Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog één keer: extra bestuurders.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
wally
Amerika-newbie

Nog één keer: extra bestuurders.

Bericht door wally »

Dag allen,

Binnenkort vetrekken we naar de VS en hebben daarbij een auto gehuurd via rentalcars.nl. We vliegen op San Franciso en rijden daarna door naar onder meer Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon, Bryce, Zion, Los Angeles en via de kust weer terug naar SF. Omdat we de auto huren in Californie hoeven we in principe geen extra bestuurder te betalen, maar hoe zit dat in de andere staten die we aandoen (Nevada, Utah, Arizona). Is het misschien toch beter om het standaardpakket uit te breiden met een extra bestuurder en een tank benzine...?

Ik hoor het graag!
Hockey
Amerika-expert

Re: Nog één keer: extra bestuurders.

Bericht door Hockey »

Wat ben je van plan? In elke staat opnieuw een auto te huren? Indien nee, dan zijn de extra bestuurders gewoon gratis.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Omdat je in Californië huurt, betaal je niet voor een extra bestuurder, al ga je daarna de hele wereld over, je hoeft niet te betalen voor een extra bestuurder.
Waarom niet, geen idee, maar het scheelt toch weer wat.
wally
Amerika-newbie

Bericht door wally »

Bedankt voor jullie reacties! Dat scheelt toch weer...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Pete.Z schreef: Waarom niet, geen idee,
Is een wet in Californië.
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

Ik heb een auto gehuurd bij hertz, deze haal ik op in Los Angels. Mag mijn vriendin van 22 dan ook rijden?
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Matt, dat betwijfel ik tenzij afgesproken....onder de 23 is niet zo makkelijk..... :roll:
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Onder de 25 was het toch? Anders had m'n vriendin afgelopen keer ook gewoon kunnen rijden.. :o
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ja hoor, je vriendin mag best rijden, maar er geldt een toeslag voor bestuurders tussen de 20 en 25 van $ 15 tot $ 25 per dag afhankelijk van de auto welke je gehuurd hebt. Ik ga er hierbij vanuit dat je zelf wel boven de 25 bent, anders geldt voor jou deze toeslag ook.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Jaydee84 schreef:Onder de 25 was het toch? Anders had m'n vriendin afgelopen keer ook gewoon kunnen rijden.. :o
Ooooops ja, 25, das ook al weer een jaar of 12 geleden.......... Ik had t kunnen weten in 1998 was ik 24 en moest ik toeslag betalen.....
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Matt2 schreef:Ik heb een auto gehuurd bij hertz, deze haal ik op in Los Angels. Mag mijn vriendin van 22 dan ook rijden?
Ja, mits ze wordt aangemeld als medebestuurder en mits ze de toeslag betaalt die voor bestuurders onder de 25 geldt. En dat kan helaas behoorlijk duur zijn.
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

Ikzelf ben ouder dan 25, dus dan rij ik. Om nou $15 per dag te moeten betalen is beetje zonde.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hou er rekening mee dat ze dan helemaal niet mag rijden, zelfs niet om de auto te keren. Wellicht ten overvloede, maar als ze toch rijdt zijn jullie niet verzekerd. Op dit forum zijn al 2 topics over gevallen waar mensen toch onverzekerd zijn gaan rijden en vervolgens een ongeluk kregen en zelf voor de kosten op moesten draaien.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Harry schreef:
Pete.Z schreef: Waarom niet, geen idee,
Is een wet in Californië.
Kijk aan, dat wist ik niet.
Goeie wet. :mrgreen:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Je moet het gewoon zien als een verzekering. Heb je er 300 dollar (ofzo) voor over om te garanderen dat jouw reispartner zonder vervelende gevolgen achter het stuur kan kruipen als er met jou in de middle of no where iets gebeurt? Best een prijzige verzekering en waarschijnlijk gaat het gewoon goed als je in die calamiteit terecht komt, maar die afweging moet je feitelijk maken. Als ik zie wat mensen allemaal verzekeren tegenwoordig, dan lijkt me deze wel een stuk waardevoller dan de verzekering die je camera vergoedt mocht die gestolen worden...
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

Ja dat begrijp ik.. Ik vind het alleen erg veel geld. Dus we hebben besloten dat alleen ik ga rijden.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Harry schreef:Ja hoor, je vriendin mag best rijden, maar er geldt een toeslag voor bestuurders tussen de 20 en 25 van $ 15 tot $ 25 per dag afhankelijk van de auto welke je gehuurd hebt. Ik ga er hierbij vanuit dat je zelf wel boven de 25 bent, anders geldt voor jou deze toeslag ook.
Ja dat wist ik, maar àls het onder de 23 was mocht m'n vriendin, die 24 is, ook gewoon rijden. Ik vind die 15 dollar per dag extra omdat je onder de 25 bent echt belachelijk. Maar goed, its the law :wink:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik vind het niet zo vreemd. Bestuurders onder de 25 zullen statistisch gezien wel meer brokken maken. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat ze meer vragen dan de ze aan verzekering betalen en aldus er leuk op verdienen.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ik vind dat ze beter kunnen kijken naar het aantal jaar dat je je rijbewijs hebt en dan daarin een grens stellen.

iemand die op z'n 18e z'n rijbewijs haalt moet 15 dollar per dag bijbetalen terwijl diegene al 7 jaar rijervaring heeft. Als je op je 25e je rijbewijs haalt en dus 0 rijervaring hebt hoef je niets te betalen.. Dat vind ik een beetje scheef.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

:?: :?: :?:

18 jaar en dan 7 jaar rij-ervaring ??
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht