Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verkeer en verkeersregels in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Verkeer en verkeersregels in Amerika

Bericht door Ziva »

N.a.v. het topic "Hoe zijn Amerikanen" waarbij Dento zei dat hij vaak middelvingers zijn kant op gezwaaid kreeg en ik juist precies het tegenovergestelde ervaar hier leek het me wel interessant om een topic over het verkeer en verkeersregels in Amerika te openen. Ik vind het heerlijk rijden hier dus begrijp me niet verkeerd maar er zijn een paar dingen die ik nog niet helemaal begrijp ook al woon ik hier toch alweer een tijdje. Ik zal er een paar opnoemen:

- Kennen Amerikanen wel de betekenis van het woord "Yield"? Ik heb hier een aantal plekken waar dat bord voorkomt en dan is de weg toch echt zo ontworpen dat je al rijdend moet invoegen en pas als je echt niet anders kunt moet stoppen aan het einde van de weg en niet, zoals ze dus vaak doen hier, aan het begin van het bord omdat je dan dus het verkeer achter je hindert. Of zit ik wellicht fout?
- Gevarenlichten. Ik zie regelmatig mensen met gevarenlichten rijden en dan vraag ik me 2 dingen af: "Waarom rij je nog? Kun je niet beter je auto aan de kant zetten en een garage opzoeken?" en "Moet ik hier nou wel of beter niet achter blijven rijden?" Ik begrijp gevarenlichten in Nederland wel maar snap niet zo goed wat de betekenis in Amerika is :D
- Klemrijden. Het "Keep your lane" concept vind ik echt geweldig. Er is slechts 1 ding waar ik (als "assertieve rijdster zullen we maar zeggen") regelmatig tegenaan loop namelijk dat ik "klem" zit. De auto links rijdt langzaam, dus ik naar rechts waar dan ook een auto rijdt en ik dus feitelijk geen kant meer opkan en noodgedwongen achter 1 van beide moet blijven rijden totdat iemand zo aardig is om wat meer vaart te maken. Zijn hier ook regels voor of heb je dan gewoon dikke pech? :D
- Het aantal autorijdende- en bellende Amerikanen. Wow dat is echt schrikken als je uit Nederland komt zeg. Van de 10 Amerikanen die ik passeer zitten er toch wel minimaal 8 met de telefoon aan hun oor geklemd. Nou snap ik dat het hier wel makkelijker is om te rijden maar toch, ik snap niet dat het zo vaak voorkomt. Carkits zijn toch niet zo duur? Levensgevaarlijk, ik las enige tijd geleden in een onderzoek dat de kans op ongelukken als je aan het bellen bent 1 op 23!!!! is.
- Robocops (en aanverwanten): zo wordt hier de auto genoemd die in het gras geparkeerd wordt, op willekeurige plekken, en die een radar uitrusting heeft en mensen die te hard rijden kan flitsen. De auto is spierwit, heeft een megauitrusting op het dak en aan de zijkant en je ziet de auto dus al van verre. Zo ook met State Troopers en Cops, die zie je vaak al van verre staan. Dan vraag ik me af "willen ze geen mensen pakken?" of zijn er misschien regels voor waar ze aan gebonden zijn waardoor ze zich niet mogen verstoppen tussen de bomen ofzo?

Ik realiseer me dat sommige dingen staatgebonden zijn maar in zijn algemeenheid roep ik soms weleens gekscherend dat als ik 1000 Amerikanen voor een maand naar Nederland laat gaan en daar actief deel laat nemen aan het Nederlandse verkeer ik blij mag zijn als er 100 heelhuids terugkomen haha. Ik ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren :D
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Verkeer en verkeersregels in Amerika

Bericht door ned in MO »

Kennen Amerikanen wel de betekenis van het woord "Yield"? Ik heb hier een aantal plekken waar dat bord voorkomt en dan is de weg toch echt zo ontworpen dat je al rijdend moet invoegen en pas als je echt niet anders kunt moet stoppen aan het einde van de weg en niet, zoals ze dus vaak doen hier, aan het begin van het bord omdat je dan dus het verkeer achter je hindert. Of zit ik wellicht fout?

Dat kennen de meeste toch wel en wordt toegepast als de oprijstrook wat aan de korte kant is. Amerikanen zijn veel hoffelijker en laten hun medeweggebruikers gewoon netjes invoegen . Yielden is dus niet vaak nodig
- Gevarenlichten. Ik zie regelmatig mensen met gevarenlichten rijden en dan vraag ik me 2 dingen af: "Waarom rij je nog? Kun je niet beter je auto aan de kant zetten en een garage opzoeken?" en "Moet ik hier nou wel of beter niet achter blijven rijden?" Ik begrijp gevarenlichten in Nederland wel maar snap niet zo goed wat de betekenis in Amerika is
Mensen rijden om verschillende redenen met gevarenlichten. Om naar het ziekenhuis te gaan, als ze wat langs of zwaars vervoeren, de heuvel opgaan en zwaar beladen zijn waardoor ze nogal langzaam rijden etc. Voor sommige dingen kan je wel gewoon een bekeuring krijgen. Ik rij nooit met die lichten aan,

- Klemrijden. Het "Keep your lane" concept vind ik echt geweldig. Er is slechts 1 ding waar ik (als "assertieve rijdster zullen we maar zeggen") regelmatig tegenaan loop namelijk dat ik "klem" zit. De auto links rijdt langzaam, dus ik naar rechts waar dan ook een auto rijdt en ik dus feitelijk geen kant meer opkan en noodgedwongen achter 1 van beide moet blijven rijden totdat iemand zo aardig is om wat meer vaart te maken. Zijn hier ook regels voor of heb je dan gewoon dikke pech?
Opduwen, groot licht aanzetten, toeteren en vinger opsteken.......of was dat in nederland?] netjes wachten dus en je in de tussentijd ergeren. Amerikanen zijn ook niet perfect

- Het aantal autorijdende- en bellende Amerikanen. Wow dat is echt schrikken als je uit Nederland komt zeg. Van de 10 Amerikanen die ik passeer zitten er toch wel minimaal 8 met de telefoon aan hun oor geklemd. Nou snap ik dat het hier wel makkelijker is om te rijden maar toch, ik snap niet dat het zo vaak voorkomt. Carkits zijn toch niet zo duur? Levensgevaarlijk, ik las enige tijd geleden in een onderzoek dat de kans op ongelukken als je aan het bellen bent 1 op 23!!!! is.
Tsja, het mag in sommige staten nog gewoon (bij mij ook). Handsfree is ook niet veilig. Gewoon niet bellen zou het veiligste zijn

- Robocops (en aanverwanten): zo wordt hier de auto genoemd die in het gras geparkeerd wordt, op willekeurige plekken, en die een radar uitrusting heeft en mensen die te hard rijden kan flitsen. De auto is spierwit, heeft een megauitrusting op het dak en aan de zijkant en je ziet de auto dus al van verre. Zo ook met State Troopers en Cops, die zie je vaak al van verre staan. Dan vraag ik me af "willen ze geen mensen pakken?" of zijn er misschien regels voor waar ze aan gebonden zijn waardoor ze zich niet mogen verstoppen tussen de bomen ofzo?
Het zal je verbazen hoeveel mensen met oogkleppen op rijden en de politie auto niet zien staan. Dat is de meeste mensen wel eens overkomen. Mijn vrouw roept regelmatig pasop politie en dan is het gewoon een willekeurige witte auto :lol:

Ik realiseer me dat sommige dingen staatgebonden zijn maar in zijn algemeenheid roep ik soms weleens gekscherend dat als ik 1000 Amerikanen voor een maand naar Nederland laat gaan en daar actief deel laat nemen aan het Nederlandse verkeer ik blij mag zijn als er 100 heelhuids terugkomen haha. Ik ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren Ziva
Afhankelijk van waar die amerikaan woont denk ik. In de grote stad gaat het net zo als in nederland hoor alleen wat minder aggressief. Als amerikaan die toch al hoffelijk is laat je die aggressievelingen netjes voor gaan zodat ze voor je in de file mogen aansluiten(en dan uiteindelijk in de langzame baan vastzitten zodat ze na een tijdje uit je achteruitkijspiegel weer verdwenen zijn :mrgreen:

Ik denk dat het grootste gevaar hem zal zitten in de enorme hoeveelheid fietsers waar de amerikaan geen ervaring mee heeft
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Ik weet niet hoe het in andere staten is, maar in Oregon kunnen mensen echt voor geen meter invoegen op de snelweg. Ik woon hier nu bijna 4 jaar en erger er me nog steeds aan! :P
Sorry, maar invoegen op een snelweg waar iedereen 55mph+ rijdt met 35mph is echt niet leuk. En dan moet iedereen op de snelweg weer op de rem trappen (nog zo iets, random remmen op de snelweg.. ha-ha) en loopt het altijd lekker vast rond de invoegstroken! :thumbup:
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hier valt het me ook op dat mensen zo vaak op hun remmen staan. Tenminste: je ziet de remlichten aangaan. Zou dat niet komen omdat het grotendeel automaten rondrijden, en de enige manier voor hen om snelheid te minderen remmen is? Met mijn handgeschakelde auto laat ik gewoon de gas los en schakel ik desnoods een versnelling lager. Zo gaat mijn snelheid ook naar beneden zonder dat mijn remlichten aangaan. Want remlicht dat brandt = automatisch gaan anderen ook op hun rem staan (terwijl men gewoon maar een klein beetje snelheid wou minderen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Bericht door Gast »

Ik snap ook niet dat Amerikanen de politiewagens niet zien. Vooral op de snelwegen zie je ze duidelijk staan. En toch rijden ze te hard voorbij. Onderweg naar school rijdt ik door een woonwijk. Overal staat aangegeven dat je 20mph mag. Zo'n 3 dagen per week staat er wel ergens een agent in zijn auto. Die zie je echt wel. Zelfs als je wat harder rijdt heb je nog tijd om vaart te verminderen. Maar nee, elke keer rijden er auto's te hard langs, dus kassa!. Misschien omdat ze altijd aan het bellen zijn?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

kastelke schreef:Hier valt het me ook op dat mensen zo vaak op hun remmen staan. Tenminste: je ziet de remlichten aangaan. Zou dat niet komen omdat het grotendeel automaten rondrijden, en de enige manier voor hen om snelheid te minderen remmen is? .
Volgens mij wel. In ieder geval, ik let er wel eens op als ik in mijn mans auto rijd (een automaat), en dan rem ik inderdaad net zoveel als de mensen om mij heen. Normaal in mijn eigen auto (een schakelbak) rem ik nog niet de helft zoveel.

Dat van die politie-auto's, ik snap wel dat het werkt hoor. Als je heel veel rijdt (zoals ik), dan let je soms echt niet meer op wat er aan de zijkant van de weg staat (of het moet enorm opvallen). En dan zoef je soms zo langs een politie auto zonder hem gezien te hebben. Nu rij ik meestal niet meer dan vijf mijl boven de snelheid, dus ik heb nog nooit (even afkloppen) een probleem gehad, maar ik kan me het zo voorstellen dat het je dus wel overkomt.

Het heeft denk ik vooral te maken met waar je rijdt. In onze stad/dorp word ik gek van het het tempo waarop mensen rijden, en hoe ze tot volledige stilstand komen om af te slaan enzo. Maar ga ik naar Atlanta, dan moet ik altijd weer even wennen aan hoe "sportief" de mensen daar rijden (ze noemen de I-285 niet voor niks de Watermelon 500...allemachies zeg).

Alhoewel ik me soms kan ergeren aan het slome rijgedrag van sommige mensen hier, verkies ik dat echt honderd keer boven het aggressieve rijgedrag in Nederland. Hier laten mensen je altijd invoegen, wordt er bijna niet gebumperkleefd (of in ieder geval, ik niet), en rijdt men gewoon wat relaxter dan in Nederland.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Moest gisteren nog lachen: 2 stroken in de richting die ik rij, iedereen houdt zich zowat aan de snelheidsbeperking (+10km/u extra ;-) ). Komt er een auto aangereden die veel harder rijdt, en hij zig-zagt van links naar rechts tussen de auto's door. Je ziet dan iedereen kijken zo van "wat een asociale" toen we moesten stoppen aan het rode licht. De auto achter hem gaat er schuin links achter staan, zo precies alsof hij hem op gaat jagen, en speelt met zijn gaspedaal. Het licht gaat op groen, en echt on-mid-del-lijk toetert die auto achter hem zo van "alle, het is groen, ben je nog niet weg?!", en je zag in de omliggende auto's iedereen in de lach schieten. Een paar honderd meter verder staan we terug met z'n allen achter die vent. LOL
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hier zijn die snelheidscontrole auto's zwart. Echt irritant zwart. Ze vallen dus echt niet op.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja dat remmen begrijp ik ook echt niet hoor. Ik rij zelf een automaat maar rem zoveel mogelijk op de motor af in plaats van mensen achter me een hartverzakking te bezorgen.

En 1 van de eerste dingen die mijn lief zei toen ik hier ging rijden was "Trap nooit op je rem op de snelweg tenzij je echt niet anders kan". Zelfs bij hele korte afritten rem ik pas als ik van de snelweg af ben. Ok, soms is het even ruig :D maar dat heb ik liever dan mensen achter me te laten schrikken.

Ik mis soms ook wel een middenmoot qua rijgedrag in Amerika eigenlijk. Veel mensen rijden hier of heel erg snel of heel erg langzaam. Het lijkt wel alsof weinig mensen zich exact aan de snelheid houden. Ik vind dat best wel aso om 40 mph op een 55mph weg te rijden omdat "jij alle tijd van de wereld hebt" wetend dat er iemand achter je rijdt die en niet langskan omdat er geen extra rijbanen zijn of geen onderbroken strepen.

En mensen rijden of heel netjes of echt slordig. Richting aangeven is ook voor veel mensen blijkbaar erg vermoeiend (misschien door al dat bellen, roken, hamburgers eten en soa drinken in de auto?) dus trap ik regelmatig op mijn rem omdat iemand ineens besluit af te slaan.

Mogen toeteren wanneer je zin hebt is dan wel weer heel erg cool al vraag ik me af of dat niet ten koste gaat van het effect (onder het mom als mensen te vaak toeteren kijken mensen niet meer op of om).

Oh ja, hebben jullie ook dat een ambulance of brandweer of politiewagen eraan komt je ze amper ziet of (met name) hoort???? Ik begrijp echt niet waarom die sirenes zo zacht zijn. Ik heb wel vaak de radio aan maar toch niet zo hard dat ik ze niet zou kunnen horen. Ik schrik me elke keer wezenloos als er 1 vlak achter me zit. En qua lichtsignalen, teveel dingen hebben hier lichtsignalen denk ik en misschien dat dit ook avenrechts werkt? De schoolbus, de post, willekeurige voertuigen...
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

cincijansen schreef:Ik snap ook niet dat Amerikanen de politiewagens niet zien. Vooral op de snelwegen zie je ze duidelijk staan. En toch rijden ze te hard voorbij. Onderweg naar school rijdt ik door een woonwijk. Overal staat aangegeven dat je 20mph mag. Zo'n 3 dagen per week staat er wel ergens een agent in zijn auto. Die zie je echt wel. Zelfs als je wat harder rijdt heb je nog tijd om vaart te verminderen. Maar nee, elke keer rijden er auto's te hard langs, dus kassa!. Misschien omdat ze altijd aan het bellen zijn?
Misschien zijn mensen er ook minder meer bezig omdat de boetes zo laag zijn. Bij ons kun je trouwens tot 12mph te hard rijden zonder risico op een boete, en dat geldt ook op 30mph wegen. Tsja...
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Weet iemand trouwens hoe die laser-gevallen werken? Ik snap daar echt niks van. Wat ik nou al een paar keer heb gezien (en 1 keer zelf heb meegemaakt) is dat je ergens een heuveltje over gaat of een bocht omgaat en dat er dan een agent midden op de weg staat die je aan de kant dirigeert met de mededeling dat je te hard hebt gereden. En dan heb ik daarvoor echt niemand zien staan met een laser ofzo.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ziva schreef: En 1 van de eerste dingen die mijn lief zei toen ik hier ging rijden was "Trap nooit op je rem op de snelweg tenzij je echt niet anders kan". Zelfs bij hele korte afritten rem ik pas als ik van de snelweg af ben. Ok, soms is het even ruig :D maar dat heb ik liever dan mensen achter me te laten schrikken.
Eerst je richtingaanwijzer doen, en dan pas op de rem gaan staan voorkomt meestal dat je mensen een hartverzakking bezorgd, of dat ze maar moeten gaan raden waarom je gaat remmen (wil ze afslaan? ligt er iets op de weg? remt men voor haar?).
Elke
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Hier in Oregon hebben we de regel: Als er een politie agent aan de weg staat met lichten aan dan moet je een baan opschuiven.
Hoeveel mensen wel niet pas op het allerlaatste moment "Oh shit, politie, ik moet overschuiven" doen is absurd. Ik kan van een mijl afstand de politie al zien, dus zij kunnen dat ook heus wel. En dan natuurlijk mooi iedereen afsnijden om toch nog van baan te verwisselen.

Ik rij automaat, maar ik rem half niet zoveel als de andere mensen hier. Gewoon afstand houden en je gas los laten.
Iedereen rijdt ook heel graag in de ander zijn gat, not funny.

:love9: Hier in Oregon hebben we ook de regel dat je rechts af mag slaan als het licht op rood staat (tenzij anders aan gegeven), ik vind dat echt zo ontzettend nice! Heel relaxt om af te kunnen slaan als het licht op rood staat maar er geen verkeer is! :D
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Hansieh
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansieh »

Zoals al gezegd, het ligt er aan waar je bent.
In Chicago gelden denk ik anderen regels dan de meeste andere ( kleinere) plaatsen.
Ik zal een paar voorbeelden geven.
-Iedereen toetert hier bij het minste of geringste!
-65 % van alle auto's heeft deuken, krassen, bengelende onderdelen. Zelfs mijn geliefde trouwe Saab Aero! ( 2 deukjes in de deur)
-De kwaliteit van de rijkunsten van mijn fellow-chicagoans is nou niet je van het. ( niet iedereen natuurlijk, maar in zijn algemeenheid vindt ik Europeanen betere bestuurders.)
-Druk, druk drukker drukst! Chicago is always busy, busy busy! Als je er niet aan gewend bent, vinden de meeste mensen het hier doodeng om te rijden. Vooral downtown!

Maar ik denk dat al deze dingen inherent zijn aan het leven in een grote stad. Het is opletten geblazen, telkens weer. Mensen zijn druk, komen van werk, zijn moe en willen dooor!
En dat 24/7!
De snelwegen in en rond Chicago zijn altijd waanzinnig druk voor Amerikaanse begrippen. Wat mij opvalt is dat de snelheid stukken hoger ligt dan de voorgeschreven snelheden.
De meeste highways rond de stad zijn 55/60 MPH, en dat lig in de praktijk toch wel rond de 70/75 MPH. Opnieuw oppassen geblazen! Binnen de stadsgrenzen zijn de boetes behoorlijk pittig.

Groot voordeel hier: Je hebt Lakeshore Drive.Ik ben verliefd op dat stukje snelweg tussen het meer ( Lake Michigan) en de stad.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hansieh schreef: Je hebt Lakeshore Drive.Ik ben verliefd op dat stukje snelweg tussen het meer ( Lake Michigan) en de stad.
Het gevaar daar is wel dat je afgeleid bent door het mooie uitzicht... ;-)
Elke
Hansieh
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansieh »

ja, dat klopt! :oops: ....
Het is ook het beste om of 's morgens voor spitsuur of na 7 uur 's avonds te gaan als het voor het uitzicht is, dan is het niet zo druk..

Afbeelding
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

dimona schreef:Hier zijn die snelheidscontrole auto's zwart. Echt irritant zwart. Ze vallen dus echt niet op.
Bij ons rijden die ook rond in gewone alle daagse wagens, SUV's en dergelijke. Dus aan deze wagens zie je helemaal niet of het "ghost cars" zijn van de politie. Ik heb ze al gezien in een VW beetle, Ford Excursion, Toyota Corolla, Nissan Altima en dergelijke.

En wat betreft automaten, heb hier al een paar keer mensen gezien die gewoon op de snelweg aan het rijden zijn en tegelijkertijd aan het remmen zijn...dus 1 voet op de gas en 1 voet op de rem. :?: :?: Ik heb zelf ook een automaat, maar wel zo eentje met een tiptronic zodat ik toch nog op de motor kan afremmen en dat gebruik ik heel veel. Ik irriteer mij eraan als iemand bergaf rijdt en de hele weg maar op de rem zit. :twisted:

Ik erger mij er ook aan als ik achter 2 auto's rijdt die naast mekaar zitten te rijden aan zo'n 50km/u op een twee baanse weg (dus 2 banen in elke richting), terwijl je 70 of 80km/u mag gaan. Je kan dus niet voorbij steken en die bestuurders hebben soms echt geen benul dat er 3 - 4 auto's achter hun rijden die willen voorbij steken. :roll:

Ik had ook eens een jonge meid die achter me reed met haar beide ellebogen op het stuur en haar gsm in haar 2 handen om te texten...SCARY!! Ik voelde me echt niet op mijn gemak! :shock:

Dat rechtsaf draaien is geweldig en dat mag hier ook, zolang het veilig is om dat te doen en zolang er geen appart verkeerslicht voor is. Ik had in het begin ook wat moeite met de plaatsing van de verkeerslichten...ik had altijd de neiging om in het midden van het kruispunt te gaan staan met de wagen omdat de verkeerslichten in Belgie recht voor je staan, niet aan de andere kan van de weg. :wink:
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Wat mij het meest opvalt is hoeveel mensen er zonder licht rijden. In de tunnels van Boston vaak geen licht aan. Schermer/regen of wat dan ook, veel rijden nog steeds zonder licht. Zelfs nu 2x mee gemaakt dat er een auto in het pikke donker zonder licht reed. Zal wel de "live free or die" mentaliteit zijn in NH ;)
Ook is het hier overigens niet verplicht om je gordel om te doen als je boven de 18 bent. Zo doen mijn schoonouders geen gordels om, want "dat voelt zo raar".

Overigens moet ik wel zeggen dat ik hier minder agressief rij dan in Nederland en ik heb zelf ook stuk minder last van bumperklevers. Dat is dan weer een voordeel!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ziva schreef: - Klemrijden. Het "Keep your lane" concept vind ik echt geweldig. Er is slechts 1 ding waar ik (als "assertieve rijdster zullen we maar zeggen") regelmatig tegenaan loop namelijk dat ik "klem" zit. De auto links rijdt langzaam, dus ik naar rechts waar dan ook een auto rijdt en ik dus feitelijk geen kant meer opkan en noodgedwongen achter 1 van beide moet blijven rijden totdat iemand zo aardig is om wat meer vaart te maken. Zijn hier ook regels voor of heb je dan gewoon dikke pech? :D
Oh, verschrikkelijk! "Tandem drivers" noemt Rick die. Overigens durf ik na al die jaren niet meer in Nederland te rijden, terwijl ik met gemak New York City en Boston navigeer ;). Rick wel en die rijdt in Nederland net zo goed als hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Amerikanen zijn zeer hoffelijk in het verkeer. Rijdt makkelijk en relaxed hier, ook in grote steden.
Agressie in het verkeer kom ik nauwelijks tegen. Eerder soms het tegenovergestelde.
Wat me bv irriteert zijn de "all way stop intersections".
Zeker als er niemand in de buurt is, kan ik echt niet tot een volledige stop komen, of wat daarop ook maar enigszins lijkt. Amerikanen zie ik toch vaker braaf tot stilstand komen en dan weer optrekken. Misschien ligt dat aan mijn Nederlandse "lak aan de autoriteiten" mentaliteit, maar ik verzet me toch innerlijk tegen dat nodeloos stoppen. Ik rechtvaardig het voor mezelf door te denken dat zachtjes doorrijden beter voor het milieu is. :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer