Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Glacier Point Road opent vandaag

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Glacier Point Road opent vandaag

Bericht door Martin & Marianne »

AmericanNoob schreef:Jeetje wat snel, vorig jaar was het pas eind juni volgens mij, is er zo weinig gevallen dit jaar?
Er is inderdaad weinig gevallen dit jaar, zie mijn eerdere bericht (met de grafiek).
En wat er gevallen is, kwam heel laat; de pas sloot pas in januari dit jaar in plaats van in november of december wat gebruikelijker is.
Jammer voor de watervallen later in de zomer.

Marianne
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Via Facebook:

Date: May 2, 2012
 Visitors urged to take safety precautions while traveling on road

Yosemite National Park Superintendent Don Neubacher announced today that the Tioga Road will open for the season on Monday, May 7, 2012 at 12:00 p.m. for all vehicle traffic. The Tioga Road, bounded on both sides by State Highway 120, is the popular east-west crossing of the Sierra Nevada. Vault toilets are available in several locations along the road. However, due to damage sustained to two transmission lines, the Tuolumne Meadows area will be without electrical power and visitor services until repairs can be made.

Due to a light snowpack this past winter (approximately 50% of normal), the Tioga Road was able to be cleared of snow early into the summer season. Snow and icy conditions may still exist on hiking trails at the higher elevations. Visitors are urged to be prepared for snowy conditions and possible treacherous stream crossings while hiking the backcountry.

All campgrounds along the Tioga Road are closed. All commercial services, including the gas station, store, and village grill, are also closed. There are no anticipated opening dates for any of these facilities at this time.

:clap: :clap: :clap:

Edit, bij plowingupdate staat het nog niet, maar dit is de url waar facebook naar linkte http://www.nps.gov/yose/parknews/tiogaopen12.htm
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Dat is goed nieuws :mrgreen: , wij gaan zaterdag aanstaande naar phoenix , op 10 mei is/was de planning om via bakersfield (overnachting) naar yosemite te rijden.
Kan nu dan dus via tioga pass.
Als dit dus zeker is ga ik morgen bakersfield annuleren en wat boeken in mammoth lakes of lee vining.
Iemand nog een aanbeveling voor een goed hotel daar?
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen
Afbeelding
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Ik zou als ik jou was toch de site nog even goed checken of anders bellen voordat je annuleert, vind het wel vreemd dat ik het niet kan vinden op de site als ik zelf zoek. Dus alleen via die url die op facebook staat. Misschien hebben ze de site gewoon nog niet aangepast, zou kunnen natuurlijk. Maar better safe, than sorry :wink: .
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Daarom wacht ik nog ff tot morgen , als het dan nog niet op de site rechtstreeks te vinden is , bel ik voor de zekerheid.
Kijk er wel naar uit , is zo mooi om in de bergen te rijden
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

carmen schreef: Als dit dus zeker is ga ik morgen bakersfield annuleren en wat boeken in mammoth lakes of lee vining.
Iemand nog een aanbeveling voor een goed hotel daar?
Je kunt altijd nog even wachten met annuleren; meestal kan dat 24 uur van te voren nog. Je weet maar nooit of een late sneeuwbui nog voor een tijdelijke sluiting gaat zorgen.
Over accommodatie in Lee VIning en Mammoth Lakes is hier al veel geschreven, kijk eens naar de beoordelingen op de AA-site of probeer de zoekfunctie eens.

Marianne
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Ondertussen staat het ook op de officiële site!
Tioga Road (Hwy 120 through the park) is closed
The Tioga Road (Highway 120 through the park from Crane Flat to Tioga Pass) is closed due to snow. It will open for the season on Monday, May 7 at noon. (Yosemite Valley is accessible via Highway 120 from the west.)
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

De Tioga Pass is gisteren inderdaad open gegaan.

Handig trouwens dat die Apps voor de smartphone van Chimani push-berichten geven bij dat soort happenings. Ook leuke activiteiten staan er in de planning.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Qonstrukt
Amerika-newbie

Bericht door Qonstrukt »

Toch wel top, wij rijden 25 mei dus via de Tioga pass terwijl ik er een hard hoofd in had begin dit jaar. :)
Nu nog een geschikte plaats voor overnachting zoeken tussen LV en Yosemite.
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Wellicht in de buurt van Big Pine, Bishop of Mammoth Lakes?
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Lee Vining is ook een optie, zit je al dichtbij. Heb je de volgende dag alle tijd voor de Tioga Road en ben je op tijd in Yosemite.
Zenp
Amerikafan

Bericht door Zenp »

Ik heb een hotel geboekt bij mammoth lakes.
Lee vining kon ik niet echt een goedkope overnachtingsplek vinden. Mammoth lakes is er niet ver vandaan.
Afbeelding
Qonstrukt
Amerika-newbie

Bericht door Qonstrukt »

Ik hoor ook goede dingen over Mammoth Lakes, dus dat zal het waarschijnlijk voor ons ook worden. Zaterdag vertrekken we richting LA, dus het is eindelijk zo ver. :)
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Vandaag over de Tioga Pass gereden. Dat was een mooi ritje! Op sommige stukken ligt de sneeuw nog langs de weg, maar op veel plekken is het al gesmolten. Prima te doen dus!
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer