen zijn verhuisd en zeer goede ervaringen hadden. Ik moet 8100 euries betalen voor naar de staat NY te verhuizen met een 20 ft container. De 2 andere bedrijven waren zelfs duurder of het duurde 2 mnd voor ik een offerte kreeg. Al onze spullen zijn door hen ingepakt en dat verliep prima. Alles netjes ingepakt en prettige mensen. Mijn spullen staan nu bij hen opgeslagen.
gr petra
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hadden vorig jaar Dijkshoorn Euromovers.
Kwam wel iemand bij ons praten en had wel verstand van het verhuizen van spullen naar het buitenland. Goed contact gehad en alles is netjes aangekomen.
Hadden een 40 ft container en alles werd door hen ingepakt.
De verhuizing werd door de werkgever van mijn man betaald, dus exacte bedragen weet ik niet. Maar een offerte vragen kan nooit geen kwaad ;-)

http://www.dijkshoorn.nl/verhuizen_eng/index_eng.asp
RhonDick
Amerika-ontdekker

moving

Bericht door RhonDick »

bedankt voor jullie reactie..............
waar ligt wellerlooi, Petra?
Rhonda , mijn vrouw en ik -vandaar RhonDick :wink: - hebben een viertal bedrijven dus thuis gehad; v.Riemsdijk, amsterdam, Bunk, amersfoort, Dijkstra, hilversum en AA movers, 's graveland.
We zuleen dus zien......Dijkstra leek mij het minste bekend met internationale verhuizingen, maar schijn kan bedriegen natuurlijk.
Ik hou jullie via deze topic op de hoogte; denk dat het zeer "helpfull" kan zijn voor de movers na ons.

vr.gr RhonDick
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik citeer even uit mijn blog:
Zo, alle offertes zijn nu binnen en één ding is wel duidelijk: we gaan doe-het-zelven. De prijzen voor een compleet verzorgde verhuizing (incl. demonteren meubels, inpakken, laden en lossen) kwamen op € 7.658,- bij Passies en € 6.265,- bij De Gruijter. Die laatste prijs viel me reuze mee en was beslist lager dan ik had verwacht, maar nog altijd een kleine € 3.000,- duurder dan de goedkoopste doe-het-zelf optie. Die kwam uiteindelijk bij Online Shipping uit op € 3.450,-. Dat is dan de variant waarbij de container met trailer en al 4 dagen bij ons voor de deur blijft staan, zodat we op ons gemak kunnen inladen. Al deze prijzen zijn exclusief verzekering (1 à 2% van de waarde van de lading), die overigens alleen uitkeert wanneer de hele container in de Atlantische Oceaan verdwijnt. Als er onderweg iets beschadigt, is dat voor eigen risico. Verder moet ik bij het doe-het-zelf scenario natuurlijk nog wel zelf het verpakkingsmateriaal kopen, maar dat zal hooguit een paar honderd euro zijn.
Ik ben uiteindelijk gaan doe-het-zelven met Online Shipping. Aan verpakkingsmaterialen (dekzeilen, sterke verhuisdozen, afdekhoezen, noppenfolie en golfkarton) heb ik gauw een 350 euro besteed. Ook kwamen er nog inklaringskosten van de Amerikaanse douane bij ($350).

De Gruijter kwam zeer professioneel over en ik heb over hen verschillende goede ervaringen van andere Amerika-gangers over gelezen.
Life is good in the Tarheel State.
Sylvia
Amerika-ontdekker

verhuizen naar Virginia

Bericht door Sylvia »

Hoi,
Wij zijn begin dit jaar verhuisd naar Virginia. Kosten voor een 40 ft container met inpakken, douane-formaliteiten, verzekering etc. etc. alles inclusief kwam op zo'n Euro 10.000. Alleen uitpakken moet je dan nog zelf doen. Verhuizer was Passies uit Hoofddorp, erg goed bevallen trouwens. De haven van aankomst was in dit geval Baltimore en de spullen hebben er ongeveer 6 weken in totaal over gedaan. Voor zover ik heb begrepen betaal je niet per kb maar per container ongeacht hoeveel er in dat ding gaat. In een 20 ft container gaat maximaal 33 kb, als je dus laten we zeggen 35 kb hebt zit je vast aan dit 40 ft container die uiteraard duurder is. Oplossing zou zijn als je een randgevalletje bent om te proberen wat spullen niet mee te nemen zodat je onder die 33kb blijft.
Ik had toen begrepen dat als je je spullen zelf inpakt ze niet verzekerd worden voor schade etc.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

In principe betaal je per kubieke meter, tenminste bij De Gruyter, heb je maar weinig kan het ook met groupage verstuurd worden, duurt het alleen nog langer. Je kan geld besparen door zelf aan te leveren bij de verhuizer en zelf de container in Amerika leeghalen, scheelt honderden euro's
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Ik heb er absoluut geen ervaring mee, maar de bedragen lijken me zo enorm hoog :shock: Ik laat wel eens een 20ft of 40ft container vanuit de USA naar Rotterdam komen, en dat zijn dat toch wel heel andere bedragen....Ik kan me haast niet voorstellen dat het zoveel duurder is omdat het vanuit Rotterdam naar de Oost- of Westkust moet, maar daar zal ik misschien naast zitten. Ik heb nu een container onderweg, Oostkust-Rotterdam, voor 1500 euro....Da's andere praat :?

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Het verhuisbedrijf moet alles overpakken en registeren, zij zijn ook verantwoordelijk!! Daarnaast moet het nog van een willekeurige haven het binnenland in, gemiddeld ben je zo 4 a 5 duizend euro kwijt.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

bedankt voor jullie reactie..............
waar ligt wellerlooi, Petra?

Haha. Wellerlooi is een mooi (klein) dorpje in noord Limburg tegen de duitse grens aan. Ongeveer 15 km oostelijk van Venray

Petra
RhonDick
Amerika-ontdekker

Verhuiskosten update

Bericht door RhonDick »

Inmiddels hebben we offertes binnen voor een 20ft container.
Het aantal kubieke meters werd geschat tussen de 16 en 25 kubieke meter!
De prijs; tussen de 5.000 en 6.500 euro.
dit houdt in; inpakken in Bussum, transport naar Rotterdam, papierwerk, inklaring etc.etc., verschepen naar Baltimore, transport naar Clover, Virginia, container leeghalen en in de door ons gewenste ruimte(s) plaatsen, uitpakken en in elkaar zetten -indien nodig- meubilair en container transport terug naar Baltimore.
Uitpakken van de dozen e.d. doen we zelf daar de woning nog niet klaar zal zijn.
Nu nog eens goed de randvoorwaarden vergelijken, dus jullie horen nog.

vr.gr. RhonDick
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Als je zelf in Amerika de container leeghaalt scheelt dat honderden Euro's. je moet het wel binnen een paar uur doen.
rperre
Amerika-expert

Re: Verhuiskosten update

Bericht door rperre »

RhonDick schreef:Inmiddels hebben we offertes binnen voor een 20ft container.
Het aantal kubieke meters werd geschat tussen de 16 en 25 kubieke meter!
De prijs; tussen de 5.000 en 6.500 euro.
dit houdt in; inpakken in Bussum, transport naar Rotterdam, papierwerk, inklaring etc.etc., verschepen naar Baltimore, transport naar Clover, Virginia, container leeghalen en in de door ons gewenste ruimte(s) plaatsen, uitpakken en in elkaar zetten -indien nodig- meubilair en container transport terug naar Baltimore.
Uitpakken van de dozen e.d. doen we zelf daar de woning nog niet klaar zal zijn.
Nu nog eens goed de randvoorwaarden vergelijken, dus jullie horen nog.

vr.gr. RhonDick
Ik vind het geen slechte prijs voor 16-25 kubieke meter, maar bel even wat rond, volgens mij kun je de lagere prijs wel bereiken!

Succes,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer