Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijzondere verkeersregels

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bijzondere verkeersregels

Bericht door Thierry73 »

Nu heb ik wel wat gereden in Amerika en ik heb gemerkt dat er per staat behoorlijk verschillende verkeersregels kunnen zijn.
Misschien leuk om eens een overzicht te maken met zijn allen.
Het kan zijn dat sommige regels die ik nu per staat zet algemene regels zijn, maar dat hoor ik vast wel dan ;)

Algemeen
- Altijd stoppen voor een gestopte schoolbus, ook al staat die in de andere rijrichting
- 4 Way stop, kruising met stopborden voor al het verkeer, wie het eerst stopt, rijdt ook weer het eerst
- Rechts inhalen is toegestaan in de meeste staten, door borden wordt soms 'stay in your lane' gepromoot, dus linksrijden mag ;)

New York
- Verplicht lichten aan bij gebruik ruitenwissers
- Rechtsaf door rood toegestaan (behalve als apart staat aangegeven) in de hele staat, behalve in de stad NYC
- Boetes voor te hard rijden tijdens wegwerkzaamheden worden automatisch verdubbeld

Pennsylvania
- Verplicht lichten aan bij wegwerkzaamheden

Utah
- Bellen mag SMS-en niet...

Texas
- Verschillende snelheidslimitien voor overdag of in de avond (alleen geen duidelijkheid wanneer avond in gaat)
- Mobiel bellen (niet hands free) is toegestaan (laatste keer dat ik er was dan)
Laatst gewijzigd door Thierry73 op 17 apr 2012, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Re: Bijzondere verkeersregels

Bericht door Hockey »

Bij de regels van New York gelden regel 2 en 3 ook in Californië.

Aangaande die schoolbus, ik denk dat dat meer uitleg behoeft. Ik zie het in Californië niet gebeuren op een 4 baansweg in de stad dat mensen stoppen voor een schoolbus als deze in de andere rijrichting op de andere baan stopt.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Utah, Bellen mag SMS-en niet...

Stoppen voor de schoolbus, ALTIJD, behalve als er een fysieke baanscheiding is. (dat is mij verteld)
If you can dream it...
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Hockey schreef:Bij de regels van New York gelden regel 2 en 3 ook in Californië.

Aangaande die schoolbus, ik denk dat dat meer uitleg behoeft. Ik zie het in Californië niet gebeuren op een 4 baansweg in de stad dat mensen stoppen voor een schoolbus als deze in de andere rijrichting op de andere baan stopt.
De regel van rechtsaf had ik apart bij NY gezet omdat het in de staat overal mag en in de stad dus niet.
Geen idee of dat voor meer staten/steden zo is.
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Bericht door Chakuriki »

Thierry73 schreef: Algemeen
- Altijd stoppen voor een gestopte schoolbus, ook al staat die in de andere rijrichting
- 4 Way stop, kruising met stopborden voor al het verkeer, wie het eerst stopt, rijdt ook weer het eerst
- Rechts inhalen is toegestaan.

New York
- Verplicht lichten aan bij gebruik ruitenwissers
- Rechtsaf door rood toegestaan (behalve als apart staat aangegeven) in de hele staat, behalve in de stad NYC
- Boetes voor te hard rijden tijdens wegwerkzaamheden worden automatisch verdubbeld

Pennsylvania
- Verplicht lichten aan bij wegwerkzaamheden

Texas
- Verschillende snelheidslimitien voor overdag of in de avond (alleen geen duidelijkheid wanneer avond in gaat)
- Mobiel bellen (niet hands free) is toegestaan (laatste keer dat ik er was dan)
Rechts inhalen is niet in alle staten toegestaan, ik geloof dat ik in NY of Pennsylvania las dat het niet mocht.
Rechtsaf door rood is geloof ik ook een algemene regel.

Links rijden als er een voertuig op de vluchtstrook staat is volgens mij ook een algemene regel.
Verschillende snelheidslimieten voor nacht/dag heb ik vaker gezien, laatst in Montana denk ik.
Wat ik ook wel grappig vond is een algemeen aangegeven minimumsnelheid.

Zijn nog wat meer regels, maar na al ongeveer 15 staten door te zijn gereden binnen een maand is het moeilijk om te herinneren wat nou bij welke staat hoort. Soms is het zelfs binnen de staat voor sommige gebieden / wegen verschillend geregeld.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wist je dat Dennis hier ook een mooi artikel over geschreven heeft? : http://www.allesamerika.com/autorijden-amerika.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Nu wel ;)

maar daar staan niet echt specifieke verkeersregels per staat in.
Tijdens onze vorige rit kwam ik er pas op de terugweg achter dat het in Pensylvania een state law is om licht te voeren bij wegwerkzaamheden.
Op de heenweg had ik dit niet gedaan, dus had me zomaar een bekeuring kunnen opleveren ;)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben ooit in Carmel in Californië een bekeuring gehad omdat we volgens de notitie op de bon te ver van de stoep en tegen het verkeer in geparkeerd stonden. (dus aan de andere kant van de straat met de voorkant van de auto de tegen gestelde kant op)
Dat ver van stoep zagen wij echt niet en het duurde even voordat we door hadden dat het aan de andere kant van de weg parkeren bedoeld werd. Weet niet of dat overal niet mag, maar heb het maar niet meer geprobeerd nadien.
Volgens mij mag je overigens nooit (in elke staat dus) bij een fire hydrant (kom toch niet meer op de Nederlanse benaming zeg) parkeren.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Chakuriki schreef: Rechts inhalen is niet in alle staten toegestaan, ik geloof dat ik in NY of Pennsylvania las dat het niet mocht.
In beide staten geldt het volgende:
You should usually pass other vehicles on the left, but passing on the right is allowed in certain situations. You may pass a vehicle on the right only in the situations listed below, and only if you can do so safely. You may not drive on or across the shoulder or edge line of the road unless a sign permits it. You may pass on the right:

When a vehicle ahead is making a left turn.

When you are driving on a one-way road that is marked for two or more lanes or is wide enough for two or more lanes, and passing is not restricted by signs.
Dus op de snelwegen etc. met meerdere banen mag je gewoon rechts inhalen (tenzij op een bord staat dat het niet mag). Al hoewel het dus wel normaler is om het links te doen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kwam gisteren in Compton het bord' never stop for red' of ' never stop for red light' tegen..weet t niet helemaal precies, maar ik ga het ook niet meer opzoeken daar. Valt me in LA op dat sommige wel rechts door rood rijden endat anderen bij hetzelfde stoplicht wel stoppen, ook als er geen verkeer aankomt
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Bedoel je niet "no turn on red"? Dat lijkt me het enige (officiële) bord wat logisch klinkt.

Je moet altijd stoppen als je rechts af wil bij een stoplicht (zoals bij een stopbord). Daarna kun je kijken of er verkeer aankomt, en vervolgens afslaan. Vaak zie je wel dat mensen een "rolling stop" maken en dan de hoek afslaan, maar officieel moet je echt eerst tot stilstand komen.
Op punten waar ik de wegen niet goed ken stop ik altijd voor een iets langere tijd om rond te kijken of er geen "no turn on red" bord is. Soms hangt het aan het stoplicht, soms staat er een bord aan de zijkant van de weg, en soms staat datzelfde bord een paar meter ervoor. Bij dat laatste geval ben je er vaak al voorbij gereden, en mis je het bord op die manier. Zo'n bord is er bij onze straat en er worden geregeld mensen aangehouden die dan toch rechts afslaan als het rood is.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het rechtsaf mogen slaan bij bij een rood stoplicht voor rechts vind ik trouwens een prettige regel. Maak zelf altijd wel een volledige stop en kijk of het kan maar vind dat het de doorstroming wel bevordert. Moet er in Nederland altijd weer aan wennen dat het niet mag. :)

De 'no turn on red' ken ik ook maar is ook een kwestie van 'vooruitkijken'. :wink:

'Never stop for red' ken ik niet, vraag me af of je dat goed gezien hebt.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In veel staten moet je op de Interstates trouwens ook de linkerbaan aanhouden als er een voertuig met pech of een 'emergency vehicle' langs de kant van de weg staat. Vind dat ook een goede regel, zouden we hier ook moeten hebben.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nee dat was het niet, dat bord kende ik ook al namelijk. Maar dit bord viel ons gelijk op. Ik zal als ik terug ben eens zoeken waar dat precies was, maar er groeide daar ook gras op de weg, dus n buurt waar je ook niet moet zijn. Maar het nav systeem is zowieso weird ivm wat ik gewend ben.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

No turn on red

Stoppen voor de schoolbus alleen als het stopbord is uitgeklapt en de knipperlichten werken
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Staceybeesie schreef:Wij hebben ooit in Carmel in Californië een bekeuring gehad omdat we volgens de notitie op de bon te ver van de stoep en tegen het verkeer in geparkeerd stonden. (dus aan de andere kant van de straat met de voorkant van de auto de tegen gestelde kant op)
Dat ver van stoep zagen wij echt niet en het duurde even voordat we door hadden dat het aan de andere kant van de weg parkeren bedoeld werd. Weet niet of dat overal niet mag, maar heb het maar niet meer geprobeerd nadien.
Volgens mij mag je overigens nooit (in elke staat dus) bij een fire hydrant (kom toch niet meer op de Nederlanse benaming zeg) parkeren.

fire hydrant = brandkraan

Daar mag je in Nl ook niet bij parkeren. Evenals tegen het verkeer in (aan de ander kant van de weg) kan je in NL ook een bon opleveren.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

johan67 schreef:Evenals tegen het verkeer in (aan de ander kant van de weg) kan je in NL ook een bon opleveren.
Dat zal dan toch wel van de plaats afhankelijk zijn, want op de meeste plaatsen mag dat wel degelijk.

Overigens is dat op heel veel plaatsen in de VS een vrij gebruikelijke regel, dat je niet tegen de rijrichting in mag parkeren.
PSVwally schreef:Ik kwam gisteren in Compton het bord' never stop for red' of ' never stop for red light' tegen
Ik denk toch ook dat je dit verkeerd gezien hebt, want het gaat natuurlijk tegen elke logica en verkeerswet in.
Chakuriki schreef:Wat ik ook wel grappig vond is een algemeen aangegeven minimumsnelheid.
Dat mogen ze van mij wel op veel meer plaatsen invoeren, en dan ook actief op controleren. Ongelukken gebeuren immers over het algemeen niet door hoge snelheden, maar door snelheidsverschillen. Als de maximumsnelheid 65 is, en iedereen gaat 65 à 70, dan vormt de persoon die 40 rijdt het gevaar, niet degenen die toegestane snelheid gaan.

Een andere regel waar ze van mij ook wel actiever op mogen controleren, is de "Keep right except to pass". Deze regel geldt ook in het overgrote deel van de staten, maar iedereen blijft lekker links hangen als iemand met hogere snelheid hen van achter nadert. Je mag dan wel er rechts langs, maar toch.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij werden in Utah vorig jaar aangehouden voor bumperkleven :)
Bij navraag hoorden we het volgende van de agent: voor elke 10 mile toegestane snelheid moet er 1 autolengte tussen jou en het volgende voertuig zitten. In ons geval reden we op een 70 miles weg dus er moesten 7 autolengtes tussen ons en onze voorganger zitten.
Het bleef gelukkig bij een waarschuwing omdat hij onze verbazing zag en doorhad dat we dit echt niet wisten.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als ze die regel van per 10 mile 1 autolengte afstand houden ooit in (de regio) LA gaan invoeren lossen ze in 1 keer het financiële tekort van zowel de stad als de staat op.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

lyan schreef:Wij werden in Utah vorig jaar aangehouden voor bumperkleven :)
Bij navraag hoorden we het volgende van de agent: voor elke 10 mile toegestane snelheid moet er 1 autolengte tussen jou en het volgende voertuig zitten. In ons geval reden we op een 70 miles weg dus er moesten 7 autolengtes tussen ons en onze voorganger zitten.
Het bleef gelukkig bij een waarschuwing omdat hij onze verbazing zag en doorhad dat we dit echt niet wisten.
Wij wonen al 3 jaar in Utah en heb nog nooit gezien dat iemand zoveel afstand hield! Meeste mensen laten er hoogstens 2 autolengtes tussen, zelfs op de snelweg. Vaak minder trouwens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer