Nee, ik bedoel de verzekering die je als autobezitter afsluit, gewoon thuis dus. In principe mag je iedereen in je auto laten rijden, maar frequente bestuurders hoor je aan te melden.Coyote schreef:Zie dit actuele topic wat er kan gebeuren als je een extra bestuurder niet aanmeldt en die veroorzaakt/krijgt een ongeluk met de huurauto...dimona schreef:ik heb me altijd afgevraagd wat dat voor consequenties heeft als je als niet-aangemelde bestuurder een ongeluk veroorzaakt.
De huurder wordt gewoon aansprakelijk gesteld indien er schade is.
Roland
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nog één keer: extra bestuurders.
Re: Nog één keer: extra bestuurders.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Oh, ik dacht dat we het over huurauto's in Amerika hadden...
Hier in Nederland zal jouw verzekering gewoon betalen als er geen drank of verdovende middelen in het spel zijn. Voor jouw no-claim heeft het echter wel consequenties, je gaat meer premie betalen.
Hoe dat in Amerika gaat zul jij beter weten dan ik.
In principe valt natuurlijk moeilijk te bewijzen of de veroorzaker een frequente rijder is of niet.
Roland
Hier in Nederland zal jouw verzekering gewoon betalen als er geen drank of verdovende middelen in het spel zijn. Voor jouw no-claim heeft het echter wel consequenties, je gaat meer premie betalen.
Hoe dat in Amerika gaat zul jij beter weten dan ik.
In principe valt natuurlijk moeilijk te bewijzen of de veroorzaker een frequente rijder is of niet.
Roland
Hoeveel mensen beneden de 25 zullen in 3 verschillende landen een nieuw rijbewijs hebben gehad?dimona schreef:Dat kun je alleen niet nagaan. Ik heb inmiddels in drie verschillende landen rijbewijzen gehad en de datum waarop ik mijn eerste rijbewijs haalde, is nergens meer terug te vinden. Voor zover ze hier weten, heb ik pas sinds afgelopen december mijn rijbewijs; die 25 jaar daarvóór, daar heb ik geen bewijs van.Jaydee84 schreef:Nogmaals, het is eerlijker als ze kijken naar het aantal jaar dat je je rijbewijs hebt.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Het lijkt mij dat ze gewoon wat extra inkomen willen genereren.Thierry73 schreef:Ik zat gisteren ook nog even aan het extra bestuurder principe te denken.
Wat is eigenlijk de reden dat verhuurmaatschappijen over het algemeen meer geld vragen voor die extra bestuurder?
Jaydee84 schreef:
Hoeveel mensen beneden de 25 zullen in 3 verschillende landen een nieuw rijbewijs hebben gehad?
Maar dan zeg je dus feitelijk dat je de leeftijdsgrens wel ok vindt, maar dat ze bij mensen tot 25 jaar tevens zouden moeten bekijken hoe lang ze hun huidige rijbewijs hebben. Dat begint toch wel te neigen naar een complex mathematisch model, waarbij je je dan eigenlijk ook zou moeten afvragen of rijbewijzen uit verschillende landen allemaal even veel "waard" zijn en hoeveel iemand eigenlijk heeft gereden met dat rijbewijs. Ik denk eigenlijk dat het verhuurbedrijven helemaal niet interesseert of het "fair" is of niet. Ze kijken gewoon naar de statistieken en zien dat er een risicogroep is, die blijkbaar zoveel kosten met zich meebrengt dat een hoger tarief nodig is om dat te compenseren. En dan kunnen 25- chauffeurs nog zoveel rijervaring hebben, feitelijk zijn het natuurlijk gewoon een stel jonge honden die nog regelmatig gek doen
Eigenlijk zou je ook nog moeten kijken naar aantal gereden kilometers.
Dat zeg ikHockey schreef:Eigenlijk zou je ook nog moeten kijken naar aantal gereden kilometers.
En om het nog lastiger te maken, naar het soort kilometers. Zijn er veel verschillende wegen gereden? Op verschillende locaties? Desnoods in verschillende landen? Een goede mix tussen steden en snelwegen? Hoeveel procent van die kilometers met passagiers erbij?
Hockey schreef:En om het nog lastiger te maken, naar het soort kilometers. Zijn er veel verschillende wegen gereden? Op verschillende locaties? Desnoods in verschillende landen? Een goede mix tussen steden en snelwegen? Hoeveel procent van die kilometers met passagiers erbij?
Wat ik al zei: een complex mathematisch model
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 7177 Weergaves
-
Laatste bericht door Fam. Hoiting
-