Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rabobank blokeert bankpassen buiten EU.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Rabobank blokeert bankpassen buiten EU.
Wat ik me afvraag; heeft de Rabobank aan alle cliënten hierover bericht gestuurd?
Of wordt er van uit gegaan dat ze het wel in de krant lezen?
Overdrijf je nu niet een beetje? Het is een extra veiligheidsmaatregel die bedoeld is om de kosten op de lange termijn te drukken. Zo verlammend is het nou ook weer niet om even aan te geven dat je je pas ook buiten Europa gaat gebruiken, toch? Het kost je niksPete.Z schreef:
Echt, in plaats dat ze zorgen dat die passen niet te kraken zijn, nee, het probleem wordt gewoon bij de klant op zijn bordje gelegd.![]()

Ik zie het probleem niet, mits - wat Vana opmerkt - de Rabobank haar klanten wel persoonlijk op de hoogte brengt.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik gok dat er nog wel post van de Rabobank komt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Gokken doe je in Las Vegas. 

- Louise
- Amerikakenner
Ik heb het uit de krant moeten vernemen vanochtend en er zat nog niets bij de post van de Rabobank.
Wij moeten onze passen dus ook laten deblokkeren voor de vakantie in juli.
Wij moeten onze passen dus ook laten deblokkeren voor de vakantie in juli.
- bedeve
- Amerika-expert
Het is een nieuwsitem op de Rabobank site.
Dus elke keer als iets wilt betalen of je CC bestedingen wilt checken kom je het tegen.
Dan ook nog eens via de ouderwetse papieren post met postzegel hierover een bericht naar klanten te sturen is wel erg 20e eeuws.
Dus elke keer als iets wilt betalen of je CC bestedingen wilt checken kom je het tegen.
Dan ook nog eens via de ouderwetse papieren post met postzegel hierover een bericht naar klanten te sturen is wel erg 20e eeuws.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Dat is dus EMV, of te wel het-nieuwe-pinnen. Daarbij wordt de chip op de kaart gebruikt, en niet de magneetstrip.Pete.Z schreef:Echt, in plaats dat ze zorgen dat die passen niet te kraken zijn, nee, het probleem wordt gewoon bij de klant op zijn bordje gelegd.
Echter dit is nog geen wereldwijde standaard, dus om kosten van skimmen (en dus afwenteling van die kosten op klanten) te beperken, lijkt me de Rabo oplossing een goede maatregel.
Helemaal omdat de klanten het zelf ongedaan kunnen maken, maar dat is dan een bewuste beslissing.
Wij zijn Rabo-klant maar hebben (nog) geen brief ontvangen.vana schreef:Wat ik me afvraag; heeft de Rabobank aan alle cliënten hierover bericht gestuurd?
-
- Amerika-ontdekker
Hoe zet ik de pas dan aan? Wil het via internetbankieren doen, maar zie nergens dat de pas uit staat of dat ik het kan wijzigen..
Edit: het kan pas vanaf 1 juni via internetbankieren. Nu alleen via telefoontje richting Rabo.
Edit: het kan pas vanaf 1 juni via internetbankieren. Nu alleen via telefoontje richting Rabo.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Zoals Carine al zei is dit in B al een tijdje geleden ingevoerd. Maar ik vind het toch ook een belachelijke maatregel. Je betaalt voor een bankkaart, dan wil ik die ook overal kunnen gebruiken zonder dat ik daar zelf nog bijkomende moeite voor moet doen.dimona schreef:Overdrijf je nu niet een beetje? Het is een extra veiligheidsmaatregel die bedoeld is om de kosten op de lange termijn te drukken. Zo verlammend is het nou ook weer niet om even aan te geven dat je je pas ook buiten Europa gaat gebruiken, toch? Het kost je niksPete.Z schreef: Echt, in plaats dat ze zorgen dat die passen niet te kraken zijn, nee, het probleem wordt gewoon bij de klant op zijn bordje gelegd.![]()
![]()
Ik zie het probleem niet, mits - wat Vana opmerkt - de Rabobank haar klanten wel persoonlijk op de hoogte brengt.
Nu ben ik de topicstarter heel dankbaar, want ik was zelf compleet vergeten om dit voor mijn bankkaart op te heffen voor onze Amerikareis.

Is het in NL permanent ontgrendeld trouwens? Bij mijn bank kan het maar voor 3 maanden.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik heb ook een rabo rekening en ga ook doorgeven dat ik in september/oktober op vakantie ga naar usa.
Daarnaast neem ik ook contact op met de creditcardmaatschappij dat ik op vakantie ga om evt blokkade van de pas tijdens de vakantie te voorkomen.
Daarnaast neem ik ook contact op met de creditcardmaatschappij dat ik op vakantie ga om evt blokkade van de pas tijdens de vakantie te voorkomen.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ach de rabobank laat het nog weten. Bij de ing was het van december 2011 tot maart 2012 niet mogelijk om in Canada geld op te nemen. En dat stond alleen heel ver weg gestopt op de website van de ing dat door een storing het tijdelijk niet mogelijk was om geld in canada op te nemen. En als ik lees op de site van de rabobank dat voor klanten die de afgelopen 2 jaar buiten europa geld opgenomen hebben staat de pas nog steeds aan dus zo probleem vind ik het niet.
Andre
Andre
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geinige reacties, leuk om te weten dat ik zeur.
Maar ik blijf erbij dat een probleem van de banken, die er uit gierigheid al jaren voor kiezen een lek systeem te gebruiken, nu afgewenteld wordt op de klant.
Krijg je nu ook korting als je niet buiten Europa pint trouwens, omdat je dan niet meewerkt aan de fraude?
Sorry, ik snap dat het op zich een heel kleine moeite is om even zelf je blokkade op te heffen, maar kloppen doet het niet.

Maar ik blijf erbij dat een probleem van de banken, die er uit gierigheid al jaren voor kiezen een lek systeem te gebruiken, nu afgewenteld wordt op de klant.
Krijg je nu ook korting als je niet buiten Europa pint trouwens, omdat je dan niet meewerkt aan de fraude?
Sorry, ik snap dat het op zich een heel kleine moeite is om even zelf je blokkade op te heffen, maar kloppen doet het niet.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Het gaat er niet om dat jij niet buiten Europa pint, maar dat de figuren die jouw pasgegevens en pin hebben niet buiten Europa kunnen pinnen, dus die korting kun je wel op je buik schrijven
Ik denk trouwens dat je mening over betutteling wel mee valt, anders was je waarschijnlijk bij de ING al weg geweest (waar je maar 250 euro per dag kan pinnen bij "niet-ING" ATMs)
Have a great day !

Ik denk trouwens dat je mening over betutteling wel mee valt, anders was je waarschijnlijk bij de ING al weg geweest (waar je maar 250 euro per dag kan pinnen bij "niet-ING" ATMs)

Have a great day !
Pete: Weet wel dat het pinnen een wereldwijd systeem is. Dat verander je niet zomaar.
Heeft niets met gierigheid te maken, maar alles met politiek.
In NL hebben we in ieder geval een goede beveiligd systeem (EMV).
Ach, zet het erbij op het lijstje:
Zonnebrandcreme, ESTA, Pinpas openzetten, paspoortregelen. Allemaal voorpret van de vakantie
Heeft niets met gierigheid te maken, maar alles met politiek.
In NL hebben we in ieder geval een goede beveiligd systeem (EMV).
Ach, zet het erbij op het lijstje:
Zonnebrandcreme, ESTA, Pinpas openzetten, paspoortregelen. Allemaal voorpret van de vakantie

https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
- bedeve
- Amerika-expert
Nog erger dan dat.US-fanboy schreef: Helaas zitten we echter in een maatschappij dat we niet "betutteld" willen worden, maar ook niet risico willen lopen.
Zo is er op het Radar forum een hele discussie over het feit dat je wel moet weten hoe je heet als je een ticket boekt.
Tsja ; wie weet dat ?
Foute naam?
Dat ligt aan de maatschappij !
Maar goed; twee jaar geleden ook al voor dollars gepint ?
"Uit onze gegevens blijkt dat u in de afgelopen twee jaar uw betaalpas wel heeft gebruikt buiten Europa.
Daarom is besloten om in uw situatie de betaalpas standaard aan te laten staan voor gebruik buiten Europa
Ach je doet al je schoenen uit,je horloge af, je broekriem weg laat je bijna in je blote kont staan; maar het is voor de veiligheid.
En nu gaan we actief en mobiel om met onze betaalpassen.
Hier zijn er die dat betuttelen noemen.
In onderwerpen op dit forum waar er mensen zijn die creditcard uitgevers gaan bellen om te melden dat ze naar het buitenland gaan hoor ik dezelfde reacties niet !
De Boerenleenbank is in dit geval zijn vrienden van ING.ABNAMRO en anderen net een stapje voor.
Met twee vingers op de knop !
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Partner van: Richard
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Vorige week contact (mail) gehad met de bank ivm de vraag hoe teverhogen van het limiet omdat we deze zomer naar de States gaan. Hun reactie: neem contact op met uw bank! Fijn zo'n antwoord daar kun je wat mee, moet ik nog doen dus. Maar geen tip gekregen over het niet kunnen pinnen van 1-6. Super bedankt voor deze info, anders hadden we straks mooi gestaan. 

- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik denk dat ze denken : " Het heeft in alle kranten en op alle media-websites gestaan, het is zelfs op de radio geweest. Deze mensen zullen toch niet onder een steen hebben gezeten dat ze nu nog niet weten dat er wat gaat veranderen qua pinnen als ze dat de laatste 2 jaar niet buiten Europa hebben gedaan."
En als je het niet met de handelwijze van de bank eens bent of je vindt de service slecht dan ga je toch naar een andere bank die wel voldoet aan je wensen en normen. We leven in een land waar je in een dag een nieuwe bankrekening kan hebben geregeld.
En als je het niet met de handelwijze van de bank eens bent of je vindt de service slecht dan ga je toch naar een andere bank die wel voldoet aan je wensen en normen. We leven in een land waar je in een dag een nieuwe bankrekening kan hebben geregeld.
Wij hebben hierover toch een brief van de Rabobank ontvangen. Ondanks dat we ook al digitaal waren geïnformeerd. In ons geval staat er in de brief dat de pas al aan staat.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
- Louise
- Amerikakenner
Wij zijn afgelopen donderdag even naar de Rabo geweest met een vraag over de cc en natuurlijk meteen gevraagd over het aanzetten van de pas.
De medewerkster keek in het systeem en zag dat onze passen op -aan- stonden.
Maar als op 1 juni de wijziging in werking wordt gesteld, worden alle passen op -uit- gezet en moet je zelf aangegeven,middels internet of telefoon dat de pas aangezet moet worden.
De medewerkster keek in het systeem en zag dat onze passen op -aan- stonden.
Maar als op 1 juni de wijziging in werking wordt gesteld, worden alle passen op -uit- gezet en moet je zelf aangegeven,middels internet of telefoon dat de pas aangezet moet worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 7823 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-
- 12 Reacties