Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
USB-aansluiting voor muziek in huurauto
USB-aansluiting voor muziek in huurauto
Hallo Allemaal,
In 2009 en 2010 ben ik op vakantie geweest in Amerika.
Aangezien ik niet kapot ben van Amerikaanse radio, had ik 10 cd's met muziek gebrand.
In juli ga ik opnieuw naar Amerika en mijn vraag is eigenlijk of de auto's van tegenwoordig een USB aansluiting hebben, zodat je gewoon muziek op een usb kan zetten ipv op cd's?
Iemand ervaring mee?
In 2009 en 2010 ben ik op vakantie geweest in Amerika.
Aangezien ik niet kapot ben van Amerikaanse radio, had ik 10 cd's met muziek gebrand.
In juli ga ik opnieuw naar Amerika en mijn vraag is eigenlijk of de auto's van tegenwoordig een USB aansluiting hebben, zodat je gewoon muziek op een usb kan zetten ipv op cd's?
Iemand ervaring mee?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: USB aabsluiting voor muziek
Ja, al verschillende auto's meegehad die een USB-aansluiting/Bluetooth hadden.
Vooraf valt natuurlijk nooit te zeggen of je zo'n auto krijgt.
Maar ze zijn er dus wel degelijk.
Roland
Vooraf valt natuurlijk nooit te zeggen of je zo'n auto krijgt.
Maar ze zijn er dus wel degelijk.
Roland
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Veel auto's hebben een USB aansluiting maar er zullen er ook nog rondrijden die dat niet hebben. Gewoon even vragen bij de verhuurder dus.
En was er echt geen enkele zender die je leuk vond? Ik vond het toen ik vorig jaar in Nederland was juist moeilijk om een leuke zender te vinden. Maar kan ook komen omdat ik het liefst naar country luister.
En was er echt geen enkele zender die je leuk vond? Ik vond het toen ik vorig jaar in Nederland was juist moeilijk om een leuke zender te vinden. Maar kan ook komen omdat ik het liefst naar country luister.
Wij hadden hem ook de hele dag op country radio via sattelite radio
Wel jammer dat halverwege onze reis het contract van de autoverhuurder met die sattelite radio verliep. Na navraag op het vliegveld in Las Vegas bleek dat alle auto's van hun het maar een half jaar konden ontvangen.
Wel jammer dat halverwege onze reis het contract van de autoverhuurder met die sattelite radio verliep. Na navraag op het vliegveld in Las Vegas bleek dat alle auto's van hun het maar een half jaar konden ontvangen.
Amerikaanse radio vind ik geweldig, maar over smaak valt niet te twisten.
Je ziet steeds vaker USB of aux (aansluiting zelfde als hoofdtelefoon stekker) aansluiting, maar niet in alle auto's.
Wat je ook kan doen is een iPod meenemen met een FM-transmitter.
Wil geen reclame maken, dus zoek in google op "ipod fm transmitter" voor meer info e.d.
Je ziet steeds vaker USB of aux (aansluiting zelfde als hoofdtelefoon stekker) aansluiting, maar niet in alle auto's.
Wil geen reclame maken, dus zoek in google op "ipod fm transmitter" voor meer info e.d.
op ebay kom ik deze tegen. Is dit iets wat ik er voor kan gebruiken?
http://www.ebay.com/itm/Car-Kit-MP3-Pla ... 898wt_1079
http://www.ebay.com/itm/Car-Kit-MP3-Pla ... 898wt_1079
Ja, iets dergelijk moet werken.
Je kan de FM frequentie instellen en vervolgens stem je je radio af op die frequentie, en dan hoor je muziek van je ipad/sd/usb
Je kan de FM frequentie instellen en vervolgens stem je je radio af op die frequentie, en dan hoor je muziek van je ipad/sd/usb
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de FM transmitters: de geluidskwaliteit laat erg te wensen over.
Een USB aansluiting is nog zeker niet standaard, maar bijna elke auto heeft wel een AUX (3.5mm "hoofdtelefoon") aansluiting.
Met een mannetje-mannetje kabeltje kan je dan je iPod of MP3 speler direct aansluiten op de autoradio.
Dus als je de huurauto uit de rij mag uitkiezen, check even of de autoradio een AUX ingang heeft.
Een USB aansluiting is nog zeker niet standaard, maar bijna elke auto heeft wel een AUX (3.5mm "hoofdtelefoon") aansluiting.
Met een mannetje-mannetje kabeltje kan je dan je iPod of MP3 speler direct aansluiten op de autoradio.
Dus als je de huurauto uit de rij mag uitkiezen, check even of de autoradio een AUX ingang heeft.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Dat is nog heeeeel vriendelijk uitgedrukt.......Frasi schreef:Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de FM transmitters: de geluidskwaliteit laat erg te wensen over..
Ik heb me enkele jaren geleden ook een keer zo'n transmitter laten aansmeren op een demonstratie in een mall (en nog heel duur betaald ook; $70
De geluidskwaliteit was "niet om aan te horen", zo slecht. Direkt na thuiskomst voor een 5 euro (met waarschuwing over de geluidskwaliteit) weer via Marktplaats verkocht.
Ik zie dat die kit van de ebay link zelfs al verkocht wordt voor minder dan $4..... dan weet je al wat je kunt verwachten...
No guts, no glory!
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: USB-aansluiting voor muziek in huurauto
Nou, ik heb er zo eentje van Griffin & die geluidskwaliteit is gewoon goed te noemen.
Als je enkel't signaal beluistert hoor je wel een duidelijke hiss als je't volume open draait, maar dat zijn dingen die niet te vermijden zijn.
Zelf heb ik natuurlijk ook liever een aux input, dan is't geluid nog veel beter, maar als je een deftige FM transmitter koopt, dan valt er zeker mee te leven.
En dan nog, liever dat dan 3 weken country voor mij hoor
Als je enkel't signaal beluistert hoor je wel een duidelijke hiss als je't volume open draait, maar dat zijn dingen die niet te vermijden zijn.
Zelf heb ik natuurlijk ook liever een aux input, dan is't geluid nog veel beter, maar als je een deftige FM transmitter koopt, dan valt er zeker mee te leven.
En dan nog, liever dat dan 3 weken country voor mij hoor
Laatst gewijzigd door Fraa op 25 apr 2012, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Daar ben ik het dan wel weer mee eensFraaa schreef:En dan nog, liever dat dan 3 weken country voor mij hoor
No guts, no glory!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik dacht ook aan de AUX voor je iPod/ mp3. Doen we hier in NL ook. Als er geen USB is.vencel schreef:Amerikaanse radio vind ik geweldig, maar over smaak valt niet te twisten.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Hmm ik zie dat mensen niet blij zijn met de fm transmitter. Ik was er zelf ook niet over te spreken. Ik had er één gekocht voor 9 euro bij de action en die was niet om aan te horen met iedere keer het geruis erdoor enz.
Dat ding ben ik later kwijtgeraakt, en omdat mijn auto een originele board heeft heb ik er geen cd speler in laten bouwen. Zodoende ben ik weer naar de action gegaan, maar ze hadden geen fm transmitters meer.
Dus ben ik naar de mediamarkt gegaan, en daar was ik geen 9 euro maar 24 euro kwijt. MAARR... Hij werkt als een tierelier en heeft perfect geluid...
Dat ding ben ik later kwijtgeraakt, en omdat mijn auto een originele board heeft heb ik er geen cd speler in laten bouwen. Zodoende ben ik weer naar de action gegaan, maar ze hadden geen fm transmitters meer.
Dus ben ik naar de mediamarkt gegaan, en daar was ik geen 9 euro maar 24 euro kwijt. MAARR... Hij werkt als een tierelier en heeft perfect geluid...
Ik zocht hier ook iets voor en heb het volgende aangeschaft;
http://www.bol.com/nl/p/belkin-tunebase ... 0201700099
Werkt perfect in Limburg over de a2, dus denk dat ie het in de US ook moet werken!
http://www.bol.com/nl/p/belkin-tunebase ... 0201700099
Werkt perfect in Limburg over de a2, dus denk dat ie het in de US ook moet werken!
- Alrak62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 24
LittlePhoenix schreef:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 6654 Weergaves
-
Laatste bericht door winterpark
-
- 14 Reacties