Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voorpret: Denver-Seattle in 37 dagen
-
- Amerika-ontdekker
Voorpret: Denver-Seattle in 37 dagen
Het komt nu wel erg dichtbij, 20 mei vertrekken we weer naar de USA, de laatste keer was in 2009, dus het werd weer tijd!
"We" is sinds onze laatste trip uitgebreid met een kleine tornado, onze 2.5 jaar oude peuter gaat lekker mee.
We zijn al lange tijd aan het plannen en reisverslagen aan het lezen (en met we bedoel ik "ik" want de mannen vinden het wel zo handig dat ik dat allemaal leuk vind). Heb al heel veel mooie tips/leuke dingen van dit forum gehaald, maar voor de laatste "puntjes" klop ik nog een keertje aan voor jullie hulp.
De voorlopige route:
20 mei: Brussel - Denver (aankomst rond 18:00, ophalen auto en overnachting in Marriot@gateway park)
21 mei: Denver (rustig acclimatiseren in Denver vandaag) overnachting in Westin Westminster)
22 mei: Denver - Estes Park (via Nederland en dan trail ridge road, overnachting in Discovery Lodge in Estes Park)
23 mei: Estes Park (Rocky Mountains NP))
24 mei: Estes Park - Custer (lange rijdag, via scottsbluff & agate fossil beds, overnachting in Chief motel in Custer)
25 mei: Custer (Custer State Park)
26 mei: Custer (Mt.Rushmore/Deadwood)
27 mei: Custer - Interior (via sprookjespark in rapid city, overnachting op KOA interior bij Badlands NP)
28 mei: Interior (Badlands NP loop/wandeling)
29 mei: Interior - Spearfish (overnachting op Devil's Tower KOA)
30 mei: Spearfish - Red Lodge (lange rijdag, overnachting in Yodeler Motel, Red Lodge)
31 mei: Red Lodge - Yellowstone NP (via de Beartooth pass/highway, overnachting in Old Faithful cabin)
1 juni: Yellowstone NP (herkansing voor 2009, bezoek aan grand prismatic spring, die was toen afgesloten)
2 juni: Yellowstone NP - Jackson (via Grand Teton/Jenny Lake, overnachting KOA Jackson)
3 juni: Jackson - Twin Falls (via Craters o/t Moon, overnachting Twin Falls KOA)
4 juni: Twin Falls - omgeving Boise? ( via Shoshone Falls en Bruneau Dunes, overnachting ??)
5 juni: ?? - Bend (via John Day Fossil Beds of Smith Rock SP, overnachting ??)
6 juni: Bend - O'Brien (via Crater Lake, overnachting in Treesort treehouse)
7 juni O'Brien (Jedediah Redwood SP)
8 juni O'Brien - Eureka (Redwoods met Fern Canyon trial, overnachting Eureka??)
9 juni Eureka (Redwoods/Ave of the Giants)
10 juni Eureka - Bandon (via west coast game park, overnachting Bandon??)
11 juni bandon (strand?)
12 juni bandon- newport (oregon coast aquarium, overnachting newport??)
13 juni newport - portland (via outlet stores woodburn, overnachting portland??)
14 juni portland (portland children's museum/washington park)
15 juni portland - ?? (via columbia river gorge, overnachting ??)
16 juni ?? - Astoria (via Mount St Helens, overnachting op Astoria KOA??)
17 juni Astoria (Ecola SP)
18 juni Astoria (Seaside??)
19 juni Astoria - Forks (via ruby beach, 7 uur 's avonds low tide, overnachting Olson's Cabin)
20 juni Forks (rialto beach (8 uur 's ochtends low tide) en HoH rainforest)
21 juni Forks - Port Angeles (via Sol Duc/Crescent Lake, overnachting Port Angeles KOA)
22 juni Port Angeles (Hurricane Ridge)
23 juni Port Angeles - Seattle (overnachting in rentalhome in University district)
24 juni Seattle (Pike place/green lake park/zoo)
25 juni Seattle (EMP/Space Needle)
26 juni Seattle (Renton voor afmaken tattoo, mannen children's museum/zoo)
27 juni Seattle - Tacoma (terugvlucht naar Brussel, aankomst 28/06 om 12:00)
Waar ik/we nog erg mee aan het worstelen zijn is het stuk Redwoods/Oregon coast van 8 juni t/m 19 juni.
We willen het liefst twee of meer nachten op een plaats overnachten i.v.m. onze peuter.
Overnachten doen we afwisselend in motels en cabins (al dan niet op KOA campings).
Mijn concrete vragen zijn dan ook:
1) waar het beste overnachten als tussenstop tussen Twin Falls en Bend?
2) bij de Redwoods overnachten in Eureka (om dan evt de Avenue of the Giants nog mee te pakken) of kiezen we beter voor Klamath of Crescent City? We willen graag beide nachten op dezelfde plaats overnachten.
3) We hebben nu 3 nachten op de KOA in Astoria gereserveerd, maar misschien is dit te veel en kunnen we een van deze nachten beter gebruiken in het gebied lager langs de kust? Iemand ervaring met de KOA's langs de kust of andere betaalbare tips voor overnachtingen met een peuter?
"We" is sinds onze laatste trip uitgebreid met een kleine tornado, onze 2.5 jaar oude peuter gaat lekker mee.
We zijn al lange tijd aan het plannen en reisverslagen aan het lezen (en met we bedoel ik "ik" want de mannen vinden het wel zo handig dat ik dat allemaal leuk vind). Heb al heel veel mooie tips/leuke dingen van dit forum gehaald, maar voor de laatste "puntjes" klop ik nog een keertje aan voor jullie hulp.
De voorlopige route:
20 mei: Brussel - Denver (aankomst rond 18:00, ophalen auto en overnachting in Marriot@gateway park)
21 mei: Denver (rustig acclimatiseren in Denver vandaag) overnachting in Westin Westminster)
22 mei: Denver - Estes Park (via Nederland en dan trail ridge road, overnachting in Discovery Lodge in Estes Park)
23 mei: Estes Park (Rocky Mountains NP))
24 mei: Estes Park - Custer (lange rijdag, via scottsbluff & agate fossil beds, overnachting in Chief motel in Custer)
25 mei: Custer (Custer State Park)
26 mei: Custer (Mt.Rushmore/Deadwood)
27 mei: Custer - Interior (via sprookjespark in rapid city, overnachting op KOA interior bij Badlands NP)
28 mei: Interior (Badlands NP loop/wandeling)
29 mei: Interior - Spearfish (overnachting op Devil's Tower KOA)
30 mei: Spearfish - Red Lodge (lange rijdag, overnachting in Yodeler Motel, Red Lodge)
31 mei: Red Lodge - Yellowstone NP (via de Beartooth pass/highway, overnachting in Old Faithful cabin)
1 juni: Yellowstone NP (herkansing voor 2009, bezoek aan grand prismatic spring, die was toen afgesloten)
2 juni: Yellowstone NP - Jackson (via Grand Teton/Jenny Lake, overnachting KOA Jackson)
3 juni: Jackson - Twin Falls (via Craters o/t Moon, overnachting Twin Falls KOA)
4 juni: Twin Falls - omgeving Boise? ( via Shoshone Falls en Bruneau Dunes, overnachting ??)
5 juni: ?? - Bend (via John Day Fossil Beds of Smith Rock SP, overnachting ??)
6 juni: Bend - O'Brien (via Crater Lake, overnachting in Treesort treehouse)
7 juni O'Brien (Jedediah Redwood SP)
8 juni O'Brien - Eureka (Redwoods met Fern Canyon trial, overnachting Eureka??)
9 juni Eureka (Redwoods/Ave of the Giants)
10 juni Eureka - Bandon (via west coast game park, overnachting Bandon??)
11 juni bandon (strand?)
12 juni bandon- newport (oregon coast aquarium, overnachting newport??)
13 juni newport - portland (via outlet stores woodburn, overnachting portland??)
14 juni portland (portland children's museum/washington park)
15 juni portland - ?? (via columbia river gorge, overnachting ??)
16 juni ?? - Astoria (via Mount St Helens, overnachting op Astoria KOA??)
17 juni Astoria (Ecola SP)
18 juni Astoria (Seaside??)
19 juni Astoria - Forks (via ruby beach, 7 uur 's avonds low tide, overnachting Olson's Cabin)
20 juni Forks (rialto beach (8 uur 's ochtends low tide) en HoH rainforest)
21 juni Forks - Port Angeles (via Sol Duc/Crescent Lake, overnachting Port Angeles KOA)
22 juni Port Angeles (Hurricane Ridge)
23 juni Port Angeles - Seattle (overnachting in rentalhome in University district)
24 juni Seattle (Pike place/green lake park/zoo)
25 juni Seattle (EMP/Space Needle)
26 juni Seattle (Renton voor afmaken tattoo, mannen children's museum/zoo)
27 juni Seattle - Tacoma (terugvlucht naar Brussel, aankomst 28/06 om 12:00)
Waar ik/we nog erg mee aan het worstelen zijn is het stuk Redwoods/Oregon coast van 8 juni t/m 19 juni.
We willen het liefst twee of meer nachten op een plaats overnachten i.v.m. onze peuter.
Overnachten doen we afwisselend in motels en cabins (al dan niet op KOA campings).
Mijn concrete vragen zijn dan ook:
1) waar het beste overnachten als tussenstop tussen Twin Falls en Bend?
2) bij de Redwoods overnachten in Eureka (om dan evt de Avenue of the Giants nog mee te pakken) of kiezen we beter voor Klamath of Crescent City? We willen graag beide nachten op dezelfde plaats overnachten.
3) We hebben nu 3 nachten op de KOA in Astoria gereserveerd, maar misschien is dit te veel en kunnen we een van deze nachten beter gebruiken in het gebied lager langs de kust? Iemand ervaring met de KOA's langs de kust of andere betaalbare tips voor overnachtingen met een peuter?
-
- Amerika-ontdekker
Re: Voorpret: Denver-Seattle in 37 dagen
Woohoo de route is af!!
Nou ja, alle overnachtingen zijn geboekt tenminste. We wilden eerst alles op de bonnefooi doen, maar nu het dichterbij komt leek ons dat toch geen strak plan met onze peuter.
Dit is hem geworden:
1: Brussel - Denver O/N Marriot @ Gateway park
2: Denver O/N Westin Westminster
3: Denver - Estes Park O/N Discovery Lodge
4: Estes Park
5: Estes Park - Custer O/N Chief Motel
6: Custer
7: Custer
8: Custer - Interior O/N Badlands KOA
9: Interior
10: Interior - Devil's Tower O/N Devil's Tower KOA
11: Devil's Tower - Red Lodge O/N Yodeler Motel
12: Red Lodge - Yellowstone O/N Old Faithfull rustic cabin
13: Yellowstone
14: Yellowstone - Jackson O/N Jackson KOA
15: Jackson - Twin Falls O/N Twin Falls KOA
16: Twin Falls - Boise O/N Boise Airport Holiday Inn
17: Boise - Bend O/N Sugarloaf Mnt Motel
18: Bend - Cave Junction O/N Treesort treehouses
19: Cave Junction
20: Cave Junction - Klamath O/N Ravenwood motel
21: Klamath
22: Klamath - Yachats O/N Wale's Nook (rental house)
23: Yachats
24: Yachats
25: Yachats - Portland O/N Airbnb rental house
26: Portland
27: Portland
28: Portland - Astoria O/N Astoria KOA
29: Astoria
30: Astoria
31: Astoria - Forks O/N Forks rental cabin
32: Forks
33: Forks - Port Angeles O/N Port Angeles KOA
34: Port Angeles
35: Port Angeles - Seattle O/N Airbnb rental
36: Seattle
37: Seattle
38: Seattle
39: Seattle - Brussel
40 dagen, 9 staten.. kan haast niet wachten!
Op het programma staan in ieder geval Rocky Mountains NP, Custer SP, Badlands NP, Mt Rushmore, Devil's Tower, Yellowstone, Grand Tetons, Shoshone Falls, Bruneau Dunes, Crater Lake, Redwoods NP en state parks, oregon coast, Ecola SP, columbia river gorge, portland, olympic NP, seattle en Sacredsoul tattoo in Renton (loop al ruim een jaar met een half afgemaakt kunststukje op mijn rug, dat gaat eindelijk afgemaakt worden
)
Nou ja, alle overnachtingen zijn geboekt tenminste. We wilden eerst alles op de bonnefooi doen, maar nu het dichterbij komt leek ons dat toch geen strak plan met onze peuter.
Dit is hem geworden:
1: Brussel - Denver O/N Marriot @ Gateway park
2: Denver O/N Westin Westminster
3: Denver - Estes Park O/N Discovery Lodge
4: Estes Park
5: Estes Park - Custer O/N Chief Motel
6: Custer
7: Custer
8: Custer - Interior O/N Badlands KOA
9: Interior
10: Interior - Devil's Tower O/N Devil's Tower KOA
11: Devil's Tower - Red Lodge O/N Yodeler Motel
12: Red Lodge - Yellowstone O/N Old Faithfull rustic cabin
13: Yellowstone
14: Yellowstone - Jackson O/N Jackson KOA
15: Jackson - Twin Falls O/N Twin Falls KOA
16: Twin Falls - Boise O/N Boise Airport Holiday Inn
17: Boise - Bend O/N Sugarloaf Mnt Motel
18: Bend - Cave Junction O/N Treesort treehouses
19: Cave Junction
20: Cave Junction - Klamath O/N Ravenwood motel
21: Klamath
22: Klamath - Yachats O/N Wale's Nook (rental house)
23: Yachats
24: Yachats
25: Yachats - Portland O/N Airbnb rental house
26: Portland
27: Portland
28: Portland - Astoria O/N Astoria KOA
29: Astoria
30: Astoria
31: Astoria - Forks O/N Forks rental cabin
32: Forks
33: Forks - Port Angeles O/N Port Angeles KOA
34: Port Angeles
35: Port Angeles - Seattle O/N Airbnb rental
36: Seattle
37: Seattle
38: Seattle
39: Seattle - Brussel
40 dagen, 9 staten.. kan haast niet wachten!
Op het programma staan in ieder geval Rocky Mountains NP, Custer SP, Badlands NP, Mt Rushmore, Devil's Tower, Yellowstone, Grand Tetons, Shoshone Falls, Bruneau Dunes, Crater Lake, Redwoods NP en state parks, oregon coast, Ecola SP, columbia river gorge, portland, olympic NP, seattle en Sacredsoul tattoo in Renton (loop al ruim een jaar met een half afgemaakt kunststukje op mijn rug, dat gaat eindelijk afgemaakt worden

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wat een lekker lange reis
Ik ken alleen het eerste gedeelte van je route. Dat ziet er prima uit alhoewel ik de tijd in Yellowstone wat ruimer had genomen. Misschien heb je nog iets aan onze verslagen van 2007 en 2009?
http://www.michelly.nl
Elly

http://www.michelly.nl
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in 2006 een aantal keren in cabins op KOA campings overnacht, misschien heb je iets aan ons reisverslag. Voor Yellowtone hebben julie inderdaad weinig tijd, maar ik begrijp dat jullie daar al eerder geweest zijn?
Marianne
Marianne
Wow, lekker lang zeg!!
Ik ken ook alleen het eerste gedeelte, tot en met Craters of the Moon.
Mooi veel tijd overal behalve idd Yellowstone, maar zoals ik het in je eerste post kan lezen zijn jullie daar al eens eerder geweest, dan kan ik het wel begrijpen.
Voor tips en foto's, leuk voor de voorpret, van het eerste gedeelte kan je ook terecht op onze site, 2011 gedeelte.
Het tweede gedeelte ken ik na september weer wat meer van, dan vertrekken wij in Seattle dus als jullie een verslag bijhouden .... graag
Veel plezier
Bart
Ik ken ook alleen het eerste gedeelte, tot en met Craters of the Moon.
Mooi veel tijd overal behalve idd Yellowstone, maar zoals ik het in je eerste post kan lezen zijn jullie daar al eens eerder geweest, dan kan ik het wel begrijpen.
Voor tips en foto's, leuk voor de voorpret, van het eerste gedeelte kan je ook terecht op onze site, 2011 gedeelte.
Het tweede gedeelte ken ik na september weer wat meer van, dan vertrekken wij in Seattle dus als jullie een verslag bijhouden .... graag

Veel plezier
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb alle ook maar enigzins relevante reisverslagen in evernote, die ga ik vanaf deze week lekker op mijn gemak uitpluizen voor leuke tips 
@Elly: Ja, we zijn in 2009 al in Yellowstone geweest en hebben toen ruim de tijd gehad voor alle geiserbasins en het gebied rond Mammoth. Alleen konden we toen niet in de buurt van de grand prismatic spring komen omdat een grizzly mom had besloten dat het daar wel erg lekker was voor haar en de cubs ^^. Die willen we dus graag nog een keer zien. Verder willen we de rest van onze tijd dit jaar besteden aan het bekijken/bezoeken van lamar valley, canyon en lake. Onze peuter is watervlug en loopt mij te snel van een boardwalk af om uitgebreid nog een keer door de geyserbasins te lopen
@Marianne: Ga zeker jullie verslag lezen! Ben erg benieuwd hoe het overnachten in de kabins gaat bevallen met onze kleine erbij
. Kunnen de cabins van binnenuit op slot? Het vooruitzicht van een rondrennende peuter midden in de nacht op de campsite lijkt me niet zo'n strak plan.
@Dude: Heerlijk he, zo lang
. Zoo veel zin in. Ga zeker een verslag bijhouden, in ieder geval een fotoverslag.Zal waarschijnlijk ergens op mijn eigen site komen, maar dat linkje stuur ik tzt nog wel door.

@Elly: Ja, we zijn in 2009 al in Yellowstone geweest en hebben toen ruim de tijd gehad voor alle geiserbasins en het gebied rond Mammoth. Alleen konden we toen niet in de buurt van de grand prismatic spring komen omdat een grizzly mom had besloten dat het daar wel erg lekker was voor haar en de cubs ^^. Die willen we dus graag nog een keer zien. Verder willen we de rest van onze tijd dit jaar besteden aan het bekijken/bezoeken van lamar valley, canyon en lake. Onze peuter is watervlug en loopt mij te snel van een boardwalk af om uitgebreid nog een keer door de geyserbasins te lopen

@Marianne: Ga zeker jullie verslag lezen! Ben erg benieuwd hoe het overnachten in de kabins gaat bevallen met onze kleine erbij

@Dude: Heerlijk he, zo lang

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Volgens mij kunnen die gewoon met een sleutel op slot. Wij hebben ook regelmatig in cabins overnacht.shutterbug schreef:Kunnen de cabins van binnenuit op slot? Het vooruitzicht van een rondrennende peuter midden in de nacht op de campsite lijkt me niet zo'n strak plan.
Het doet me trouwens denken aan een vakantie in Zwitserland waar onze jongste de eerste nacht naar het toilet moest en verdwaald was op de camping. Iemand had 'm huilend aangetroffen en het enige dat hij wist was dat we een witte auto hadden. Samen met die mensen had hij de hele camping afgezocht

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Dat is in ieder geval een opluchting. We wilden eerst met de tent gaan, maar hebben hiervan afgezien vanwege de toch wel koude nachten en de ontdekkingsdrang van onze kleine. Die blijft 's avonds thuis al niet in z'n bed liggen, dus heb niet de ilusie dat dat in de states anders word.
Toch maar een tuigje meenemen om te voorkomen dat hij er tussenuit sprint en een afgrondje meepakt >.<
Toch maar een tuigje meenemen om te voorkomen dat hij er tussenuit sprint en een afgrondje meepakt >.<
Leuk! Wij gaan ook een deel van jullie reis doen. Ben benieuwd naar je verhalen als je terug komt. Hou je ook een reisblog bij?
In ieder geval alvast heel veel plezier!
In ieder geval alvast heel veel plezier!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 7655 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 27 Reacties