Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route 66
route 66
Ik zie steeds staan dat bij kingman en dan naar seligman dat dat een stukje route 66 is. Maar de weg door williams en flagstaff naar holbrook is toch ook route 66 ( al is daar nieuw asfalt) en in holbrook heb je nog wigwam motel holbrook route 66.
Of is dat stuk niet meer de route 66 maar een andere weg?? Alhoewel op de kaart nog wel 66 staat.
Of is dat stuk niet meer de route 66 maar een andere weg?? Alhoewel op de kaart nog wel 66 staat.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: route 66
Volgens mij is het wel het traject waar vroeger de 66 liep, maar is de highway 40 er gewoon overheen gelegd.
Vanaf seligman hebben ze de 40 naar beneden gelegd etc etc. Ik rij er over een uur of 2 overheen, dan weet ik t zeker
Vanaf seligman hebben ze de 40 naar beneden gelegd etc etc. Ik rij er over een uur of 2 overheen, dan weet ik t zeker
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Flagstaff staan zelfs bordjes met "old route 66" langs de weg. 
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Route 66 van Kingman naar Seligman loopt ten noorden van de 40. Verder vind je in Arizona in plaatsen als Williams, Flagstaff, Winslow en Holbrook nog stukken 'Old Route 66'. Deze stukken zijn vaak erg toeristisch, maar vooral leuk om te rijden.
Vaak is echter van de oorspronkelijk route 66 niets meer te zien. Zo liep de weg bijvoorbeeld door het nationale park Painted Desert / Petrified Forest, maar het wegdek is hier volledig weggehaald. Je kunt er nog zien waar route 66 gelopen heeft aan de oude telefoonpalen die schijnbaar dwars door het park lopen. Vroeger liep de weg langs deze palen.
Het Wigwam Motel is Holbrook is één van de overblijfselen van de oude route 66. Het hotel is gebouwd in 1950, maar toen in 1974 de I-40 werd geopend verloor het zijn klandizie en werd het gesloten. Het is 14 jaar dicht geweest, maar in 1988 werd het gerenoveerd en heropend. Ik heb er vorige week nog geslapen.
Vaak is echter van de oorspronkelijk route 66 niets meer te zien. Zo liep de weg bijvoorbeeld door het nationale park Painted Desert / Petrified Forest, maar het wegdek is hier volledig weggehaald. Je kunt er nog zien waar route 66 gelopen heeft aan de oude telefoonpalen die schijnbaar dwars door het park lopen. Vroeger liep de weg langs deze palen.
Het Wigwam Motel is Holbrook is één van de overblijfselen van de oude route 66. Het hotel is gebouwd in 1950, maar toen in 1974 de I-40 werd geopend verloor het zijn klandizie en werd het gesloten. Het is 14 jaar dicht geweest, maar in 1988 werd het gerenoveerd en heropend. Ik heb er vorige week nog geslapen.
Voor details zou je hier eens kunnen kijken: http://www.rte66.nl/
Mag ik even hierop inhaken....
Wij rijden in juni van Las Vegas naar LA, ik zou het leuk vinden om een leuk stuk van Route66 mee te pakken, wie heeft hier ervaring mee en kan me hierin adviseren ?
Alvast bedankt,
Rien
Wij rijden in juni van Las Vegas naar LA, ik zou het leuk vinden om een leuk stuk van Route66 mee te pakken, wie heeft hier ervaring mee en kan me hierin adviseren ?
Alvast bedankt,
Rien
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Route 66 ligt een stuk lager dan de gebruikelijke weg tussen Los Angeles en Las Vegas. Dit stuk vond ik echter het minst interessant van heel Route 66, slechte weg en slecht aangeven. Gaf mij bovendien absoluut niet het 'Route 66-gevoel'.
Bestaat je route alleen uit het stuk Los Angeles - Las Vegas?
Roland
Bestaat je route alleen uit het stuk Los Angeles - Las Vegas?
Roland
Je kan van Las Vegas door Mojave National Preserve rijden waarna je voor Amboy op National Trails hw (R66) komt. Bezoek in Amboy Roy's Cafe en van Amboy kan je naar Ludlow rijden terug op I40 maar ook langs I40 meanderen over R66 tot Daggett.
Als je I15 volgt naar Barstow kan je ook stukken R66 rijden richtng Victorvlle en naar LA. Maar dus niet tussen Las Vegas en Barstow.
Het stuk R66 van Amboy naar Daggett gaf mij wel het R66 gevoel met de painted shield op de rijbaan en je kan nog wat drinken in Newberry Springs in het Bagdad Cafe. Via Amboy rijden vanaf Las Vegas is wel een omweg en er is ook nog het eea te zien in Mojave National Preserve.
Yeehaw
Als je I15 volgt naar Barstow kan je ook stukken R66 rijden richtng Victorvlle en naar LA. Maar dus niet tussen Las Vegas en Barstow.
Het stuk R66 van Amboy naar Daggett gaf mij wel het R66 gevoel met de painted shield op de rijbaan en je kan nog wat drinken in Newberry Springs in het Bagdad Cafe. Via Amboy rijden vanaf Las Vegas is wel een omweg en er is ook nog het eea te zien in Mojave National Preserve.
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4808 Weergaves
-
Laatste bericht door gera_r
-