Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika
De Advance Parole heb ik destijds gewoon per post ontvangen en voor de tijdelijke werkvergunning moest ik naar Atlanta komen. De reden dat ik op moest komen draven, was heel simpel: men had een vingerafdruk en een pasfoto nodig. Nadat die gemaakt waren, kon ik ter plekke wachten op de uitreiking van de werkvergunning.rperre schreef:BTW redneck ik vraag dit omdat in de brief staat dat ze me de nieuwe kaart verzenden zodra deze klaar is!
Richard
Als ik het echter goed begrepen heb uit jouw en Daisydog's berichten op het forum, hebben jullie al vingerafdrukken laten maken voor de werkvergunning. Als er toen ook een pasfoto is genomen, dan zal de werkvergunning waarschijnlijk ook per post toegestuurd worden.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Dat klopt, ze hebben vingerafdrukken en een pasfoto genomen, dus misschien bespaard me de hele digitalisering van de USCIS wel een tripje Atlanta, dat zou mooi zijn!Redneck schreef:Als ik het echter goed begrepen heb uit jouw en Daisydog's berichten op het forum, hebben jullie al vingerafdrukken laten maken voor de werkvergunning. Als er toen ook een pasfoto is genomen, dan zal de werkvergunning waarschijnlijk ook per post toegestuurd worden.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Goh, er is iets veranderd in positieve zin.rperre schreef:Dat klopt, ze hebben vingerafdrukken en een pasfoto genomen, dus misschien bespaard me de hele digitalisering van de USCIS wel een tripje Atlanta, dat zou mooi zijn!Redneck schreef:Als ik het echter goed begrepen heb uit jouw en Daisydog's berichten op het forum, hebben jullie al vingerafdrukken laten maken voor de werkvergunning. Als er toen ook een pasfoto is genomen, dan zal de werkvergunning waarschijnlijk ook per post toegestuurd worden.
Richard

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Als ik er twee krijg mag je er een hebbendaisydog schreef:Geef die tweede dan maar aan mij!Nu maar hopen dat je geen twee werkvergunningen krijgt.![]()
Ik kan er wel eentje gebruiken!

Ik sprint elke dag naar de brievenbus als ik denk dat de post geweest is maar helaas ook vandaag, NIETS!
Ik weet het, het komt wel, maar het begint te jeuken

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Tadaaa eenmaal Work Authorization card in de Brievenbus gevonden, inclusief foto en vingerafdruk. Nu kan ik eindelijk net als alle andere amerikanen (nou ja allen) de gehele dag mijn kont eraf werken zonder enige vakantiedagen om het geld op te maken
Haha, het is echter voor ons fiscaal voordelig om pas na 31 december te beginnen, maar we zullen zien!
Vooralsnog geen Advanced Parole gezien, misschien maandag!
Richard

Haha, het is echter voor ons fiscaal voordelig om pas na 31 december te beginnen, maar we zullen zien!
Richard
Gefeliciteerd Richard! :doublethumb: Nou je SSN nog. Advance Parole zit er eraan te komen. Da's een makkie.rperre schreef:Tadaaa eenmaal Work Authorization card in de Brievenbus gevonden, inclusief foto en vingerafdruk. Nu kan ik eindelijk net als alle andere amerikanen (nou ja allen) de gehele dag mijn kont eraf werken zonder enige vakantiedagen om het geld op te maken![]()
Richard
gr. Redneck
Georgia on My Mind
tadaaaaaaaaaaaaa, vandaag in de bus eenmaal een advanced parole, ik ben weer een vrij man op deze aardbol (tenminste als het allemaal werkt) mijn vrouw is meteen op zoek gegaan naar een weekje carabean, omdat ik de laatste trip gemist heb
Dus ik hoop dat ik nu ECHT legaal ben, hahahahahaha!
Sorry Daisydog geen dubbele kaart ontvangen
maar jou kaart komt ook!
Richard

Sorry Daisydog geen dubbele kaart ontvangen

Richard
Zie je wel Richard?rperre schreef:tadaaaaaaaaaaaaa, vandaag in de bus eenmaal een advanced parole, ik ben weer een vrij man op deze aardbol (tenminste als het allemaal werkt) mijn vrouw is meteen op zoek gegaan naar een weekje carabean, omdat ik de laatste trip gemist heb![]()
Sorry Daisydog geen dubbele kaart ontvangenmaar jou kaart komt ook!
Richard

Controleer wel of alle gegevens EXACT kloppen want JIJ BENT VERANTWOORDELIJK voor eventuele fouten. Zo werkt dat namelijk bij immigratie. Zelfs een foutje in je naam kan al grote problemen geven bij terugkeer.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
tenzij........................................ je je eigen baas wordt!!!!!!!!!!marcuscj schreef:Proficiat Richard, Na 20 jaren werken voor dezelfde werkgever krijg je mischien 5 weken vakantie net als die andere mensen in Nederland.Ik krijg 6 weken vacantie. Eat your heart out.
Groetjes
Ik kreeg net een berichtje dat er een opening komt op mijn oude baan voor de Luchtmacht hier in Ft Rucker, LOL. Daar ga ik ook eens naar kijken!
Richard
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik heb nog steeds plannen om met de Kerst naar Nederland te gaan. Theoretisch gezien zou mijn temp. greencard tegen die tijd binnen kunnen zijn....maarja...wie gelooft daar nu nog in
Ik wil dus ook mijn advanced parole aanvragen, maar ik vind het nogal een tricky form....
In de beschrijving lijkt het alsof 'advanced parole' een normale procedure is, maar in de toelichting van het formulier wordt erover gesproken alsof het iets heel speciaals is
Bij Part 2 Application type
Optie D - I am applying for an advance parole document to allow me to return to the United States after temporary foreign travel
Part 3. Processing information.
Hier moet je data van je verwachte reis invullen. Ik moet de reis nog plannen en de data is een beetje afhankelijk van ticketprijzen ed. Hoe precies moet je hier de data invullen?
Part 4. Information about your proposed travel.
Hier vul ik gewoon familie bezoek of vakantie in...
Part 7. Complete only if applying for advance parole.
bij 1. geef ik aan dat het voor meerdere trips is. (voor het geval ik over een x aantal maanden nog een keer wil...of ook een korte cruise wil maken)
Bewijsstukken.
- Foto identiteitskaart, zoasl een paspoort
- pasfoto's
- receipt notice of I-485 adjustment of status
Moet ik ook mijn I-94 copy meesturen..of ander bewijsmateriaal?
- Verder bestaat nu de mogelijkheid om dit formulier I-131 te e-fillen. Voordeel hiervan is dat je direct weet dat je betaling geaccepteerd is, en dat je heel snel bevestiging krijgt dat de application in behandeling is genomen (ervaring van e-filling work authorization).
Nadeel lijkt me dat je bewijsstukken zoals foto en I-485 receipt nog steeds moet opsturen en dat ze bij de INS samengevoegd moeten worden...
Alvast bedankt voor jullie reacties

Ik wil dus ook mijn advanced parole aanvragen, maar ik vind het nogal een tricky form....
In de beschrijving lijkt het alsof 'advanced parole' een normale procedure is, maar in de toelichting van het formulier wordt erover gesproken alsof het iets heel speciaals is
Voor degene die eerder een form I-131 hebben ingevuld, ik wil graag zeker weten of ik het juiste invul.Advance parole is an extraordinary measure used sparingly to bring an otherwise inadmissible alien to the United States for a temporary period of time due to a compelling emergency.
Bij Part 2 Application type
Optie D - I am applying for an advance parole document to allow me to return to the United States after temporary foreign travel
Part 3. Processing information.
Hier moet je data van je verwachte reis invullen. Ik moet de reis nog plannen en de data is een beetje afhankelijk van ticketprijzen ed. Hoe precies moet je hier de data invullen?
Part 4. Information about your proposed travel.
Part 7. Complete only if applying for advance parole.
bij 1. geef ik aan dat het voor meerdere trips is. (voor het geval ik over een x aantal maanden nog een keer wil...of ook een korte cruise wil maken)
Bewijsstukken.
- pasfoto's
- Verder bestaat nu de mogelijkheid om dit formulier I-131 te e-fillen. Voordeel hiervan is dat je direct weet dat je betaling geaccepteerd is, en dat je heel snel bevestiging krijgt dat de application in behandeling is genomen (ervaring van e-filling work authorization).
Nadeel lijkt me dat je bewijsstukken zoals foto en I-485 receipt nog steeds moet opsturen en dat ze bij de INS samengevoegd moeten worden...
Alvast bedankt voor jullie reacties

Ik heb ook D ingevuldBij Part 2 Application type
Gewoon een datum prikken, maakt niet zo veel uit, mijn datum was in Juni, daar hebben ze zich ook niks van aangetrokken! Volgens mij zou je "officieel" een bepaalde prio moeten krijgen als je snel wilt reizen, maar.................................... (laat maar, je weet het wel)Part 3. Processing information.
Is correct Family bezoek, maar als je dus voor de advanced parole gaat zoals jij doet, kun je vanaf MID Part 3 direct naar Part 7. Dus NIETS invullen hier!Part 4. Information about your proposed travel.
Vink dus "More than 1 trip" aan. Dit moet je altijd doen, is weggegooid geld als je het maar voor 1 keer doet en je wilt nog een keer weg!Part 7. Complete only if applying for advance parole.
Je kan nooit teveel meesturen, ik zou dat er in ieder geval WEL bij doen, omdat het daar ook een beetje om draait!Bewijsstukken.
- pasfoto's
Zorg ervoor dat je het naar het juiste kantoor stuurt!!!!

De foto kan tegenwoordig een gewone pasfoto zijn, lees hier over het filen van een I-131:
http://uscis.gov/graphics/formsfee/forms/i-131.htm
en hier is de nieuwe foto flyer:
http://uscis.gov/graphics/publicaffairs ... _flyer.pdf
Geen ervaring mee, sorry. Maar je voor en nadelen zijn correct mijns inziens- Verder bestaat nu de mogelijkheid om dit formulier I-131 te e-fillen. Voordeel hiervan is dat je direct weet dat je betaling geaccepteerd is, en dat je heel snel bevestiging krijgt dat de application in behandeling is genomen (ervaring van e-filling work authorization).
Success,
Richard
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3848 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf
-
- 3 Reacties