Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LadyMQ: reisschema - 16 dagen auto tour

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Re: Reis LadyMQ: reisschema - 16 dagen auto tour

Bericht door LadyMQ »

Schema ziet er nu als volgt uit

1. LA
2. LA
3. LA-Morro bay
4.Morro bay- SF
5.SF
6. SF-Fresno
7. Fresno-Bishop
9.Bishop-LV
10. LV
11. LV
12. LV-Valle
13. Valle-Kingman
14. Kingman-LA
15. LA
16. Vertrek naar huis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt heel erg weinig tijd voor de parken, maar dat zal een bewuste keuze zijn. Waarom Fresno? Hoe ga je rijden naar Bishop? We willen je wel helpen -ik weet niet of je nog tips wilt - maar het is dan wel prettig als je ook in gaat op onze vragen en suggesties (waarom je iets wel of niet overnneemt).
Ik zou die dagen in LA achterelkaar zetten, dan scheelt je weer een keer in- en uitpakken. Maar je kunt ook eens kijken waar je nog accommodatie kunt vinden en hoe de weekenden vallen. Probeer toch als het even kan iets in de GC en in Yosemite te vinden. Dan heb je nog een beetje tijd om iets te zien in die parken. Behalve schuiven met de dagen in LA kun je ook de route in omgekeerde volgorde doen, misschien is dan de kans groter op het vinden van iets in of dichterbij de parken.
(Voorbeeld: 19 juni is er nog iets vrij in de Maswik Lodge, GC, voor 92 dollar excl tax. Op loopafstand van de rim.)

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat is weer een compleet andere route?

Wat wil je in Fresno gaan doen? Onhandige uitvalsbasis om via Fresno door Yosemite naar Bishop te gaan. Verder heeft de stad Fresno niet bepaald een goede naam.

-dank u dude voor valle -
Laatst gewijzigd door PSVwally op 28 mar 2012, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Valle ligt tussen Williams en Tusayan in en zal dus dienen voor het bezoek aan Grand Canyon, maar heeft maar weinig accomodatie.

Misschien kan je beter een overnachting zoeken in Tusayan of nog beter, aan de rim aangezien jullie zowiezo al niet veel tijd hebben.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

Martin & Marianne schreef:Je hebt heel erg weinig tijd voor de parken, maar dat zal een bewuste keuze zijn. Waarom Fresno? Hoe ga je rijden naar Bishop? We willen je wel helpen -ik weet niet of je nog tips wilt - maar het is dan wel prettig als je ook in gaat op onze vragen en suggesties (waarom je iets wel of niet overnneemt).
Ik zou die dagen in LA achterelkaar zetten, dan scheelt je weer een keer in- en uitpakken. Maar je kunt ook eens kijken waar je nog accommodatie kunt vinden en hoe de weekenden vallen. Probeer toch als het even kan iets in de GC en in Yosemite te vinden. Dan heb je nog een beetje tijd om iets te zien in die parken. Behalve schuiven met de dagen in LA kun je ook de route in omgekeerde volgorde doen, misschien is dan de kans groter op het vinden van iets in of dichterbij de parken.
(Voorbeeld: 19 juni is er nog iets vrij in de Maswik Lodge, GC, voor 92 dollar excl tax. Op loopafstand van de rim.)

Marianne
Hoi marianne,
We zijn in Fresno omdat we niks betaalbaars konden vinden in de buurt. Naar aanleiding van de eerdere post ben ik uitgegaan van de route duur/tijden zoals in Google maps, het zal dus wel een lange rit worden van Fresno naar Bishop. Reden dat wij LA zo plannen is omdat we ook strandmensen zijn, en het lekker vinden om rustig aan te doen de eerste en laatste dagen. Optie om om te draaien had ik al gedaan! Hoe ik het nu heb komt beter uit ivm het weekend in Las vegas die we juist wilden vermijden vanwege de prijs! In yosemite wilde ik het liefst eigenlijk de Yosemite Bug, blijkt echter dat je minimaal 2 nachten daar moet verblijven. En om nou in 1 ruk van Yosemite naar Las vegas te rijden is waarschijnlijk ook niet te doen?
In Valle heb ik nu de Grand Canyon Inn geboekt voor 1 nachtje, was goed te doen voor 90 dollar.
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

Dude schreef:Valle ligt tussen Williams en Tusayan in en zal dus dienen voor het bezoek aan Grand Canyon, maar heeft maar weinig accomodatie.

Misschien kan je beter een overnachting zoeken in Tusayan of nog beter, aan de rim aangezien jullie zowiezo al niet veel tijd hebben.

Bart
In Tusayan was niet veel wat wij konden betalen. Hebben nu in Valle geboekt voor 90 dollar!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor die paar dollar extra was die Maswik Lodge toch leuker geweest.
Was Oakhurst of Mariposa ook geen optie in plaats van Fresno? Fresno ligt helemaal niet op je route.
Sorry hoor, maar ik vind dit helemaal niets. :? Je geeft ontzettend veel geld uit voor zo'n reis, en dan een paar tientjes besparen en veel kilometers extra rijden. Je gaat toch niet voor Fresno naar Amerika, maar om parken als Yosemite te zien? En dat zie je nu niet want ik neem niet aan dat je op de dag dat je van SF naar Fresno rijdt ook nog naar het park gaat?

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik weet niet welke data je er bent en of er nog iets vrij is, maar een cabin bij Angel Lodge kost geen 100$ en je zit aan de rim.

Bart
Grts, Bart

LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

Martin & Marianne schreef:Voor die paar dollar extra was die Maswik Lodge toch leuker geweest.
Was Oakhurst of Mariposa ook geen optie in plaats van Fresno? Fresno ligt helemaal niet op je route.
Sorry hoor, maar ik vind dit helemaal niets. :? Je geeft ontzettend veel geld uit voor zo'n reis, en dan een paar tientjes besparen en veel kilometers extra rijden. Je gaat toch niet voor Fresno naar Amerika, maar om parken als Yosemite te zien? En dat zie je nu niet want ik neem niet aan dat je op de dag dat je van SF naar Fresno rijdt ook nog naar het park gaat?

Marianne
Plan was om vanaf Fresno door Yosemite te rijden naar bishop. Ik heb die Yosemite bug gezien maar kon alleen voor minimaal 2 nachten. De andere hotels zijn allemaal rond de 200 dollar. Wij staan liever eerder op dan dat we zoveel moeten betalen. Ik denk dat jij de situatie misschien niet begrijpt, wij zijn maar studenten en zitten met een klein budget. Als het maar een paar tientjes zou schelen maakt t ons ook niet uit. Maar wel 100 dollar verschil is een boel geld voor ons.
Ook de auto is voor ons helaas al twee keer zo duur vanwege underage.

ik ga nog eens rondkijken voor Mariposa of Oakhurst! Bedankt voor de feedback.
Laatst gewijzigd door LadyMQ op 02 apr 2012, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

Dude schreef:Ik weet niet welke data je er bent en of er nog iets vrij is, maar een cabin bij Angel Lodge kost geen 100$ en je zit aan de rim.

Bart
Dank je! Het gaat om 27 juni voor een nacht. Ik zal eens gaan kijken
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Auch dat wordt moeilijk denk ik, maar hou toch de site van xanterra in de gaten, af en toe komt er toch wat vrij, idem voor Yosemite waar een cabin in Curry Village niet duur hoeft te zijn.
Wat betreft Yosemite. Je kan eens kijken of de review pagina van allesamerika, om een idee te krijgen wat er allemaal in de buurt van Yosemite te boeken is en hoe dat meegevallen is.
zie hier , op het mapje kun je california aanklikken ofwel met de zoekfunctie bovenaan de plekken dichtbij Yosemite ingeven (curry village, Oakhurst, Mariposa, ...)

Bart
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als het niet veel mag kosten waarom gaan jullie dan niet kamperen? Dan kun je aardig wat geld besparen.

Marianne
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

Wij houden niet van kamperen. Gaan toch nog eens kijken in omgeving Oakhurst,
Mountain Travel Lodge is rond de 140 dollar per nacht.
Lijkt me ook goed bereikbaar voor de Mariposa Grove?
LadyMQ
Amerika-ontdekker

Bericht door LadyMQ »

Hebben net een nachtje geboekt in het Best western Plus Yosemite Inn in Oakhurst :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer