Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012
Re: Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012
Ook naar Canada mogen de koffers niet op slot. TSA gebruiken dus.
Belasting terug vragen was 17 jaar geleden nog de moeite waard,..... nu niet meer.
Tolwegen zijn er bijna niet, alleen de snelle route van Hope naar Kelowna heeft tol (highway 5) hoeveel? dat weet ik niet.
Calgary is inderdaad ivm tax (Alberta heeft geen PST) en is 7% goedkoper dan Vancouver. Maar in Vancouver is het leuker shoppen.
Belasting terug vragen was 17 jaar geleden nog de moeite waard,..... nu niet meer.
Tolwegen zijn er bijna niet, alleen de snelle route van Hope naar Kelowna heeft tol (highway 5) hoeveel? dat weet ik niet.
Calgary is inderdaad ivm tax (Alberta heeft geen PST) en is 7% goedkoper dan Vancouver. Maar in Vancouver is het leuker shoppen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de snelle antwoorden!
Zat al even te kijken naar andere accommodatie in Nanaimo... iemand ervaring met de Howard Johnson of met de cabins van het Westwood Lake RV Park? Lijkt me allebei wel leuk. Howard Johnson ken ik niet zo goed, onze enige ervaring daarmee is in Anaheim zes jaar geleden, maar dat vond ik toen heel goed. Maar een cabin is ook altijd leuk natuurlijk... dus mocht iemand een tip hebben!
Zat al even te kijken naar andere accommodatie in Nanaimo... iemand ervaring met de Howard Johnson of met de cabins van het Westwood Lake RV Park? Lijkt me allebei wel leuk. Howard Johnson ken ik niet zo goed, onze enige ervaring daarmee is in Anaheim zes jaar geleden, maar dat vond ik toen heel goed. Maar een cabin is ook altijd leuk natuurlijk... dus mocht iemand een tip hebben!
- girliecathy
- Amerikakenner
Op http://www.bchighway.com kun je webcams bekijken van wegen in BC is wel grappig om te bekijken.
Aargh nee, daar had ik beter niet naar kunnen kijken, ik zie op ALLE wegen alleen maar sneeuw, wat afschuwelijk!!
En als ik érgens een hekel aan heb... dat zal half juni toch wel weg zijn allemaal??
Overigens hebben we het Howard Johnson in Nanaimo geboekt, het krijgt goede reviews. En ook de ferries Horseshoe Bay - Departure Bay zijn geregeld. Beide overtochten om half negen, hebben we lekker veel tijd de rest van de dag!
Overigens hebben we het Howard Johnson in Nanaimo geboekt, het krijgt goede reviews. En ook de ferries Horseshoe Bay - Departure Bay zijn geregeld. Beide overtochten om half negen, hebben we lekker veel tijd de rest van de dag!
In juni kom je geen sneeuw tegen
.
alhoewel..... in 1999 is 1-2 juli de Icefield Parkway afgesloten geweest wegens ernstige sneeuwval, maar dat komt zeer zelden voor.
alhoewel..... in 1999 is 1-2 juli de Icefield Parkway afgesloten geweest wegens ernstige sneeuwval, maar dat komt zeer zelden voor.
Go T@bbing!!!!
Als 1999 de laatste keer was, is dat inderdaad zeldzaam. De sneeuw heeft nog ruim twee maanden de tijd om te smelten dus ik heb er alle vertrouwen in 
Ik dacht trouwens dat ze de Icefields Parkway het hele jaar door sneeuwvrij hielden?
Ik dacht trouwens dat ze de Icefields Parkway het hele jaar door sneeuwvrij hielden?
Alleen als het weer het toelaat
. Dan gaan de sneeuwschuivers erop.
Mooi filmpje:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n trip naar canada staat al jaren op het lijstje.
Mooi filmpje:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n trip naar canada staat al jaren op het lijstje.
Go T@bbing!!!!
- girliecathy
- Amerikakenner
In 2010 hadden wij in juli ook nog sneeuw op de Icefield Parkway. Was wel grappig. Een paar dagen later zijn we naar Osoyoos gegaan om weer helemaal op te warmen.
-
Sofie Creemers
- Amerikafan
Tipsy_1 schreef:wij hebben in north vancouver de Capilano inn & suites geboekt, dat had ook een goede prijs... (gevonden via het forum hier)
Is het mogelijk om via openbaar vervoer downtown te gaan?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
geen idee. Ik vermoed het wel. Of met de auto tot aan de rivier en daar kan je met het bootje (seabus) naar de overkant - vancouver centrum dus . Lijkt mij erg sfeervol. of gewoon met de auto...?
-
manu47
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Zowel met de bus over de Lions Gate bridge als met de bus naar de Seabus. Keuze genoeg. Je kan je route berekenen via http://www.translink.ca (wel heel slechte website vind ik) of gewoon via google maps.Sofie Creemers schreef:Tipsy_1 schreef:wij hebben in north vancouver de Capilano inn & suites geboekt, dat had ook een goede prijs... (gevonden via het forum hier)
Is het mogelijk om via openbaar vervoer downtown te gaan?
Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
-
Sofie Creemers
- Amerikafan
merci voor de snelle reactie
The preparation continues...
ik vroeg me af welke wegenkaart jullie ons zouden aanraden. Bestaat er iets RandMcNally-atlas-achtigs voor Canada? Ik zie op reisboekensites bijvoorbeeld kaarten van ITM of Gem Trek, zijn dat prettige kaarten? Of hebben jullie misschien nog andere aanraders? Waar ik naar zoek is een kaart waarop (uiteraard) niet alleen de wegen duidelijk zijn aangegeven, maar ook de scenic roads (vind die groene bolletjes op de RandMcNally-kaarten altijd zo handig!) en de bezienswaardigheden in een goed contrasterende kleur.
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
hoi GJ!
mag ik vragen waar je slaapt in vancouver en in v.ictoria? en wat je er voor betaald?
ik begin een beetje vast te lopen in mijn planning
grtjs mariska
mag ik vragen waar je slaapt in vancouver en in v.ictoria? en wat je er voor betaald?
ik begin een beetje vast te lopen in mijn planning
grtjs mariska
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij gebruiken altijd de gratis toeristenkaart van BC die je krijgt als je je huurwagen ophaalt (even naar vragen), anders kun je die ook wel krijgen bij de VVV. Er zijn zo weinig wegen in BC verdwalen kan haast niet.
Go T@bbing!!!!
Ah ja, da's natuurlijk ook een idee. Is er trouwens zoiets als de AAA in Canada (zal wel, maar de vraag is eigenlijk: hoe heet het en kun je daar ook gratis kaarten halen met je ANWB-pasje?)
@ Mariska, sorry voor de late reactie! Wij gaan niet naar Victoria, maar in Vancouver slapen we eerst twee nachten in het Moda Hotel via Priceline (ik zat een beetje te slapen toen dus we betalen geloof ik wat meer dan nodig was geweest, ongeveer 105 dollar per nacht exclusief tax, maar dat bespaart alsnog wel iets van 30 dollar op het verblijf) en daarna één nacht in de Travelodge aan de 2060 Marine Drive in North Vancouver zodat we al een stukje op weg zijn voor de ferry de volgende dag. Die is erg goedkoop, we betalen inclusief tax 86 dollar voor die nacht. En er zit een Earl's recht voor de deur, kunnen we die de avond ervoor ook eens proberen, haha!
@ Mariska, sorry voor de late reactie! Wij gaan niet naar Victoria, maar in Vancouver slapen we eerst twee nachten in het Moda Hotel via Priceline (ik zat een beetje te slapen toen dus we betalen geloof ik wat meer dan nodig was geweest, ongeveer 105 dollar per nacht exclusief tax, maar dat bespaart alsnog wel iets van 30 dollar op het verblijf) en daarna één nacht in de Travelodge aan de 2060 Marine Drive in North Vancouver zodat we al een stukje op weg zijn voor de ferry de volgende dag. Die is erg goedkoop, we betalen inclusief tax 86 dollar voor die nacht. En er zit een Earl's recht voor de deur, kunnen we die de avond ervoor ook eens proberen, haha!
Niet schrikken, ik heb alle boekjes en landkaarten er eens bij gepakt om te kijken wat er op onze route te zien en te doen is en ik kom ongeveer op de volgende planning uit, van dag tot dag. Met rood heb ik nog wat vragen aangegeven. Hopelijk kunnen jullie me helpen bij die puntjes!
Dag 1, zo 17 juni - vlucht Amsterdam-Vancouver- Moda Hotel
Beetje winkelen, buurt van het hotel bekijken
Dag 2, ma 18 juni - Vancouver - Moda Hotel
Platenzaakjes bezoeken, Stanley Park bekijken per fiets, The Aquabus Miniferry cruise, Chinatown bekijken
Dag 3, di 19 juni - North Vancouver - Travelodge at Lion's Gate
Grouse Mountain (Skyride Gondola), Capilano River Regional Park (suspension bridge, of is dat een tourist trap?)
Dag 4, wo 20 juni - Vancouver- Campbell River, Travelodge
Onderweg: Horne Lakes Provincial Park, Englishman Falls PP, Elk Falls PP
Dag 5, do 21 juni - Campbell River, Travelodge
Orkatocht (welke aanbieder?), Strathcona Provincial Park (Buttle Lake Road: Lupin Falls, Karst Creek, Myra Falls, Lady Falls)
Dag 6, vr 22 juni - Campbell River - Ucluelet, West Point Cottage
Onderweg: Little Qualicum Falls PP, in Ucluelet/Tofino: Rainforest Trail Pacific Rim NP
Dag 7, za 23 juni - Ucluet, West Point Cottage
Whale watching (welke aanbieder? Jamie's?), of evt. kayakken naar Meares Island (iemand ervaringen?)
Dag 8, zo 24 juni - Ucluelet-Nanaimo, Howard Johnson
Newcastle Island of Gabriola Island - iemand advies welke van de twee, of iets anders in/om Nanaimo?
Dag 9, ma 25 juni - Nanaimo - Whistler, Whistler Village Inn
Onderweg: Shannon Falls, Garibaldi Provincial Park (missen we dan nog iets moois op de Sea-To-Sky Highway?) Whistler Gondola, Callaghan Valley Road aan het eind van de middag
Dag 10, di 26 juni - Whistler - Well's Gray Provincial Park, Helmcken Falls Lodge
!! Welke route: via Kamloops of via 100 mile house?!!
Dag 11, wo 27 juni - Well's Gray Provincial Park - Jasper, Astoria Hotel
Onderweg: Mud Lake cruise doen, of niet de moeite waard? Mount Robson PP bekijken, korte hikes in Jasper - suggesties?
Dag 12, do 28 juni - Jasper - Astoria Hotel
Maligne Lake, Jasper Tramway, Miette Hot Springs (de moeite waard?)
Dag 13, vr 29 juni - Jasper - The Crossing (Icefields Parkway)
Athabasca Falls, Sunwapta Falls, Columbia Icefield - excursie, Parker Ridge, Weeping Falls
Dag 14, za 30 juni - The Crossing - Lake Louise, Lake Louise Inn
Mistaya Canyon, Peyto Lake, Bowl Lake, theehuisjes aan Lake Louise
Dag 15, zo 1 juli - Lake Louise, Lake Louise Inn
Spiral Tunnels (waar kan ik vinden hoe laat de treinen daar doorheen rijden?), Yoho National Park: Takkakaw Falls, Emerald Lake
Dag 16, ma 2 juli - Lake Louise - Kootenay, Kootenay Park Lodge
Marble Canyon, Paint Pots, Hector Gorge
Dag 17, di 3 juli - Kootenay - Canmore, Ramada Inn
Bow Valley Parkway, Hoodoos in Banff
Dag 18, wo 4 juli - Canmore, Ramada Inn
Banff Gondola, Vermillion Lakes, korte hikes in Banff
Dag 19, do 5 juli - Canmore - Drumheller, Inn & Spa at Heartwood
Hoodoo Trail, Dinosaur Trail (is er onderweg naar Drumheller nog iets moois te zien?)
Dag 20, vr 6 juli - Drumheller - Calgary (Stampede), Ramada Limited
Calgary Tower (of kunnen we beter meteen naar het Stampede Park gaan?), avond: Stampede (tickets al geregeld)
Dag 21, za 7 juli - Calgary - Amsterdam
Ochtend en begin middag nog wat shoppen. (wat is aan te raden: het gebied rond 8th Avenue, of zijn er ook grotere 'malls' op weg naar het vliegveld die de moeite waard zijn?)
Dag 22, zo 8 juli - thuis
Ik realiseer me dat ik nu een heleboel vragen ineens stel... maar ik ben nu eenmaal zo iemand die graag voorbereid op reis gaat! Dus alle feedback en suggesties zijn zéér welkom!
Dag 1, zo 17 juni - vlucht Amsterdam-Vancouver- Moda Hotel
Beetje winkelen, buurt van het hotel bekijken
Dag 2, ma 18 juni - Vancouver - Moda Hotel
Platenzaakjes bezoeken, Stanley Park bekijken per fiets, The Aquabus Miniferry cruise, Chinatown bekijken
Dag 3, di 19 juni - North Vancouver - Travelodge at Lion's Gate
Grouse Mountain (Skyride Gondola), Capilano River Regional Park (suspension bridge, of is dat een tourist trap?)
Dag 4, wo 20 juni - Vancouver- Campbell River, Travelodge
Onderweg: Horne Lakes Provincial Park, Englishman Falls PP, Elk Falls PP
Dag 5, do 21 juni - Campbell River, Travelodge
Orkatocht (welke aanbieder?), Strathcona Provincial Park (Buttle Lake Road: Lupin Falls, Karst Creek, Myra Falls, Lady Falls)
Dag 6, vr 22 juni - Campbell River - Ucluelet, West Point Cottage
Onderweg: Little Qualicum Falls PP, in Ucluelet/Tofino: Rainforest Trail Pacific Rim NP
Dag 7, za 23 juni - Ucluet, West Point Cottage
Whale watching (welke aanbieder? Jamie's?), of evt. kayakken naar Meares Island (iemand ervaringen?)
Dag 8, zo 24 juni - Ucluelet-Nanaimo, Howard Johnson
Newcastle Island of Gabriola Island - iemand advies welke van de twee, of iets anders in/om Nanaimo?
Dag 9, ma 25 juni - Nanaimo - Whistler, Whistler Village Inn
Onderweg: Shannon Falls, Garibaldi Provincial Park (missen we dan nog iets moois op de Sea-To-Sky Highway?) Whistler Gondola, Callaghan Valley Road aan het eind van de middag
Dag 10, di 26 juni - Whistler - Well's Gray Provincial Park, Helmcken Falls Lodge
!! Welke route: via Kamloops of via 100 mile house?!!
Dag 11, wo 27 juni - Well's Gray Provincial Park - Jasper, Astoria Hotel
Onderweg: Mud Lake cruise doen, of niet de moeite waard? Mount Robson PP bekijken, korte hikes in Jasper - suggesties?
Dag 12, do 28 juni - Jasper - Astoria Hotel
Maligne Lake, Jasper Tramway, Miette Hot Springs (de moeite waard?)
Dag 13, vr 29 juni - Jasper - The Crossing (Icefields Parkway)
Athabasca Falls, Sunwapta Falls, Columbia Icefield - excursie, Parker Ridge, Weeping Falls
Dag 14, za 30 juni - The Crossing - Lake Louise, Lake Louise Inn
Mistaya Canyon, Peyto Lake, Bowl Lake, theehuisjes aan Lake Louise
Dag 15, zo 1 juli - Lake Louise, Lake Louise Inn
Spiral Tunnels (waar kan ik vinden hoe laat de treinen daar doorheen rijden?), Yoho National Park: Takkakaw Falls, Emerald Lake
Dag 16, ma 2 juli - Lake Louise - Kootenay, Kootenay Park Lodge
Marble Canyon, Paint Pots, Hector Gorge
Dag 17, di 3 juli - Kootenay - Canmore, Ramada Inn
Bow Valley Parkway, Hoodoos in Banff
Dag 18, wo 4 juli - Canmore, Ramada Inn
Banff Gondola, Vermillion Lakes, korte hikes in Banff
Dag 19, do 5 juli - Canmore - Drumheller, Inn & Spa at Heartwood
Hoodoo Trail, Dinosaur Trail (is er onderweg naar Drumheller nog iets moois te zien?)
Dag 20, vr 6 juli - Drumheller - Calgary (Stampede), Ramada Limited
Calgary Tower (of kunnen we beter meteen naar het Stampede Park gaan?), avond: Stampede (tickets al geregeld)
Dag 21, za 7 juli - Calgary - Amsterdam
Ochtend en begin middag nog wat shoppen. (wat is aan te raden: het gebied rond 8th Avenue, of zijn er ook grotere 'malls' op weg naar het vliegveld die de moeite waard zijn?)
Dag 22, zo 8 juli - thuis
Ik realiseer me dat ik nu een heleboel vragen ineens stel... maar ik ben nu eenmaal zo iemand die graag voorbereid op reis gaat! Dus alle feedback en suggesties zijn zéér welkom!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Ga je een verslag van maken? onze reis lijkt hard op die van jullie en ook veel dezelde hotels dus ik ben heel benieuwd! 
Dat is wel de bedoeling inderdaad, maar die moet ik nog gaan opzetten. Ik twijfel nog tussen Wordpress en Blogger.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hoi,
Wat een mooie route met vele leuke plekjes die je gaat bezoeken!
In Vancouver is Capilano Suspension Bridge wel een beetje een toerist trap, maar als je dat niet erg vindt dan is dit een mooie plek om te bezoeken. Een (gratis) alternatief en in een meer natuurlijke omgeving (in mijn mening) is Lynn Canyon Park. En als je de Aquabus neemt stop dan zeker ook eventjes aan Granville Island, dit is een soort overdekte markt met leuke kraampjes, eettentjes en veel meer. Als je tijd genoeg hebt (en zin hebt) is het ook wel de moeite om van daar naar Kitsilano Beach te wandelen. Deze wandelen is ongeveer een half uurtje tot aan Kits Beach en dan nog een half uurtje om terug te wandelen. Mooie zichten onderweg en lekker langs het water wandelen, misschien iets om op een mooie avond te doen.
Onderweg naar Whistler is het waarschijnlijk niet direct de moeite om te stoppen bij Garibaldi Provincial Park want de meeste wandeling zijn minstens 7-8km enkele weg. Er zullen hier en daar wel wat stopplaatsen zijn met zichten en die staan meestal wel goed aangegeven. Nog een kleine aanrader zijn de "Brandywine Falls", die zijn net voor Whistler te vinden aan de rechter kant als ik me niet vergis. Het is een wandeling van 15-20 minuutjes tot aan de waterval.
Verder ziet jullie route er mooi uit, vergeet niet dat de wandeling naar de theehuisjes bij Lake Louise toch gerust een halve dag in beslag kan nemen (een dikke 4 uren in totaal). In Jasper is het de moeite om naar Mt Edith Cavell te rijden. Je kan daar het "path of the glaciers" wandelen, dit is een 1.6km langer trail en is goed te doen op een uur tot 2 uren. De Athabasca Falls zijn ook de moeite en daar kan je ook een pad volgen langs de rivier op, maar dit is misschien iets om te stoppen op weg naar Banff. In Jasper kan je verschillende hikes doen rondom de verschillende meren die er te vinden zijn, zoals Patricia Lake Loop, Lake Annette Loop, Maligne Canyon, Patricia Lake Loop en veel meer. Je moet hier maar eens kijken: http://www.pc.gc.ca/eng/pn-np/ab/jasper ... -hike.aspx
Nog veel succes met de voorbereidingen!
Groetjes,
Ann
Wat een mooie route met vele leuke plekjes die je gaat bezoeken!
In Vancouver is Capilano Suspension Bridge wel een beetje een toerist trap, maar als je dat niet erg vindt dan is dit een mooie plek om te bezoeken. Een (gratis) alternatief en in een meer natuurlijke omgeving (in mijn mening) is Lynn Canyon Park. En als je de Aquabus neemt stop dan zeker ook eventjes aan Granville Island, dit is een soort overdekte markt met leuke kraampjes, eettentjes en veel meer. Als je tijd genoeg hebt (en zin hebt) is het ook wel de moeite om van daar naar Kitsilano Beach te wandelen. Deze wandelen is ongeveer een half uurtje tot aan Kits Beach en dan nog een half uurtje om terug te wandelen. Mooie zichten onderweg en lekker langs het water wandelen, misschien iets om op een mooie avond te doen.
Onderweg naar Whistler is het waarschijnlijk niet direct de moeite om te stoppen bij Garibaldi Provincial Park want de meeste wandeling zijn minstens 7-8km enkele weg. Er zullen hier en daar wel wat stopplaatsen zijn met zichten en die staan meestal wel goed aangegeven. Nog een kleine aanrader zijn de "Brandywine Falls", die zijn net voor Whistler te vinden aan de rechter kant als ik me niet vergis. Het is een wandeling van 15-20 minuutjes tot aan de waterval.
Verder ziet jullie route er mooi uit, vergeet niet dat de wandeling naar de theehuisjes bij Lake Louise toch gerust een halve dag in beslag kan nemen (een dikke 4 uren in totaal). In Jasper is het de moeite om naar Mt Edith Cavell te rijden. Je kan daar het "path of the glaciers" wandelen, dit is een 1.6km langer trail en is goed te doen op een uur tot 2 uren. De Athabasca Falls zijn ook de moeite en daar kan je ook een pad volgen langs de rivier op, maar dit is misschien iets om te stoppen op weg naar Banff. In Jasper kan je verschillende hikes doen rondom de verschillende meren die er te vinden zijn, zoals Patricia Lake Loop, Lake Annette Loop, Maligne Canyon, Patricia Lake Loop en veel meer. Je moet hier maar eens kijken: http://www.pc.gc.ca/eng/pn-np/ab/jasper ... -hike.aspx
Nog veel succes met de voorbereidingen!
Groetjes,
Ann
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 7759 Weergaves
-