Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rapid City, SD e.o. begin april: mis ik wat?
Re: Rapid City, SD e.o. begin april: mis ik wat?
Wounded Knee.....als je weet wat er gebeurd is, dan is het zeker de moeite waard.
(ook wij hebben daar mensen getroffen die dingen te koop aanboden en om geld vroegen om hun huis te verwarmen en om medicijnen te kopen voor hun kinderen. We vonden het niet echt vervelend, maar het was ook niet direct prettig).
(ook wij hebben daar mensen getroffen die dingen te koop aanboden en om geld vroegen om hun huis te verwarmen en om medicijnen te kopen voor hun kinderen. We vonden het niet echt vervelend, maar het was ook niet direct prettig).
16x USA / 30 staten
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet inderdaad wat er gebeurd is, maar we hebben geen zin om tweeëneenhalf uur om te rijden alleen voor Wounded Knee...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Het is inderdaad erg uit de richting.
Wij moesten toentertijd toch die kant op, vandaar dat we het op de route hebben meegenomen.
Maar met de Needles Highway heb je een prachtige vervanger gevonden.
Let op Mount Roushmore in bepaalde bochten van de Needles.
Wij moesten toentertijd toch die kant op, vandaar dat we het op de route hebben meegenomen.
16x USA / 30 staten
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ben erg benieuwd naar je verslag. Ook wij zullen van de zomer het grootste deel van je programma aan doen... (inclusief Wounded Knee) 
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Klopt ! Needles Hwy is erg de moeite.Liz schreef:
Omgeving van Sylvan Lake is prachtig om een wandeling te maken.
Mount Rushmore zie je steeds doorheen de tunnels, ervan uitgaand dat je in de juiste richting rijdt.
Dennis, misschien kan je voor die regio nog wat ideeën opdoen uit ons verslag van juni 2011, dag 6 tot 11
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Is dat dan met de klok mee of er tegenin Bart?
Voor reisverslagen:
Tegen de klok in.
Je kan natuurlijk ook andersom rijden en dan bij één van de pullout stoppen en te voet even voor de tunnel gaan staan.
Wij zijn ook zowiezo enkele keren uitgestapt.
Bart
Je kan natuurlijk ook andersom rijden en dan bij één van de pullout stoppen en te voet even voor de tunnel gaan staan.
Wij zijn ook zowiezo enkele keren uitgestapt.
Bart
Grts, Bart
als ik me niet vergis kan je de needles highway niet met RV doen toch? Of was dat die andere weg?
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo, we zijn weer terug uit de Black Hills en omgeving. Veel gedaan, veel gezien, veel gedronken, veel gegeten, en vooral veel genoten.
Ik zal eerdaags aan een uitgebried verslag beginnen, maar daar moet ik echt even tijd voor vrijmaken. Deze week is het druk op het werk, en volgende week woensdag komen mijn ouders op bezoek en er moet nog het e.e.a. in huis worden gedaan. Het kan dus even duren.
In ieder geval iedereen heel hartelijk dank voor de tips, we hebben er dankbaar gebruik van gemaakt.
Helaas was een groot deel van de Needles Highway afgesloten: van de oostkant kon je 6 mijl rijden tot aan het punt waarop de weg dicht was, van de westkant was het bij Sylvan Lake al afgesloten. Het mooiste stuk hebben we dus niet kunnen doen, maar Sylvan Lake alleen al was de moeite waard.
De hoogtepunten waren toch wel Devils Tower (maar dat komt omdat ik daar altijd al heen heb willen gaan sinds het zien van Close Encounters of the Third Kind), Minuteman Missile National Historic Site (we waren de enige twee bezoekers om 10:00 uur 's ochtends, en kregen dus eigenlijk een privérondleiding van een vrijwilliger (retired Air Force Major) die zelf 'Missileer' was geweest, waardoor we veel info te horen kregen), en Toadstool Geologic Park (15 mijl over een onverharde weg om er te komen, maar zéér de moeite waard).
Onverwacht leuk was ook de overnachting in Fort Robinson State Park, in een kamer in een van de barakken uit 1909. Er was vrijwel niemand die er overnachtte, zo vroeg in het jaar (twee stellen met kinderen aan de andere kant van het exercitieterrein waren de enige andere gasten), en dat was een geweldige ervaring. Ook het hotel in Rapid City (Hotel Alex Johnson) was geweldig (veel extraatjes, zoals elke dag een tweede kop koffie gratis bij Seattle's Best, elke dag een gratis bier bij een appetizer in de Irish Pub, en elke dag een gratis appetizer bij de cocktail in de skybar op de 10e verdieping met uitzicht over de stad) - en dat alles voor maar $65 per nacht voor een Junior Suite (deze tijd van het jaar, dan).
Tegenvaller was inderdaad Crazy Horse; we hebben vanaf de weg foto's gemaakt, en meer hoefde voor ons ook eigenlijk niet. Oh ja, en natuurlijk mijn bekeuring voor te hard rijden in Nebraska (zelf schuld, maar toch...).
Al met al in ieder geval een zéér geslaagde reis, en we gaan zeer zeker nog terug naar de Black Hills!
Ik zal eerdaags aan een uitgebried verslag beginnen, maar daar moet ik echt even tijd voor vrijmaken. Deze week is het druk op het werk, en volgende week woensdag komen mijn ouders op bezoek en er moet nog het e.e.a. in huis worden gedaan. Het kan dus even duren.
In ieder geval iedereen heel hartelijk dank voor de tips, we hebben er dankbaar gebruik van gemaakt.
Helaas was een groot deel van de Needles Highway afgesloten: van de oostkant kon je 6 mijl rijden tot aan het punt waarop de weg dicht was, van de westkant was het bij Sylvan Lake al afgesloten. Het mooiste stuk hebben we dus niet kunnen doen, maar Sylvan Lake alleen al was de moeite waard.
De hoogtepunten waren toch wel Devils Tower (maar dat komt omdat ik daar altijd al heen heb willen gaan sinds het zien van Close Encounters of the Third Kind), Minuteman Missile National Historic Site (we waren de enige twee bezoekers om 10:00 uur 's ochtends, en kregen dus eigenlijk een privérondleiding van een vrijwilliger (retired Air Force Major) die zelf 'Missileer' was geweest, waardoor we veel info te horen kregen), en Toadstool Geologic Park (15 mijl over een onverharde weg om er te komen, maar zéér de moeite waard).
Onverwacht leuk was ook de overnachting in Fort Robinson State Park, in een kamer in een van de barakken uit 1909. Er was vrijwel niemand die er overnachtte, zo vroeg in het jaar (twee stellen met kinderen aan de andere kant van het exercitieterrein waren de enige andere gasten), en dat was een geweldige ervaring. Ook het hotel in Rapid City (Hotel Alex Johnson) was geweldig (veel extraatjes, zoals elke dag een tweede kop koffie gratis bij Seattle's Best, elke dag een gratis bier bij een appetizer in de Irish Pub, en elke dag een gratis appetizer bij de cocktail in de skybar op de 10e verdieping met uitzicht over de stad) - en dat alles voor maar $65 per nacht voor een Junior Suite (deze tijd van het jaar, dan).
Tegenvaller was inderdaad Crazy Horse; we hebben vanaf de weg foto's gemaakt, en meer hoefde voor ons ook eigenlijk niet. Oh ja, en natuurlijk mijn bekeuring voor te hard rijden in Nebraska (zelf schuld, maar toch...).
Al met al in ieder geval een zéér geslaagde reis, en we gaan zeer zeker nog terug naar de Black Hills!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Goed om te lezen, dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.Dento schreef:Tegenvaller was inderdaad Crazy Horse; we hebben vanaf de weg foto's gemaakt, en meer hoefde voor ons ook eigenlijk niet.
Maar hoe kan je nu schrijven dat Crazy Horse een tegenvaller was, als jullie het niet eens bezocht hebben?
Wij vonden het destijds bijzonder interessant. Als iemand geïnteresseerd is in de geschiedenis van dit monument in wording en het museum met film, Indiaanse voorwerpen en kunstwerken, kan ik een bezoek aan het Crazy Horse Memorial ten zeerste aanbevelen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wist al genoeg over Crazy Horse door wat ik in het verleden gelezen heb, dus daar had ik geen bezoek aan het monument voor nodig. Daarnaast is er behalve het gezicht bijzonder weinig nog gebeurd, en om het gezicht te zien hoef ik geen $10 per persoon te betalen.
Ook voor hoe men het heeft gedaan hoef je niet per se te bezoeken, want dat leer je bij Mount Rushmore al. Op zich is $20 niet zo heel veel geld, maar wij vonden het dit niet waard, en al helemaal niet als je het verhaal erachter leert. Er zijn meerdere partijen geweest - onder andere de overheid - die hebben aangenoden om het werk (financieel) te steunen. Als het aanbod van de overheid was aangenomen was het werk al veel verder geweest dan nu het geval is. Elk aanbod wordt echter afgeslagen, want degene wiens idee het is wil alles voor zijn familie alleen houden, en wil dat enkel zijn familie ervan profiteert; als hij steun van een andere partij accepteert, dan betekent dit dat hij de winst met die andere partij moet delen, en dat wil hij niet. En als het zo gaat, dan hoeft het voor mij niet meer zo nodig - dan neem ik wel een foto vanaf de weg.
Overigens ben ik hier niet de enige in: iedereen die ik hier spreek over Crazy Horse Memorial denkt er hetzelfde over: een "tourist trap" om één iemands beurs te spekken. Als het puur en alleen gaat om iets te leren over de Indiaanse culturen, geschiedenis en voorwerpen, dan zijn er veel andere en betere plekken om te bezoeken.
Ook voor hoe men het heeft gedaan hoef je niet per se te bezoeken, want dat leer je bij Mount Rushmore al. Op zich is $20 niet zo heel veel geld, maar wij vonden het dit niet waard, en al helemaal niet als je het verhaal erachter leert. Er zijn meerdere partijen geweest - onder andere de overheid - die hebben aangenoden om het werk (financieel) te steunen. Als het aanbod van de overheid was aangenomen was het werk al veel verder geweest dan nu het geval is. Elk aanbod wordt echter afgeslagen, want degene wiens idee het is wil alles voor zijn familie alleen houden, en wil dat enkel zijn familie ervan profiteert; als hij steun van een andere partij accepteert, dan betekent dit dat hij de winst met die andere partij moet delen, en dat wil hij niet. En als het zo gaat, dan hoeft het voor mij niet meer zo nodig - dan neem ik wel een foto vanaf de weg.
Overigens ben ik hier niet de enige in: iedereen die ik hier spreek over Crazy Horse Memorial denkt er hetzelfde over: een "tourist trap" om één iemands beurs te spekken. Als het puur en alleen gaat om iets te leren over de Indiaanse culturen, geschiedenis en voorwerpen, dan zijn er veel andere en betere plekken om te bezoeken.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ben het grotendeels met Dento eens. Wij waren in 1995 voor het eerst in de omgeving, en zijn toen wèl bij Crazy Horse binnen geweest. Was leuk, maar niet meer dan dat, en we hebben iets van de geschiedenis mee gepakt. Sindsdien nog een keer of 5 in de omgeving vertoefd, maar er veranderde weinig tot niets, behalve de entreeprijs. Dus ook wij hebben maar vanaf de weg een updatefoto gemaakt.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Mt. Rushmore, ook daar veranderd niets, behalve dan dat je tegenwoordig ook entree/parkeergeld moet betalen
Maar dat is al helemaal afgebouwd, weliswaar door staatssteun en betaalde arbeid, terwijl Crazy Horse volledig door "eigen volk" en uit eigen middelen gemaakt word, en het dus veel langer zal gaan duren voordat het klaar is. Het weigeren van staatssteun is een principekwestie, en begrijpelijk, maar maakt het er voor de gemiddelde (terugkerende) toerist niet aantrekkelijker op.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Mt. Rushmore, ook daar veranderd niets, behalve dan dat je tegenwoordig ook entree/parkeergeld moet betalen
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

Toegang tot Mnt Rushmore is vrij maar je moet betalen voor parking als ik mij goed herinner. Volgens mij was er in 1995 nog geen museum bij Crazy Horse........ Toen was parking bij MR trouwens ook nog gratis....
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Met entree bedoelde ik dan ook het parkeergeld
Er waren in 1995 een aantal houten gebouwen waar een en ander uiteengezet werd over de achtergrond van de bouw van Crazy Horse. Veel stelde het niet voor, maar je kon er wel wat van opsteken.
Er waren in 1995 een aantal houten gebouwen waar een en ander uiteengezet werd over de achtergrond van de bouw van Crazy Horse. Veel stelde het niet voor, maar je kon er wel wat van opsteken.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het de afgelopen week bijzonder druk gehad, zowel op het werk als privé (en dat zal de komende periode niet veel anders zijn, zeker aangezien mijn ouders woensdag voor drie weken op bezoek komen), maar gisteravond laat heb ik deel 1 op mijn blog gezet - dit is van huis uit via Nederland, CO, Cheyenne, WY en Scotts Bluff National Monument, NE naar Fort Robinson in Nebraska.Henny&Stefanie schreef:Maken jullie een verslagje van de trip?
Agate Fossil Beds hebben we overgeslagen omdat we én geen tijd meer hadden, én we de volgende dag toch al naar Toadstool Geologic Park zouden gaan, iets waar we absoluut geen spijt van hadden.
Je vindt Deel 1/Dag 1 hier.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
Sofie Creemers
- Amerikafan
wij hebben het zelfde gedaan, foto getrokken van ver af en dan terug gereden....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 9354 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties