Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In god we must

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Re: In god we must

Bericht door Ziva »

Even voor de duidelijkheid, ik heb er geen probleem mee als mensen hier zegen "Ik zal voor je bidden", dat vind ik inderdaad lief en beschouw het als "Ik zal aan je denken". Ik heb dus absoluut geen problemen met mensen die het geloof belijden.

Omgekeerd vind ik het wel vervelend als ze er bij voorbaat al vanuit gaan dat ik gelovig ben en me ook als zodanig behandelen. Daar heb ik wel een probleem mee aangezien ik niet elke keer degene wil zijn die moet uitleggen dat ik niet gelovig ben. Ik snap best dat, wanneer zoveel mensen in je omgeving geloven je er vanuit gaat dat iedereen gelooft, maar als niet-gelovige is dat soms best wel vervelend.

That's all :)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Qua religie heb ik daar helemaal geen moeite mee; ik vind het veel vervelender uit te leggen dat de kids géén kadootjes krijgen met Kerstmis omdat ze die met Sinterklaas al hebben gehad. Dan ben je toch wel Heel Raar :lol:

Ik probeer dat onderwerp dus altijd maar een beetje uit de weg te gaan :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Echt? Wonen er niet veel buitenlanders bij jullie in de buurt, dan? Hier zijn afwijkende feestdagen heel gewoon, neem alleen al Hanukkah en ik ken ook Amerikanen, die niet aan cadeautjes doen met Kerst. Vroeger mochten de buurtkinderen hier hun schoen zetten, vonden ze prachtig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Veel buitenlanders, geen Nederlanders :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mijn ervaring is dat men hier juist makkelijk andere gewoontes accepteert en niet meteen "raar" vindt. Maar dat zal dan alleen in onze buurt zijn, ben weer blij dat ik hier woon dan ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@dimona: tuurlijk ligt dat aan die ouders. Als kind in de lagere school sta je echt niet stil bij die verschillen.

Ik heb hier vrienden die Joods zijn, en zij zeggen dat dat ook goed "helpt" naar Jehova's getuigen toe. Blijkbaar gaan ze niet in discussie met Joden? Zij hebben ze 1 keer aan de deur gehad, kenbaar gemaakt dat ze Joods zijn, en nu zien zij ze wel regelmatig bij al de buren nog aanbellen, maar niet meer bij hen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

kastelke schreef:Zij hebben ze 1 keer aan de deur gehad, kenbaar gemaakt dat ze Joods zijn, en nu zien zij ze wel regelmatig bij al de buren nog aanbellen, maar niet meer bij hen.
Dank voor de tip. :thumbup: Die moet ik onthouden en zelf toepassen en als het werkt doorvertellen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Mijn ervaring is dat men hier juist makkelijk andere gewoontes accepteert en niet meteen "raar" vindt. Maar dat zal dan alleen in onze buurt zijn, ben weer blij dat ik hier woon dan ;).
O ja, dat geloof ik meteen hoor. Dat zal hier niet veel anders zijn. Maar je moet gelijk zo véél uitleggen als je over Snterklaas begint en daar heb ik niet altijd zin in / tijd voor. Ze zullen me echt niet afschrijven als buren, maar de paar mensen die ik er over vertelde, die vielen zowat van hun stoel van verbazing. Alles wat ik vertelde riep alleen maar meer vragen op, hahaha. Vertellen dat ik geen religie heb, is veel minder gedoe :D
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wat denken jullie van de volgende zin: "My thoughts and prayers will be with you." als je iemand sterkte wilt wensen?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Bedoel je om te zeggen of om te horen?
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Zeggen en horen...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zeg net niet, omdat ik dat als niet-gelovige niet oprecht vind (die prayers dus). My thoughts are with you is wel ok wat mij betreft, al ben ik zelf niet zo van de cliché's.

Om te horen vind ik het prima; iedereen mag wat mij betreft zelf kiezen op wat voor manier hij zich uitdrukt; uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer en dat is dat mensen met je meeleven.

Toevallig net twee mensen aan de deur die ik niet de kans heb gegeven om iets te zeggen. Ik zei "sorry, I am not interested" waarop ze zich omdraaiden met de woorden "God bless you." :lol: , als je het over de duvel hebt... (wel irritant trouwens dat ze de "no solliciting" sticker gewoon hebben genegeerd)
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Je moet er eigenlijk ook "no proselytizing" bijzetten. "No soliciting" wordt meer gezien als "niets verkopen," en "no proselytizing" slaat specifiek op "niet bekeren."
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

dimona schreef:(...) Maar je moet gelijk zo véél uitleggen als je over Snterklaas begint en daar heb ik niet altijd zin in / tijd voor. Ze zullen me echt niet afschrijven als buren, maar de paar mensen die ik er over vertelde, die vielen zowat van hun stoel van verbazing. Alles wat ik vertelde riep alleen maar meer vragen op, hahaha. Vertellen dat ik geen religie heb, is veel minder gedoe :D
:offtopic: Ik laat dus ook altijd het gedeelte over Zwarte Piet weg, want dat klinkt mensen hier gewoon veel te vreemd in oren. Meestal houd ik het erbij dat Sinterklaas de voorloper is van Santa Claus, en dat dat op een andere datum gevierd wordt. Niet helemaal volledig, maar wel makkelijk!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb er geen probleem mee om te horen dat iemands "thoughts and prayers with me zijn" maar zelf zal ik het niet in de mond nemen want ik bid niet.

Ik weet wel dat de strekking van dat soort dingen en "God Bless You" gelijk is aan dingen als "Het ga je goed" en "Ik denk aan je" maar misschien is dat nog wel het vervelendste van dit verhaal. Het zit zo verweven in de mentaliteit dat mensen niet eens meer nadenken over de werkelijke betekenis ervan en hoe het over kan komen op anders- of niet gelovigen.

En ja, het went inderdaad maar ik blijf wel angstvallig onderwerpen die met religie te maken hebben mijden want ik heb geen behoefte aan de discussie of mensen die me proberen te bekeren.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer