Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door RNA »

Ebelix schreef:KAn je de stoelen niet vastzetten op de klm site bij manage mijn boekingen? Op intercontinentale vluchten kan dit 90 dagen voor vertrek.
Jawel! Echter, doordat je vaak pas vrij laat incheckt (omdat je niet online kan inchecken en omdat je met de trein vaak pas 2 tot 1,5 uur vantevoren aankomt op Schiphol) zijn je voorkeursstoelen opnieuw toegewezen. Vaak wordt een vliegtuig namelijk overboekt (meer stoelen verkocht dan mensen die komen opdagen). Zo schijnt het ook wel eens te gebeuren dat je niet mee kan omdat je vrij laat aankomt met de trein, en niet online hebt kunnen inchecken. Je moet dan wachten op de volgende vlucht of je wordt kris-kras in het vliegtuig geplaatst.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Ik neem trouwens aan dat je bij het afhalen van de vliegtickets ook gelijk je terugvlucht tickets krijgt?
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

De tickets (e-tickets) heb je als het goed is al gekregen. Ik denk dat je de boarding-pass bedoelt. Nee die krijg je niet op de heenreis, die krijg je pas als je (online) incheckt voor de terugreis!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

RNA schreef: Vaak wordt een vliegtuig namelijk overboekt (meer stoelen verkocht dan mensen die komen opdagen). Zo schijnt het ook wel eens te gebeuren dat je niet mee kan omdat je vrij laat aankomt met de trein, en niet online hebt kunnen inchecken.
Met alle respect RNA, maar "overboeken" is niet meer van deze tijd. Dat kunnen vliegmaatschappijen zich niet meer veroorloven met de huidige Europese regelgeving. Het is perinent niet waar "dat het wel eens schijnt" te gebeuren dat je niet mee kunt omdat je niet online hebt kunnen inchecken". Je hebt als passagier met een bevestigde boeking gewoon te maken met een "uiterste inchecktijd". Tot die kan je in persoon inchecken aan de balie. De incheckprocedure voor jouw vlucht houdt een keer op en dan wordt de vlucht "afgesloten" zoals dat heet. Haal je (om wat voor reden dan ook) deze tijd niet, pas dan wordt een eventuele wachtlijstpassagier of IPB'er toegelaten en op jouw stoel gezet. Als je geluk hebt, wordt je toegelaten op een volgende vlucht. Dat hoeft echter niet, jij bent immers te laat !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Gebeurt overboeken niet meer ? Ik hoor nog steeds geregeld dat er op vluchten gevraagd wordt of er mensen zijn die een andere/latere vlucht willen nemen tegen een vergoeding (en vaak upgrade naar BC) ? Ook op onze vlucht naar Toronto was de vlucht overboekt en werden wij geupgrade naar BC. Het vliegtuig zat uiteindelijk helemaal vol, weet niet of er mensen teleurgesteld zijn die niet mee mochten ... ? Maar ik had het idee dat overboeken nog steeds gebeurt :blink: ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
tdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tdj »

Overboeken gebeurt nog steeds, afgelopen week nog iemand gesproken die uit Jamaica moest komen en uiteindelijk een dag later via Miami ! naar Amsterdam is gekomen. Mogelijk is het wel minder en mogelijk binnen europa minder, maar het komt nog steeds voor, het is gewoon onderdeel van de bedrijfsvoering bij de luchtvaartmaatschappijen.

TdJ
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Klopt. zal geen sprake zijn geweest van overboeken, maar het bijplaatsen van andere passagiers, wachtlijstpassagiers, IPB'ers of het doorschuiven van passagiers van eerdere/andere vluchten met een probleem. Lijkt op overboeken, maar is het niet. Passagiers die voor die bepaalde vlucht hebben geboekt behouden hun rechten, maar moeten wel opletten. Overboeken is meer tickets voor een vlucht verkopen dan dat er stoelen zijn en dat komt niet meer voor.
De Airlines proberen iedereen maximaal tegemoet te komen en dan wordt er in de laatste minuten voor vertrek flink gehandeld en geschoven. Kan mij voorstellen dat jij (Mattrob) een upgrade krijgt (je vliegt immers veel) en er weer een passagier van de hierboven omschreven categorie mee kan vliegen. Beter jou en je gezin in BC, dan iemand laten staan, dat kost geld.

Als de vlucht is afgesloten begint een "schimmig" proces, waarbij je goed moet opletten. Normaal kan je gewoon lekker instappen en is er niets aan de hand, maar het kan ook anders gaan. Je ziet dit al snel aan het gedrag van gate-personeel en andere daar rondhangende passagiers. Dan moeten er vaak nog passagiers mee van de door mij genoemde categorieën en begint de "stoelendans". Je kan er goed uitkomen met een upgrade of desgevraagd vrijwillig afstappen met een geldelijke tegemoetkoming, maar je kan ook zo ten faveure van vriendjes/collega's van gate-personeel van je stoel worden geknikkerd. Dat laatste kan ook zomaar jouw kennis in Jamaica zijn overkomen Tdj.

Om even op de trein terug te komen, gewoon op tijd zijn op Schiphol om in te checken en dan is er niets aan de hand. Je stoel wordt nooit eerder vergeven als dat de vlucht sluit.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ah, dat kan ik me inderdaad ook prima voorstellen ja ! Dank voor de toelichting Ruud :thumbup:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
jvt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jvt »

Na dit hele topic te hebben doorgespit heb ik ook maar eens gebeld met KLM. Wij vertrekken 23 juli om 10.30 uur naar Seattle. Op ons ticket staat de trein van 07.00 uur (de internationale, geen Thalys) naar Amsterdam, aankomst 09.52 uur. Volgens KLM is 1.38 uur tijd genoeg om de reis te maken en is het niet toegestaan om de tickets een dag eerder op te halen. Gebeld met Cheaptickets (daar hebben we geboekt) en die vertelden hetzelfde, de overstaptijd is voldoende en gegarandeerd door KLM dus eerder ophalen mag niet. Dit houdt dus in dat we toch middenin de nacht moeten afreizen naar Antwerpen en daar 's ochtends de tickets afhalen. Je wordt dan wel gelijk ingecheckt. Maar goed voor ruim 900 euro verschil moet ik dat er maar voor over hebben. Ik durf de gok toch niet te nemen om de tickets een dag eerder af te halen, maar wacht ook vol spanning op het "proefkonijn" van 12 mei. Wel tegenstrijdige berichten dan van KLM omdat sommigen wel te horen kregen dat een dag eerder afhalen een mogelijkheid is.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ruud, als jij het zegt geloof ik je graag. Echter vliegt een kennis van ons voor KLM en die vertelt dat het wel degelijk nog gebeurt, dus dat er meer tickets worden verkocht dan plaatsen in de kist.

Overigens heb ik het over de plaatsen die je vooraf vastlegt, die kunnen zeker wel weggegeven worden. Als jij slechts krap voor sluiting van de balie aankomt en je hebt niet online in kunnen checken (en dus je stoel definitief bevestigd) dan heb je kans dat je gewoon op een andere stoel (en desnoods los van elkaar) wordt neergezet.
Die reservering die je vanaf 90 dagen vantevoren kunt doen moet je meer zien als een 'voorkeur', het is niet gegarandeerd dat jij daar ook echt kan zitten. Zeker als je pas op het laatste moment incheckt.
Je kan dan dus wel mee, maar de kans is groot dat je op een ander plekje zit.

Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Vliegers hebben geen verstand van tickets (het interesseert ze werkelijk geen snars) :wink: Verder zijn we het eens RNA !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

jvt schreef:Je wordt dan wel gelijk ingecheckt. Maar goed voor ruim 900 euro verschil moet ik dat er maar voor over hebben. Ik durf de gok toch niet te nemen om de tickets een dag eerder af te halen, maar wacht ook vol spanning op het "proefkonijn" van 12 mei. Wel tegenstrijdige berichten dan van KLM omdat sommigen wel te horen kregen dat een dag eerder afhalen een mogelijkheid is.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'inchecken', maar je krijgt daar geen boardingpassen of zo. Het is gewoon een treinstation, geen vliegveld. Dus er zijn geen incheckzuilen of dat soort dingen. Volgens mij ben jij de enige die dit te horen heeft gekregen ? Met reguliere treintickets zou je ze 24uur van te voren kunnen ophalen. Wellicht is alles nu ineens aangepast ?
wendyvervaet
Amerika-newbie

Bericht door wendyvervaet »

hey iedereen,
sorry, misschien domme vraag van me. kheb dit forum deze week gevonden en ben volledig leek hierin. hoe plaats ik nieuwe topic en vraag?

al bedankt, en sorry dat ik hier zo inspring
grtjs wendy

* Note mod (Marco):
Wendy heb ik een PB met uitleg gestuurd.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ruud2004 schreef:Vliegers hebben geen verstand van tickets (het interesseert ze werkelijk geen snars) :wink: Verder zijn we het eens RNA !
Scheer ze niet over één kam Ruud. Maar dat is niet iets om in dit topic te gaan bespreken, laten we het vooral ONtopic houden hier!
Je hebt zojuist een vraag gesteld, Wendy :thumbup:

Afbeelding
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

@MattRob
Ik vroeg waarom ik nu opeens niet 3 uur van tevoren aanwezig hoefde te zijn en toen meldde de dame van de KLM dat ik bij het treinstation werd ingecheckt en dat daarom 1,5 uur voldoende was. Ik weet niet precies wat ze met dat inchecken bedoelde, ik heb het ook niet gevraagd. Ze vertelde wel dat je dan geregistreerd staat en dat KLM verplicht is om je een andere vlucht aan te bieden, mocht de trein vertraagd zijn. Niet dat ik daar iets mee opschiet overigens. Ik weet ook niet of het beleid van de KLM is veranderd of dat ik gewoon de pech had om een vrij strikte dame aan de telefoon te krijgen, maar de boodschap was erg duidelijk: dag van tevoren tickets ophalen mocht niet. Bij Cheaptickets kreeg ik exact hetzelfde verhaal zonder dat ik verteld had dat ik al met KLM had gebeld. Misschien toch de regels aangescherpt?
floflo
Amerika-newbie

Bericht door floflo »

Onderstaande staat op de website van cheaptickets, dus blijkbaar zijn de regels idd recent aangescherpt. Maar inchecken kan idd pas op Schiphol, dus dat lijkt wel krap te worden.

Wat moet ik doen als een treinreis onderdeel is van mijn vluchtschema?

Met name vanuit Brussel en Antwerpen worden vluchten verkocht waarbij een treinreis Brussel/Antwerpen naar Amsterdam Schiphol is inbegrepen. Deze treinreis is onderdeel van uw reis en indien u deze niet gebruikt (derhalve no-show bent) dan worden ook uw vluchten geannuleerd. O.a. KLM scherpt de maatregelen op dit vlak verder aan.

Op het station dient u op vertoon van uw paspoort een treinbiljet af te halen bij het internationale loket. Dit kan m.i.v. 1 april 2012 vanaf 4 uur voor vertrek van uw reis. Met dit treinbiljet kunt u naar de luchthaven reizen en daar verder inchecken voor het vervolg van uw reis.
tdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tdj »

@ruud maatschappij gaf zelf aan dat ze er vanuit gaan dat ca 5% niet komt opdagen en wel degelijk op voorhand meer stoelen "verkopen", ik geloof direct dat het minder is dan vroeger, maar naar eigen zeggen doen ze het in beperkte mate nog wel.

TdJ
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik blijf het raar vinden. We hebben 2 keer gebeld en 2 keer is ons verteld dat je de trein tickets voor de internationale trein 24 uur van te voren op kunt halen. De trein tickets voor de Thalis kunnen 4 uur van te voren opgehaald worden.

Zolang ze het bij de KLM zelf blijkbaar niet weten probeer ik ze gewoon de dag ervoor op te halen. Lukt dat niet dan maakt dat ook niet uit, want inmiddels hebben we al een hotel geboekt in Antwerpen, dan halen we ze de volgende dag gewoon vroeg op.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Inchecken kon ik dag van te voren wel online, dus wellicht is dat vanaf nu wel mogelijk. Lijkt me wel verstandig om treintickets op te halen, anders zouden ze inderdaad hele vlucht kunnen annuleren. Maar ja, als je echt al online hebt kunnen inchecken ... ?

Ik vind 1,5uur voor internationale vlucht krapjes, zeker als je geen voordelen hebt waardoor je niet overal vooraan mag staan. Maar goed, het is te doen in 1,5uur.
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Ik vind 1,5 uur ook krap, maar bij KLM zeiden ze dat ze dat een "acceptabele" tijd vonden. Nu vind ik 3 uur wel weer erg lang. Ik wacht het wel even af, eind juli duurt nog even, maar het zou prettiger zijn wanneer ik de tickets de avond vooraf kan afhalen, dat geeft meer speelruimte.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer