Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

cash of cheque ??

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
dimona
Amerika-expert

Re: cash of cheque ??

Bericht door dimona »

benjamienneke schreef: is het niet mogelijk om gewoon Cash 340 dollar in deze formulier steken ?
Bij nader inzien is het antwoord op deze vraag strikt genomen natuurlijk gewoon "ja, dat is mogelijk" :lol:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Lol Cin en DeJa, gekke troll met helmpje? :D

En benjamienneke, als je merkt dat mensen moeite hebben met je vraag te begrijpen kun je ook gewoon uitleggen wat je bedoelt (zoals in dit geval de vraag gesteld werd waarom je met een cheque wilde betalen). Je hoeft niet mensen te verwijten dat zij moeite hebben met je vraag en dan ook nog even beledigen terwijl ze je proberen te helpen.

Jij stelt je vragen vrij abrupt (zonder inleiding) en soms onduidelijk en verwacht dat mensen je direct een antwoord geven en precies begrijpen wat je bedoelt. Dat is niet altijd zo, mensen stellen soms een wedervraag met als uiteindelijke doel je nog beter te kunnen helpen. Communiceren heet dat en daar is volgens mij niets mis mee.

Lol dimona, ja inderdaad. Dan gaan we het voortaan zo doen haha.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Benjammieke (sorry als ik je naam verkeerd spel), heb je dat hele pakket voor de I-129 al helemaal doorgelezen? Van voor tot achter? Als je dat doet, en dan een paar keer (nee, ik maak geen grapje), dan zul je zien dat heel veel vragen al voor je beantwoord worden. Ik heb al mijn immigratie en naturalisatie papieren ook altijd tig keer gelezen, en meestal was alles door die instructies goed duidelijk. En als iets niet helemaal duidelijk is (bijvorbeeld, moet ik echt al mijn banen opgeven die ik ooit heb gehad?), dan neem je de veilige route, en noem je dus alles wat je kan bedenken. Als er dus duidelijk in het formulier staat "check" of "money order", dan heb je de keuze tussen die twee. Klaar.

De USCIS neemt haar regels bijzonder serieus, en een kleine fout kan tot een afwijzing of een vertraging wijzen. Wij hebben hier allemaal ook alle regels gelezen, en ze gevolgd, en alleen advies gevraagd als dingen niet helemaal duidelijk waren. Maar een "you may send the fees via check or money order" is absoluut niet onduidelijk.

Dus. Lees alles goed, heel goed door. Dan zul je zien dat het een stuk makkelijk gaat.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

benjamienneke schreef:dit was dus fout een cheque is geen vereiste maar een optie
In de instructies staat duidelijk "Check or Money Order". Met andere woorden, de opmerking dat een cheque een vereiste is, is niet per se fout, hooguit onvolledig. Het volledige vereiste is immers "Check or Money Order". In zoverre is een cheque dus inderdaad een van de opties, maar de enige andere optie is een "Money Order"; "Cash" is geen optie.

Er staat immers "Check or Money Order", niet "Check or Money Order or Cash". Aangezien een Money Order geen contant geld is, en aangezien cash niet bij de opties vermeld staat, was jouw vraag dus onnodig en overbodig. De instructies zijn immers erg duidelijk, en nee, daar kan niet van worden afgeweken.
dimona schreef:
benjamienneke schreef: is het niet mogelijk om gewoon Cash 340 dollar in deze formulier steken ?
Bij nader inzien is het antwoord op deze vraag strikt genomen natuurlijk gewoon "ja, dat is mogelijk" :lol:
Helemaal gelijk natuurlijk :mrgreen: maar kom naderhand niet klagen :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou de antwoorden die je hier gekregen hebt negeren en gewoon $340 contant bij de formulieren stoppen. En dan afwachten wat er gebeurt.

Als ze je geld niet accepteren of niet ontvangen, dan doe je het nog een keer opnieuw allemaal, net zolang totdat zij jouw methode van betalen accepteren, of tot je geen geld meer over hebt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
benjamienneke
Amerika-ontdekker

Bericht door benjamienneke »

Heel goed idee , zal ik zeker doen !
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

really? :lol: