De apparaten hier zijn zo oud als het huis, nml. 13 jaar. Ze zijn dus al best oud en zeker ook ontzettend lelijk, net als de gehele keuken trouwens

Omdat ze zo oud zijn, zijn het natuurlijk ook energievreters, maar iets vervangen wat nog werkt gaat er bij mij niet in. Dat vind ik altijd irritant als ik House Hunters kijk en er meteen gezegd wordt dat er stainless steel appliances in moeten, terwijl de (soms nieuwe) apparaten aanwezig, kennelijk gewoon nog hun dienst doen! Ik krijg dus wel het idee dat ook amerikanen mooie appliances willen, sterker nog dat ze het juist graag laten zien! Het staat mooi, dus zeker geen inbouwapparatuur. Mijn amerikaanse man vindt dat in NL dus ook niet mooi, dat alles aan het zicht onttrokken is.
Apparaten hier: Magnetron en koelkast GE, prima!
Vaatwasser Whirlpool, prima maakt alleen een vreselijke herrie!
Oven en fornuis Jenn-Air (kende ik helemaal niet dat merk!) werken perfect! Alleen is het fornuis half keramisch en half electrisch en daar hou ik niet van. Voor mij gaat er niks boven gas! Ik hoop echt nog eens een 6-pits-gasfornuis te krijgen. Mijn moeder in NL heeft inductie, ik vind het de achterdeur uit!
Stofzuiger Miele, een lekker ding!
Strijkbout GE, perfect! Ik word overigens nog steeds wel es uitgelachn dat ik strijk. Een nichtje van mijn man zag onze strijkplank en wist niet eens wat het was! Alles gaat kennelijk naar de stomerij of uit de droger meteen de kast in. Ook mijn droogmolen is reden tot hilariteit. Maar ik vind het echt energieverspilling om was in de droger te doen terwijl je het buiten kunt hangen.
Bovenlader Wasmachine en droger GE. Droger niks mis mee, alleen gaat de wasverzachtergeur verloren, dat had ik NL nooit.
Ik sluit me wel aan bij de klachten over de wassers. Ik haat dat rotding van ons! Korte programmaatjes, dat ik dat de eerste keer merkte wist ik meteen dat dat niet goed schoon kon zijn. Best simpele vlekken krijgt ie er niet uit en de kleding gaat idd stuk. Nog niet te spreken over de randen van de handdoeken! Toen ik hier kwam wonen had ik wat handdoeken uit NL mee die al wel 7 jaar oud waren maar nog in prima staat. Hier na 2 x wassen compleet kapot!
Spuitluiervlekken gaan er bij mijn moeder in NL zonder problemen uit, hier na een halve fles Shout nog steeds niet helemaal schoon. Needless to say dat ik ook graag een voorlader wil.
Ik vind het trouwens nog steeds gek dat je in amerika een huis koopt/verkoopt met het witgoed erbij!
Lage douchekoppen ben ik (nog) niet tegengekomen maar wel vind ik de ligbaden vreselijk klein en de wc's te laag bij de grond. Geef mij trouwens maar hangende toiletten voor schoonmaakgemak, maar helaas zie je die hier niet/nauwelijks.