Wij, 2 Nederlanders, zouden graag overland van Mexico, waar we nu zijn, naar de VS, en daarna of weer terug naar Mexico, of door naar Canada(ook toeristen visum) en dan een paar maanden later weer door de VS terug naar Mexico. Is dat te doen?
Hoeveel tijd moet er tussen zitten voor wij de VS weer in kunnen vanuit Canada of Mexico met hetzelfde type visum.
Is dit anders voor B-2 en VWP?
Over de VWP las ik 3 maanden in, 3 maanden uit? Hoe zit dat met een B-2?
En een B-2 kan je verlengen mits je een goeie reden hebt begrijp ik? Wat verstaat men onder een goede reden?
Vliegen doen we niet, dus dan zitten we met het probleem dat we geen bewijs hebben dat we ooit de VS weer verlaten. Komen we uberhaupt binnen?
Heeft iemand ervaring met een B-2 visum aanvragen bij het consulaat/ambassade in Mexico? Ik lees dat je op interview moet. Ik kan mij ook voorstellen dat omdat Mexico en de US niet de beste vrienden zijn, de ambassade hier wat moeilijk doet?
We willen niet meer dan rondreizen, de natuur in. Ik zal een itinerary bedenken en wat adresjes van het internet plukken, maar veel kan ik de beste mensen niet vertellen. Ik kan me netjes aankleden, maar we zijn en zien er uit als twee reizigers, mijn vriendin met dreadlocks. Opzich gaat het over een toeristen visum, en toeristen zijn wij, maar het blijft US Immigration.. niet de grootste lieverds.
't zijn wat vragen die in mij opkwamen, hoop dat iemand iets weet.

Alvast bedankt, tot snel