Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Non immigrant visa en I94

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
dimona
Amerika-expert

Re: Non immigrant visa en I94

Bericht door dimona »

Nee, nooit een advocaat gezien of gesproken. De aanvraag voor het visum is gelopen via het bedrijf waar mijn man voor werkt. We kregen van hen te horen wat we moesten aanleveren, hebben zelf de internetaanvraag gedaan en that was it. Het interview op het consulaat duurde vervolgens iets van 2 minuten.

Maar goed, deze hele uitzending was nogal hals over kop, dus het kan best zijn dat ze een paar stappen hebben overgeslagen :)

Maar wat is precies het idee achter een advocaat? Valt het te verwachten dat je vroeg of laat juridische bijstand nodig hebt ofzo? En gaat dat dan alleen om dit soort zaken of ook nog over andere dingen?

Sorry voor al mijn vragen, als je ze niet wilt beantwoorden is dat prima hoor. Ik zit nog steeds in de fase dat ik probeer te begrijpen wat er om me heen allemaal gebeurt :D
Gast

Bericht door Gast »

Nog even een aanvulling, idd wat Stacybeesie zegt, jullie advocaat had dit allemaal kunnen vertellen. Als jullie op een E2 zitten (investeren in bedrijf/overname) en dus veel geld hebben geinvesteerd vindt ik het eigenlijk een beetje vreemd dat jullie dit niet is verteld.

Hoeveel informatie heb je gekregen over het visum? Ik weet niet wat jullie plannen zijn voor de toekomst, hoe lang jullie blijven en hoe oud je kinderen zijn, maar ik hoop dat je weet dat je kinderen nooit zullen mogen werken (dus geen krantenwijkje/vakantiebaan) en bij het bereiken van de 21-jarige leeftijd het land zullen moeten verlaten of zelf een visum zullen moeten regelen?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

cincijansen schreef:
Ik weet het niet zeker hoor, maar als je zoon voor vertrek een nieuw paspoort heeft, dan krijgt hij toch als hij Amerika weer inkomt een nieuwe I-94 in zijn nieuwe paspoort. Je hoeft dan toch niet een nieuwe I-94 aan te vragen. Het oude paspoort moet je sowiezo bewaren, want daar zit het visum in.

Welk visum hebben jullie eigenlijk. Je schreef ergens E1/E2. Wij zijn hier op een E2 employee visa, een wat minder vaak voorkomende variant.

Nee, ik denk dus ook niet dat dat een probleem is met die I94, alleen heeft hij nu dus geen geldig paspoort met daarin een I94 (wel een verlopen paspoort met een geldige I94 én een geldig paspoort zonder I94). Ik gok er maar gewoon op dat we in juli weer allemaal I94 krijgen die 2 jaar geldig is (mijn paspoort verloopt in maart 2013).

Het gaat bij ons ook om een E2 visum. Komt idd niet zoveel voor geloof ik, maar ik weet niet of dat nou juist een voordeel of een nadeel is :)
Gast

Bericht door Gast »

Nu wordt het al duidelijker. Jullie zitten net als ons op een E2 Employee visum. Het moederbedrijf in NL heeft een aanzienlijke investering gedaan in een van hun nevenvestigingen in Amerika en mag daardoor personeel uitzenden op basis van een E2-Employee visum. Als het moederbedrijf in NL eenmaal de E2-status heeft, kost het aanvragen van een employee-visum niet zoveel tijd. Bij een E2 (niet-employee) start je een bedrijf/neem je een bedrijf over in Amerika

Bij ons loopt alles via een advocatenkantoor en wij hebben regelmatig contact met ze gehad. Ik zou gewoon het bedrijf van je man vragen of hun advocaat jullie wat meer info kan verschaffen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

cincijansen schreef:Nog even een aanvulling, idd wat Stacybeesie zegt, jullie advocaat had dit allemaal kunnen vertellen. Als jullie op een E2 zitten (investeren in bedrijf/overname) en dus veel geld hebben geinvesteerd vindt ik het eigenlijk een beetje vreemd dat jullie dit niet is verteld.

Hoeveel informatie heb je gekregen over het visum? Ik weet niet wat jullie plannen zijn voor de toekomst, hoe lang jullie blijven en hoe oud je kinderen zijn, maar ik hoop dat je weet dat je kinderen nooit zullen mogen werken (dus geen krantenwijkje/vakantiebaan) en bij het bereiken van de 21-jarige leeftijd het land zullen moeten verlaten of zelf een visum zullen moeten regelen?
Ja, dat van die regels voor de kinderen dat wist ik wel. Volgens mij heb ik dat bij de aanvraag ergens voorbij zien komen. Het maakt voor ons niet zoveel uit. We zitten hier als expat en mijn oudste dochter is nu 12, dus ik voorzie daar geen problemen. Maar dat van die I94, dat zit me wel dwars ja. Ik ga toch eens navragen of we niet ergens een belangrijke informatiestroom gemist hebben.
Gast

Bericht door Gast »

Maar die I-94 regel geldt bij elke non-immigrant visum. Dat is niet uniek voor de E2.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

cincijansen schreef:Nu wordt het al duidelijker. Jullie zitten net als ons op een E2 Employee visum. Het moederbedrijf in NL heeft een aanzienlijke investering gedaan in een van hun nevenvestigingen in Amerika en mag daardoor personeel uitzenden op basis van een E2-Employee visum. Als het moederbedrijf in NL eenmaal de E2-status heeft, kost het aanvragen van een employee-visum niet zoveel tijd. Bij een E2 (niet-employee) start je een bedrijf/neem je een bedrijf over in Amerika

Bij ons loopt alles via een advocatenkantoor en wij hebben regelmatig contact met ze gehad. Ik zou gewoon het bedrijf van je man vragen of hun advocaat jullie wat meer info kan verschaffen.
O jee, bestaan er binnen E2 ook nog weer verschillende varianten, het is een leerzame avond aan het worden zo. Het gaat in ons geval om een bedrijfsovername door het moederbedrijf, dat al andere vestigingen in de VS had.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zie trouwens nu pas dat de Nederlandse ambassade twee post-it pijltjes in het verlopen paspoort van mijn zoon heeft geplakt: eentje bij het visum en eentje bij de I94. Dat betekent denk ik toch wel dat de I94 nog gewoon geldig is.
Gast

Bericht door Gast »

Dat lijkt me dan een E2 Employee visa. Die is toch iets anders dan de reguliere E2. Nu kun je in ieder geval gerichter info zoeken. Als ik ergens mee kan helpen hoor ik het wel.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dank je wel voor al je hulp, Staceybeesie ook trouwens.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Graag gedaan!
Heeft het bedrijf niet een HR afdeling waar je wat vragen kan stellen? Wellicht kunnen zij je helpen als er geen advocaat is.
De post it pijltjes werden er bij ons destijds ook op geplakt. Daar die, het visum en de I94, bewaard moeten blijven en terug moeten naar de paspoorthouders omdat die geldig blijven en je paspoort verloopt.
Je kan de i94 gewoon uit het oude paspoort halen en in het nieuwe paspoort doen. Want ik neem aan dat die nu voor aangevraagd is?

In juli bij het uitreizen wordt die door de stewardess ingenomen bij het aan boord gaan van het vliegtuig dat je uit Amerika vliegt.
(Goed op letten dat dat hij/zij dat doet) en als jullie terug vliegen vullen jullie weer een nieuwe in en gaan zo het land weer in.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

hemmie schreef:Op onze I-94 staat gewoon de einddatum van ons visum, dus dat was bijna 3 jaar na aankomst in de VS. Mijn man is inmiddels het land een paar keer uit gewesst, elke keer een nieuwe I-94, elke keer dezelfde datum volgens mij.
Dat is bij ons ook zo, de eerste keer dat we op het visum binnen kwamen werd de I-94 afgestempeld met de eind datum van het visum, Sept 2013, ook mijn man en ikzelf zijn al een paar keer het land uit geweest ( mijn man meer dan ik maar soit..) maar telkens bij binnenkomst de eind datum visum.

How do non-immigrant visa-holders know how long they are permitted to remain in the United States?
When non-immigrant visa-holders enter the United States, an officer at the U.S. Port of Entry examines their documentation and issues them an I-94. The I-94 states precisely how long the visa-holder is permitted to remain in the United States. It is the I-94, not the non-immigrant visa itself, which provides the date which a visa-holder must return to his or her home country.

Can a non-immigrant visa-holder remain in the United States for longer than the I-94 permits?
Non-immigrant visa-holders oftentimes wish to remain in the United States for longer than initially anticipated. To do so, they must go through the appropriate channels and file for an extension. Extensions may be issued if:
•The applicant entered the United States lawfully as a non-immigrant visa-holder; and
•The applicant did not commit any act which would create ineligibility; and
•There are no extenuating circumstances which the immigration officer deems sufficient to deny an extension; and
•The applicant files for an extension before the expiration date on the I-94.

When should non-immigrant visa-holders file for an extension?
Non-immigrant visa-holders can file for an extension of stay up to six months before their I-94 expires, but should not file for an extension any later than 60 days before the expiration date. Once the I-94 has expired, the immigrant loses status and may become ineligible for an extension. Falling out of status can also make it difficult for the immigrant to return to the United States at a later date so timeliness is imperative. Even those who file on time are not guaranteed an extension. The USCIS will fully evaluate the immigrant’s situation and allow or disallow the extension based on the totality of the circumstances.

Ik zie hier nergens staan dat de I-94 maar geldig zou zijn voor 2 jaar en je daarna maar effe het land uit moet?
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Gast

Bericht door Gast »

En E2-visum heeft geen einddatum. Het kan, indien aan alle voorwaarden wordt voldaan, onbeperkt worden verlengd (met 2 of 5 jaar).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

coukie schreef:
Can a non-immigrant visa-holder remain in the United States for longer than the I-94 permits?
Non-immigrant visa-holders oftentimes wish to remain in the United States for longer than initially anticipated. To do so, they must go through the appropriate channels and file for an extension. Extensions may be issued if:
•The applicant entered the United States lawfully as a non-immigrant visa-holder; and
•The applicant did not commit any act which would create ineligibility; and
•There are no extenuating circumstances which the immigration officer deems sufficient to deny an extension; and
•The applicant files for an extension before the expiration date on the I-94.

When should non-immigrant visa-holders file for an extension?
Non-immigrant visa-holders can file for an extension of stay up to six months before their I-94 expires, but should not file for an extension any later than 60 days before the expiration date. Once the I-94 has expired, the immigrant loses status and may become ineligible for an extension. Falling out of status can also make it difficult for the immigrant to return to the United States at a later date so timeliness is imperative. Even those who file on time are not guaranteed an extension. The USCIS will fully evaluate the immigrant’s situation and allow or disallow the extension based on the totality of the circumstances. [/color]

Ik zie hier nergens staan dat de I-94 maar geldig zou zijn voor 2 jaar en je daarna maar effe het land uit moet?
In feite zegt die I94 gewoon hoe lang je in het land mag zijn, dus ja, dat betekent dat je feitelijk toch geacht wordt je boeltje even op te pakken, en opnieuw de VS binnen te komen om dan een nieuwe I94 te krijgen (mijn visum is 5 jaar geldig, mijn I94 2 jaar).

Hoe lang je I94 geldig is verschilt blijkbaar per visum-type. En voor welke periode zo'n extension is, is mij niet duidelijk. Maar stel dat je na veel gedoe een extension krijgt van 6 maanden en dan alsnog het land uit moet gaan om weer een I94 voor 2 jaar te krijgen, nou, dan bespaar ik me die moeite wel als het even kan.
Gast

Bericht door Gast »

Het is geen extension van 6 maanden. Je kunt de extension 6 maanden voordat je I-94 afloopt aanvragen (en niet later dan 60 dagen)
Non-immigrant visa-holders can file for an extension of stay up to six months before their I-94 expires, but should not file for an extension any later than 60 days before the expiration date
Je krijgt dan weer een I-94 voor twee jaar, mits je paspoort niet afloopt binnen die twee jaar. En mist je E-2 visum niet afloop binnen die twee jaar. Anders krijg je een verlenging tot de geldigheiddatum van je paspoort of tot de datum van je E2-visum. Volgens mij zeg ik het nu goed.....
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Dat de I-94 maar 2 jaar zou geldig zijn ipv de duur van het visum had ik dus nog nooit gehoord, en of het afhangt van welk visum zou ik niet durven zeggen want ik herinner mij toen we op het L visum zaten we ook afgestempeld werden voor de volle duur van het visum, 3 jaar dus. Ik begrijp dus niet goed waarom ze er een maximum van 2 jaar zouden opzetten.
# finally home!
Gast

Bericht door Gast »

http://travel.state.gov/visa/temp/info/info_1298.html
Many individuals have difficulty understanding the difference between the visa expiration date and the length of time you have permission to remain in the United States (U.S.). These are very different terms. Also review our “What is a U.S. Visa?” webpage.

A U.S. visa in his/her passport gives a foreign citizen permission to apply to enter the U.S. A visa by itself doesn’t authorize entry to the U.S. A visa simply indicates that your application has been reviewed by a consular officer at an American embassy or consulate, and that the officer determined you’re eligible to travel to a U.S. port-of-entry for a specific purpose. The port of entry can be an international airport, a seaport or a land border crossing. At the port-of-entry, a U.S. immigration officer of the Department of Homeland Security (DHS) decides whether to allow you to enter and how long you can stay for any particular visit, as part of the Admission process. Only the U.S. immigration officer has the authority to permit you to enter the U.S.
Het visum zegt alleen maar dat je toestemming hebt om naar Amerika af te reizen met een bepaald doel. Het geeft je geen toestemming om binnen te komen. Dat doet de Immigration officer, die bepaalt of en hoe lang je mag blijven en vermeld dit op de I-94. Dit verschilt dus per visum, aangezien Coukie een I-94 van 3 jaar kreeg. Ik weet niet of er e2-ers zijn die langer dan 2 jaar hebben gekregen?

De keuze die je hebt is verlengen dmv de I-539 of een trip buiten Amerika maken en zo een nieuwe I-94 bemachtigen. En goed in de gaten houden dat je paspoort nog geldig is en je visum niet bijna afloopt.

Het is eigenlijk een rare situatie. Op een E2 kun je onbeperkt verlengen. Veel eigenaars van bedrijven hebben dit visum en wonen en werken al tientallen jaren in Amerika. Maar het is en blijft een non-immigrant visum. Dus tijdelijk. Dat is het tegenstrijdige eraan.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Staceybeesie schreef: Je kan de i94 gewoon uit het oude paspoort halen en in het nieuwe paspoort doen. Want ik neem aan dat die nu voor aangevraagd is?
Voor zover ik weet hoort je I-94 op de pagina naast je visum te zitten. Ik zou die er dus niet uithalen en in een ander paspoort gaan doen (maar misschien ben ik gewoon wel te voorzichtig met alles dat met visums te maken heeft :-)). Zolang je in de situatie "nieuw geldig paspoort met visum in verlopen paspoort" bent zul je ze gewoon altijd allebei mee moeten nemen in situaties waarin je je paspoort nodig hebt.
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Het visum zegt alleen maar dat je toestemming hebt om naar Amerika af te reizen met een bepaald doel. Het geeft je geen toestemming om binnen te komen. Dat doet de Immigration officer, die bepaalt of en hoe lang je mag blijven en vermeld dit op de I-94. Dit verschilt dus per visum, aangezien Coukie een I-94 van 3 jaar kreeg.
Inderdaad daar beslist de immigration officer over,misschien hadden wij het geluk om altijd een goed geluimde officer te hebben? :wink: L-1 was tot de expiration date en zo ook het huidige H-1 visum, dit moet dus volgend jaar verlengd worden ( tot we uiteindelijk de greencard hebben :) ) met 3 jaar, het grappige dervan is dat ook onze passen volgend jaar verlopen en we deze moeten vernieuwen hier in Atlanta en we dan voor het visum naar de Amerikaanse ambasade in Belgie terug moeten :lol:
# finally home!
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben eens aan het googlen geslagen en zie inderdaad dat H visa vaak 3 jaar krijgen. Misschien bestaat er ergens wel een lijstje met hoe lang men mag blijven op welk visum. Enige logica zit er niet in, maar ik ben ook geen expert.

Onze paspoorten zijn gelukkig nog 4 jaar geldig. We hebben ze voor vertrek alle 4 op dezelfde datum vernieuwd. Achteraf heel blij om. Inderdaad een beetje vreemd, omgekeerde wereld met die paspoorten en visa van jullie :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer