Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

PTO, sick days, vakantiedagen etc. - werken in USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: PTO, sick days, vakantiedagen etc. - werken in USA

Bericht door DVDGuy »

Ziva, gefeliciteerd en onthoud: Je bent verantwoordelijk voor je eigen succes :thumbup:
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Gefeliciteerd Ziva, dat is nou een lekkere verhoging :wink:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Gefeliciteerd en geniet er lekker van :thumbup:
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Van mij ook gefeliciteerd! Super! Dan doe je toch iets goed toch? En daar wordt je voor beloond :thumbup:
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Amai mijn oren! Niet slecht :clap:

Proficiat! :thumbup:
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Dat is super, Ziva! Geniet van dat geluk, zou ik zeggen! :thumbup: :clap: En zoals anderen al aangeven, in vele gevallen maakt een mens zijn eigen geluk toch wel voor een groot deel.

Nog veel succes verder!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ziva, top, gefeliciteerd. :thumbup: Je hebt het verdiend.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wow wat een superlieve reacties allemaal! Dank jullie wel, ik ga er spontaan van blozen :oops:

Dus dit is wel een beetje "the American way" blijkbaar he? Leuk dat ik dat op deze manier zo snel mag ervaren. Ik wist even echt niet wat ik denken moest toen het me verteld werd haha. Sommige dingen gaan ook zo anders hier. Mijn baas verzocht me wel vriendelijk om het niet tegen collega's te vertelleb want die zouden weleens niet blij kunnen worden maar toen ik zei dat ik in Nederland ook nooit mensen heel open over hun salaris hoor praten en ik dat dus ook niet doe stemde hem dat wel gerust :-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ziva schreef:Nu vraag ik me af of dat gebruikelijk is dat ze in Amerika, na je probationary periode (in mijn geval 6 maanden) direct zo'n flinke salarisverhoging geven of heb ik weer eens veel geluk gehad?
Ten eerste, gefeliciteerd! Ten tweede heb ik iets soortgelijks meegemaakt. Ik vond (natuurlijk wel al 24 jaar geleden), nadat ik was aangenomen, uit, dat ik een vijfde minder verdiende dan mijn Amerikaanse collega, die dezelfde opleiding had en dezelfde (of zelfs minder, bleek natuurlijk later) kennis, als ik. Toen ik dat aankaartte werd me inderdaad als reden opgegeven dat men niet dacht dat mijn Engels goed genoeg zou zijn of dat ik mijn baan wel zou kunnen doen. Zodra ik dat opperde kreeg ik de opslag. Er is hier de EEOC (Equal Employment Opportunity Commission), waar je je kunt keren als je denkt dat je werkgever niet wettelijk bezig is. Destijds maakte dat weinig verschil, want de werkgever was intimiderend, maar als je het gevoel hebt dat men jou achterstelt is dat een goede weg om te bewandelen.
Nu realiseer ik me dat jij je niet achtergesteld voelt, Ziva, maar er zullen vast mensen zijn die zich wel in die positie bevinden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja ik vermoed dat ik om de laatste reden die je noemt Petra ook mijn mond moet houden haha.

Maar wel goed dat je dat kunt aankaarten als je jezelf achtergesteld voelt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Op zich heb ik er geen probleem mee dat ze je, als kersverse immigrant zonder Amerikaanse werkervaring, aanwerven voor een loon dat lager ligt dan wat ze aan een Amerikaan zouden geven. Ze geven je tenminste de kans om je te bewijzen. Maar ze moeten dan inderdaad wel -afhankelijk van de complexiteit van je job- na maximaal 12 maanden een loonsopslag geven tot op het niveau van de andere medewerkers. Zouden ze dat niet doen, dan vind ik het inderdaad niet correct.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja daar maak je een goed punt kastelke. Ik heb bij het accepteren van deze baan gewoon vooraf een beetje gekeken wat normaal was qua opleiding en jaren ervaring en toen besloten dat het salaris wat ze me boden heel goed was. Dus zelfs als ik deze opslag niet had gekregen was ik nog heel tevreden geweest. Maar ze namen best een risco met mij als net-nieuw-dutchie :)

Ik denk echter dat ze ook wel een plan met me hebben. Mijn baas is volgens mij tegen de 60 en heeft een leuk vakantiehuis in Florida dus mischien dat hij ook aan het bekijken is in hoeverre ik hem kan opvolgen. Wat op zich wel weer spannend maar ook wel heel eng is haha. Nou ja, nog even niet aan denken :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kastelke, dat kan alleen voor DV lottery winnaars en voor gehuwde G.K. verwervers. Een van de vereisten voor het H1B visum is nu juist dat het loon niet lager mag liggen dan wat men aan een USer zou betalen. (Natuurlijk is daar een mouw aan te passen in de praktijk, maar toch....)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tuurlijk, maar ik dacht aan Ziva als topicstarter, en zij is green card winnaar.
En inderdaad, ze mogen je niet onder het gangbare betalen, maar het gangbare heeft een laag-gemiddeld-hoog cijfer, en ze mogen je wel dat lage cijfer geven he. En die verschillen kunnen ook serieus groot zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer