Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe een job vinden in Amerika?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Amerikanees
Amerikafan

Re: Hoe een job vinden in Amerika?

Bericht door Amerikanees »

kastelke schreef:Keer de situatie gewoon even om: als jij een sollicitant krijgt die werkervaring x gedurende y tijd voor kan leggen bij bedrijf z in bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland…
....leuk voorbeeld..... :lol: :lol: :lol:
Only the strong survive.....
matchbox
Amerika-ontdekker

Bericht door matchbox »

Hoi iedereen,

ik heb nog een vraagje i.v.m. referenties. Ik werk voor een Belgisch deel van een Amerikaans bedrijf. Ik ga sowieso mijn baas om een referentie vragen. Maar om ook Amerikaanse referenties te hebben, vroeg ik me af of het ook zinvol is om een referentie aan mijn Amerikaanse collega's te vragen. Ik werk redelijk nauw met hen samen, dus ze kunnen echt wel iets zinvol zeggen over mij/mijn werk.

Alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tuurlijk, Amerikaanse referenties zijn altijd zeer waardevol! Tracht er eentje te krijgen van een peer, en eentje van een leidinggevend iemand. En vul dat aan met eentje van je baas in Belgie. (meestal vragen ze 3 referenties)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
matchbox
Amerika-ontdekker

Bericht door matchbox »

kastelke schreef:Tuurlijk, Amerikaanse referenties zijn altijd zeer waardevol! Tracht er eentje te krijgen van een peer, en eentje van een leidinggevend iemand. En vul dat aan met eentje van je baas in Belgie. (meestal vragen ze 3 referenties)
Bedankt, Elke!
Van een leidinggevende gaat niet lukken, want dan moet ik al heel hoog op de ladder gaan en daar kennen ze mij dus niet :D
Ik heb ondertussen wel aan twee Amerikaanse collega's gevraagd of ze een referentie willen schrijven en ze willen het beide graag doen. Ik heb aan één van hen ook gevraagd om mijn resume eens te bekijken (ze heeft zelf ook ervaring met aanwervingen) en heb van haar ook positieve feedback gekregen. Al twee stappen in de goede richting (hoop ik).
En nu kom ik dus aan mijn volgend probleem: salarisverwachting. Hoe antwoord je op die vraag? Ik heb al geprobeerd om het "normale" salaris voor een bepaalde job te vinden via http://www.salary.com, maar vraag me af hoe betrouwbaar dit is. Heeft iemand hier ervaring mee? Kennen jullie nog andere sites waar nuttige info te vinden is over te verwachten salaris? Ik vind het lastig om hierover info te vinden en zou het heel jammer vinden om een job mis te lopen omdat ik een belachelijk antwoord geef op deze vraag. Een bijkomende vraag: als men spreekt over base salary, is dat dan je basis nettoloon (of bruto)?
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

in mijn salarisonderhandelingen, is het altijd bruto. Base salary is je basis salaris waar je in bepaalde funkties extra bij kunt krijgen zoals profit sharing of een commission.

Je weet dit vast al, maar in mijn ervaring zijn salary en wages 2 verschillende dingen - wages is compensatie gebaseerd op het aantal gewerkte uren vermenigvuldigt met het uurloon; salary is vaak een jaarlijks bedrag gedeeld door de aantal keren dat je betaalt krijgt. Het grote verschil is dat je bij wages je extra uren bovenop je standaard (40 bijv.) betaald krijgt, en bij een salary niet.
Sterre12
Amerika-newbie

Re: salarischeck

Bericht door Sterre12 »

Hallo,

Ik ben hier nieuw.
We willen spelen met de DV maar voor dat we dat doen ben ik aan het uitzoeken of US echt voor ons is.

We werken in nederland en behoren tot de middelklasse. Op dit moment ben ik aan het uitzoeken of we daar een vergelijkbare baan zouden kunnen vinden met wat we hier doen.

Ben site tegen gekomen http://www.salary.com. Vinden jullie dat daar aangegeven gemiddelde lonen betrouwbaar zijn?
Kan ik het aannemen dat wat op deze site staat ongeveer is wat ze in amerika verdinnen in bepaalde functie of zijn de lonen gemiddeld lager?

Ik vraag het omdat als ik het vergelijk met wat we hier verdienen zouden wij zeker niet vooruitgaan als we naar Amerika emigreren.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@sterre12, wees welkom hier. Het probleem in de VS is dat de salarissen per regio verschillen. En de kosten dus ook. In New York zullen de salarissen veel hoger liggen, maar de kosten ook. De salarissen kloppen redelijk, maar nogmaals, het verschilt per regio.
Voor welke regio hebben jullie de vergelijking gedaan?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Hockey heeft een heel goed punt. Mijn man verdient een goed salaris maar hier in Miami is het nog steeds flink puzzelen met rondkomen. Met hetzelfde salaris zouden we in Texas makkelijk rondkomen omdat de cost of living daar veel lager is. (Al zal dat in Houston en Dallas enz ook hoger zijn dan in de kleine steden).

Maar in Utah hadden we bijv. een vrijstaand huis met maandelijkse lasten waar we in Nederland hoogstens een piepklein rijtjeshuisje in een mindere buurt hadden kunnen krijgen.

Je kan dus echt niet alleen kijken naar in Nederland verdien ik $xxxx en in Amerika zou ik $xx verdienen. Je moet kijken naar de regio en de cost of living in die regio.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Een voorbeeld qua cost of living. In LA, het gedeelte San Fernando Valley, daar kost een klein appartement al snel $800 en dan zit je nog niet eens in een topbuurt en heb je een zeer goedkoop appartement van zo'n 40 m2. In Bakersfield (twee uur rijden boven LA) kost je zo'n appartement $600 en zit je al in een beter buurt. Zoek je echt naar gelijkwaardige appartementen dan is het verschil makkelijk $400 per maand. Per jaar is dat $4.800. Met een gelijk salaris kan je in Bakersfield dus al ruimer leven dan in LA. En dan is Bakersfield nog niet eens het goedkoopste qua wonen.
Sterre12
Amerika-newbie

salaris

Bericht door Sterre12 »

Hallo,

Ik heb gezocht op Florida om idee te krjgen. LA lijkt mij te duur. De huisprijzen zijn daar erg hoog.

Ik realiseer me dat de salaris verschilt per regio alsook kosten voor het leven. Is dan het niet zo dat de kosten gelijkmatig stijgen tot de salaris in verrschillende regios? Dus hooger salaris = hogere kosten?
Echter heb ik specifiek naar florida (Sarasota) gekeken omdat ik hoorde wat ongeveer je per maand uit moet geven. (huur huis, eten, verzekeringen etc.)
Ik weet dat de huisprijzen erg verchillen op Florida. Zelfs in de omgeving van Orlando is een groot verschil in de prijzen tussen bijv. Celebration en Kissimmee.
Ik moet ook aangeven dat ik meteen naar netto heb omgerekend op http://www.calculator.net/take-home-pay-calculator.html

Het is ook niet gezegt dat we een baan snel zouden vinden. We hebben 2 kinderen en kunnen dus niet om paar jaar gaan verhuizen op zoek naar een ander baan.

We zouden graag willen wonen bij de ocean waar warm is en daarom heb ik als vorbeeld Florida genomen.

Hierbij ook mij excuus voor de fouten. Nederlands is mijn 2de taal.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik zou op basis van alleen salaris natuurlijk nooit het plan opvatten om te emigreren. Ik snap wel dat je wilt vergelijken maar stel dat je in Amerika een stuk minder verdient dan in Nederland, gaat dan het hele plan niet door? Kost nadat ik emigreerde verdiende ik iets minder dan in Nederland maar ik hield er netto meer van over omdat de maandelijkse totale kosten van mij lager waren dan in Nederland.

Dingen die je zeker ook mee moet nemen: ziektekosten, huizen/land prijs, kosten gas/elektra/water, kosten van levensonderhoud (voedsel etc.), kosten scholen kinderen

En dan nog dingen die niet in geld uit te drukken zijn, sociale contacten, omgeving, klimaat etc.

Maak eens een lijstje met plussen en minnen bijvoorbeeld.
Sterre12
Amerika-newbie

Bericht door Sterre12 »

Ik probeer een beeld te krijgen van een leven in amerika. '

Zeker zou ik straks niet willen leven van een paycheck tot een paycheck.

Betreft de ziektekosten. Ik het waar dat als je een goede dekking wil hebben zou je toch rond $400,- per person moeten rekenen?
Zijn de kinderen gratis bijverzekerd?

Weet iemaand hoe zit het met de school kosten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer