Ik heb google en deze site al doorzocht, maar er is zo een overload aan info dat ik toch nog enkele vragen heb ivm ons bezoek aan Yosemite NP.
We zullen op 17 mei rond de middag aankomen vanuit SF. Ik veronderstel dat we best via de 140 rijden via Merced?
Bij aankomst bezoekje aan visitors center voor brochures en info. In namiddag inchecken in Yosemite West (scenic wonders).
De 18e hebben we een volledige dag in het park. De 19e vertrekken we 's ochtends naar DV.
Er lijkt zoveel te doen en te zien in Yosemite, en onze tijd is beperkt, dus ik wil enkele highlights zeker doen. Alleen wordt alles zo mooi omschreven dat er niet echt dingen uitspringen... Het ziet er allemaal wel leuk uit

Wat zouden jullie aanraden?
- een fietstochtje? dit kan enkel in The Valley denk ik?
- een wandeling zouden we zeker graag maken maar er zijn zoveel wandelroutes... We zijn ook geen heel ervaren hikers, maar een wandeling van een 2 à 3 uur is geen probleem voor ons.
Wel hebben 2 van ons hoogtevrees, dusja, dat beperkt het zeker al?

- een bustour? Lijkt me minder aan te raden want we hebben een huurwagen. Tenzij er plaatsen zijn waar je met de auto niet kan geraken en met die bus wel.
Is dat zo voor Glacier Point en Mariposa Grove, of heb ik dat verkeerd begrepen?
- Heeft er iemand al een ranger tour of ranger program gedaan? Wat het duur en is het de moeite?
- nog andere must do activiteiten?
Alvast bedankt!
Jenny