aan de Columbia river gorge:
- een absolute aanrader: Eagle creek to tunnel falls hike (voor ons 1 van de mooiste hikes van Oregon
Is dit ergens kortbij de Multnomah Falls ?
De wandelingen mogen trouwens pittig en lang zijn hoor, ik ben ondertussen erg getraind in het wandelen (dagelijks) en ik ben daardoor al 14 kilo kwijt
Kijk eens op deze site: http://www.portlandhikersfieldguide.org ... _Trailhead. Ik denk dat de multnomah falls daar maar een paar mijl vandaan is.
Het is echt een superhike! Het is de eagle creek to tunnel falls hike die je moet hebben. Op de site spreekt men van inbraak in auto's, niks van gezien toen.
Die hike van Deschutes river trail ook hoor, maar is minder inspannend dan de deze.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Mooie site, bedankt voor de link !
Die wandeling is 12 mile lang, dat wordt dus een paar uurtjes doortrekken
Wij wandelen wel vrij snel, en zijn altijd veel sneller dan hetgeen Amerikanen aangeven in hun mapjes.
Wel blijven wij altijd langer aan het 'doel' zitten om te genieten dan Amerikanen, die altijd weer sneller dan ons aan de terugweg beginnen
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Er zijn verschillende 'doelen' hier in deze hike. Je komt verschillende watervallen tegen vooraleer je aan het einde vd hike komt nl. de tunnel falls zelf.
Het stuk met de vertigo mile is heel mooi. De hike is 12m, maar valt nog mee hoor, doordat je eigenlijk vrij kort opeen vanalles te zien hebt (watervallen, brugjes,...)
Aan het begin vd trail kan je een blad nemen, zo kan je alles goed volgen wat er gaat komen.
Lilo
Ja op deze hike wel. Dat lijkt me nog leuker
Maar ik bedoelde ook op onze voorgaande wandelingen zoals Calf Creek Falls, The Wave, Observation Point, enz ... waar we telkens lang bleven genieten van al dat moois.
Ik noteer alles in ons 'roadbook' en we kijken terplekke hoe we alles het best invullen.
Nogmaals dank voor de goede tips
Bart
Grts, Bart
Er is niet zoveel meer te zien. Begraafplaats is imposant midden in de woestijn. Nog hier en daar wat barakken. Je kan zelf het terrein oprijden en een rondritje maken. Het visitor center van binnen is uitstekend. Van buiten een soort tennishal [
Mijn vader heeft ook al eens zo'n rondleiding bij boeing in Everett gehad. Hij vond het geweldig, maar er zaten ook wat (sommige begrijpelijke) nadelen aan. Je moet al je spullen achterlaten. Camera's ed. zijn net als etenwaar niet toegestaan. Maar bij hun duurde de rondleiding meer dan 2 uur en je mag/kunt tussendoor bv niet even naar het toilet! Hij vond zowel de tour als het gebouw indrukwekkend!
@Yeehaw: Lijkt me dan toch een leuke stop al is het dan maar om even de benen te strekken en de film en de omgeving even te bekijken.
Ik veronderstel dat er wel wat souverniers te verkrijgen zijn. Online heb ik dit gevonden : http://store.manzanarstore.com/
@PSV: Als je dit op voorhand weet, zijn dat toch geen nadelen. Gewoon even op voorhand naar het toilet en wat kleins eten zodat er geen hongertje opspeelt tijdens de tour. Het lijkt me ook logisch dat je niet mag filmen ed. Zelfs in ons bedrijf mag dat niet en ook eten en drinken mag er niet (enkel water aan de machines). Regels zijn regels toch?
Ik kijk wel uit naar zo"n tour !
Bart
Grts, Bart
Misschien zien we elkaar nog Bart. Wij vliegen AMS-Seattle op 3 september (rechtstreeks). Wel duurder dan met Connections maar met Connections moesten we:
Naar Brussel, met de trein naar Paris, rechtstreekse vlucht Seattle van Parijs. Naar Amsterdam (vanaf Atlanta) trein naar Antwerpen...... nooit van mijn leven dus
Wij gaan een week later - 10 september - wel van Brussel via Schiphol naar Seattle. Dat scheelde ons ongeveer € 400 p.p. We laten ons wegbrengen naar Brussel en die afstand maakt niet veel verschil uit met Schiphol. We vliegen op 1 oktober terug van SFO naar Schiphol. De in het ticket inbegrepen reis per trein naar Antwerpen slaan we over.
Hallo Bart
Ik heb misschien een beetje een rare vraag.
In jullie reisverslag van 2011 zag ik op dag 29 een foto van Evy op een trap (denk ik), bij de leeuw van MGM. Wij hebben 2 jaar geleden in MGM overnacht, maar ik weet begot niet hoe je op dat plaatsje waar jij die foto getrokken hebt, komt? Is dat aan de voorkant, gewoon aan de strip? Of staat er nog ergens aan de zijkant ofzo een leeuw?
Thanks,
Lilo
Ja, dat weet ik wel, heb die foto zelf ook al verschillende keren getrokken. Ge dacht toch niet dat ik die leeuw nog nooit had zien staan?
Maar ik wist niet dat je er zo dicht kon bijkomen, via een trap.
Lilo
Ja dat dacht ik wel
Maar het is inderdaad die leeuw en er is een trap die je naar een verhoogje brengt, daar staat Evy dus op en ik sta gewoon op de stoep om de foto te nemen.
Bart
Grts, Bart
Zo, na lange tijd niks meer voor onze vakantie gedaan te hebben, vandaag toch eindelijk nog eens een update te melden.
Deze avond de autohuur in orde gebracht, eindelijk zou ik zeggen. Opnieuw via usareisen.de en via Alamo.
We huren van Seattle tot in San Francisco waar we inleveren en enkele dagen later een nieuwe wagen ophalen om naar Las Vegas te rijden. Voor het eerst houden we de wagen ook tot op de dag van vertrek. Eerdere jaren brachten we de wagen altijd vroeger terug dan de dag van de terugvlucht. Nu houden we hem dus de ganse LV periode.
Inleveren in SF als volgt:
Dag 17 : Eureka - San Francisco
Dag 18 : San Francisco (einde van de dag auto inleveren, SFO)
Dag 19 : San Francisco
Dag 20 : San Francisco
Dag 21 : San Francisco - Mono Vista (Vroeg in de morgen auto ophalen, Downtown)
We kiezen dus voor 1 dag de wagen te houden in San Francisco zodat we toch enkele dingen met de wagen kunnen doen.
Dag 18 leveren we de wagen in bij SFO, reden: downtown zouden er wél dropoff kosten aangerekend worden, SFO niet !
We zullen dus vervoer moeten regelen van de airport naar ons hotel , wat we nog moeten boeken. Zijn er trouwens leuke hotels met een shuttle dienst van-naar de luchthaven, of is dit te ver af gelegen?
Dag 21 halen we de auto op in de downtown vestiging van alamo (O'farrel street). Ik heb her en der gelezen over lange rijen en weinig keuze, maar we hebben toch voor dit risico gekozen, om weer niet terug naar SFO te moeten. We zien we wat het geeft.
Bart
Grts, Bart
Haha, normaal doe ik dat in het begin van het jaar altijd. Ik ben dan ook erg laat dit jaar.
Ik heb trouwens nog meer dingen te regelen en zal er eens echt werk van gaan moeten maken ...
Grts, Bart
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.