Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen in Florida, veilig?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
USInsider
Amerika-expert

Re: Alleen in Florida, veilig?

Bericht door USInsider »

MD89 - dat had je goed begrepen, zo zijn hier een aantal vrouwen gekidnapt, aangerand en ook vermoord.
Ik baseer me in wat ik zei op krantenberichten van de laatste jaren, niet wat een scenarioschrijver ooit heeft bedacht.
Maar die dingen die ik heb gelezen die hier echt zijn gebeurd, die zijn vaak schokkender dan wat men weet te bedenken, helaas.
(Al was ging het daar niet vaak om toeristen.)

Als je naar het toilet moet onderweg zijn de BurgerKings, MikkieD's, Wendy's, Starbucks, enz. een betere keuze - veiliger en schoner - dan de benzine stations - tenzij je een groter b.station treft met een minimart en de wc's binnenin. In de fast food restaurants kun je gewoon naar het toilet over het alg. er is geen verplichting iets te eten of te drinken (dan kun je aan de gang blijven....)
Mocht je ergens iets alcoholisch gaan drinken, dan weet je denk ik wel dat je nooit een drankje van iemand moet accepteren tenzij je het de bartender daadwerkelijk ziet maken, en nooit onbeheerd laten staan (date rape drugs enzo).

In de auto niet je handtas/rugzak op de stoel naast je leggen en zeker het passagiersportier niet ongelocked laten.
Een sok in je zak met wat stenen erin is ook geen slecht idee als je alleen ergens in de rondte loopt. Wel uitkijken dat je dat wapen dan weer niet te snel gebruikt.
Slechte buurten inderdaad mijden maar dat is meer omdat je niet in het kruisvuur van een gang-oorlog wilt raken.
Tenslotte: zorg voor een goede reisverz. !

En nee, ik denk niet dat je bang moet zijn, wel verstandig en enigszins voorzichtig.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nog een tip, ga niet in het donker naar onbekende buurten of wijken. Als je dit doet, doe dit overdag.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je mag ook dit aantrekken:

Afbeelding

Ik zal dan ook meteen mijn adres geven.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Vertrouw op je gevoel, je vrouwelijke intuïtie of gut instinct. Dat zit nl nooit fout.
Kijk voor vertrek op websites naar recensies van hotels die je op het oog hebt. En let dan vooral op de recensies die door vrouwen zijn geschreven. Als vrouw alleen ervaar je de dingen toch anders dan een man die alleen reist.
Haal voor vertrek een goede guideboek (lonely planet bijv.), waarin een aantal city maps staan. Onderweg kan je gebruik maken van tomtom, maar als je een wandeling door de stad maakt heb je daar natuurlijk niks aan. Bij ieder hotel kan je een citymap krijgen, maar het is erg handig om je van tevoren een beetje te kunnen oriënteren.
Zorg ervoor dat de thuisblijvers op de hoogte zijn van je route en de gegevens hebben van alle hotels en vluchtnummers. Spreek af dat je regelmatig even contact opneemt dmv telefoon of email (bijv aan het eind van een reisdag, zodat iedereen weet dat je veilig van a naar b bent gekomen). Geef de thuisblijvers ook je kamernummer door, zodat het voor hen makkelijker is om contact met je op te nemen (mocht dat nodig zijn). En zorg voor een back up hotel. Mocht je bij aankomst geen goed gevoel hebben bij je eerste keus, dan kan je heel makkelijk uitwijken naar iets anders, zonder dat je eerst op zoek moet gaan in een vreemde stad.

Maar, laat je vooral niet gek maken! Denk niet teveel aan programma's als ''the First 48'' ed, maar probeer vooral te genieten!
Ik reis als vrouw zijnde al zo'n 20 jaar in m'n uppie door de VS (ik ben nu 37) en heb me nooit onveilig gevoeld en ben nog nooit beroofd of aangevallen. Ik heb ook nog nooit met een stenen gevulde sok rondgelopen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en dan komt het allemaal goed! Mocht je je toch ineens niet zo prettig voelen op straat, haal dan je mobiele telefoon tevoorschijn en doe net alsof je met iemand aan het praten bent. Je kan ook bij de receptie van het hotel vertellen wat je plannen zijn voor die dag. Mocht er dan iets gebeuren, dan is er altijd iemand die weet waar je bent.
Er kan overal iets gebeuren, ook in de plaats waar je zelf woont. Op het moment dat jij op Ocean Drive met een 'stenen sok' rondloopt en angstig om je heen kijkt, ben je een veel makkelijker doelwit dan wanneer je vrolijk en met een positieve instelling over straat wandelt.
Wees niet bang als iemand je ineens aanspreekt. Mijn ervaring is dat je als vrouw alleen heel snel aanspraak hebt met anderen. Amerikanen zijn over het algemeen erg hartelijk en gastvrij. Men vind het geweldig leuk om een praatje te maken met een dame uit Nederland. Als je je hiervoor afsluit, kan je erg leuke en bijzondere reiservaringen mislopen. Hou er rekening mee dat je veel sjans zal hebben. Als je dit vervelend vind, dan kan een gouden ringetje uitkomst bieden. Vertel een of ander verhaal over je verloofde of echtgenoot die in het hotel of winkel op je wacht, en je wordt met rust gelaten terwijl desbetreffende man zich niet gekwetst voelt.

Heel veel plezier gewenst met alle voorbereidingen en voorpret en laat je vooral niet gek maken door alle boeman verhalen. Vertrouw altijd op je gevoel! Florida is heerlijk, ga er volop van genieten!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

Florida Veilig ?

Ik woon hier nu meer dan 7 jaar in de buurt van Fort lauderdale en ik moet zeggen dat de meeste plaatsen gewoon veilig zijn. In Miami, maar ook in Fort Lauderdale of Palm Beach zijn wijken waar ik liever niet kom en die ik s'avonds zeker zal mijden, maar over t algemeen is alles redelijk veilig. Meeste reacties hier zeggen al genoeg. Meestal is het gezond verstand gebruiken en als je je niet veilig voelt, gewoon weer instappen en doorrijden. Maar zoals voor vele steden geldt is t vooral in de steden zelf soms wat onveilig in bepaalde wijken of voorsteden, maar de toeristische plaasten zijn over t algemeen erg veilig.

Mocht je vragen hebben of iets meer willen weten of Florida neem dan contact met me op ? Of kom bij ons op de koffie als je in de buurt bent evt ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Kimberly-usa
Amerika-newbie

Bericht door Kimberly-usa »

Hoi,

Ik zie nu deze blog voorbij komen en ik ben benieuwd hoe de reis is gegaan?
Volgend jaar ben ik van plan om naar Florida alleen te reizen, voor ongeveer 2 weken.
Is dat veilig om te doen of adviseer je om samen met iemand er naar toe te gaan?

Heb je eventueel nog tips?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Topicstarter is al bijna 2 jaar niet meer op het forum geweest.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer