Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
cash of cheque ??
-
- Amerika-ontdekker
cash of cheque ??
hey,
Ik moet een I 129 f invullen en ik lees over al een CHEQUE van 340 dollars
maar is het niet mogelijk om gewoon Cash 340 dollar in deze formulier steken ?
of zou dit niet veilig zijn ?
Ik moet een I 129 f invullen en ik lees over al een CHEQUE van 340 dollars
maar is het niet mogelijk om gewoon Cash 340 dollar in deze formulier steken ?
of zou dit niet veilig zijn ?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: cash of cheque ??
1) Waarom wil je het anders doen dan wat men je vraagt?
2) Op cash staat geen naam, op een cheque wel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
1) omdat er mensen zijn die mij vertellen dat het met cash ook mogelijk zou zijnkastelke schreef:1) Waarom wil je het anders doen dan wat men je vraagt?
ik zit hier niet uit verveling zoals sommigen maar ik zoek antwoorden op mijn vragen ..
2) of er nu een naam staat of niet maakt nie zoveel uit dus u denkt dat de uscis zal frauderen ofzo ? ja de kans bestaat
maar als we zo ver gaan moeten nadenken dan kunnen we even goed nietmeer buiten ons huis gaan
Deze opmerking vraagt om een reactie.benjamienneke schreef:ik zit hier niet uit verveling zoals sommigen maar ik zoek antwoorden op mijn vragen ..
Als je wat langer op dit forum rondloopt dan zal je zien dat wij altijd adviseren om de legale weg te volgen en te volgen wat officiële overheidssites zeggen. Dat doen we omdat je daarmee de minste kans hebt dat er iets misgaat. Het kan ook goed gaan als je niet die weg wil bewandelen, maar dat is dan wel voor eigen risico. En dat doen we ook omdat er bij officiële Amerikaanse overheids instanties niets te buigen valt qua regels, zoals in Europa soms wel kan. Hun regels zijn wet, en alles wat niet de letter van de wet volgt valt buiten de boot.
De vraag van Kastelke is in dit licht bezien dan ook een logische. Als de regels een cheque vereisen, waarom dan toch iets anders willen? Jij zegt zelf dat er mensen zijn die jou vertellen dat. Okee, maar waarom hier het dan ook nog vragen?
Doch, nee, Kastelke verwacht niet dat het Uscis fraude gaat plegen. Niemand zal dat verwachten. Een cheque echter biedt veiligheid doordat deze op naam staat, zowel de ontvanger als de verzender is genoemd met een cheque. Cash kan gestolen worden, en dan? Omdat er geen naam op staat kan de dief er gewoon mee betalen. Dat wordt met een cheque wat moeilijker. Het vervelende is dat we in Europa eigenlijk nauwelijks meer met cheques werken en dus onbekend zijn/raken met het concept. In de VS loopt men soms wat achter. Maar cash per post is zeer vatbaar voor diefstal.
Je bent hier van harte welkom. En blijft dat ook na je opmerking waarom sommigen hier zitten. Maar ga niet oordelen waarom mensen hier zitten en besef je a.u.b. dat achter elke vraag die gesteld wordt een reden zit. Jij hebt een reden om jouw vragen te stellen en de mensen die reageren op jouw vragen daar ook weer een reden voor.
Zoals ik net ook in je andere topic geschreven heb, de officiële documentatie van USCIS: http://www.uscis.gov/files/form/i-129finstr.pdf
Pagina 5: All filing fees must be paid by either Check or Money Order.
Pagina 5: All filing fees must be paid by either Check or Money Order.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
De vraag van Kastelke is in dit licht bezien dan ook een logische. Als de regels een cheque vereisen, waarom dan toch iets anders willen?
Euhm dat is juist de vraag WIE zegt dat de regels een cheque vereisen ??
aub als je iets niet zeker bent spreek er dan ook niet over ik zoek antwoorden
geen bla bla maar toch bedankt voor de moeite ik zoek gewoon antwoorden
ik weet dat de regels belangerijk zijn maar ik vind het even belangerijk om mensen hun ervaringen vragen
zodat ik niet dezelfde fout maak ..
ik weet dat de regels belangerijk zijn maar ik vind het even belangerijk om mensen hun ervaringen vragen
Als je geen fouten wil maken en dit zo snel mogelijk af wil handelen, handel dan naar de informatie die de United States Citizenship and Immigration Service (USCIS) je geeft. De fee kan alleen betaald worden dmv Check of Money Order. Eén van de redenen zal hoogstwaarschijnlijk zijn dat het versturen van cash (zeker zulke hoge bedragen) onwijs onveilig is.benjamienneke schreef: Euhm dat is juist de vraag WIE zegt dat de regels een cheque vereisen ??
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wow... Hier word ik even stil van...benjamienneke schreef:De vraag van Kastelke is in dit licht bezien dan ook een logische. Als de regels een cheque vereisen, waarom dan toch iets anders willen?
Heb jij al gekeken naar de hoeveelheid berichten die ik geplaatst heb op dit forum, en hoe lang ik hier al aktief ben? En dat mijn aktiviteit vooral op Emigratie ligt?
Laat me voor mezelf even zeggen dat ik geen groentje ben. En dat wil niet zeggen dat ik alles weet, maar ik denk dat ik op dit moment -als ik kijk naar wat jij hier al geschreven hebt- toch mag zeggen dat ik net iets meer weet dan jij.
Zoals Clint ook al aangeeft in zijn bericht hier boven: daar haal ik mijn mosterd.
Of de Amerikaanse overheid met jouw geld gaat frauderen? Daar ga ik niet van uit.
Ik ga er wel van uit dat je post verloren kan gaan. En als dat cash geld is, ben je het kwijt. Als het een cheque is, dan is het gewoon maar een ongemak voor jou, maar je bent je geld niet kwijt.
Maar mijn goede raad valt dus blijkbaar niet erg in jouw smaak. Ik zal me dan verder ook onthouden van verdere reacties op jouw berichten. En ik hoop dat je in Amerika een beetje vriendelijker gaat reageren op de mensen, want ze hebben daar de neiging om vreemden te helpen, maar dat zal niet lang duren als je dan op die manier zoals hier boven gaat reageren.
Elke
Heb je mijn bericht wel goed gelezen? Regels zijn niet belangrijk, regels zijn bijkans heilig voor de immigratiedienst. Niet volgens de regels is afgewezen worden. Als jij geen fouten wil maken, doe het dan volgens de regels. Die zijn helder. Een eventuele ervaring van iemand die claimt dat hij de regels omzeilde en toch ermee wegkwam biedt a) geen garantie dat het jou ook gaat lukken en b) kan net zo goed gelogen zijn.benjamienneke schreef:ik weet dat de regels belangerijk zijn maar ik vind het even belangerijk om mensen hun ervaringen vragen
Doe eens niet zo onbeschoft benjamienneke?????
Je komt binnen met "hey" (alsof we schoolvrienden van je zijn), vervolgens verwacht je van ons een stappenplan voor JOUW emigratie en dan begin je ergens anders ook nog IN CAPS TE PRATEN WAT DUS FEITELIJK SCHREEUWEN IS (iets dat toch vrij algemeen bekend is voor mensen die op internet komen) en dan begin je ook nog eens 1 van onze meest gewaardeerde leden af te zeiken en in twijfel te trekken?
Zoek het lekker uit joh als je het allemaal beter weet. Kom dan niet onze tijd verdoen hier met je vragen. Alles wat jij vraagt is bovendien al te vinden maar blijkbaar is het voor jou allemaal te moeilijk om het zelf uit te zoeken. Je mag blij zijn dat er nog mensen zijn die de moeite nemen om jouw vragen te beantwoorden.
Ik heb echt zelden iemand gezien die zo respectloos binnenkomt op een forum. Veel sterkte met je emigratie, je zult het nodig hebben met zo'n instelling!
Je komt binnen met "hey" (alsof we schoolvrienden van je zijn), vervolgens verwacht je van ons een stappenplan voor JOUW emigratie en dan begin je ergens anders ook nog IN CAPS TE PRATEN WAT DUS FEITELIJK SCHREEUWEN IS (iets dat toch vrij algemeen bekend is voor mensen die op internet komen) en dan begin je ook nog eens 1 van onze meest gewaardeerde leden af te zeiken en in twijfel te trekken?
Zoek het lekker uit joh als je het allemaal beter weet. Kom dan niet onze tijd verdoen hier met je vragen. Alles wat jij vraagt is bovendien al te vinden maar blijkbaar is het voor jou allemaal te moeilijk om het zelf uit te zoeken. Je mag blij zijn dat er nog mensen zijn die de moeite nemen om jouw vragen te beantwoorden.
Ik heb echt zelden iemand gezien die zo respectloos binnenkomt op een forum. Veel sterkte met je emigratie, je zult het nodig hebben met zo'n instelling!
Dat kan inderdaad wel wat aardiger benjamienneke! Er wordt hier antwoord gegeven op jouw vragen, met links naar de officiele documenten. Het antwoord bevalt je dan niet en dan ga je er weer vragen over stellen. Regels zijn regels bij de USCIS. Als zij zeggen "Jump", vraag jij "How high", daar komt het in feite op neer. Het is moeilijke materie, zo'n visumaanvraag. Als je onzeker over je zaak bent, zou ik toch overwegen een advocaat in de hand te nemen. Succes!
AmenHockey schreef: Regels zijn niet belangrijk, regels zijn bijkans heilig voor de immigratiedienst. Niet volgens de regels is afgewezen worden. Als jij geen fouten wil maken, doe het dan volgens de regels. Die zijn helder. Een eventuele ervaring van iemand die claimt dat hij de regels omzeilde en toch ermee wegkwam biedt a) geen garantie dat het jou ook gaat lukken en b) kan net zo goed gelogen zijn.
-
- Amerika-ontdekker
jullie hebben allemaal blijkbaar moeite met wat ik bedoel mensen ,
ten eerste ik weet niet waarom jullie dezelfde citaat blijven gebruiken ivm capslock ik wist het niet heb het dan ook al gezegd dat ik het niet wist dus aub stop met dit te gebruiken
en nu gaan wij buiten topic en dat is niet de bedoeling ok
ik kreeg een antwoord van : als deze de regels zijn waarom dan nog rondvragen en dat een cheque een vereise was
en dit was dus fout een cheque is geen vereiste maar een optie ok het is wel idd veiliger maar ik word hier afgeblaft als een hond ik zoek gewoon simpelweg antwoorden op men vragen omdat ik deze forum een geweldige forum vind !
dus aub kom niet af met capslock staat aan of waarom stel je zulke vragen als het je word gevraagd etc ..
ik ben een mens en geen enkel vraag is dom of onnodig !
maar ik heb nu men antwoord al gehad en ik wil clint hiervoor bedanken want zijn antwoord was de gepaste antwoord alvast bedankt clint !
ten eerste ik weet niet waarom jullie dezelfde citaat blijven gebruiken ivm capslock ik wist het niet heb het dan ook al gezegd dat ik het niet wist dus aub stop met dit te gebruiken
en nu gaan wij buiten topic en dat is niet de bedoeling ok
ik kreeg een antwoord van : als deze de regels zijn waarom dan nog rondvragen en dat een cheque een vereise was
en dit was dus fout een cheque is geen vereiste maar een optie ok het is wel idd veiliger maar ik word hier afgeblaft als een hond ik zoek gewoon simpelweg antwoorden op men vragen omdat ik deze forum een geweldige forum vind !
dus aub kom niet af met capslock staat aan of waarom stel je zulke vragen als het je word gevraagd etc ..
ik ben een mens en geen enkel vraag is dom of onnodig !
maar ik heb nu men antwoord al gehad en ik wil clint hiervoor bedanken want zijn antwoord was de gepaste antwoord alvast bedankt clint !
Ik quote mezelf even, ik wil dit terugnemen en veranderen in "zou ik het niet zonder advocaat doen"zou ik toch overwegen een advocaat in de hand te nemen
Ben ik telaat met mijn helmpjes? K*T!
Zo raak ik die helmpjes nooit kwijt natuurlijk...
Zo raak ik die helmpjes nooit kwijt natuurlijk...
Ik ga maar een oranje gordel winkel beginnen...
Nee hij is gewoon gek 

Dat is raar... Als Kastelke zegt dat cash onveilig is, krijgt ze het verdekte advies om haar huis niet meer te verlaten en als Clint het zegt, dan is het een geweldig advies 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4219 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-
- 36 Reacties