Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Westen: noord + zuid te combineren?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Mel79
Amerikakenner

Re: Westen: noord + zuid te combineren?

Bericht door Mel79 »

Felicitas schreef:Hou er rekening mee dat je tussen 9am en 5pm alleen met een shuttle bus naar de Maroon Bells kunt gaan. De laatste bus terug vanaf Maroon Lake is 5pm. Als je de Maroon Bells 's middags nog gaat bezoeken moet je dus óf op tijd bij Aspen Highlands zijn (winkelcentrum waar de bus vertrekt) óf pas na 5pm gaan als de weg open is voor personenauto's. De busrit duurt ongeveer 20-25 minuten. Voor een bezoek aan de Maroon Bells is Aspen de handigste en leukste plaats (wel een duur plaatsje) om te overnachten. Glenwood Springs zag er ook leuk uit, maar dan is het nog een uur rijden naar Aspen. Misschien zijn in september de aspen al mooi geel verkleurd?
Ow bedankt! Wist ik niet van de bus. Als we geen tijd meer hebben kunnen we eventueel ook de dag erna nog naar de bells gaan! Ik heb ook meteen eens gegoogled naar de aspen in september en inderdaad dan worden ze langzaam aan al geel. Dat zou wel mooi zijn. Maar we zijn al blij met geen regen ;)
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Oke we gaan dus naar Aspen. Moet er alleen nog een hotel vinden. Aspen ligt wel zo handig op de route. Dan kunnen we de dag erna als we naar Denver rijden Mount Evens nog bezoeken. Heeft iemand hier die berg al eens beklommen? Zijn er nog leuke dorpjes of natuurpacht te bezoeken tussen Aspen en Denver? Ik zag dat Georgetown wel een leuk oud centrum heeft, is dat een bezoekje waard?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bueno Vista vonden wij leuk maar dat ligt nie helemaal op je weg. Je kan wel stoppen in Leadville, het hoogste gelegen dorp van Amerika. In Georgetown hebben wij overnacht vorig jaar juni, maar daarbuiten hebben we er niet veel ondernomen. Er is wel het een en ander te doen, onder andere een treinrit
Stan (Techmod) is al op Mount Evans geweest, ik zoek zo meteen even zijn reisverslag.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Thx Bart! Leadville heb ik ook op het programma gezet. Zag er wel leuk uit! Denk dat als we naar Leadville en/of Georgetown en Mount Evans gaan we genoeg te doen hebben voor die dag. Als we nog tijd over hebben kunnen we nog altijd even Denver verkennen. Daar komen we aan en vertrekken we, maar hebben geen tijd voor de stad zelf in gepland. Zo bijzonder zag dat er online niet uit.

Edit. Ik heb Stans topic en reisverslag gevonden. De laatste 5 mijl naar boven gaan vanaf Laborday dicht. Wij wilde 19 september gaan, dan is het mooiste stuk dus dicht. Misschien dat we het op de dag van het vertrek uit Denver kunnen inplannen. Dan is de weg nog net open!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hier de link naar de weblog van Stan, de dag waarop zij Mt Evans bezochten.

Bart
Grts, Bart

Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

:thumbup: Daar moeten we dus ook heen :)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het spijt me als ik roet in jullie eten gooi. :(
Volgens mij komen jullie daar half september, nietwaar? In 2010 wilden wij ook naar Mt Evans, een paar dagen na Labor Day en toen was het hoogste gedeelte van de weg al gesloten. Volgens deze website wordt dat gedeelte daags na Labor Day gesloten.

Desondanks succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ja dat had ik al gelezen.. Maar!! We vertrekken 1 september uit Denver, die dag hebben we tijd zat en daarom gaan we voor ons vertrek naar Estes Park Mount Evans bezoeken!
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Aspen is een bekende wintersport plaats.
En ik dacht gelezen te hebben dat alles daar peperduur is.
Maar misschien is dat wel in het ski seizoen.
We zijn er wel langs gereden en een poosje ervoor heb je een outlet zitten
mocht je geintreseerd zijn.
Denver vondt ik persoonlijk geen interresante stad.
Alles er om heen is zo veel mooier.
Mel79
Amerikakenner

Yellowstone

Bericht door Mel79 »

Outlet in Denver hoef ik niet perse. Shoppen doen we in NY wel. Ja ik heb erg genoeg al een lijstje ;)

Ik zit wel een beetje met de Yellowstone planning in mijn maag. Hoe kun je het park nou het beste bekijken zonder van hot naar haar te blijven rijden. We komen vanuit het noorden, overnachten de eerste en tweede nacht in de Canyon Lodge. Daarna verhuizen we naar het Lake hotel en daarna een nacht in Grand Teton, maar wel met de bedoeling terug naar Yellowstone te gaan.

Ik dacht zelf eerst de hele westkant van noord naar zuid en dan de oostkant van noord naar zuid? Maar of dat handig is.. Dus vraag 3023, weet iemand hoe je het best 4 dagen in YS kunt indelen?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik zou gewoon de loop beginnen rijden, in noordelijke richting en doen waar je zin in hebt (wat je interessant lijkt dus)
De dag erna de zuidelijke loop. Zo zie je dan wat je op de laatste dagen nog kan doen, wat je zeker nog wil zien.
Het meest zuidelijke deel kan je dan best bewaren voor die dag dat je in GT overnacht, om zo min mogelijk kilometers te maken. (west thumb basin, Old Faithful area, ...)

Anders moet je even een PB doen naar Jasmino, die had een mooi overzicht gemaakt van Yellowstone en had ons dat toen doorgemaild. Wellicht wil ze je dit ook doormailen. Hier staat enorm veel info in over de te bezoeken dingen in Yellowstone !

Bart
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bepaal eerst eens welke delen van het park je wilt bezoeken en hoeveel tijd je daarvoor uit wilt trekken. De route komt dan vanzelf wel. Vanuit GT heen en weer rijden lijkt me niet handig; waar zit je in Grand Teton? Afhankelijk van waar je naar toe wilt zou West Yellowstone ook een optie kunnen zijn.
Kijk eens naar ons 2004- en 2008-verslag voor onze indeling in Yellowstone.

Marianne
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ja ik heb ook al heel veel gelezen over YS, maar niet echt over fijne routes. Heb wel al een lijst van wat ik allemaal wil zien. Compleet alles eigenlijk ;) Inderdaad eerst de bovenste loop en dan de zuidelijkste. Zijn het trouwens grote afstanden? Heb een kaartje gezien daar stonden afstanden tussen waar cijfers langs de wegen staan (tussen de 10 en 21) maar weet niet of dat de mijls zijn

We zitten in de Signal Lodge in GT. Stukje rijden maar het is niet anders. Hoop nog voor 10 september een hotel in het park te vinden maar tot nu toe is en blijft die nacht vol.

En Jasmino mailen.. is dat niet een beetje raar? Ken hem of haar helemaal niet..
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Haar :wink: (Jacqueline)
Zij biedt op het forum regelmatig zelf aan om haar roadbook door te mailen, dus daarmee dat ik het even meegaf.
Ik weet niet of ze meeleest in dit topic, maar ik denk dat het geen probleem is om even een PB te doen :wink:
Bij mijn weten bijt ze ook niet :lol:

Bart 8)
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mel79 schreef:Ja ik heb ook al heel veel gelezen over YS, maar niet echt over fijne routes.
Er zijn ook niet veel routes, behalve de beide loops. Gewoon kijken welke bezienswaardigheden je wilt zien. Kijk wat er op de bovenste loop ligt, en wat allemaal op de onderste.
Hier vind je een kaartje met afstanden in mijlen en klimeters. Hou er rekening mee dat je vaak oponthoud hebt, door wegwerkzaamheden of bizons op de weg. Of beren in de verte.
Voor de bezienswaardigheden is dit een handige kaart.

Op de NPS-site staat per gebied wat er allemaal te doen is, misschien is dat een handig startpunt. Je kunt dan per gebied een lijstje maken van wat jullie aanspreekt. De guide die je bij de ingang krijgt is ook heel handig.
Als je bepaalde - niet frequente - geisers uit wilt zien barsten informeer dan eerst bij een visitor center wanneer de uitbarsting verwacht wordt, dan kun je je bezoek beter plannen.

Marianne
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Dankjewel Marianne! Handige sites! Denk dat we de eerste 2 dagen de bovenste loop doon en de laatste 2 dagen de onderste. We zien het allemaal daar ook wel. Alles exact plannen hoeft ook niet perse.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Nu ben ik bezig met Grand Teton. Uit jullie reisverslagen heb ik al een aantal must sees gevonden. Jenny Lake, Hidden Falls Trail, Jackson, Mormon Row, Schwabacher Landing, Snake River Overlook, Oxbow Bend.

Zijn er nog sightseeings wat ik niet mag missen in dit park?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

In elk geval erg vroeg op pad om veel wildlife te zien !
Ook bij de barn's lijkt het me dan minder druk, al was er net een fotoles bezig toen ik er terug keerde nadat ik er de vorige dag al geweest was.

Bart
Grts, Bart

Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ja ik had het gelezen in jouw verslag. Niet veel gezien totdat je op pad ging voor de foto waarop je de spiegeling wilde vast leggen. Helaas ben ik geen ochtendmens.. maar voor 1 keer kan ik misschien wel een uitzondering maken ;)

Hoop sowieso nu al beren te zien in YS, maar geloof dat die in september minder te zien zijn. Hopen op het beste dan maar! Heb ze al eens in Yosemite mogen zien, hoop dat ik nog een keer geluk heb
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hadden in 2008 op de planning staan om de Signal Mountain Road te rijden maar die was helaas gesloten wegens onderhoud.
Daar boven schijn je een schitterend uitzicht te hebben op de Tetons en Jackson Lake en de Snake River.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer