Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is nu de beste show van Cirque du soleil in Las Vegas?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
suuske
Amerika-ontdekker

Re: Wat is nu de beste show van Cirque du soleil in Las Vega

Bericht door suuske »

Inmiddels naar O geweest... fantastisch wat een geweldige show, de kostuums, de techniek die ze gebruiken, echt helemaal te gek! Ik ben blij dat ik gekozen heb voor deze show die niet zo snel op een andere locatie te zien zal zijn. Het is het geld dubbel waard. De vriend van mijn dochter had nog nooit Cirque bezocht en raakte er niet over uitgepraat.
Deze show heeft overigens geen pauze, misschien handig om te weten :wink:
ChristopheVDV
Amerika-ontdekker

Bericht door ChristopheVDV »

Ik kan mezelf een echte CdS fan noemen :), al ben ik de laatste jaren wel minder tevreden met de shows die ze produceren: het wordt té machinaal, de magie van de beginjaren onder de regie van Franco Dragone gaat hierdoor voor een groot stuk verloren, kijk maar naar shows zoals Wintuk, Delirium of Banana Spheel: allemaal hielden ze het maar een paar jaar vol, daar waar een show als Saltimbanco al bestaat sinds...1992! .
Sinds 1998 heb ik bijna 30 shows gezien, 14 verschillende producties en zowel tent, arena als vaste shows én heb zelfs heel exclusief mijn eindwerk aan de universiteit mogen schrijven over de Canadese organisatie met hun volledige hulp, waardoor er nu een embargo op staat omdat ze ook hun volledige financiële- en marketingbeleid vrijgaven. Over de jaren heen heb ik ook al het geluk gehad om vele malen backstage te mogen komen zoals bij Alegeria, Quidam, Totem, Corteo, Saltimbanco, O, Mystère en Kà., maar om te antwoorden op de vraag wat is hun 'beste' (Vegas) show, tja: dat is iets persoonlijk natuurlijk :). Ik zal toch proberen om een antwoord te geven:

*O: O (verwijzend naar de Franse uitspraak voor het woord water -eau- en dus niet naar de reactie die mensen hebben als ze de ticketprijs voor de show horen :wink: ) draait helemaal rond water: het podiumniveau verandert continu van niveau en zowel boven op als in het water voeren artiesten typische circuskunsten uit overgoten met de typische CdS-flair. O was de voorlaatste show geschreven en geregisseerd door mijn landgenoot Franco Dragone (na La Nouba in Orlando verliet Dragone CdS om zijn eigen productiebedrijf op te richten: Dragone Productions. Le Rêve in het Wynn resort of the House of Dancing Water in Macau zijn 2 van zijn meeste bekende 'eigen' producties). Persoonlijk zijn de mooiste shows van CdS, deze welke Dragone gecreëerd heeft (bv ook Alegria, Quidam,...). O moet je gewoon gezien hebben, al was het maar voor de spectaculaire opening… :wink: . Bij deze een leuk fragment uit de show (opgelet: spoiler indien je de show nog niet zag!):
Een belangrijke tip: bespaar niet op je ticketprijs voor O! Kies niet voor een plaats op het balkon en liefst ook zo centraal mogelijk en ook dicht bij het podium. O heeft een zeer diep podium waarbij het soms op de eerste rij al erg moeilijk wordt om de verschillende kostuums of gelaadsexpressie's in detail te kunnen waarnemen (sectie 103 blijft mijn favoriet)!

*Mystère: dit is CdS op zijn puurst, een show eveneens van de hand van Franco Dragone. Dit was trouwens ook de allereerste show van deze aard ooit te zien in Vegas (Mystère was trouwens ooit bedoelt voor Caesars Palace, maar op de dag dat het contract ondertekend moest worden, haakte Caesars Palace alsnog af. Toen is Steve Wynn erbij gekomen en zo is de show dan toch kunnen doorgaan in het nog te bouwen TI). Mystère kan je het beste zien als een typische CdS tent-of arena show, maar dan groter: meer artiesten, groter podium en meer technische mogelijkheden. Indien je ooit Saltimbanco zag, wel deze show doet nogal erg denken aan Mystère (ook heel wat acts zijn dezelfde: handbalancing, chinese poles, hand to hand, bungee). Een echte classic, het meest geschikt voor families met kinderen (de babyclown-act is trouwens hi-la-risch!). Wil je dus echt veel acrobatie zien, kies dan voor Mystère. Persoonlijk denk ik wel dat de show zijn laatste jaren ingaat, sinds 1994 non-stop te zien in TI, maar bij deze show zie je wel dat hij al iets 'ouder' is dan de andere shows, niet dat hij gedateerd is, maar toch. Het theater zelf is ook het kleinste CdS theater in Vegas (ik ben er al eens backstage geweest -net zoals bij O en Kà trouwens- en dat is echt dag en nacht verschil kwa ruimte en techniek!)

*Zumanity: een erotische -wel op een speelse manier- show in een cabaretachtige sfeer. Helemaal geen vulgaire sexshow of zo mocht je dit denken. Zumanity is misschien minder indrukwekkend dan de andere CdS Vegas-shows, maar als je een leuke, grappige, beetje uitdagende show wil zien met toch een aantal goede acrobatische acts (zoals waterbowlcontortion: , silks,...) dan ben je bij Zumanity aan het juiste adres. Ipv je door een Mexicaanse straatventer je naar 1 of andere gore striptent te laten lokken, breng dan liever een bezoekje aan Zumanity :wink:

*Viva Elvis: de 'nieuwste' productie van CdS draait in hoofdzaak rond de muziek van Elvis, gebracht door een live-orkest met vrouwelijke zangeressen. Ondanks er acrobatie in voorkomt, hebben andere shows zoals O en Mystère toch wel betere 'acts'. Sommige van de acts zijn echt wel een (zwakkere) copy-paste van voorgaande (tent)shows. Wel indrukkwekend is de Jailhouse-rock scène: wauw! De show is een soort van musical waarbij het leven en werk van Elvis in woord en beeld wordt omgezet (zo komt zijn voormalig manager meermaals op scène en spreekt het publiek letterlijk toe over een aantal gebeurtenissen). Desondanks heb ik toch (erg) genoten van de show, hoewel ik helemaal geen Elvis fan ben. Het viel met wel op dat er in de zaal vooral 50+ mensen zaten tijdens de voorstelling die ik zag.

*Believe: hier kan ik erg kort over zijn: rotslechte en bovendien veel te dure show over een gothic 'illusionist' Criss Angel (op de eerste rij kan je soms de trapdoors nog horen open en dichtgaan) die maar 1000keer een 'nieuwe' verdwijntruc laat zien. Ja, de vele negatieve reviews zijn dus correct en zowat een jaar geleden werden ook nog is al de 'CdS-elementen' (bv: de rabbit dancers) uit de show gehaald. CdS moest beschaamd zijn om de show geproduced te hebben, geen enkele dollar waard. Het grote probleem met deze show is en blijft (ondanks de vele aanpassingen): voor CdS-fans was het te weinig CdS, voor CA fans was het te weinig CA. Zo heeft men er -jammer genoeg-voor gekozen om er dus een volledig CA show van te maken. De filmpjes (b-roll) van de show die je her en der op het internet kan vinden stroken dus hoegenaamd NIET meer met de werkelijkheid. Wat rest is Criss, luide -niet live- rock muziek, reclame voor zijn eigen tv-show en flauwe acts die in een eigen theater 'met alle voorzieningen' al helemaal niet meer indrukkwekkend overkomen (met uitzondering van een aantal illusies zoals het verticaal naar beneden lopen op een gigantische (trouw)jurk van 1 van de vrouwelijke assistentes welke heel de toneelbreedte inneemt). Ga dan liever naar David Copperfield in het Hollywood theater in MGM Grand kijken: kleinschalig theater en soms een Copperfield die er wat vermoeid/lusteloos bijstaat (geen grootse shows met danseressen of decors meer zoals in de jaren 80 en 90), maar tenminste échte magie met een aantal van zijn classics (car, lotto prediction, 13, thru steel, the van,...).

*: Hier kan ik kort over zijn: een show-net zoals O-die je moet gezien hebben, net omdat je zo'n type van show enkel en alleen maar in Vegas of Macau kan bewonderen. De technische mogelijkheden zijn indrukwekkend, net als het theater zelf én de schitterende filmische muziek (en ja, het meeste van de muziek is live, ook al zie je de meeste muziekanten nooit op het podium verschijnen, deze zitten verspreid over 2 muziekstudio's een aantal niveau's onder het podium. Ik heb vorig jaar het geluk gehad om een show van Kà te mogen volgen tussen de muziekanten in 1 v/d studio's: écht indrukwekkend!) Kà is spektakelltheater zonder weerga, met een -voor CdS-makkelijk te volgen verhaal. Enig minpunt: er zitten soms echt langdradige/saaie stukken in de show, maar dat moet je er dan maar bijnemen. De regisseur van de show -Robert Lepage- heeft bv ook Totem gecreëerd welke een aantal maanden terug nog in Amsterdam te zien was: idem voor deze show: goed maar soms ook echt stomme, saaie stukken. ... 910DCA4EA0 (dit is geen muziek uit de show, maar geeft wel een mooi beeld van de show). Opgelet: idem zoals bij de andere show: neem een plaats zo centraal mogelijk, MAAR ga bij Kà niet te dicht zitten: de bühne is zo hoog en breed dat het echt niet meer leuk is om ergens te zitten vanaf rij 1 tot pakweg rij 10!)

Tot slot is er ook nog een laatste show (volgend jaar komt er nog een extra bij trouwens: een show over het leven van Michael Jackson: eerst als touring show, later als permanente productie in het Mandalay bay-hotel (beide zullen wel aparte shows worden), ter vervanging van the Lion King):

*Love: Voor velen -op O na- de beste show van CdS in Vegas (idem kwa ticketing sales: 1 O, 2 Love & 3 Kà). De basis van de show zijn hier de nummers van the Beatles, overgoten met acrobatische nummers. Opnieuw (maar meer in vgl met Viva Elvis) een echte acrobatische musical. Voor mij meer geslaagd kwa uitwerking dan Viva Elvis, en je zit ook mooi rond het podium. Ga opnieuw niet te dicht zitten, beter een beetje hoger want je komt vaak je ogen te kort. Je hoeft geen echte fan te zijn van the Beatles, om ook de show leuk te vinden (al helpt het wel natuurlijk).

Nog 1 tip: Mystère boek je best zelf online via de site van CdS: met een virtueel plannetje kan je hier zelf je plaatsen kiezen! Voor de overige shows (spelen allemaal in een hotel eigendom van de MGM Mirage Group met uitzondering dus van Mystère in TI wat geen deel -meer-uitmaakt van de MGM Mirage Group) bel je best zelf met de ticketinglijn van de show/hotel (en dus NIET met ticketmaster). Waarom: wel: online bestellen gaat sinds een 1,5 jaar enkel nog maar via Ticket(ing)master en deze 1) geeft je nooit de best beschikbare plaatsen en 2) aanvaardt geen buitenlandse credietkaarten (hallo CdS: hoe dom kan je zijn ?!?). Bel je rechtsreeks met de hotels dan kan je steeds zelf (indien nog beschikbaar natuurlijk) je plaatsen kiezen (stoel en rij!). Zo heb ik ook dit jaar weer kaarten voor O verkregen pal in het midden op de allereerste rij in sectie 103, een sectie die vaak voor gasten van Bellagio wordt achtergehouden! Tot slot kan je natuurlijk ook nog ter plaatse in 1 van de vele ticketingoffices op the Strip kaarten kopen, maar zeker voor O (is heel vaak uitverkocht en wordt ook niet altijd aangeboden) kan je dit beter op bovenstaande manier doen.

Mijn top 3:
1) O
2) Le Rêve (hoewel niet Cds, maar dus wel van de hand van Franco Dragone)
3) Kà/ Love
Binnen 3 weken ben ik zelf opnieuw in de States en bij mijn bezoek aan Vegas zal ik volgende 'top 3' shows (met uitzondering van Love) ook opnieuw zien.
Btw : de shows in Vegas hebben typisch geen pauze hoor + een Soleil show in Vegas duurt zo'n 90 minuten (O duurt soms zelfs ietsje langer)
Zo, ik hoop dat bovenstaande info een beetje een hulp is, indien er nog vragen zouden zijn: shoot :wink:
Laatst gewijzigd door ChristopheVDV op 07 aug 2011, 18:28, 6 keer totaal gewijzigd.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Wat een fantastische en zeer volledige omschrijving Christophe! Ik ben nog nooit naar een CDS show geweest in Las Vegas, maar ik raak er nu toch wel van overtuigd dat ik dat echt maar eens een keer moet doen. Aangezien ik nogal fan ben van de Beatles zal Love dan ook mijn eerste keuze worden.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het wordt echt tijd dat je wat shows gaat bekijken Martijn. :D
Alhoewel je voor dat geld ook heerlijk kunt gaan eten. :wink:
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik neem mij altijd voor om een show te bezoeken, maar het komt er nooit van! Zo veel te doen, zo veel te zien. Heb wel al meerdere concerten gezien, dus dat telt misschien ook een beetje. Volgende keer ga ik echt voor een CDS show!
Ginamaria
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ginamaria »

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of het nodig is om een tijd van te voren tickets te bestellen, of kan het op de dag zelf ook nog met korting bijvoorbeeld?

alvast bedankt!
Rondreis Zuidwesten 2011 http://usarondreis.blog.com
LarsTigchelaar
Amerika-ontdekker

Bericht door LarsTigchelaar »

Ik heb die aflevering ook gezien, en altijd geroepen ik wil nog een keer naar die show....

Net even gekeken naar de kaartjes, maar die zijn echt heel duur (ongeveer 330 dollar) is dat normaal of echt belachelijk duur...

of zijn er net zoals in londen van die kaartverkoop punten waar ze de kaarten heel goedkoop hebben?

Ik hoor graag tips!
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

jerbia schreef:Niet van Cirque du Soleil, maar wel een adembenemde show is Le Rêve in het Wynn. Wij waren erg onder de indruk!
KA en O gezien van Cirque du Soleil en beide vond ik super maar Le Reve was was werkelijk subliem, mooiste show ooit gezien!
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Veel ervaring heb ik niet, alleen hebben we KA gezien. Superdesuper !!
In oktober gaan we naar Mystere...denk dat ik beter voor O had kunnen reserveren. Maar om nu in één week 2 CdS te doen is nogal prijzig. We gaan ook nog een helivlucht maken, dus niet alles uitgeven....moet ook nog wat te shoppen hebben :)
Groetjes, Nel
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

suuske schreef:Inmiddels naar O geweest... fantastisch wat een geweldige show, de kostuums, de techniek die ze gebruiken, echt helemaal te gek! Ik ben blij dat ik gekozen heb voor deze show die niet zo snel op een andere locatie te zien zal zijn. Het is het geld dubbel waard. De vriend van mijn dochter had nog nooit Cirque bezocht en raakte er niet over uitgepraat.
Deze show heeft overigens geen pauze, misschien handig om te weten :wink:
Goeie keuze!! :clap: Wat is ie mooi he?
Ik ben er 2 jaar later nog steeds van onder de indruk
Mijn vriend had destijds ook zoiets van "200 dollar voor een circus??" maar Cirque du Soleil is zoveel meer dan circus
En vooral "O"
Maar ook hij raakte er niet over uitgepraat en vond het echt 1 van de mooiste dingen die hij ooit gezien heeft
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

suuske schreef: verder wist ze te vertellen dat rij A-B-C de 'wetzone' vormde,ik had daar nog niet eens bij stil gestaan, wij zitten nu dus veilig en droog op rij 5 :thumbup:
je krijgt capes van plastic uitgereikt. Men noemt dit ook wel de 'splash zone', net als bij dolfijnenshows in Seaworld; lachuh!
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Aangezien we in september 2012 naar Las Vegas gaan, is het hier toch ook aardig gaan kriebelen om een mooie show bij te wonen.

Momenteel twijfelen we nog tussen Le Reve in The Wynn of 'O' in The Bellagio. We zijn beide nog nooit naar een CDS show geweest en verwachten eigenlijk in beide shows wel veel plezier te behalen, maar helaas kunnen we maar eentje bekijken. We houden zelf veel van dansen, hebben zelf op hoog niveau ballroom dansen gedaan, dus kunnen hier ook erg van genieten. We houden verder ook wel van een stuk acrobatiek en spektakel! Zijn er mensen die nog tips hebben qua 'keuze' voor 'onze persoonlijkheden'? Of zeggen jullie van, pik er gewoon eentje uit en beide zullen goed bevallen!

Verder wilde ik nog over het volgende informeren. We kunnen de tickets alleen boeken met 'Will Call', waarbij je dus ter plaatse de tickets kan afhalen, de optie 'Print at home' is helaas niet mogelijk'. We komen de dag van de show richting Las Vegas gereden en zullen in de loop van middag in Las Vegas zijn (rond 13.00 / 14.00 uur) en willen de show van 22.00 uur doen. Krijgen we dan van die lange 'wachtrij' taferelen of valt dit mee als de tickets al zijn gereserveerd en betaald en slechts hoeven te worden afgehaald?

Bedankt alvast voor jullie reacties!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dan zou ik zeker naar Le Reve gaan, daar zit ook een stukje (stijl) dansen in. Will call is heel makkelijk hoor, je loopt gewoon gedurende de dag even naar de balie en haalt de tickets op, wacht daar niet te lang mee want het wordt naarmate het avonds wordt steeds drukker. Er is een aparte rij voor alleen het ophalen van de tickets.
Groopy
Amerika-ontdekker

Bericht door Groopy »

Wij hebben geboekt voor Mystère. We waren aan het twijfelen tussen Ka en Mystere. Ik denk dat ze allemaal geweldig zijn en mochten we ter plaatse ook nog een aanbieding van Ka te pakken krijgen, we zullen het zeker niet laten ;-)
Ursula
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Ursula »

Vanaf eind '90 ben ik fan van CdS. Bijna alle shows in Nederland heb ik gezien.
Wij gaan in mei naar de show "O". Ik ben zo enthousiast, want eindelijk zal ik 1 van de vaste shows gaan zien. Deze is zo apart dat ik 'm moet zien. Zo geweldig!!! :D Wij zitten in sectie 104, rij G.

Wij hebben telefonisch de kaartjes geboekt bij het Bellagio en zouden een bevestiging op mail ontvangen. Helaas is dat tot op heden nog niet gebeurd. Gelukkig via de telefoon wel een reserveringsnummer ontvangen, maar toch...
Mijn vraag: Hoe of waar boeken jullie vooraf de kaarten?
Afbeelding
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Ursula schreef:Mijn vraag: Hoe of waar boeken jullie vooraf de kaarten?
Gratis kaarten voor KA via het spel MyVegas en voor CdS "Michael Jackson: ONE" online via de CdS site (bevestiging van de reservering ontvangen via TicketMaster). In beide gevallen moeten we de tickets ophalen bij het (Will Call) loket. Veel plezier alvast bij "O"! :D
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Ursula
Amerika-ontdekker

Bericht door Ursula »

Dank je!

Gaaf dat jullie naar 2 shows gaan. Ik ben ook met MYVegas bezig, maar snap er heel weinig van. :?
Afbeelding
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik zou graag gaan naar La Nouba in Orlando in het Downtown Disney gebied.
Is deze show de moeite waard?

Ben zelf naar Ka geweest in Las Vegas wat ik super vond en ben ook bij de Immortal tour van Michael Jackson geweest laatst in het Ziggo Dome.
Ursula
Amerika-ontdekker

Bericht door Ursula »

Hoe was het in Ziggo Dome? Ik ben niet geweest. Ben geen MJ fan.
Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb de show Immortal ook gezien in de Ziggo Dome. Ik vond de show echt fantastisch, maar de Ziggo Dome waardeloos. Wij hadden de duurste plaatsen op een goede plek, maar helaas toch geen goed zicht op het podium, verder zijn er geen voorzieningen voor slechthorenden zoals een ringleiding. En dat vind ik eigenlijk ondenkbaar en schandalig voor zo'n nieuw complex. Op hun facebookpagina wordt aardig wat geklaagd, maar daar wordt niet op gereageerd....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer