vana schreef:Je moet voor de aardigheid eens kijken waar de vrienden en vriendinnen van mijn kinderen in rondlopen. Enorm verschillend, de één heeft merkkleding aan, de ander maakt heel creatief haar eigen kleding. Maar ze respecteren elkaar allemaal en beoordelen elkaar echt niet op de kleding.
Mijn zoon draagt inderdaad vaak merk kleding (G-Star) niet om erbij te horen, maar gewoon omdat hij het mooie kleding vind. Mijn dochter shopt allerlei combinaties uit verschillende winkels bij elkaar. Meestal vrij goedkoop en niet van een bepaald merk.
Ik word een beetje moe van de eeuwige discussie hier dat je in Amerika in een vuilniszak kunt rondlopen en dat dan nog niemand je raar aankijkt en dat je in Nederland alleen in nette en/of merkkleding kunt vertonen omdat je anders vreemd aangekeken wordt of niet geaccepteerd wordt.
Maar heeft dat ook niet te maken met de sociale klasse waar je je in beweegt? Volgens mij zijn jongeren uit lagere milieus in Nederland toch best wel geneigd om iemand af te rekenen op wat 'ie aan heeft.
Binnen Nederland zijn er overigens op dat vlak best grote verschillen. Wij woonden in zuid-Limburg, waar mensen er doorgaans een stuk netter gekleed uitzien dan in de randstad.