Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alamo of Dollar

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
anne uit Asse
Amerika-ontdekker

Alamo of Dollar

Bericht door anne uit Asse »

Hallo,

Wij willen op USA reisen een minivan boeken voor 3 weken (LA naar LA). Dollar blijkt goedkoper te zijn dan Alamo.Op dit forum blijken de meeste mensen echter te boeken bij Alamo.
Is hier een reden voor ? Is er een verschil tussen de maatschappijen qua sevice of zo ?

Alvast bedankt.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben onze auto voor onze aankomende vakantie rechtstreeks bij Dollar gereserveerd. Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je bij Dollar of Alamo boekt.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb 1x bij Alamo gehuurd en 2x bij Dollar.

Bij beide ben ik uitstekend geholpen en de auto's die ik meekreeg waren top. Toch heb ik wel een zekere voorkeur voor Dollar. Ik vind het autoaanbod daar iets beter (bijv. de 4x4).

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik heb al heel veel keer via Alamo gehuurd, en ik denk nu 2 keer via Dollar. Ik heb bij beide geen problemen gehad, dus ik heb eigenlijk geen voorkeur. Op LA weet ik wel dat je bij Alamo uit een rij auto's zelf mag kiezen, dat vind ik altijd wel prettig.

De keren bij Dollar zijn al 3 jaar geleden of zo, en dat was in Orlando. Toen kon ik niet kiezen. Wellicht is dat bij Dollar op LA inmiddels ook anders, en kan je ook kiezen.

Ik zou voor prijs gaan, ik denk dat je bij beide prima terecht komt :lol: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ligeia
Amerika-ontdekker

Bericht door Ligeia »

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met Alamo en die vond ik prima. Maar op mijn werk (een reisbureau) zijn we de samenwerking met Dollar gestopt omdat hun service als er iets fout gaat erg slecht is. Maar je moet natuurlijk niet van 't ergste uitgaan...
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

'K heb eens een auto van Alamo in de prak gereden in Las Vegas (een Mitsubishi Montero). Afhandeling was verder prima geregeld, aleen zal ik nu wel op een zwarte lijst staan :lol: .

En Dollar is hetzelfde als Alamo, nooit geen problemen gehad. Thrifty, Enterprise, Avis, Budget zijn nog zo wat die best wel ok zijn.
Tomsky
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Tomsky »

Heb al 2 keer gehuurd bij Alamo en dit jaar ook weer. Twee jaar geleden hadden we wel wat problemen bij het afhalen van de auto: we waren met 2 volwassenen, ikzelf was toen 25 jaar en mijn kameraad 24 jaar. We hadden de Alamo underage verzekering genomen. Maar daar hadden ze dat blijkbaar niet doorgekregen, we hadden er wel voor betaald.
Ze zeiden dus dat we moesten bijbetalen. Heb er toen de manager bijgeroepen en hij heeft alles direct opgelost en zelfs met het reisbureau hier in België gebeld om alles te regelen. :wink: Uiteindelijk was het een misverstand, was iets misgelopen met het boeken. Kan altijd gebeuren he.
Ook hadden we toen een midsize-auto geboekt maar aangezien er die niet was kregen we een splinternieuwe Nissan Pathfinder 8) (voor dezelfde prijs). Was dus een serieuze meevaller!!!

Groetjes Tom
anne uit Asse
Amerika-ontdekker

Bericht door anne uit Asse »

Iedereen hartelijk bedankt voor de reactie. Aangezien Dollar voor ons goedkoper uit komt (10 % korting voor "lang verblijf") zullen we bij hen boeken.
Hanny65
Amerikafan

Re: Alamo of Dollar

Bericht door Hanny65 »

een vraag over het verschil in verzekeringspakket Alamo of Dollar.

wij boeken altijd bij Alamo een Gold pakket nu komt voor ons Dollar er veel goedkoper uit, is het Platinum pakket te vergelijken met Alamo Gold?

Hanny
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Heb al bij zowat alles gehuurd, laatst in december 2011 bij Dollar. En dat is geweldig goed meegevallen. Een goede tip die ik hier op het forum vond is het aanvragen van Dollar lidmaatschap. Dit is gratis. Zo kan je ter plekke meteen naar de receptie in de garage en hoef je niet aan te schuiven in de (lange) rij wachtenden aan de gewone balie. :thumbup: We kregen ook nog een mooie upgrade (van economy naar Ford Mustang), dus dat was mooi meegenomen.
teundevries
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door teundevries »

Heeft er iemand ervaring met het rechtstreeks huren bij Alamo met airberlin korting?
Scheelt mij 70 euro met usareisen.de voor een midsize suv periode 10 juli tot en met 31 juli, pakket extra bestuurder en tank benzine.

Zie link http://www.alamo-affiliate.de/airberlin ... pbonus.htm

Bij Airberlin kun je gratis een topbonus kaart aanvragen. Deze krijg je binnen 2 weken thuisgestuurd. Ik heb nu deze kaart in bezit en wil binnenkort de auto gaan reserveren.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Goeie tip Teun.

Ik keek naar een mid-size SUV.
Die is inderdaad goedkoper dan bij usareisen.de of voorheen eautohuur.nl
Opvallend is dan wel dat een klasse hoger; standard SUV weer veel duurder is.

Jij meldt niet in welke klasse jij zoekt.
National car rentals ( de grote broer van Alamo) heeft een Emerald Club.
Daar huur je een middenklasse auto en mag je vervolgens elke auto uit de Emerald parking meenemen.
Daarbij biedt de Emerald club andere prijzen.
Ik ben voor een midsize SUV € 80 duurder uit dan jij met de Duitse Alamo.
Maar ben voor dat bedrag vrij om een andere auto mee te nemen.
Dat kan een voordell zijn.
Tenzij je perse een midsize wilt hebben omdat die groot genoeg is en brandstofbudget vriendelijk is.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
teundevries
Amerika-ontdekker

Hallo Bedeve,

ik zoek een midsize suv (bij Alamo heet het een intermediate SUV).
Vorig jaar heb ik bij dollar.de geboekt (een midsize suv) en had ik geen keuze toen ik in orlando aankwam, kreeg toen een Ford Escape.
Twee jaar geleden (ook Orlando) geboekt via usareisen.de (alamo) en daar mocht ik uit 5 modellen mijn auto uitzoeken, werd toen een kia sorento.

Dit jaar vlieg ik naar Miami en als ik een auto via alamo boek, dan verwacht (hoop) ik dat ik er zelf ook een mag uitzoeken.

Ik ben benieuwd or ik nog reacties krijg van mensen die al eerder via de eerder door mij geplaatste link geboekt hebben. Kan me niet voorstellen dat er nog een addertje onder het gras zit, althans, deze heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Jij ook bedankt voor de tip, ik zal eens bij Emerald Club kijken.
Laatst gewijzigd door teundevries op 18 mar 2012, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

teundevries schreef:Twee jaar geleden geboekt via usareisen.de (alamo) en daar mocht ik uit 5 modellen mijn auto uitzoeken, werd toen een kia sorento.
Op welke luchthaven/welke plaats kwam je toen aan? Je focust nu heel sterk op het verhuurbedrijf, maar meldt niets over de stad waar je landt. In LA bijvoorbeeld mag je op LAX mag je bij grote verhuurders altijd uitkiezen, ongeacht de verhuurder.
teundevries
Amerika-ontdekker

Hallo Hockey,

ik heb mijn vorige bericht aangepast, te snel getikt en te snel op bevestig gedrukt. Beide keren waren Orlando en dit jaar land ik voor het eerst in Miami.
SeeQ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SeeQ »

teundevries schreef:Heeft er iemand ervaring met het rechtstreeks huren bij Alamo met airberlin korting?
Scheelt mij 70 euro met usareisen.de voor een midsize suv periode 10 juli tot en met 31 juli, pakket extra bestuurder en tank benzine.

Zie link http://www.alamo-affiliate.de/airberlin ... pbonus.htm

Bij Airberlin kun je gratis een topbonus kaart aanvragen. Deze krijg je binnen 2 weken thuisgestuurd. Ik heb nu deze kaart in bezit en wil binnenkort de auto gaan reserveren.
Bedankt voor deze wereldtip! :clap: Was op zoek naar een midsize SUV voor 28 dagen in LAX en is via deze link inderdaad een stuk goedkoper. Heb inmiddels gereserveerd met Masterpakket upgrade (incl. vooruitbetaling per Cc) en heb netjes de prepaid rental voucher per email toegestuurd gekregen (van alamo.de), inclusief alle voorwaarden.

Hoefde overigens nergens mn airberlin topbonus nummer door te geven tijdens reservering (vlieg overigens wel met airberlin). Lijkt op een goede deal (kom uiteindelijk op 27,35 euro/dag voor een midsive SUV met alle verzekeringen en volle tank benzine). :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer