Dus even opletten voor we vertrekken hahaRabobank blokkeert pinpas buiten Europa
Laatste update: 5 mei 2012 09:23 info
De Rabobank gaat vanaf 1 juni betaalpassen van particuliere klanten standaard blokkeren voor gebruik buiten Europa. Dit om de gevolgen van skimmen te voorkomen.
Foto: ANP
Dat meldt de Rabobank zaterdag in een persbericht. Met deze betaalpassen kan straks alleen buiten Europa gepind worden als de klant hier bewust voor kiest. Klanten kunnen zelf de blokkade opheffen en de pinmogelijkheid per werelddeel aanzetten.
Doet de klant niets, dan staat de pas automatisch uit. De Rabobank denkt hiermee de schade als gevolg van skimmen tegen te kunnen gaan.
Cashing
Met illegaal verkregen gegevens nemen criminelen bij geldautomaten buiten Europa geld op, het zogenoemde 'cashing'. In 2011 bedroeg de totale schade voor de Nederlandse banken circa 39 miljoen euro. Bij ongeveer 24.000 klanten van de Rabobank werd in 2011 geld van de rekening gehaald.
Een klant die tijdens verblijf buiten Europa niet kan pinnen, kan via internetbankieren of een telefoontje naar de lokale bank of het noodnummer van Rabobank weer geld opnemen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rabobank blokeert bankpassen buiten EU.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Rabobank blokeert bankpassen buiten EU.
Re: Rabobank blokeert bankpassen buiten EU.
Reclame op het forum wordt steeds beter "Stap nu over naar ING" 

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat goed dat ik dit weet! Vanaf 1 juni, dan zitten wij nog in Turkije. Valt Turkije nu onder Europa of onder Azië voor de rabobank? Formeel is het Azië, toch?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Goed initiatief!
Ik kan me voorstellen dat het vervelend kan zijn als je vaak buiten europa reist, maar het is nog veel vervelender als je ergens staat en je kunt niet betalen omdat heel je rekening is leeg geplunderd.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend kan zijn als je vaak buiten europa reist, maar het is nog veel vervelender als je ergens staat en je kunt niet betalen omdat heel je rekening is leeg geplunderd.
Als u reist naar een land buiten Europa dient u uw betaalpas ‘aan’ te zetten. Onderstaande landen zijn de landen
die worden gerekend tot Europa. Reist u naar een van deze landen? U kunt in deze landen ook betalen en geld
opnemen met u betaalpas als deze ‘uit’ staat.
Albanië Georgië Macedonië Servië
Andorra Gibraltar Malta Slovenië
Armenië Griekenland Moldavië Slowakije
België Groenland Monaco Spanje
Bulgarije Hongarije Montenegro Spitsbergen
Bosnië en Herzegovina Ierland Nederland Tsjechië
Cyprus IJsland Noorwegen Turkije
Denemarken Italië Oekraïne Vaticaanstad
Duitsland Kosovo Oostenrijk Verenigd Koninkrijk
Estland Kroatië Polen Wit-Rusland
Faeröer Eilanden Liechtenstein Portugal Zweden
Finland Letland Roemenië Zwitserland
Frankrijk Litouwen San Marino
die worden gerekend tot Europa. Reist u naar een van deze landen? U kunt in deze landen ook betalen en geld
opnemen met u betaalpas als deze ‘uit’ staat.
Albanië Georgië Macedonië Servië
Andorra Gibraltar Malta Slovenië
Armenië Griekenland Moldavië Slowakije
België Groenland Monaco Spanje
Bulgarije Hongarije Montenegro Spitsbergen
Bosnië en Herzegovina Ierland Nederland Tsjechië
Cyprus IJsland Noorwegen Turkije
Denemarken Italië Oekraïne Vaticaanstad
Duitsland Kosovo Oostenrijk Verenigd Koninkrijk
Estland Kroatië Polen Wit-Rusland
Faeröer Eilanden Liechtenstein Portugal Zweden
Finland Letland Roemenië Zwitserland
Frankrijk Litouwen San Marino
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Bedankt voor de tip
Op 1 juni zitten wij in Amerika dus we gaan hier meteen bij de Rabobank achteraan!

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Rabobank
Door leden van de rabobank moet vanaf volgende maand aangegeven worden dat zij buiten Europa gebruik zullen maken van hun bankpas. Dit om skimmen te voorkomen. Voor het bericht, kijk op ad.nl
note mod.
Topic samengevoegd met reeds bestaande topic
note mod.
Topic samengevoegd met reeds bestaande topic
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Turkije valt voor de rabo dus onder Europa, da's fijn om te weten. Maar voor toekomstige reizen buiten Europa moeten we dus actie nemen. Wel een goed initiatief overigens, vind het helemaal prima!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een betutteling, straks een limiet van 100 euro per dag pinnen?
Echt, in plaats dat ze zorgen dat die passen niet te kraken zijn, nee, het probleem wordt gewoon bij de klant op zijn bordje gelegd.
(en nee, ik ben geen rabo klant,maar ING en ABN-Amro)
Echt, in plaats dat ze zorgen dat die passen niet te kraken zijn, nee, het probleem wordt gewoon bij de klant op zijn bordje gelegd.

- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Bedankt voor de tip, ook wij zitten in juni in Amerika.
Nu betalen wij het meeste met creditcard, maar nu weten ze meteen dat we daar zitten, dus die blokkeren ze dan misschien ook niet zonder reden!
Nici
Nu betalen wij het meeste met creditcard, maar nu weten ze meteen dat we daar zitten, dus die blokkeren ze dan misschien ook niet zonder reden!
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Dat vind ik ook Pete. Zoals je misschien weet is deze regeling al een tijdje geleden in B ingevoerd.
Je betaalt voor de kaart, dan moet de bank zorgen dat je ze kan gebruiken ook en niet dat je eerst nog langs de bank moet om toestemming te vragen.
Je betaalt voor de kaart, dan moet de bank zorgen dat je ze kan gebruiken ook en niet dat je eerst nog langs de bank moet om toestemming te vragen.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik me nu afvraag: ze doen dit om skimmen tegen te gaan. Want ja, dat kost de bank veel geld.
Als jij nu vraagt om die 'veiligheid' op te heffen door je kaart wel bruikbaar te maken in landen buiten Europa, zou je dan ondertussen iets ondertekenen waarmee je de verantwoordelijkheid op jou neemt, en je dus niet meer gedekt bent tegen misbruik van je kaart?
Als jij nu vraagt om die 'veiligheid' op te heffen door je kaart wel bruikbaar te maken in landen buiten Europa, zou je dan ondertussen iets ondertekenen waarmee je de verantwoordelijkheid op jou neemt, en je dus niet meer gedekt bent tegen misbruik van je kaart?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ik vraag me inderdaad af of de verzekering nog opgaat als je zelf de blokkade op laat heffen?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik kan het zelf via telebankieren aan en uit zetten. Daarom heb ik er niet zo'n moeite mee.
Ik vraag me wel af, of het veel verschil maakt. Ik zie bij de Europese landen er enkele staan die ook regelmatig in krantenberichten over skimmen opduiken. Ik veronderstel echter dat de bank dat wel onderzocht zal hebben.
Ik vraag me wel af, of het veel verschil maakt. Ik zie bij de Europese landen er enkele staan die ook regelmatig in krantenberichten over skimmen opduiken. Ik veronderstel echter dat de bank dat wel onderzocht zal hebben.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Zie ook http://www.rabobank.nl/particulieren/se ... ten_europa
Er zijn enkele uitzonderingen:
- voor klanten met een Rabo RiantPakket staat de pas standaard 'aan'
- als u in de afgelopen twee jaar uw betaalpas heeft gebruikt buiten Europa, staat uw betaalpas standaard 'aan'
- zakelijke passen staan 'aan'
Er zijn enkele uitzonderingen:
- voor klanten met een Rabo RiantPakket staat de pas standaard 'aan'
- als u in de afgelopen twee jaar uw betaalpas heeft gebruikt buiten Europa, staat uw betaalpas standaard 'aan'
- zakelijke passen staan 'aan'
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In het artikel op ad.nl staat dat de Rabobank ook de schade van skimming blijft vergoeden bij klanten die tijdelijk hun betaalpas geactiveerd hebben voor buiten Europa.kastelke schreef:Wat ik me nu afvraag: ze doen dit om skimmen tegen te gaan. Want ja, dat kost de bank veel geld.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat ze door de Europese verdragen die landen gewoon niet mogen uitsluiten?Old Faithful schreef:Ik zie bij de Europese landen er enkele staan die ook regelmatig in krantenberichten over skimmen opduiken. Ik veronderstel echter dat de bank dat wel onderzocht zal hebben.
In ieder geval goed te weten dat je toch beschermd blijft tegen skimming!
Elke
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Die Europese regels ook
, veel skimmers(oostblok) komen idd uit deze "Europese" landen.
Mijn man was eens voor zijn werk in Amerika en is daar toen gaan duiken met wat collega's hij had alles met zijn cc voorgeschoten, er was dus een wat groter bedrag afgeschreven. Ik werd toen thuis door de Rabobank gebeld dat het hun was opgevallen dat er opeens wat grote bedragen werden afgeschreven van de cc en of dit wel klopte. Ik vond dit wel netjes, ik zei al tegen mijn man, we houden je hier in de gaten hoor!

Mijn man was eens voor zijn werk in Amerika en is daar toen gaan duiken met wat collega's hij had alles met zijn cc voorgeschoten, er was dus een wat groter bedrag afgeschreven. Ik werd toen thuis door de Rabobank gebeld dat het hun was opgevallen dat er opeens wat grote bedragen werden afgeschreven van de cc en of dit wel klopte. Ik vond dit wel netjes, ik zei al tegen mijn man, we houden je hier in de gaten hoor!

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wat een zeurpieterij zeg !Pete.Z schreef:Wat een betutteling, straks een limiet van 100 euro per dag pinnen?

Het heeft helemaal niets met betutteling te maken maar met het feit dat pasgegevens die hier in Nederland zijn gekregen, in buitenlandse ATM's worden gebruikt om geld op te nemen. Waarom zouden mijn bankkosten omhoog moeten gaan omdat mensen niet voorzichtig genoeg zijn bij het intoetsen van hun PIN bij een transactie. Het ontwikkelen van "niet te kraken passen" zal zeker ook zorgen voor hogere kosten.
Het bezoeken van een website om de pas bruikbaar te maken in niet-europese landen vind ik nauwelijks "het probleem bij de klant op z'n bordje leggen".
Het mooiste zou natuurlijk zijn als mensen van te voren kunnen aangeven dat ze een "geen-betutteling" bankrekening willen hebben, minder kosten betalen en dan ook zelf alle risico's voor zich nemen. Helaas zitten we echter in een maatschappij dat we niet "betutteld" willen worden, maar ook niet risico willen lopen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Pete.Z schreef:Wat een betutteling, straks een limiet van 100 euro per dag pinnen?
Helemaal mee eens.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 7823 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-