Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar kleding kopen?
Re: Waar kleding kopen?
Hollister en A&F zijn hier wel bekend, maar niet krijgen.
Laatste twee zijn hier volgens mij ook niet te krijgen en een stuk minder bekend.
Laatste twee zijn hier volgens mij ook niet te krijgen en een stuk minder bekend.
Ah ja ik ken alleen de eerste twee...maar zijn er ook normale merken? Ik bedoel zijn er ook merken die truien verkopen onder de 120 euro per stuk? 
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zat! Ik moet er niet aan denken meer dan $100 aan een trui te besteden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als ze 11 is, is de kledingvan BR veel te ouwelijk vrees is.LittlePhoenix schreef:@Ceetje, zal straks even op de websites gaan kijken met m'n dochter. Helaas zijn de meeste tall collecties voor volwassen vrouwen en de kleinste maat is dan nog net een beetje te groot voor m'n dochter (ze wordt 11 deze maand).
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ach ja, konden wij dat maar zeggenPetra/VS schreef:Zat! Ik moet er niet aan denken meer dan $100 aan een trui te besteden.
Ik heb me 2 jaar geleden aangemeld bij de nieuwsbrieven van de WE, Esprit ed. Ik wacht gewoon totdat ze beginnen te mailen met 50-75% coupons 
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je al eens bij de Petite afdeling gekeken? Ik dacht dat het voor max. 1.63m was, maar eerlijk gezegd heb ik er ook al wel eens een broek en een rok gekocht omdat ik ze zooo mooi vond, ondanks mijn 1.70m. Het was een lang broek en rok, maar bij mij kwam die dan halverwege mijn kuiten, en dat was toen ook mode.LittlePhoenix schreef: Helaas zijn de meeste tall collecties voor volwassen vrouwen en de kleinste maat is dan nog net een beetje te groot voor m'n dochter (ze wordt 11 deze maand).
Hier is het ook niet altijd makkelijk. Mijn zoon is 1.72m maar blijkbaar erg mager. Dus de kleinste maat van volwassen broeken valt gewoon van zijn lijf, grootste maat kinderbroeken is soms wat 'kinderachtig' (die bermuda's hebben dus andere beenlengtes!)
Idem met zijn schoenen: valt in maat 40, maar dat is niet altijd in herenmaat te krijgen. En 'kinderschoenen' zijn soms niet wat hij zoekt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PLR en Tommy Hilfiger ben je ongeveer $40 à $80 voor een trui...DejaVu schreef:Ah ja ik ken alleen de eerste twee...maar zijn er ook normale merken? Ik bedoel zijn er ook merken die truien verkopen onder de 120 euro per stuk?
A&F, Hollister, American Eagle, Aeropostale ben je $30/$40 kwijt voor een trui...
Merkkleding heeft hier in de US niet hetzelfde imago als het in NL heeft. Als je in NL in een mooie PLR/TH trui loopt dan heeft dat een heel imago. Hier geven Amerikanen er absoluut geen KLAP om wat voor een kleding je draagt!
Amerikaanse merken hebben daar heel slim op ingespeeld door hun kleding heel duur in Europa te prijzen, terwijl het in Amerika stukken goedkoper is!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien niet om het imago, maar een merk als The North Face is hier wel heel erg gewild en duur. Daar zijn ook gewapende diefstallen van geweest in dit gebied.1250 schreef:. Hier geven Amerikanen er absoluut geen KLAP om wat voor een kleding je draagt!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Een trui bij A&F van 30 dollar heb ik ook nog niet mogen bespeuren (behalve afwijkende maten/modellen in de clearance, maar zelfs dan). Ik zie de Amerikaanse (witte gympen), Europese (vrouwen op laarzen) en Aziatische (dikke camera's) toeristen hier overigens gezellig samen in de rij staan voor de flagship stores van Abercrombie op 5th Avenue en bij Hollister in SoHo
(foto: http://nyportraits.blogspot.com/)

Overigens, voor de GAP verslaafden: prima en voor hetzelfde geld verkrijgbaar in Nederland via http://www.gap.eu.
Ik betrap mezelf hier in NY ondanks het mega-aanbod toch regelmatig bij H&M (veel basics voor weinig), wetende dat mijn kleuter bij thuiskomst in NL toch nog hetzelfde aanheeft als al haar klasgenoten

Overigens, voor de GAP verslaafden: prima en voor hetzelfde geld verkrijgbaar in Nederland via http://www.gap.eu.
Ik betrap mezelf hier in NY ondanks het mega-aanbod toch regelmatig bij H&M (veel basics voor weinig), wetende dat mijn kleuter bij thuiskomst in NL toch nog hetzelfde aanheeft als al haar klasgenoten
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Als je dan nog eens in januari gaat shoppen zijn deze truien van $30/$40 nog eens voor de helft of minder ! Me like.1250 schreef:PLR en Tommy Hilfiger ben je ongeveer $40 à $80 voor een trui...DejaVu schreef:Ah ja ik ken alleen de eerste twee...maar zijn er ook normale merken? Ik bedoel zijn er ook merken die truien verkopen onder de 120 euro per stuk?
A&F, Hollister, American Eagle, Aeropostale ben je $30/$40 kwijt voor een trui...
Merkkleding heeft hier in de US niet hetzelfde imago als het in NL heeft. Als je in NL in een mooie PLR/TH trui loopt dan heeft dat een heel imago. Hier geven Amerikanen er absoluut geen KLAP om wat voor een kleding je draagt!
Amerikaanse merken hebben daar heel slim op ingespeeld door hun kleding heel duur in Europa te prijzen, terwijl het in Amerika stukken goedkoper is!
Zo had ik mijn garderobe uitgebreid met een stuk of 6 mooie dikke truien/vesten van AE voor een lousy $9,95 p/stuk in verschillende kleuren !
Was wel in FL waar je een dikke trui maar een dag of 4 per jaar nodig hebt.
- Ceetje
- Amerikakenner
The North face is ook nauwelijks goedkoper in Amerika. Ik keek voor een rugzak en die is in New York bij Rei net zo duur als bij Bever (tax erbij gerekend). Die hoef ik dus niet mee te nemen. Alleen de korting in een eventuele uitverkoop is beter.Petra/VS schreef:Misschien niet om het imago, maar een merk als The North Face is hier wel heel erg gewild en duur. Daar zijn ook gewapende diefstallen van geweest in dit gebied.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de kleding van Abercrombie &Fitch ook vrij duur hoor.
Jammer dat ik regelmatig van sommige NederAmerikanen hoor dat je in Nederland merk kleding moet dragen om erbij te horen. Ik liet die opmerking aan mijn dochter lezen en ook zij vind het echt de grootst mogelijke onzin. Zo oppervlakkig zijn de meeste jongeren echt niet in Nederland hoor. Je moet voor de aardigheid eens kijken waar de vrienden en vriendinnen van mijn kinderen in rondlopen. Enorm verschillend, de één heeft merkkleding aan, de ander maakt heel creatief haar eigen kleding. Maar ze respecteren elkaar allemaal en beoordelen elkaar echt niet op de kleding.
Mijn zoon draagt inderdaad vaak merk kleding (G-Star) niet om erbij te horen, maar gewoon omdat hij het mooie kleding vind. Mijn dochter shopt allerlei combinaties uit verschillende winkels bij elkaar. Meestal vrij goedkoop en niet van een bepaald merk.
Ik word een beetje moe van de eeuwige discussie hier dat je in Amerika in een vuilniszak kunt rondlopen en dat dan nog niemand je raar aankijkt en dat je in Nederland alleen in nette en/of merkkleding kunt vertonen omdat je anders vreemd aangekeken wordt of niet geaccepteerd wordt.
Jammer dat ik regelmatig van sommige NederAmerikanen hoor dat je in Nederland merk kleding moet dragen om erbij te horen. Ik liet die opmerking aan mijn dochter lezen en ook zij vind het echt de grootst mogelijke onzin. Zo oppervlakkig zijn de meeste jongeren echt niet in Nederland hoor. Je moet voor de aardigheid eens kijken waar de vrienden en vriendinnen van mijn kinderen in rondlopen. Enorm verschillend, de één heeft merkkleding aan, de ander maakt heel creatief haar eigen kleding. Maar ze respecteren elkaar allemaal en beoordelen elkaar echt niet op de kleding.
Mijn zoon draagt inderdaad vaak merk kleding (G-Star) niet om erbij te horen, maar gewoon omdat hij het mooie kleding vind. Mijn dochter shopt allerlei combinaties uit verschillende winkels bij elkaar. Meestal vrij goedkoop en niet van een bepaald merk.
Ik word een beetje moe van de eeuwige discussie hier dat je in Amerika in een vuilniszak kunt rondlopen en dat dan nog niemand je raar aankijkt en dat je in Nederland alleen in nette en/of merkkleding kunt vertonen omdat je anders vreemd aangekeken wordt of niet geaccepteerd wordt.
-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
A$F is idd het duurst ..daarom laat ik die dan ook altijd liggen ..even in clearance ! En die kolere harde muziek daar te erg, je kan elkaar haast niet verstaan.
Waarschijnlijk staat het zo hard dat je niet tegen elkaar kan zeggen dat het eigenlijk veels te duur is ivm AE.
Waarschijnlijk staat het zo hard dat je niet tegen elkaar kan zeggen dat het eigenlijk veels te duur is ivm AE.
- Ceetje
- Amerikakenner
Zoals jij het stelt ben ik het met je eens, maar bijvoorbeeld verkopers in Nederland dénken dat ze de inhoud van je portemonnee kunnen aflezen aan de kleding die je aanhebt. Heel dom, want wij zijn al heel vaak in ons oude kloffie weggelopen bij autodealers, terwijl we echt een nieuwe auto wilden kopen. Trek je een net pak aan, dan liggen ze aan je voeten. In Amerika zijn die aannames veel minder, is mijn ervaring.vana schreef:Ik word een beetje moe van de eeuwige discussie hier dat je in Amerika in een vuilniszak kunt rondlopen en dat dan nog niemand je raar aankijkt en dat je in Nederland alleen in nette en/of merkkleding kunt vertonen omdat je anders vreemd aangekeken wordt of niet geaccepteerd wordt.
Veel NederAmerikanen zullen wel geëmigreerd zijn ten tijden van de Nike hype en denken dat het nog steeds zo is in NL op kledinggebied. Nike was toen in en cool en zonder Nike was je een loser. Ralph Lauren en Tommy Hilfiger is helemaal niet populair, nouja op het lokale hockey en cricketveld na dan.
- Ceetje
- Amerikakenner
Toch wel, ik geef les en als ik TH of RL kleding aanheb, dan komen daar altijd opmerkingen over van mijn leerlingen. Het leukst is de reactie als ik zeg dat dit mijn goedkoopste truien en polo's zijnDejaVu schreef: Ralph Lauren en Tommy Hilfiger is helemaal niet populair, nouja op het lokale hockey en cricketveld na dan.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dragen je leerlingen dan ook zelf die kleding? Ik zie hier vrijwel geen jeugd in RL of TH.
- Ceetje
- Amerikakenner
ja en ik werk niet in Wassenaar
Maar het is niet meer zo dat je er niet bijhoort als je geen merkkleding draagt. Volgens mij is die tijd geweest.
DejaVu schreef: Ralph Lauren en Tommy Hilfiger is helemaal niet populair, nouja op het lokale hockey en cricketveld na dan.
Dat komt mede doordat het hier enorm duur is. Een polo kost hier tussen 60 en 80 euro, terwijl je in de VS (in een outlet) voor 20 of 30 dollar een polo kunt kopen.vana schreef:Ik zie hier vrijwel geen jeugd in RL of TH.
Het verschilt ook per regio, want in het Gooi (en dat zijn geen vooroordelen), zul je deze kleding al veel meer tegenkomen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht