Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Muggenbeten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Muggenbeten

Bericht door Iris_1982 »

In florida heb ik een aantal lelijke muggenbeten opgelopen
Niet zo verwonderlijk natuurlijk maar ze zijn enorm groot en pijnlijk.

Nu ben ik in Washington DC en ben vandaag tijdens m'n wandeling door de stad wel 12 keer gestoken! 2 bulten zijn heel groot en hebben een witte kring eromheen
Is dit normaal hier?? of heb ik iets engs opgelopen?
Ik heb geen mug gezien namelijk, maar blijkbaar zijn ze er wel want ik heb op mijn armen alleen al 8 beten!

Dacht eigenlijk dat de grote steden hier in het noordoosten wel "veilig" zouden zijn, want in Florida had ik het veel erger verwacht maar daar ben ik in verhouding veel minder gestoken.

Iemand die nog een handig middeltje hiertegen weet?
ik heb nog een fles OFF! uit Mexico, maar die is bijna op en ik weet niet of het hier ook te koop is!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben hier in Washington een ontzettend vochtige zomer op het moment, dus er zijn meer muggen, dan gewoonlijk. Ze vinden mij ook erg lekker en ik spuit mezelf dus in met Off! (dat hier dus wel te koop is en dat ik zeker aanraad!). Dat helpt wel, ik zit nu buiten en het schemert en ik heb nog geen mug gezien. En helaas bijten de tijgermuggen ook overdag.
Als je eenmaal gebeten bent kun je Benadryl zalf gebruiken tegen de jeuk, of je kunt Advil (Ibuprofen) nemen tegen de inflammatie van de beten. Al die spullen kun je bij CVS krijgen. Ik weet niet waar je zit in DC, maar er is er bijvoorbeeld een in Chinatown.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Dan moet je maar niet naar Minnesota gaan. Die duizend en 1 meertjes die ze daar hebben leveren een perfect klimaat voor muggen :-).
- Mike
Gast

Bericht door Gast »

Waar wij zaten in Montana barstte het ook van de muggen (mosquito's) Ik heb op aanraden van de plaatselijke bevolking een fles Off Deep Woods gekocht.(groen van kleur) Perfect werkte het, ook een fles voor hier in Nederland meegenomen. Onwijs goed spul. Het is trouwens een sprayfles en geen spuitbus.
http://offprotects.com/insect-bites/
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

wat mij in de loop der tijd is opgevallen: Europese anti-muggen spray werkt in Europa amper (uitgezonderd DEET). Maar diezelfde spray werkt als een tierelier in Amerika. Andersom hetzelfde. Off! werkt in Florida "amper", maar een nederlandse mug blijft lekker bij de buren zitten als je het hebt opgespoten. Volgens mij wennen lokale muggen aan lokale anti-mug middelen !

Na-beet: beste spul ter wereld is en blijft Azaron. Werkt altijd tegen alle jeuk (tripelenamine HCI als stofnaam)
Niels

Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Iris schreef: 2 bulten zijn heel groot en hebben een witte kring eromheen
Let wel even op met deze plekken.
Toen wij in Italië bij het Lago Maggiore waren werden we ook helemaal lek gestoken door muggen.
Onze zoon Nick kreeg ook van die rare bulten met een witte kring erom heen. Hij kreeg er ook koorts bij en voelde zich helemaal niet lekker.
We zijn toen naar de dokter geweest en die vertelde dat het een allergische reactie op de muggenbeten was. Hij kreeg 2 pilletjes en zalf tegen de jeuk. Daarna knapte hij weer op.

Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

OT--- Iris, ik weet niet of je nog in Washington bent (wordt weer superwarm vandaag, kijk uit, een heat advisory betekent temperaturen over de 35 graden), maar je schreef, dat er nergens eten te krijgen is. Aan de mall zijn er inderdaad voornamelijk de cafe's (soms ook erg lekker, die in het American History, American Indian en National Gallery of Art in ieder geval). Maar als je iets naar boven loopt naar Pennsylvania Avenue vind je o.a. Old Ebbitt Grill (15th st geloof ik) en Elephant and Castle (12th and Penn). Ook kan ik je een lunch (ietsje duurder wel) in het restaurant van het Washington Hotel aanraden, dat heeft een terras met leuk uitzicht over de stad, het is vlak bij het Witte Huis.
Als je ietsje de stad inloopt vanaf de Mall is er heel wat te vinden en anders kun je de metro naar Gallery Place/Chinatown nemen en daar een scala aan restaurants vinden. Ik hoop, dat je hier nog wat aan hebt.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: Muggenbeten

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Iris_1982 schreef: 2 bulten zijn heel groot en hebben een witte kring eromheen
Is dit normaal hier?? of heb ik iets engs opgelopen?
Het lijkt erop dat je inderdaad een allergische reactie hebt. Ik heb hier soms hetzelfde. Vroeger had ik in Nederland ook altijd een allergische reactie van muggenbeten, maar ik denk dat ik daar overheen ben gegroeid. Misschien maakt je lichaam na verloop van tijd toch anti-stoffen aan tegen het gif? Nu ik hier ben heb ik het gevoel weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Als ik een muggenbeet heb dan is een groot deel van mijn arm of been opgezet en inderdaad soms vuurrood met witte kring eromheen. In elke supermarkt of drogist (CVS, Walgreens) is wel spul te krijgen tegen de jeuk zoals al eerder genoemd. Als jij zo allergisch reageert dan zou ik zeker spul kopen wat preventief tegen muggen werkt. Er is ook zonnebrand waar anti-muggenspul in zit te krijgen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Ja combinatie Zonnemelk en muggenspul oa bij OFF
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De mug, de staatsvogel van Minnesota.

Overigens is het hier op het ogenblik erg heet, bijna 40 graden C BOVEN nul. Ben daardoor te weinig buiten om op de muggen te letten!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, hier ook 39 graden boven nul, puf puf!! Maar de muggen hebben daar geen last van, die dansen net zo hard ;).
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Als je hebt geen muggespul in huis of bij de hand hebt als je gestoken bent, smeer er dan maar tandpasta op. Dat helpt ook tegen de jeuk.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Je kan ook eens proberen je tanden te poetsen met muggenspul, lol!

Graptje, Erik
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rikky schreef:Je kan ook eens proberen je tanden te poetsen met muggenspul, lol!

Graptje, Erik

:hilarious: :hilarious: :hilarious:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik ben inmiddels een beetje paranoide aan het raken...heb geloof ik ruim 40 beten verzameld inmiddels. En het jeukt als een gek.
smeer me constant in met OFF! en ik heb ook Benadryl gekocht idd, maar goed...

Ben nu in Philadelphia...en ga donderdag naar NY
is het daar ook zo erg qua muggen of minder??? ik hoop minder!! want hier wordt ik een beetje eng van.
(1 van de bulten met witte kring is trouwens inmiddels een soort bloeduitstorting geworden...beetje blauwig maar hij jeukt nauwelijks meer, denk dat t bloed is van het vele krabben?)

Zucht...dan zjin de muggen in nederland zo erg nog niet!!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja, Washington is nu eenmaal op een moeras gebouwd en dat zullen we weten. De muggen zijn Aziatische tijgermuskieten, die zowel overdag als 's avonds bijten, echte rotbeesten! Maar ach, er is zoveel moois hier, die nemen we maar op de koop toe ;).
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

weet helemaal hoe het voelt.
Vorig jaar ook helemaal onder. Echt hele schijven werden het.
Ik gebruik altijd Cortizone, werk tegen heel veel dingen.
En de jeuk verdwijnt zo.
Waarschijnlijk maakt je lichaam inderdaad antistoffen aan, want dit jaar nog geen allergische reactie gehad.
Dat betekent dat je volgend jaar en de jaren erop gewoon steeds naar Amerika moet blijven komen :lol:
Dat werkt namelijk het beste tegen de allergische reacties op muggenbeten. 8)
Groetjes Petra
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Ik word normaal helemaal lek gestoken, maar tot nu toe heb ik maar 3 muggenbulten opgelopen in NY. Dus het valt hier reuze mee met de muggen.
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

oppassen met muggenbeten, je wilt niet het West-Nile virus oplopen
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ooit las ik ergens, dat de meeste Europeanen en Noord-Afrikanen immuun zijn voor het West Nile Virus, omdat het al vele decennia in die contreien "rondwaait". Lang niet iedereen wordt er ziek van en gelukkig maar heel weinig mensen ernstig ziek. Maar desalniettemin blijven muggenbeten iets wat je wilt voorkomen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer