Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijzondere verkeersregels

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Bijzondere verkeersregels

Bericht door markgoestoamerica »

Dento schreef:Was het misschien "nose-in"?

Afbeelding
Ik heb zo een bord nog nooit gezien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet staan, ik ga er op letten.
Toch vebaasd het mij dat je in de US zo gemakkelijk je auto gewoon vooruit in parkeert terwijl je dat in Europa juist andersom doet...
Zijn de parkeervakken groter? grotere afstand tussen de rijen?
of is het gewoon kudde gedrag?
Laatst gewijzigd door markgoestoamerica op 18 apr 2012, 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can dream it...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

dimona schreef:Wauw, dat zijn flinke snelheden zeg; ik geloof niet dat ik hier in de omgeving al ooit een bord heb zien staan met meer dan 65 en dat vind ik al heel hard.
75 mijl per uur is 120 km/uur, 85 is 136, dus de normale snelheden op de Nederlandse snelwegen (waar je op sommige plekken al
markgoestoamerica schreef:Toch vebaasd het mij dat je in de US zo gemakkelijk je auto gewoon vooruit in parkeert terwijl je dat in Europa juist andersom doet...
Zijn de parkeervakken grote? grotere afstand tussen de rijen?
130 mag), dus 75 is echt geen hoge snelheid.[/quote]
Ik parkeerde in Nederland ook nooit achteruit. Maar ja, de vakken zijn hier (op de meeste plaatsen) (veel) breder. Moet ook wel, want de gemiddelde auto is hier ook een maatje groter. En inderdaad zijn volgens mij ook de "wegen" tussen de parkeervakken breder.
1250 schreef: :offtopic: Dennis, waar in Ft. Collins woonde jullie?
Wij woonden aan McMurry Avenue, vanaf I-25 gezien de eerste grote kruising na Timberline als je in westelijke richting rijdt. Vlakbij ligt een Sanford's, met aan de andere kant van de weg een Safeway.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Bericht door Chakuriki »

SemJes schreef:
Chakuriki schreef: Rechts inhalen is niet in alle staten toegestaan, ik geloof dat ik in NY of Pennsylvania las dat het niet mocht.
In beide staten geldt het volgende:
You should usually pass other vehicles on the left, but passing on the right is allowed in certain situations. You may pass a vehicle on the right only in the situations listed below, and only if you can do so safely. You may not drive on or across the shoulder or edge line of the road unless a sign permits it. You may pass on the right:

When a vehicle ahead is making a left turn.

When you are driving on a one-way road that is marked for two or more lanes or is wide enough for two or more lanes, and passing is not restricted by signs.
Dus op de snelwegen etc. met meerdere banen mag je gewoon rechts inhalen (tenzij op een bord staat dat het niet mag). Al hoewel het dus wel normaler is om het links te doen.
Heb een paar keer op de weg zien aangegeven dat het niet mocht, en dat was een normale snelweg met 3 banen. Heb voor de rest niet heel erg veel daar gereden, dus zou inderdaad kunnen dat het een uitzondering was. Maar het viel me op omdat dat de enige staten waren waar we het zijn tegengekomen.

Wat ik ook grappig vond is dat me op viel dat in het oosten over het algemeen iedereen te hard rijdt, en vanaf toen we richting west gingen iedereen zich aan de limiet houdt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Chakuriki schreef:en vanaf toen we richting west gingen iedereen zich aan de limiet houdt.
Zal dan ook wel een beetje van tijdstip/omgeving afhangen denk ik. In Los Angeles vind ik dat ze flink doorrijden. Zo reed ik eens van Los Angeles naar Las Vegas over de I-10. Werkelijk iedereen reed ruim boven de toegestande snelheid (> 10 Mph te snel). Reed zelf dan ook lekker mee met de rest maar wel zo dat ik niet de snelste was... :wink:

Juist op de lange rechte stukken interstate (dus niet in en direct rondom de steden) vind ik dat ze zich in het algemeen aardig aan de snelheid houden. Naar mijn mening is daar juist ook een veel grotere pakkans gezien de vele politiewagens die je onderweg ziet staan.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik heb een vraagje over het invoegen. Als je op de snelweg rijdt moet je dan het invoegend verkeer voorrang geven ? Als ik in Amerika rij heb ik het idee dat ze dit wel verwachten maar ik heb geen idee of het moet.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Mensen hebben in de VS gewoon veel meer de neiging om je er tussen te laten dan in NL. Officieel moet je wel voorrang verlenen als je invoegt, maar als je dan ziet hoe die invoegstroken vaak ontworpen zijn (twee stroken die gewoon "mergen" zeg maar) dan is het in de praktijk toch uiteindelijk zo dat je degene voorlaat die voor je rijdt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dento schreef: 75 mijl per uur is 120 km/uur, 85 is 136, dus de normale snelheden op de Nederlandse snelwegen (waar je op sommige al 130 mag), dus 75 is echt geen hoge snelheid.
I know, maar voor VS begrippen zeg maar :)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je rijdt in Nederland niet harder dan in de states. Echter heb je het over gemiddelde snelheden dan liggen die in Amerika veel hoger over het algemeen dan waar dan ook in Europa!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik woon in de relatief dichtbevolkte Baltimore-DC metropool, een regio die je qua verkeersdrukte redelijk kunt vergelijken met Nederland en hier wordt echt niet zo hard gereden hoor. Mensen gaan rustig 10 mile over de toegestane snelheid heen, maar zoals gezegd, die ligt bij mijn weten nergens hoger dan 65 (en vaak maar 55).

De hele regio midwest/great plains valt niet te vergelijken met Europa vind ik.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hier is ook het meeste 55mph, op sommige plekken 65. Ik moet zeggen dat men hier vaak nog wel 5mph over de limiet heengaan, maar meer dan dat doen weinig mensen.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik zet m'n cruise control meestal op 5mph hoger dan toegelaten. En als ik vaak voorbij gestoken wordt terwijl ik eigenlijk al de maximum snelheid rij, duw ik meestal nog een paar keer op de "+" (tot op zeker hoogte natuurlijk) :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Dento schreef:Was het misschien "nose-in"?
Zou kunnen, ik weet het niet meer zeker, ik dacht eerder head first.
Als ik komende vakantie zo'n bord tegen kom maak ik ook een foto.
Els
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Q-BiC schreef:Ik zet m'n cruise control meestal op 5mph hoger dan toegelaten. En als ik vaak voorbij gestoken wordt terwijl ik eigenlijk al de maximum snelheid rij, duw ik meestal nog een paar keer op de "+" (tot op zeker hoogte natuurlijk) :)
Na mijn bekeuring heb ik de rest van de trip de cruise control op 3 mph boven de toegestane snelheid laten staan - ik had geen zin in een herhaling :lol:

Het irritante was dat ik tot een half uurtje of zo voordat ik de State Trooper tegenkwam de cruise control op 70 had staan, maar dat had opgeschroefd naar 75 omdat we wat laat waren voor check-in (wat naderhand niet zo bleek te zijn, dus het was allemaal voor niets).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik heb mijn eerste rijbewijs in Amerika gehaald (had achteraf nooit gemogen).
De eerste keer dat ik er even alleen op uit was had ik binnen 10 minuten een agent achter mij aan en kon ik stoppen.
Uiteraard was ik meteen in mijn hoofd na aan het gaan wat ik allemaal fout had gedaan, maar kon niks bedenken.

het bleek dat hij een scheurtje in mijn raam had gezien en daar mocht ik eigenlijk niet mee rijden omdat het in mijn zicht was.
Gelukkig hadden wij die ook al gezien en was er al een afspraak gemaakt bij een garage voor de volgende dag.
Daardoor kon ik snel weer verder, maar het was best effe schrikken in de eerste paar kilometers die ik solo reed in mijn leven :D
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Waar ik woon is de pakkans vrij klein, ookal zie je de cops regelmatig staan. Ik rijd dan ook vaak wat te hard. 10-15 mph

Echt hard rijden doe je hier niet. Ik geloof niet dat ik ooit harder dan 160-170 heb gereden hier en dat was tussen San Fran en LA./

In ned houd ik mij braaf aan de regeltjes. Door het oerwoud van camera's(waar ik niet bekend meer mee ben) loop ik veel te veel risico op een bon
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hier in Monterey zie ik veel meer politie rijden dan in Los Angeles. Op de highway one veel wegwerkzaamheden die best leip zijn. Er staat wel duidelijk aangegeven dat er evt gestopt moet worden, maar met die bochten is het maar hopen dat niemand achterop klapt. Je ziet ook veel xing ped of ped xing pedestrian crossing. Het rechtsaf door rood is echt handig, maar met de verkeersmentaliteit on Nederland ondoenlijk om thuis in te voeren.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Het heeft niet alleen met mentaliteit te maken dat het in Nederland niet kan.
Hier hebben zoveel wegen een fietspad naast de weg liggen dat rechtsaf door rood gewoon te gevaarlijk wordt.
Fietsers zijn buiten de grote steden om in Amerika nou niet echt een groot probleem :D
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

markgoestoamerica schreef:
Ik heb zo een bord nog nooit gezien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet staan, ik ga er op letten.
Toch vebaasd het mij dat je in de US zo gemakkelijk je auto gewoon vooruit in parkeert terwijl je dat in Europa juist andersom doet...
Ik zie het in Nederland ook wel eens hoor. Dan heeft het te maken met huizen of kantoren die vol met uitlaatgassen worden geblazen als auto's achteruit inparkeren. Ik neem aan dat dat ook in de VS de overweging is?

Ik let er zelf zonder bord ook wel op dat ik niet met mijn uitlaat pal voor iemand 's voordeur of raam ga staan, maar niet iedereen heeft dat besef.

En verder is achteruit inparkeren gewoon niet handig als je bijvoorbeeld boodschappen gaat doen, maar daar zal dit bord verder weinig mee te maken hebben :)
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

dimona schreef:
markgoestoamerica schreef:
Ik zie het in Nederland ook wel eens hoor. Dan heeft het te maken met huizen of kantoren die vol met uitlaatgassen worden geblazen als auto's achteruit inparkeren. Ik neem aan dat dat ook in de VS de overweging is?

Ik let er zelf zonder bord ook wel op dat ik niet met mijn uitlaat pal voor iemand 's voordeur of raam ga staan, maar niet iedereen heeft dat besef.

En verder is achteruit inparkeren gewoon niet handig als je bijvoorbeeld boodschappen gaat doen, maar daar zal dit bord verder weinig mee te maken hebben :)
Ik voel me opeens een grote vervuiler... nooit bij stil gestaan...
If you can dream it...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

prius kopen. Dan kan je electrisch inparkerenzegt iemand met een auto met een uitstoot van 508 gram/km :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer