Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Liedjes over San Francisco
Liedjes over San Francisco
Wij gaan dus binnenkort ( :dance: ) aan onze rondreis door het Zuidwesten beginnen. Nou vind ik het wel leuk om liedjes te verzamelen (lees: downloaden) over de steden/plaatsen die we gaan zien. Dan kan ik die later op de foto cd-rom of onder de videofilm monteren. Erg leuk.
Wie weet welke zanger of groep het liedje: "When you're going to San Francisco" zingt? Origineel dan...
En misschien hebben jullie nog meer leuke tips voor me?! (Viva Las Vegas van Elvis was me zelf al te binnen geschoten... :whistling: )
Ik ben benieuwd...!
Anita
Wie weet welke zanger of groep het liedje: "When you're going to San Francisco" zingt? Origineel dan...
En misschien hebben jullie nog meer leuke tips voor me?! (Viva Las Vegas van Elvis was me zelf al te binnen geschoten... :whistling: )
Ik ben benieuwd...!
Anita
Die zanger heette Scott Mackenzie en het lied heet officieel "San Francisco (Flowers in your hair)"
Wat dacht je van "California Dreaming" van The Mamma's & The Pappa's?
Nog een: Sacramento van The Middle of the Road
Iets recenter: Under the bridge van de Red Hot Chili Peppers gaat over "the city of angels".
Wat dacht je van "California Dreaming" van The Mamma's & The Pappa's?
Nog een: Sacramento van The Middle of the Road
Iets recenter: Under the bridge van de Red Hot Chili Peppers gaat over "the city of angels".
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Anita
In Amerika is veel muziek die over steden gaat. Ik heb me laten vertellen dat dit uit commerciële overweging werd gedaan. Zeker in de 60 en 70 er jaren. The way to Amarilio, 2000 ml from Tulsa, Kansas City en I like to be in Amerika zijn er voorbeelden van. Verder schieten mij NY NY van Frank Sinatra, Graceland Paul Simon. Woodstock van CSN&J. Me and Bobbie Mc Gee van Janis Joplin etc. Er is voor elk dorp of stadje wel een vermelding in een liedje. De laatste die mij zo te binnen schiet is Philadelphia van Mark Knopfler
Harm
In Amerika is veel muziek die over steden gaat. Ik heb me laten vertellen dat dit uit commerciële overweging werd gedaan. Zeker in de 60 en 70 er jaren. The way to Amarilio, 2000 ml from Tulsa, Kansas City en I like to be in Amerika zijn er voorbeelden van. Verder schieten mij NY NY van Frank Sinatra, Graceland Paul Simon. Woodstock van CSN&J. Me and Bobbie Mc Gee van Janis Joplin etc. Er is voor elk dorp of stadje wel een vermelding in een liedje. De laatste die mij zo te binnen schiet is Philadelphia van Mark Knopfler
Harm
-
- Amerikafan
Heeeeeel veel plezier, en als je terug komt, zou ik natuurlijk alles over je reis willen weten! Denk je een beetje aan ons als je er bentanice van den Boer schreef:hoi Anita,
Wat een ontzettend leuk idee![]()
Wij vertrekken over 3 nachtjes en de vrolijke kriebeltjes komen al, bij de kids vooral omdat ze nooit gevlogen hebben.
Veel succes bij het down-loaden
Groetjes Anice

Wij vertrekken precies over twee maanden!
Goeie reis!
Anita
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Anita,
Hierbij nog een aantal muzieknummers, ook al zijn zij niet allemaal gebaseerd op plaatsnamen en ook niet allemaal op het gebied dat jullie aandoen. Maar misschien zit er toch nog iets tussen dat wel leuk is om onder de foto- of filmbeelden te monteren:
Roy Orbison – California Blue
Merle Haggard – Colorado
Madonna – Hollywood
Frankie Lane – Gunfight at the O.K. Corral / Rawhide
Ozark Mountain Dare Devils – Colorado Song
John Denver – American Pie / Wild Montana Skies / Starwood in Aspen / Rocky Mountain High / Take me home country roads
Ennio Morricone – Once upon a time in the west
Dire Straits – Once upon a time in the west
Bee Gees – Massachusetts / New York mining disaster 1941 / Nights on Broadway
Neil Young – Alabama / She rides a Harley Davidson
Frank Sinatra – Chicago
Johnny Cash – Rawhide
Bob Marley – Hotel California
Beach Boys – California Girls / Surfing USA
Om aan diverse indiaanse-muzieknummers te komen kan je bij het downloadprogramma als muziekgenre “Native American” ingeven en dan krijg je een keur aan nummers van diverse artiesten.
Succes, Marco
Hierbij nog een aantal muzieknummers, ook al zijn zij niet allemaal gebaseerd op plaatsnamen en ook niet allemaal op het gebied dat jullie aandoen. Maar misschien zit er toch nog iets tussen dat wel leuk is om onder de foto- of filmbeelden te monteren:
Roy Orbison – California Blue
Merle Haggard – Colorado
Madonna – Hollywood
Frankie Lane – Gunfight at the O.K. Corral / Rawhide
Ozark Mountain Dare Devils – Colorado Song
John Denver – American Pie / Wild Montana Skies / Starwood in Aspen / Rocky Mountain High / Take me home country roads
Ennio Morricone – Once upon a time in the west
Dire Straits – Once upon a time in the west
Bee Gees – Massachusetts / New York mining disaster 1941 / Nights on Broadway
Neil Young – Alabama / She rides a Harley Davidson
Frank Sinatra – Chicago
Johnny Cash – Rawhide
Bob Marley – Hotel California
Beach Boys – California Girls / Surfing USA
Om aan diverse indiaanse-muzieknummers te komen kan je bij het downloadprogramma als muziekgenre “Native American” ingeven en dan krijg je een keur aan nummers van diverse artiesten.
Succes, Marco
Je zou beter het origineel kunnen noemen, Gernand, want "Sweet Home Alabama" door de Counting Crows is oorspronkelijk van de groep Lynyrd Skynyrd. Het nummer stamt uit 1974 en is uitgebracht op hun "Second Helping" album. Die versie is zo'n beetje de "national anthem" van Alabama. Vraag maar aan Richard.Gernand schreef:Ik heb er ook nog een paar van de Counting crows, hoe kon ik die vergeten.
Counting crows - Sweet home Alabama
Counting crows - American girls

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Yep, als je dat nummer ergens speelt hier dan gaat de zaal op zijn kopRedneck schreef:Je zou beter het origineel kunnen noemen, Gernand, want "Sweet Home Alabama" door de Counting Crows is oorspronkelijk van de groep Lynyrd Skynyrd. Het nummer stamt uit 1974 en is uitgebracht op hun "Second Helping" album. Die versie is zo'n beetje de "national anthem" van Alabama. Vraag maar aan Richard.Gernand schreef:Ik heb er ook nog een paar van de Counting crows, hoe kon ik die vergeten.
Counting crows - Sweet home Alabama
Counting crows - American girls
gr. Redneck
:dance:
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht