Na dat ik hier al meer dan 12 jaar woon ...Ik rij nog steeds sportiefHockey schreef: - Het verkeer is rustiger en prettiger dan in NL, dus ga niet "sportief" rijden.
Afhankelijk van de situatie krijg je wel leuke gesprekjes als je eens een keer niet gewoon "Fine" terugzegt. Meestal is het een snelle groet, maar bijvoorbeeld bij de kassa zeg ik regelmatig iets anders en maak een praatje met degene erachter.Njit schreef:Een simpele voor je: de vraag 'How are you' wordt vaak gesteld in de US. En het is dan niet de bedoeling om je hele hebben en houden op tafel te gooien. Dat je het weer niks vind, dat je honger hebt etc etc. Gewoon 'Fine' is prima
Het is een beetje zoals het Goedemorgen in NL.
Ik (na 10 maanden) ook hoor, haha. Dat langzame optrekken bij een stoplicht, ik kan er maar niet aan wennen. Gewoon hop, wegwezen, dat is meer mijn stijl. Al doe ik wel mijn best als er een politie auto in de buurt is. Is nou ook weer niet nodig om extra aandacht te trekken.Color01 schreef:
Na dat ik hier al meer dan 12 jaar woon ...Ik rij nog steeds sportief
Ja, dat doe ik ook wel. Al is het natuurlijk niet de bedoeling om daar gelijk een zwaar topic aan te snijden. Ik ben nu inmiddels al zo ver dat ik er ook aan denk zelf die vraag te stellen als ik iemand begroetPetra/VS schreef:
Afhankelijk van de situatie krijg je wel leuke gesprekjes als je eens een keer niet gewoon "Fine" terugzegt. Meestal is het een snelle groet, maar bijvoorbeeld bij de kassa zeg ik regelmatig iets anders en maak een praatje met degene erachter.
Ik rijd ook in Amerika "sportiever" dan in Nederland.Color01 schreef:Na dat ik hier al meer dan 12 jaar woon ...Ik rij nog steeds sportiefHockey schreef: - Het verkeer is rustiger en prettiger dan in NL, dus ga niet "sportief" rijden.
Ik ben even gaan turven. Inmiddels meer dan 10 posts en nog steeds geen NL vs USA topic.DejaVu schreef:Over 10 posts wordt dit een NL vs USA topic! hou je vaaaaaast!
Grappige vooroordelen. Zo kun je er vast ook wel een zooitje verzinnen voor amerikanen:Kim1046 schreef: amsterdam zijn stadse mensen
utrecht zijn ze beetje star ( sorry mensen uit utrecht )
brabant zitten de boertjes