Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

F-1; studentenvisa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Dutchess
Amerika-expert

Re: F-1; studentenvisa

Bericht door Dutchess »

RPVDD schreef: Maar als ik minder dan 23u per week les heb moet ik een ACT doen. Als een ACT niet kan, is een SAT ook voldoende. Voor de NCAA (voetbalbond) moet ik wèl de SAT afleggen, dus die ga ik zondag 10 juni doen (omdat 5 mei te kortdag was). ACT kan ik pas op zaterdag 9 juni doen, komt lekker uit haha.

Official transcripts; Wat zijn dit voor documenten? Ook al hoef ik deze niet te tonen, graag wil ik wel weten wat alles inhoud.
De vereiste om een ACT te doen heeft niets te maken met 23u per week les hebben. Als je hier studeert, verdien je met elk vak dat je neemt (en waarvoor je een voldoende cijfer haalt) een aantal "credit hours" of punten. Elk semester dat je full-time studeert zal dat gemiddeld zo'n 12 -16 credit hours zijn. Je moet om af te studeren een minimum aantal credit hours halen. Die credit hours worden door de universiteit bijgehouden op je "transcript," daar staat elk vak op met het behaalde cijfer en het aantal credit hours dat je voor elk vak verdiend hebt.

Ben je al aan het studeren voor de SAT?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Special tests: freshmen or transfer applicants with fewer than 24 transferable credit hours are required to submit scores from the American College Testing (ACT) Program. Information and registration materials for the ACT may be obtained by writing the

American College Testing Program
P.O. Box 414
Iowa City, Iowa 52240
USA

If applicants have met all other academic requirements, they may also request to arrive early on campus and take the ACT exam prior to the beginning of their first term. Scores from the Scholastic Aptitude Test (SAT) may be substituted where ACT is unavailable.
Dutchess, ik studeer momenteel niet. Heb dit wel gedaan, 1 jaar na 5mnd gestopt omdat ik het niet leuk vond en 1x vanwege een heftige operatie mijn jaar niet gehaald.

Ik werk nu fulltime, betekent dit dat ik de ACT EN de SAT moet doen of niet?
Keep dreaming, that certain day will come..
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je moet het doen, want je bent een freshman EN je hebt ook geen transferable credits.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Met andere woorden, ik moet dus mijn HBO-cijferlijst van 2010-2011 op gaan vragen en kijken of ik 23 credits heb en zo niet, de ACT maken?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ja, maar of jij 23 credits hebt zal afhangen van hun beoordeling.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Als jij full-time HBO gestudeerd hebt, wordt je wat betreft NCAA beschouwd als een transfer student. Daar gelden ook weer allemaal specifieke regels voor.

Die HBO cijferlijst zul je officieel moeten laten waarderen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

In 2010-2011 heb ik fulltime gestudeerd ja. In 2011-2012 niet. Transfer students zijn studenten die nog studeren in NL, maar een jaar naar Amerika willen. Ik sta niet meer bij een school ingeschreven, wat mij dus in principe een simpele afgestudeerde middelbare school-leerling maakt.

Zou het uitmaken dat ik twee jaar heb gestudeerd maar dit niet heb afgemaakt? i.v.m. toelatingseisen wel belangrijk lijkt me. Er staat nergens iets over 'onafgebroken studeren' bij de requirements, zowel van de Uni als voor het visum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waarom neem je niet gewoon heel erg simpel contact op met hun International Office?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En een transfert student is ook eentje die van de ene opleiding/universiteit naar de andere gaat. Ze willen kijken wat het al waard is wat jij gedaan hebt. Ik denk dat je 2 jaar niet meer moet gestudeerd hebben om niet meer als transfert student bekeken te worden. Maar dat kan weer anders zijn van instelling tot instelling, of anders in Canada dan in de US dan in Nederland.
Elke
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Dat je nu niet ingeschreven staat is volgens mij niet bepalend. Het gebeurt hier regelmatig dat mensen hun studie onderbreken en na 1 of enkele jaren ergens anders weer verder gaan, dan worden ze ook als transfer students beschouwd. Het voordeel is dat je credits van de vorige studie mee kunnen tellen voor het afstuderen (indien voldoende gewaardeerd). Ook ik raad je aan contact opnemen met de universiteit om het allemaal na te vragen.

Nog belangrijker voor jouw specifieke situatie zijn de NCAA regels:
Category Four
If a student has attended any kind of institution listed in category four as a full-time student, the student will be considered to
be a transfer student, NOT an incoming freshman. That student will have started his or her five-year period of eligibility, and will
have to be certified as a transfer student under Bylaw 14.5. Institutions will need to determine if the student attended one of these postsecondary opportunities as a full-time student.
Voor Nederland:
Category Four
A student will be considered a transfer if the student is or was enrolled as a regular full-time student in one of the following (list may not be all inclusive):
a. Universiteit (university).
b. Hogeschool or Akademie (i.e., a school that is part of the system of Hoger Beroepsonderwijs/HBO [higher professional education]).
Bron

NCAA eligibility is aan vele regels gebonden en het is heel belangrijk dat die op de letter gevolgd worden. Als ik me goed herinner werd de oprichter van dat Soccerships agency er ook uitgeknikkerd omdat er problemen met zijn eligibility waren.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Ok, dus blijkbaar ben ik wèl een transfer student omdat ik HBO heb gestudeerd. Ik word dus niet als freshman gezien, als wat dan wel? Ik zal toch in jaar 1 (freshman-year) moeten beginnen van de University?

Ik hoor veel over het GPA, misschien is dat goed om te vermelden in mijn aanmelding. Moet ik alleen mijn examenvakken (4) pakken of moet ik alle vakken (9) meenemen in die calculator? Een GPA van 3,50 is leuker dan die van een 3,25 natuurlijk.
Ook lees is dat je de gemiddeldes van de Schoolexamens en de Centraal examens moet pakken. Deze gemiddeldes worden niet vermeld op mijn cijferlijst, slechts alleen het afgerondecijfer. Dit is vaak in mijn voordeel, dus moet ik deze afgeronde getallen pakken voor de GPA-calculator? Normaal mag dat niet, maar in mijn geval staan alleen de afgeronde cijfers op mijn lijst, vandaar de twijfel.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Werk jij volgens die 'vertaallijst' van cijfers van nuffic, of hou je gewoon exact dezelfde waarde aan als je Nederlandse punten?
Elke
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

In NL krijgen we absolute cijfers, dus ongeacht wat de rest van de klas haalt. In Amerika kan dit anders zijn, omdat ze daar soms ook relatief werken (beste 10% krijgt een A).

Ik kan mijn GPA op verschillende manieren berekenen, want ik kan geen echte standaard vinden voor het vertalen van mijn cijfers. Een 9,5 kan een A zijn, maar een 7,5 kan ook een A zijn. Misschien moet ik iets vergelijken met VMBO/HAVO/VWO hier? Bijv. VMBO 9,5, HAVO 8,5 en VWO 7,5 zijn allemaal A's in Amerika?

Het lijkt erop dat Amerikanen VEEL sneller het hoogste punt krijgen dan wij hier in Nederland als ik de statistieken bekijk van Nuffic. Een gemiddelde van 6,85/10 lijkt voor Amerikanen zeer laag, maar als ik aan de coaches mijn gemiddelde aan wil geven wil ik wel de juiste vertaling hanteren. Ik wil eerlijk blijven en niet gaan liegen om maar aangenomen te worden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Naar mijn weten heb jij weinig invloed op de vertaling van jouw cijfers in een GPA. Ik heb wel eens gelezen, een behoorlijke tijd geleden dat universiteiten verschillende manieren hanteren om een GPA vast te stellen. Doch dit is al een behoorlijke tijd geleden en ik kan het niet meer terugvinden.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Waarom zijn er dan zo veel sites met zo veel verschillende manieren om mijn GPA te berekenen?

Ik heb enkel de cijfers 6/7/8 op mijn HAVO-diploma. Hoe kan ik deze vertalen in Quality Points/Letters? Zelfs Nuffic geeft mij geen duidelijkheid.
Bijvoorbeeld, met een 6,9 voor een schoolexamen Economie was ik de beste van mijn klas, dus relatief een A. Maar een 6,9 absoluut gezien heb ik maar een B-.

Mag ik zelf kiezen of ik voor mijn GPA een relatief of een absoluut gemiddelde gebruik?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zou ook deze vraag stellen aan de international office van de universiteit.
Laatst gewijzigd door Hockey op 16 apr 2012, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Zouden de universiteiten in Amerika bekend zijn met het Nederlandse puntensysteem dan? Ik heb mijn vraag bij Nuffic neergelegd;
Wat zijn mijn cijfers 6 t/m 9 op mijn HAVO-diploma vertaald in de 'letters' die ze in Amerika hanteren?

Moet ik alleen mijn examenvakken (4) pakken of moet ik alle vakken (9) meenemen in die GPA-calculator?
Iemand?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Dutchess schreef: Bron
Heb jij deze bron nou al eens doorgelezen?? Dan weet je in ieder geval hoe NCAA de Nederlandse cijfers hanteert.

Verder moet je de universiteit zelf raadplegen over hun eigen eisen. Ik denk dat je je cijferlijsten door een officiële instantie zal moeten laten vertalen, maar de universiteit zelf zal je uitleg moeten geven. Een internationale studentenafdeling heeft echt wel ervaring met dit soort vragen.

Wat betreft freshman or niet-freshman: hou er rekening mee dat er verschillende maatstaven gehanteerd kunnen worden. Wat betreft NCAA heeft het vooral te maken met "eligibility" voor het voetballen. Als je eenmaal begonnen bent aan een HBO (of hogere) opleiding begint de klok te tikken, maar daar zijn ook weer uitzonderingsregels voor. NCAA regels zijn (op z'n minst gezegd) nogal ingewikkeld.

Wat betreft je studie aan de universiteit kan er een andere maatstaf gelden, dat kan afhangen van je HBO studierichting & vakkenpakket, en je geplande studierichting aan de universiteit.
RPVDD
Amerikafan

Bericht door RPVDD »

Ja, ik heb de bron goed doorgelezen dankjewel! Betekent dit dat ik volgens jou deze tabel van de NCAA aan moet houden om het GPA te berekenen?
In dat geval is dit best gunstig voor mij gemiddelde geloof ik, wanneer een 8/9/10 allemaal A's zijn en dus 4 punten. Ik gebruik dan wel de afgeronde cijfers, aangezien de werkelijke cijfers niet op mijn cijferlijst staan. Vanavond even kijken hoe mijn GPA er dan uit ziet van alle vakken bij elkaar.

Even algemeen.
Ik kom erg veel onduidelijkheid tegen over veel documenten, voorwaarden en eisen. De een zegt dit en de ander weer dat. Echt een vervelend issue, want het kost veel tijd om uit te zoeken wie er nou gelijk heeft. Ik probeer zoveel mogelijk op 'officiële' sites te kijken, meestal sites van de overheid in NL en de US. Zoveel regels en uitzonderingen die slecht of zelfs niet zijn gegeven. Ik snap nu waarom mensen er zo lang over doen om alles op een rijtje te hebben :roll:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

RPVDD schreef:Betekent dit dat ik volgens jou deze tabel van de NCAA aan moet houden om het GPA te berekenen?
Nee, dat schreef ze zelfs al in haar bericht:
Dutchess schreef:Verder moet je de universiteit zelf raadplegen over hun eigen eisen. Ik denk dat je je cijferlijsten door een officiële instantie zal moeten laten vertalen, maar de universiteit zelf zal je uitleg moeten geven. Een internationale studentenafdeling heeft echt wel ervaring met dit soort vragen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer