Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gebruik eigen GPS in USA
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Re: Gebruik eigen GPS in USA
Ik heb verleden zomer een TomTom XXL gekocht in Ft Myers voor omgerekend een kleine 80€, deze zal ik volgende zomer ook gebruiken in het Westen dus die GPS zal me dan ong. een kleine 40€ per reis gekost hebben, en met nog meer te gaan zal die prijs gewoon verlagen per reis. Je haalt gemakkelijk die meerkost eruit.
Gebruik de laatste 5 jaar mijn TomTom XL waarop ik net genoeg plaats had voor zowel de kaarten van USA als Canada, die ik via website TomTom heb gedownload. Heel tevreden en geen problemen gehad, voordeel is de Nederlandse stem, die je misschien toch wat meer op je gemak stelt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zelf vind ik het juist prettiger als ik de Amerikaanse stem hoor en de afstanden in mijlen. Zelfs de klok pas ik aan naar bijv. 1:00 pm ipv 13:00 uur.ttubbie schreef:voordeel is de Nederlandse stem, die je misschien toch wat meer op je gemak stelt.

Roland
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
ttubbie schreef:Gebruik de laatste 5 jaar mijn TomTom XL waarop ik net genoeg plaats had voor zowel de kaarten van USA als Canada, die ik via website TomTom heb gedownload. Heel tevreden en geen problemen gehad, voordeel is de Nederlandse stem, die je misschien toch wat meer op je gemak stelt.
Die Nederlandse stem (waarvan de "stem van TT" vandaag overleden is, maar dat terzijde) kun je ook voor de in de US gekochte, in ons geval, Garmin gewoon downloaden, of een tooltje waarmee je zelfs je eigen stem (of die van schoonmoeder

En instellen van tijd en kilometers/mijlen is uiteraard ook mogelijk. In de US gebruik ik liever mijlen, ook i.v.m. de milemarkers.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb vandaag maar een nieuwe tom tom gekocht, waar ik gewoon een kaartje kan kopen op een soort sd kaart van usa. dat leek me een goede oplossing...... Die oude tom tom gaat dan naar ons appartement in spanje, kunnen we m daar gebruiken....
-
- Amerika-expert
Ik zie dat er een sd slot op zit, maar de via 125 kan ik geen sd kaart van usa vinden ??? iemand ervaring daar?
Ik heb de tom tom via 125........ niet compatible?
Ik heb de tom tom via 125........ niet compatible?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wat is 125???
Je kunt er toch zelf een SD-kaartje instoppen en via de site van TomTom een USA-kaart aanschaffen?
Roland
Je kunt er toch zelf een SD-kaartje instoppen en via de site van TomTom een USA-kaart aanschaffen?
Roland
Volgens specs of site van tom tom, heeft die 125 geen sd card slot.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Klopt, de TomTom VIA 125 heeft helaas geen SD-Slot.
Ik adviseer je de kaart van de USA aan te schaffen via de website. Na aanschaf heb je de keus om de kaart te downloaden. Mocht je dit op een later tijdstip willen doen, dan is dat geen enkel probleem. De kaart zal als download beschikbaar blijven.
Omdat de kaart van Europa en de USA niet op het apparaat passen, zul je ervoor moeten kiezen om de kaart van Europa zolang op de computer te plaatsen. Deze zal opnieuw toe te voegen zijn in de optie "beheer inhoud" in MyTomTom.
Het opnieuw terugzetten van de Europa kaart, is net zo makkelijk als het installeren van de USA kaart op het apparaat.
Mocht je er niet uitkomen, let me know.. Als TomTom medewerker doe ik niet anders!
Ik adviseer je de kaart van de USA aan te schaffen via de website. Na aanschaf heb je de keus om de kaart te downloaden. Mocht je dit op een later tijdstip willen doen, dan is dat geen enkel probleem. De kaart zal als download beschikbaar blijven.
Omdat de kaart van Europa en de USA niet op het apparaat passen, zul je ervoor moeten kiezen om de kaart van Europa zolang op de computer te plaatsen. Deze zal opnieuw toe te voegen zijn in de optie "beheer inhoud" in MyTomTom.
Het opnieuw terugzetten van de Europa kaart, is net zo makkelijk als het installeren van de USA kaart op het apparaat.
Mocht je er niet uitkomen, let me know.. Als TomTom medewerker doe ik niet anders!

Inmiddels ook een usa kaart op sd gezet, met de standaard Points of Interest .
Op tomtom home staan circa 100 paginas met poi enkel van amerika
Welke POI zijn nu echt aanraders om er nog bij te zetten (bijvoorbeeld alle wifi spots lijken mij wel handig) ?
Ben eigenlijk benieuwd naar mensen die er iets bijgezet hebben en ook daawerkelijk gebruik van maken.
gr carmen
Op tomtom home staan circa 100 paginas met poi enkel van amerika
Welke POI zijn nu echt aanraders om er nog bij te zetten (bijvoorbeeld alle wifi spots lijken mij wel handig) ?
Ben eigenlijk benieuwd naar mensen die er iets bijgezet hebben en ook daawerkelijk gebruik van maken.
gr carmen
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen

-
- Amerikakenner
Wij kochten in LA in 2010 onze Garmin en hebben daar vorig jaar in Florida ook gebruik van gemaakt. De Nederlandse stem was echter niet te verstaan. We begrepen niet waar het over ging omdat de uitspraak van de straatnamen echt vreemd was. Hebben na een kwartier elkaar aangekeken en de engelse meneer aan gezet.ttubbie schreef:voordeel is de Nederlandse stem, die je misschien toch wat meer op je gemak stelt.

Els
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Onze Garmin is inmiddels voorzien van de Benelux op micro-SD naast de voorgeprogrammeerde USA/Canada/Mexico kaart en de stem is een strenge Hollandse jongedame.
Hoe die het in de US gaat doen, met de straatnamen, zien we over 7 weken. Anders schakelen we gewoon over op de Engelse versie.
Hoe die het in de US gaat doen, met de straatnamen, zien we over 7 weken. Anders schakelen we gewoon over op de Engelse versie.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

-
- Amerika-expert
Ik zie volgens mij toch echt een sd slott net naast de stroomvoorziening.....ik heb inmiddels een vraag gestuurd naar Tom Tom support service.....
- Arends1989
- Amerikakenner
@Roybergen,
Kun je het serienummer van je TomTom eens vermelden?
Het serienummer is op onderstaande wijze terug te vinden:
Hoofdmenu TomTom -> Instellingen -> Ik en mijn navigatiesysteem -> Serienummer staat vermeld. Begint met twee letters.
Als je daadwerkelijk een MICRO SD kaart slot in het apparaat hebt zitten, kun je er een leeg Micro Sd kaartje insteken. Vervolgens kun je zelf de kaart van de USA of Noordelijk Amerika aanschaffen en op het apparaat installeren.
Mocht je het makkelijker vinden om een kant en klare Sd kaart aan te schaffen, dan kan dat ook:
http://www.tomtom.com/nl_nl/products/ac ... CA.058.11/
Zoals je ziet is deze optie wel weer even een stukje duurder.
Hoofdmenu TomTom -> Instellingen -> Ik en mijn navigatiesysteem -> Serienummer staat vermeld. Begint met twee letters.
Als je daadwerkelijk een MICRO SD kaart slot in het apparaat hebt zitten, kun je er een leeg Micro Sd kaartje insteken. Vervolgens kun je zelf de kaart van de USA of Noordelijk Amerika aanschaffen en op het apparaat installeren.
Mocht je het makkelijker vinden om een kant en klare Sd kaart aan te schaffen, dan kan dat ook:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wij nemen altijd onze eigen Navman mee, bevalt prima. We kopen dubbelzijdig plakband dan hoeft ie ook niet op het voorruit geplakt te worden. Doe ik hier in NL ook trouwens!
-
- Amerika-expert
Hoi arends,
De link die jevstuurde,stond dat de via 125 live europe compatibel is met de kaart van 69 euro.....wat houdt dat precies in??????? Downloaden of toch een sd kaart er in steken?
De link die jevstuurde,stond dat de via 125 live europe compatibel is met de kaart van 69 euro.....wat houdt dat precies in??????? Downloaden of toch een sd kaart er in steken?
Arends1989 schreef:@Roybergen,
[quote="RoyBergen"]Hoi arends,
Zo 70 euro voor een kaart op sd , is circa 90 dollar koop je bij de wall mart compleet nieuwe voor incl kaart usa
Zo 70 euro voor een kaart op sd , is circa 90 dollar koop je bij de wall mart compleet nieuwe voor incl kaart usa
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen

-
- Amerika-expert
Hoi Carmen,
Ik weet het, wil alleenniet zo graag naar de walmart in het begin van m'n vakantie, en ik vond de sd kaart oplossing heerlijk.....
Ik weet het, wil alleenniet zo graag naar de walmart in het begin van m'n vakantie, en ik vond de sd kaart oplossing heerlijk.....

ik ben ook aan het twijfelen om de kaart via tomtom.nl te downloaden of om daar bij aankomst direct naar walmart te rijden en daar eentje te kopen? ik zie mezelf de komend 2 jaar terug te gaan naar usa en als ik hem daar koop dan dan kan ik hem hier altijd nog wel verkopen en als ik hem download denk ik niet dat ik hem kan verkopen of iemand anders mee blij maken.
-
- Amerika-expert
Nu heb ik m ingeruild voor de go live 1005 world, met kaarten van bijna de hele wereld . Nu komt t dus wel goed.....
-van de vorige keer kan ik me nog herinneren dat het even duurt voordat m'n TomTom gps gevonden heeft in de USA, hopelijk gaat dit nu ook sneller......
We zien wel, zou fijn zijn om m gelijk te hebben na aankomst om ons eerste hotel te vinden in brooklyn...
-van de vorige keer kan ik me nog herinneren dat het even duurt voordat m'n TomTom gps gevonden heeft in de USA, hopelijk gaat dit nu ook sneller......
We zien wel, zou fijn zijn om m gelijk te hebben na aankomst om ons eerste hotel te vinden in brooklyn...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1071 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne