Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Non immigrant visa en I94

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Amikix
Amerikakenner

Re: Non immigrant visa en I94

Bericht door Amikix »

Voor zover ik weet is de toegang voor F1, J1 en H1b altijd 'duration of stay', geen gedoe met maar twee jaar en dan weer het land uit moeten. Lastig lijkt me dat als je dat moet!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Amikix schreef:
Staceybeesie schreef: Je kan de i94 gewoon uit het oude paspoort halen en in het nieuwe paspoort doen. Want ik neem aan dat die nu voor aangevraagd is?
Voor zover ik weet hoort je I-94 op de pagina naast je visum te zitten. Ik zou die er dus niet uithalen en in een ander paspoort gaan doen (maar misschien ben ik gewoon wel te voorzichtig met alles dat met visums te maken heeft :-)). Zolang je in de situatie "nieuw geldig paspoort met visum in verlopen paspoort" bent zul je ze gewoon altijd allebei mee moeten nemen in situaties waarin je je paspoort nodig hebt.
Volgens mij niet hoor en wordt daar echt niet moeilijk over gedaan. Hij heeft werkelijk overal verspreid door het paspoort al gezeten bij mij. Zelfs er los tussen gepropt door de stempelende meneer omdat de nietjes opwaren vast.
Veelal wordt hij er ergens in geniet en laat ik hem zitten tot we weer het land uitgaan en vertel de incheckende stewardess van de I94 die er uit moet.
Wel inderdaad bij vernieuwen beiden paspoorten meenemen. Maar of je i94 in de oude of nieuwe zit maakt niet uit.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Staceybeesie schreef:Volgens mij niet hoor en wordt daar echt niet moeilijk over gedaan. Hij heeft werkelijk overal verspreid door het paspoort al gezeten bij mij. Zelfs er los tussen gepropt door de stempelende meneer omdat de nietjes opwaren vast.
Veelal wordt hij er ergens in geniet en laat ik hem zitten tot we weer het land uitgaan en vertel de incheckende stewardess van de I94 die er uit moet.
Wel inderdaad bij vernieuwen beiden paspoorten meenemen. Maar of je i94 in de oude of nieuwe zit maakt niet uit.
Het maakt ook niet zoveel uit waar 'ie zit, want dat verlopen paspoort moet je toch bij je hebben ivm je visum. Ik laat hem maar fijn zitten waar 'zit, voor je het weet doe je weer iets verkeerd :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb het gevonden!

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... RD&CH=8cfr

TITLE 8 OF CODE OF FEDERAL REGULATIONS
§ Sec. 214.2(e) Treaty Traders and Investors

Hoofstukje 19:
A treaty trader or treaty investor may be admitted for an initial period of not more than 2 years
Hier misschien de reden waarom maar 2 jaar:
With limited exceptions, it is presumed that employees of treaty enterprises with special qualifications who are responsible for start-up operations should be able to complete their objectives within 2 years. Absent special circumstances, therefore, such employees will not be eligible to obtain an extension of stay.
Wat wij van onze advocaat hebben begrepen, is de E2 employee onbeperkt te verlengen mits aan alle voorwaarden wordt voldaan. Maar je bent dus wel verplicht de I-94 om de twee jaar te vernieuwen middels de I-539 of een trip naar het buitenland.
Laatst gewijzigd door Gast op 25 apr 2012, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

cincijansen schreef: Inderdaad een beetje vreemd, omgekeerde wereld met die paspoorten en visa van jullie :lol:
:lol: ja he , maar omdat we zijn uitgeschreven uit Belgie moeten we dus voor het vernieuwen van onze passen ( maar ook voor alle andere documenten) naar Atlanta in ons geval, En omdat er geen Amerikaanse ambassade is in Amerika veronderstel ik dus dat we voor het visum terug naar den Belgique gaan moeten... :roll:
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

cincijansen schreef:
A treaty trader or treaty investor may be admitted for an initial period of not more than 2 years
Hier misschien de reden waarom maar 2 jaar:
With limited exceptions, it is presumed that employees of treaty enterprises with special qualifications who are responsible for start-up operations should be able to complete their objectives within 2 years. Absent special circumstances, therefore, such employees will not be eligible to obtain an extension of stay.
Maar wij hebben toch echt een initial period van VIJF jaar (en zo special zijn onze circumstances volgens mij toch niet)
Gast

Bericht door Gast »

Je haalt het visum en de I-94 doorelkaar. Wij hebben ook 5 jaar. Volgens mij is dat vrij standaard. Maar dat betekent eigenlijk niets. Je mag er mee naar Amerika reizen om goedkeuring te krijgen (I-94) om het land in te komen.
Laatst gewijzigd door Gast op 25 apr 2012, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Maar nu komt er ineens een hele andere vraag bij me op, namelijk: wat word je eigenlijk geacht altijd bij je te hebben? Ik ging er in mijn naïviteit van uit dat mijn rijbewijs hier fungeerde als ID, maar is dat wel zo? Moet je als non-resident eigenlijk niet altijd je visum/I94 bij je hebben? En hoe zit dat met de kids, die zelfs niet eens een social security number hebben?

Edit: non-resident moet zijn resident met non-immigration visum
Laatst gewijzigd door dimona op 25 apr 2012, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

cincijansen schreef:Je haalt het visum en de I-94 doorelkaar.

Deze wet gaat over de I-94 (bij een E-2 visum).
Ah, juist, dat had ik even niet door, sorry.
Gast

Bericht door Gast »

O jee, had net mijn bericht aangepast :oops:

Volgens mij ben je dat wel verplicht, maar ik heb het ook nooit bij me.
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Misschien helpt dit?

Period of Stay

Qualified treaty investors and employees will be allowed a maximum initial stay of two years. Requests for extension of stay may be granted in increments of up to two years each. There is no maximum limit to the number of extensions an E-2 nonimmigrant may be granted. All E-2 nonimmigrants, however, must maintain an intention to depart the United States when their status expires or is terminated.

An E-2 nonimmigrant who travels abroad may generally be granted an automatic two-year period of readmission when returning to the United States. It is generally not necessary to file a new Form I-129 with USCIS in this situation.

Dit gaat dus alleen over het E2 visum en geld niet voor bvb L-1 en H visum.
Moet je als non-resident eigenlijk niet altijd je visum/I94 bij je hebben?
Ja je hoort het altijd bij je te hebben maar dat doe ik ook nooit, ik laat het veilig thuis liggen . Ik heb wel een kopie die ik bij me draag en als ze er dan naar vragen ( wat nog nooit is voor gevallen) kan je altijd wel uitleggen dat het origineel veilig opgeborgen is, naar officiele instanties neem je natuurlijk altijd wel het origineel mee :lol:
# finally home!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

coukie schreef:It is generally not necessary to file a new Form I-129 with USCIS in this situation.
Van dit soort zinnen, daar krijg ik nou helemaal de kriebels van, en dan vooral dat woord "generally" :D

Edit: goed idee trouwens, die kopie
Laatst gewijzigd door dimona op 25 apr 2012, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

dimona schreef:
coukie schreef:It is generally not necessary to file a new Form I-129 with USCIS in this situation.
Van dit soort zinnen, daar krijg ik nou helemaal de kriebels van, en dan vooral dat woord "generally" :D
Ja soms zie je door het bos de bomen niet meer :lol:
# finally home!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Helpt dit ook om het duidelijk te maken?:
Mensen die een B2 toeristenvisum aanvragen, hoor je soms wel eens zeggen dat dat "10 jaar geldig is". Ik denk dat we allemaal wel beseffen dat dat niet wil zeggen dat je gewoon 10 jaar een een stuk in de US mag gaan 'toerist' blijven. En ja, dat is dus ook duidelijk als die mensen de US binnen komen: daar krijgen ze een stempel die hen 6 of 12 maanden toelaat. Nadien moeten ze het land verlaten, ondanks dat het visum 10 jaar geldig is. Je mag je altijd terug aanbieden om het land weer binnen te komen zo lang dat visum geldig is, maar de immigratie beambte zal op dat moment oordelen of de aard van je bezoek nog steeds overeen komt met het visum dat je hem voorlegt. En het is niet aannemelijk dat iemand jarenlang 'toerist' is. Maar het is wel aannemelijk dat, als je op een E2 visum daar bent, of een H1b, dat je inderdaad nog werkt voor dat bedrijf. Dus krijg je gewoon terug toestemming.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Hoy Kastelke,
Ja ik kreeg het hier al aan mn hart toen ik las dat je geacht word ieder 2 jaar het land te verlaten :blink:
Blijkt dus dat je nooit genoeg info kan opzoeken....vooral hier op het forum vind je een schat aan informatie :clap:
# finally home!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

coukie schreef:Hoy Kastelke,
Ja ik kreeg het hier al aan mn hart toen ik las dat je geacht word ieder 2 jaar het land te verlaten :blink:
Blijkt dus dat je nooit genoeg info kan opzoeken....vooral hier op het forum vind je een schat aan informatie :clap:
Ik moet zeggen dat ik er nog steeds niet helemaal gerust op ben. Iedere keer als je het land in komt, lijkt er weer iets anders te gelden; ik vind het gewoon een enge gedachte dat een man met een pet op een gegeven moment gewoon kan bepalen dat ik niet meer naar huis mag. En dan helpt het niet als je zo je best moet doen om er achter te komen wat de regels nou eigenlijk zijn.
Gast

Bericht door Gast »

Niet schrikken! Het om de twee jaar vernieuwen van de I-94 is een regel die hoort bij een E2 (employee) visum! Dit geldt niet voor alle non-immigrant visa!

(even voor de zekerheid, als iemand in de toekomst toevallig op dit draadje stuit) :lol:

Er zou een waarschuwing op visa moeten staan: "het aanvragen van een visum kan schadelijk zijn voor uw gezondheid" :lol: :lol:

Dimona, de regels zijn toch duidelijk? Hoe bedoel je "Iedere keer als je het land in komt, lijkt er weer iets anders te gelden"?
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

There is no maximum limit to the number of extensions an E-2 nonimmigrant may be granted
Ik zou me dus niet teveel zorgen maken, een E-2 verlengen ze telkens met 2 jaar, een H met 3 jaar, niet echt zo een heel groot verschil dus. Komt er gewoon op neer dat jij een nieuwe I-94 nodig hebt na 2 jaar en ik na 3 jaar :lol:

Maar je hebt gelijk dat die man met de pet je de toegang kan weigeren maar dat gaat wel niet zijn omdat hij een slechte dag geeft, er gaat wel iets gegrond achter zitten als hij je de toegang weigerd!
# finally home!
Gast

Bericht door Gast »

Je wordt naar mijn weten alleen maar geweigerd als je fraude hebt gepleegd of een strafblad hebt gekregen tijdens je verblijf. Of als de voorwaarden van je e2-visum zijn veranderd. Bijvoorbeeld als het bedrijf failliet is gegaan oid. Of een hele boel stennis gaat maken bij de Immigrations officer en rare dingen gaat roepen.....
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

cincijansen schreef:
Dimona, de regels zijn toch duidelijk? Hoe bedoel je "Iedere keer als je het land in komt, lijkt er weer iets anders te gelden"?
Mijn man is verschillende keren naar Europa en Azië gereist en dit was echt de allereerste keer dat hij een I94 moest invullen sinds we hier wonen. Daarnaast snap ik ook niet hoe het kan dat sommige mensen een I94 krijgen die niet langer geldig is dan de verloopdatum van het paspoort, en dat dat voor andere mensen weer niet zo is.

Of nog zo iets: de eerste keer dat we binnen kwamen, werden alle vingerafdrukken genomen. Dan zitten die eenmaal in het systeem en hoef je de keren daarna nog maar 1 vingerafdruk te doen. Maar af en toe moeten ze dan toch weer alle 10. Er lijkt gewoon helemaal geen logica in te zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer