Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis john&ann: Van NYC naar Miami in September 2012
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Reis john&ann: Van NYC naar Miami in September 2012
Hallo iedereen,
Wij reizen in september 2012 van NYC naar Miami per auto. De eerste 2 plaatsen hebben we redelijk in beeld v.w.b. de activiteiten die we willen doen.
Vanaf Washington D.C. eigenlijk nog niet zo. Hebben jullie misschien ideeën?
Onze interesse gebieden Zijn: Defensie / luchtvaart / geschiedenis / af en toe een pretpark of natuurpark / winkelen en lekker eten + drinken.
Marinebasis Norfolk gaan we zeker even aandoen (als oud KM militair)
04-09 t/m 07-09 New York
08-09 t/m 09-09 Washington
10-09 Shenandoah
11-09 t/m 12-09 Richmond
13-09 Roanoke
14-09 Great Smokey Mountains
15-09 Charleston
16-09 t/m 17-09 Savannah
18-09 t/m 20-09 Orlando
21-09 Miami
Wij reizen in september 2012 van NYC naar Miami per auto. De eerste 2 plaatsen hebben we redelijk in beeld v.w.b. de activiteiten die we willen doen.
Vanaf Washington D.C. eigenlijk nog niet zo. Hebben jullie misschien ideeën?
Onze interesse gebieden Zijn: Defensie / luchtvaart / geschiedenis / af en toe een pretpark of natuurpark / winkelen en lekker eten + drinken.
Marinebasis Norfolk gaan we zeker even aandoen (als oud KM militair)
04-09 t/m 07-09 New York
08-09 t/m 09-09 Washington
10-09 Shenandoah
11-09 t/m 12-09 Richmond
13-09 Roanoke
14-09 Great Smokey Mountains
15-09 Charleston
16-09 t/m 17-09 Savannah
18-09 t/m 20-09 Orlando
21-09 Miami
Re: Reis john&ann: Van NYC naar Miami in September 2012
Wij hebben in 2010 ook een reis van NYC naar Miami gemaakt. Wat ik bijzonder de moeite waard vond was Amish Country. Wij hebben dit deel bezocht op weg van NYC naar Washington DC. Heel bijzonder om wat meer te weten te komen over de Amish cultuur en een prachtig landschap. Wij vonden het een van de hoogtepunten van deze reis.
Na Savannah zijn we naar St. Augustine geweest en ook dit vonden wij een mooie plaats. Er ligt een Spaans fort wat echt een bezichtiging waard is en je hebt er het Flagler College, een fantastisch mooi school, die je ook van binnen kan bekijken. In Sarasota zijn we naar het Ringling Museum geweest, een enorm museum met maquettes en attributen van de circuswereld, heel bijzonder. Daarnaast heeft dit museum een apart gebouw met een enorme kunstcollectie. Er hangen zelfs schilderijen van Vermeer en Rembrandt! Ook de Sanibel en Captiva eilanden waren fantastisch om te bekijken. Prachtige stranden en enorme schelpen. In Fort Meyers Beach hebben we naast een zeekoe gezwommen, onvoorstelbaar toch? Je kunt onze reis bekijken op on-the-road2 (zie onderschrift).
Jacqueline
Na Savannah zijn we naar St. Augustine geweest en ook dit vonden wij een mooie plaats. Er ligt een Spaans fort wat echt een bezichtiging waard is en je hebt er het Flagler College, een fantastisch mooi school, die je ook van binnen kan bekijken. In Sarasota zijn we naar het Ringling Museum geweest, een enorm museum met maquettes en attributen van de circuswereld, heel bijzonder. Daarnaast heeft dit museum een apart gebouw met een enorme kunstcollectie. Er hangen zelfs schilderijen van Vermeer en Rembrandt! Ook de Sanibel en Captiva eilanden waren fantastisch om te bekijken. Prachtige stranden en enorme schelpen. In Fort Meyers Beach hebben we naast een zeekoe gezwommen, onvoorstelbaar toch? Je kunt onze reis bekijken op on-the-road2 (zie onderschrift).
Jacqueline
Staan de vluchten al vast? Geen kans om de route andersom te doen?
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Hi,
Ja alles is al geboekt. Daar is dus geen weg terug meer.
Ja alles is al geboekt. Daar is dus geen weg terug meer.
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Wat ik ook wel altijd leuk vind, zijn dumpshops. Leuke militaria kopen!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat willen jullie veel in zo'n korte tijd! Vergis je niet in de afstanden. Nu heb je nauwelijks de tijd ergens van te genieten. En hoe ga je naar Norfolk? Dat ligt helemaal aan de andere kant van Virginia van waar jullie heen willen. Is er een reden dat jullie twee dagen Richmond gaan doen? Als ik jullie was, vooral omdat je schrijft dat jullie van geschiedenis houden, zou ik de Shenandoah, hoe mooi ook, niet doen. In plaats daarvan zou ik vanuit Washington naar Norfolk rijden. In dat gebied is ook de Historic Triangle, Jamestown (1607), Yorktown, waar de laatste slag van de Revolutionaire Oorlog werd gevochten en Williamsburg, een Coloniaal plaatsje. Dan eventueel via Richmond naar de Blue Ridge Parkway en van daaruit naar het zuiden. Jullie kriskrassen enorm van het westen naar het oosten en zullen meer in de auto zitten, dan dat je iets gaat zien.
Voor het gemak neem ik even Gatlinburg als punt in de Great Smoky Mountains, van daaruit naar Charleston is minstens 5,5 uur rijden. Dan heb je toch geen tijd om ook maar iets van Charleston te zien (of van de Great Smoky Mountains, die zul je enkel uit de auto bekijken). Ook Miami, van Orlando daarheen is zeker 4 uur rijden. Maar misschien is dat juist jullie manier van vakantie houden, dan heb ik niets gezegd
. Op jullie schema zie ik de tijd van New York naar Washington als 3,5 uur aangegeven, dat is dan wel boven de snelheidslimiet en zonder enig ander verkeer. Wij hebben dat nooit gehaald en zijn niet de langzaamste chauffeurs. Realistischer is 4,5 tot 5 uur, want die route is vrijwel altijd druk met tol en files.
Voor het gemak neem ik even Gatlinburg als punt in de Great Smoky Mountains, van daaruit naar Charleston is minstens 5,5 uur rijden. Dan heb je toch geen tijd om ook maar iets van Charleston te zien (of van de Great Smoky Mountains, die zul je enkel uit de auto bekijken). Ook Miami, van Orlando daarheen is zeker 4 uur rijden. Maar misschien is dat juist jullie manier van vakantie houden, dan heb ik niets gezegd

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Hoi Petra,
Bedankt voor je input. Je hebt wel een beetje gelijk hoor. Het is veel in een kort tijdsbestek. Dit is inderdaad wel een beetje onze manier van vakantie vieren. We zijn vaak vrij snel ergens uitgekeken en hebben deze route samen met het reisbureau gepland. New York en Washington zijn eigenlijk de plaatsen waar we wat meer tijd willen nemen en de rest is "bonus". Ons idee is om van plaats naar plaats te rijden en daar ter plekke of onderweg te kijken wat er te doen is. Het is meer een Roadtrip
. Norfolk lijkt mij wel interessant, maar ik heb ook al gelezen dat je daar in 45 minuten over de kazerne wordt gejaagd en dat je alles op afstand mag bekijken. Weet dus nog niet zeker of we dat gaan doen.
Zelfs bij de marinedagen in NL kom je als militair al moeizaam op een amerikaans schip. Laat staan als toerist.
Als iemand in de buurt van of op onze route leuke bezienswaardigheden weet, dan graag. Gezien het aantal oorlogen waar de USA in betrokken is geweest zal er genoeg te zien zijn denk ik.
Dit is ook onze eerste reis (privé) naar de USA en als we deze ervaring achter de rug hebben, zullen we toekomstige reizen misschien ook anders plannen. Ik ben als militair in 4 dagen door Florida gecrossed en toen hebben we genoeg gezien. In ieder geval wat we van plan waren. Dat was ook goed te doen.
Bedankt voor je input. Je hebt wel een beetje gelijk hoor. Het is veel in een kort tijdsbestek. Dit is inderdaad wel een beetje onze manier van vakantie vieren. We zijn vaak vrij snel ergens uitgekeken en hebben deze route samen met het reisbureau gepland. New York en Washington zijn eigenlijk de plaatsen waar we wat meer tijd willen nemen en de rest is "bonus". Ons idee is om van plaats naar plaats te rijden en daar ter plekke of onderweg te kijken wat er te doen is. Het is meer een Roadtrip

Zelfs bij de marinedagen in NL kom je als militair al moeizaam op een amerikaans schip. Laat staan als toerist.
Als iemand in de buurt van of op onze route leuke bezienswaardigheden weet, dan graag. Gezien het aantal oorlogen waar de USA in betrokken is geweest zal er genoeg te zien zijn denk ik.
Dit is ook onze eerste reis (privé) naar de USA en als we deze ervaring achter de rug hebben, zullen we toekomstige reizen misschien ook anders plannen. Ik ben als militair in 4 dagen door Florida gecrossed en toen hebben we genoeg gezien. In ieder geval wat we van plan waren. Dat was ook goed te doen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien is Patriots Point in Charleston dan interessant voor jullie. Wij hebben daar (wel al jaren geleden) de USS Yorktown bezocht: http://www.patriotspoint.org/
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Dat ziet er inderdaad wel interessant uit. Bedankt!
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Misschien moet ik zelfs mijn uniform maar meenemen. Dan mag je gratis naar binnen! 

- john&ann
- Amerika-ontdekker
Nou, we komen steeds dichterbij de vakantie. Ben er nu ook wel aan toe.
Sinds kort een beetje begonnen met een website. Ik wil proberen om hier een reisverslag op bij te houden. Mochten mensen interesse hebben, dan is hier de link:
http://www.bonke.me
Sinds kort een beetje begonnen met een website. Ik wil proberen om hier een reisverslag op bij te houden. Mochten mensen interesse hebben, dan is hier de link:
http://www.bonke.me
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Vandaag begonnen met het reisverslag. Voor de geïnteresseerden: Klik op de link in mijn handtekening.
Vragen, tips en complimenten zijn welkom
Vragen, tips en complimenten zijn welkom

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1151 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z