Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

comfortabel en gezond in de auto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Ebbe
Amerika-ontdekker

comfortabel en gezond in de auto?

Bericht door Ebbe »

Hallo,

Wij reizen met 4 personen gedurende 1 maand doorheen Amerika. Joepieee!
Ik heb al heel wat gelezen maar ik kan de knoop niet doorhakken wat betreft keuze van categorie auto.
Voor ons maakt het helemaal niet uit hoe stoer of hoe mooi of lelijk een auto eruit ziet.
We zijn 4 jonge mensen maar ikzelf heb wel wat gezondheidsproblemen waardoor lange ritten/ in eenzelfde houding zitten lastig en pijnlijk kunnen worden.
Om problemen te voorkomen ben ik op zoek naar welke auto hiervoor het meest geschikt is. Ik dacht aan een minivan omdat dit 2 rijen stoelen heeft. Zo kan ik regelmatig rusten en wat liggen. Maar als ik dat opzoek zie ik dat de eerste rij bestaat uit 2 'losse' captainstoelen (of hoe noemen ze dat :-)), is dat handig? Kan je ze eventueel naar elkaar toe draaien?
Hebben bepaalde SUV's ook meerdere rijen banken/stoelen? En is dat dan ook met dat systeem?
Ik zou dus regelmatig even willen kunnen liggen zonder mijn medereizigers in de weg te zitten. :)

Bedankt!
Groetjes,
Ebbe
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: comfortabel en gezond in de auto?

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet of het categorie minivan is, of dat je ze uberhaupt kunt huren, maar waarom huur je niet een soort ford transit of dergelijke?

Wij hebben dit een jaar of 4 geleden gehuurd om naar Italie te gaan met 6 man. 3 man bestuurder, in de nacht rijden, dus 1 man languit op de achterbank, de rest in de stoelen en nog ruimte genoeg!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bij usareisen.de heeft men vaak de 15 persoons minivan in de aanbieding. Wellicht dat dit een optie is. Maar deze is vaak wel een stuk duurder.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik weet niet precies hoe het bij de verhuur zit, maar de minivans die hier te koop zijn hebben idd vrijwel allemaal 2 losse stoelen op de middelste rij (geen idee of je die kunt draaien, ik denk het niet). Dus daar zou ik wel op rekenen als je een minivan huurt. Je zou dan misschien eerder kunnen kijken naar een grotere SUV met 3 rijen, die hebben wel meestal een bank in het midden (onze Ford Explorer in elk geval wel). Maar, als je alle stoelen in gebruik hebt kun je in een Explorer niet meer de bagage voor 4 personen kwijt. Dus dan zou je een groter type moeten kiezen.
Terug in Texas!
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door bamboo »

Een Fullsize Suv , bijv. Suburban of Expedition heeft drie rijen zitplaatsen. Met vier personen kan je wel wat combinaties in de zitopstellingen maken en genoeg ruimte overhouden voor je bagage.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hou er wel rekening mee dat een Chevrolet Suburban vaak als premium SUV wordt gezien bij verhuurbedrijven.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

De ene auto is de andere niet en je weet niet wat je krijgt. Bij een minivan kan het een dodge of een toyota of Kia zijn bijv.
De meeste auto's zijn best wel comfortabel. Gewoon even proberen terplekke en als het niet lekker zit, even kijken of ze nog wat anders hebben
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Een minivan voldoet toch prima aan je eisen ?
Twee stoelen voorin, daarachter ook twee stoelen of een bank, en daarachter weer een bank.
Dan kun je toch prima met z'n vieren rijden, waarbij er 1 kan liggen op de achterbank.

Captains chairs kunnen in een aantal merken inderdaad naar elkaar toe gedraaid worden.
Of dat makkelijk is ?
Dat kun je zelf het beste bepalen.
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

Beste Ebbe,

Misschien zou het handiger zijn om je reistempo aan te passen in plaat van op zoek te gaan naar een auto waar je bij lange ritten in kan liggen. Ik weet niet hoe dit in Amerika is, maar in Nederland mag je niet zonder autogordels rijden en dit is lastig als je ligt. Buiten dat het niet mag lijkt het me ook bijzonder gevaarlijk. Jij ligt te rusten en de bestuurder moet een noodstop maken, dan ga je volgens mij vanuit achter door de voorruit heen!

Ik kan zelf ook niet heel lang achter elkaar in de zelfde positie zitten en heb voor de meeste dagen ons tempo hieraan aangepast. De dagen dat het niet kan, weten mijn reisgenoten dat ze me aan het einde uit de auto moeten helpen en dat ik wat extra TLC nodig heb de rest van de dag. Overigens heb ik van de vorige reis de ervaring dat doordat je vaak stopt om mooi dingen te bekijken, het bij mij gelukkig meeviel(heb de vorige reis maar 3 dagen problemen gehad in 4 weken tijd).
Erger was de vliegreis, dit is ook de reden dat ik er niet vrijwillig voor zal kiezen om rechtstreeks te gaan, dan moet ik te lang achter elkaar in het vliegtuig zitten!

Groeten en succes met plannen,
Sandra
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Mijn man kan ook niet lang zitten in de auto, maar tijdens onze trip vorig jaar hebben we regelmatig een stop gepland om de benen te strekken en een kopje koffie/thee te drinken.

Lang rijden word in NL ook geadviseerd om na 2 uur een kwartiertje pauze in te lassen en lijkt me voor Amerika ook niet gek!
Athans, wij doen het wel want ik moet er echt niet aan denken om 4 uur of langer in de auto te zitten zonder onderbreking!

In Amerika mag je naar mijn weten ook niet zonder autogordels rijden, dan word liggen al helemaal geen optie tenzij de auto stil staat en anders gewoon de auto aan de kant en beentjes strekken, kunnen jullie ook nog wat zien! :thumbup:

Waar we ook heen gaan met de auto, we lassen altijd een stop in...
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Bij de minivans van Chrysler & Dodge heb je op de 2e rij losse stoelen, maar die kun je ook wegklappen, zodat je op de achterbank heel ruim met de benen kunt zitten, èn in de gordels. Als je dan een koffer of koelbox op de plaats van de "verdwenen" stoel zet, heb je een mooi voetenbankje, en kun je min of meer liggen.
Ik zou in jullie samenstelling zeker een minivan nemen, ook vanwege de bagageruimte met een rondreis.

[youtube]IjkM5t_iRVg[/youtube]
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Kan je met een minivan een beetje normaal door alle parken rijden? Denk aan Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Page, Monument Valley & Grand Canyon?
Het is niet het mooiste, maar qua ruimte wel ideaal namelijk..
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Waarom zou dat niet kunnen? (dus ja, kan gewoon)
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Tenzij de auto niet op het asfalt mag rijden
Ebbe
Amerika-ontdekker

Bericht door Ebbe »

Dankjewel voor de antwoorden. Dit is een grote hulp!
Het zal (als het aan mij ligt dan toch...) hopelijk een minivan worden.
Nu nog eens heel lief kijken naar mijn medereizigers. :blink:

Ebbe
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer