Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aansluitende vlucht overslaan, ervaringen?
-
annick&erwin
- Amerikafan
Aansluitende vlucht overslaan, ervaringen?
Omdat onze originele vluchte waren afgelast door KLM kregen we anderen vluchten voorgesteld. Met deze nieuwe vluchten kwamen we veel vroeger aan en konden we de laatste dag later vertrekken, dus meer tijd ter plaatse, dat vonden wij ok.
Maar er is 1 nadeel bij onze terugvlucht moeten we in Amsterdam 4 uur wachten op onze vlucht naar Brussel. Dit zat me toch al een tijdje dwars en ik heb toch maar eens met KLM gebeld. We kunnen gewoon in LA zeggen dat onze bagage niet doorgestuurd moet worden naar Brussel zodat we onze bagage in Amsterdam kunnen afhalen en dan luchthavenvervoer nemen naar huis (2 uurtjes rijden). Dat scheelt ons toch wel enkele uren.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Maar er is 1 nadeel bij onze terugvlucht moeten we in Amsterdam 4 uur wachten op onze vlucht naar Brussel. Dit zat me toch al een tijdje dwars en ik heb toch maar eens met KLM gebeld. We kunnen gewoon in LA zeggen dat onze bagage niet doorgestuurd moet worden naar Brussel zodat we onze bagage in Amsterdam kunnen afhalen en dan luchthavenvervoer nemen naar huis (2 uurtjes rijden). Dat scheelt ons toch wel enkele uren.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Aansluitende vlucht overslaan, ervaringen?
Ja hoor dat kan je gewoon zo doen. Bij de afgifte van de bagage geef je aan dat je de bagage in Amsterdam wil ontvangen en dan worden de koffers ook tot Amsterdam gelabeld. wel de labels controleren wanneer ze aan de koffers worden vastgemaakt. Er moet met grote letters AMS op staan.
-
annick&erwin
- Amerikafan
Dan moeten we toch geen boete of zo betalen omdat we niet aanwezig zijn om de vlucht Amsterdam-Brussel?
Bij KLM zeiden ze van niet maar toch effe checken bij jullie!
Bij KLM zeiden ze van niet maar toch effe checken bij jullie!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Nee hoor, is geen probleem. Zou je KLM niet kunnen vragen of je ipv vlucht niet met de trein/thalys kan ? Die geven ze namelijk ook uit; zij hebben blijkbaar een wijziging doorgestuurd, mogen ze je hier ook wel iets tegemoet komen misschien.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Als ze bij KLM zeggen van niet, dan zal het toch ook wel van niet
, de centen voor jouw vlucht hebben ze toch al in de pocket en er kunnen weer wat litertjes kerozine vanaf!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2013 - Las Vegas
-
annick&erwin
- Amerikafan
Nee, een soort compensatie voor die niet gebruikte vlucht krijgen we niet. Heb juist met ons luchthavenvervoer gebeld en om ons in Amsterdam te komen halen kost 90euro meer dat zullen we ook nog wel kunnen betalen zeker! 
Dat zou een primeur zijn: betalen voor een vlucht die je NIET neemtannick&erwin schreef:Dan moeten we toch geen boete of zo betalen omdat we niet aanwezig zijn om de vlucht Amsterdam-Brussel?
Denk trouwens dat je koffers sowieso in Adam blijven staan als je niet zelf in het vliegtuig naar Brussel zit, maar dat geeft voor iedereen erg veel oponthoud, dus toch de labels idd ff dubbel checken.
-
annick&erwin
- Amerikafan
Ja, ja, je kan er wel mee lachen maar dit is wel onze eerste hele grote reis waar ik écht alles zelf heb geregeld. En ik ben eigenlijk een beetje fatalistisch ingesteld en heb bij alles mijn twijfels. Thank god there's Alles Amerika Forum!

- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Haha,
Gaat helemaal goedkomen! Juist hartstikke leuk om zelf alles een beetje te regelen
!
Gaat helemaal goedkomen! Juist hartstikke leuk om zelf alles een beetje te regelen
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
2013 - Las Vegas
Goeie tip van dat labelen tot AMS. Heb ik ook over drie weken terug vanaf Vancouver. Terug naar Brussel ipv AMS scheelde me EUR 350 of zoiets. Dacht eerst met alleen handbagage te reizen, maar gezien de bestellingen om kleding mee te nemen en ook voor mijzelf gaat dat moeilijk worden. Iemand zelf ervaring met het anders labelen dan eindbestemming?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Je moet het bij vertrek wel goed regelen en je bagage echt tot Amsterdam laten labelen. Het kan zijn dat de lumij dit niet wil. Ooit van reisbureau "Ad Latjes" gehoord ? Die is hier groot mee geworden. Toe (en nu nog steeds) speelde dit vooral bij vertrek. De KLM zal dit niet zo snel toestaan. Heeft allemaal met dat rotte systeem van vliegtarieven te maken. Jouw vliegtarief is immers gebaseerd op je luchthaven van vertrek en aankomst.
Denk niet dat als jij afstapt, je bagage automatisch wordt afgeladen. Daar zit geen enkele dreiging meer op, dus die vliegt zonder jou naar Brussel.
Denk niet dat als jij afstapt, je bagage automatisch wordt afgeladen. Daar zit geen enkele dreiging meer op, dus die vliegt zonder jou naar Brussel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Je moet er inderdaad op rekenen dat het niet kan. Maar vragen kan altijd. Ik zou het van te voren al regelen en niet pas op de dag van vertrek. Maar garanties heb je niet.
-
annick&erwin
- Amerikafan
Voor ik dit item op het forum heb gezet heb ik al met KLM gebeld in die maakte daar geen enkel probleem van. Ik moest alleen in LA zeggen dat mijn bagage al in Amsterdam eruit moet.
Wat bedoel je met "geen enkele dreiging meer op"?Ruud2004 schreef:Denk niet dat als jij afstapt, je bagage automatisch wordt afgeladen. Daar zit geen enkele dreiging meer op, dus die vliegt zonder jou naar Brussel.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Dat die bagage in de VS al is gecontroleerd (of de bagage een gevaar voor de vlucht is) en heeft gevlogen. Er is dan geen noodzaak meer die koffer/tas van boord te halen en vertraging op te lopen. (transferbagage) Een "lokaal" ingecheckte koffer gaat altijd van boord als de passagier niet meevliegt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ja, alleen dan net iets anders. We waren ingecheckt voor Maui -> LA, maar hadden ook aparte tickets voor LA -> Cleveland -> Baltimore en toen gevraagd of ze onze bagage (met behulp van vluchtnummers) tot onze eindbestemming door konden labelen en dat was geen probleem. Had niet verwacht dat het zou lukken, maar onze bagage is netjes met ons meegevlogen.RuudB schreef:Iemand zelf ervaring met het anders labelen dan eindbestemming?
Wij reisden vandaag met alleen handbagage van Vancouver naar Amsterdam met KLM. We hebben online ingechecked en kregen automatisch ook onze boardingpassen voor de aansluitende vlucht van Amasterdam naar Brussel. Deze reis wilden we niet maken. Online kon je het inchecken niet ongedaan maken. Dus naar een bemande transferbalie van de KLM op Schiphol gegaan. Daar moesten we een uitstaptoeslag of afstaptoeslag betalen van tussen de EUR 200 en EUR 250. Dat hebben we niet gedaan en we zijn gewoon naar huis vertrokken. Ik voelde me niet zo lekker en mijn vrouw heeft me van Schiphol opgehaald.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Contacteer:
Apart... Toen wij vanuit Amerika via Londen terug vlogen en we vier uur op Heathrow moesten wachten, bedachten we dat we wellicht een vlucht eerder konden nemen (als er plek was, aangezien deze elke twee uur naar Schiphol vliegt). Dit nagevraagd, maar dit mocht niet omdat men altijd verplicht is om met je bagage mee te reizen. Ook vanuit Amerika dus...Ruud2004 schreef:Dat die bagage in de VS al is gecontroleerd (of de bagage een gevaar voor de vlucht is) en heeft gevlogen. Er is dan geen noodzaak meer die koffer/tas van boord te halen en vertraging op te lopen. (transferbagage) Een "lokaal" ingecheckte koffer gaat altijd van boord als de passagier niet meevliegt.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ik neem aan dat het stukje van Amsterdam naar Brussel de laatste leg van je ticket was. Als dat niet het geval is dan zijn alle overige legs op je ticket nu geannuleerd.RuudB schreef:Wij reisden vandaag met alleen handbagage van Vancouver naar Amsterdam met KLM. We hebben online ingechecked en kregen automatisch ook onze boardingpassen voor de aansluitende vlucht van Amasterdam naar Brussel. Deze reis wilden we niet maken. Online kon je het inchecken niet ongedaan maken. Dus naar een bemande transferbalie van de KLM op Schiphol gegaan. Daar moesten we een uitstaptoeslag of afstaptoeslag betalen van tussen de EUR 200 en EUR 250. Dat hebben we niet gedaan en we zijn gewoon naar huis vertrokken. Ik voelde me niet zo lekker en mijn vrouw heeft me van Schiphol opgehaald.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 9348 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 7 Reacties