Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dv deelname annuleren?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

dv deelname annuleren?

Bericht door Raafje87 »

Beste allen,

Ik kon het niet echt terugvinden maar er is geen manier om je deelname (entry) aan de DV te annuleren? Ik heb de afgelopen maanden een aantal dingen meegemaakt waardoor op dit moment mijn behoefte om te wonen en werken in de VS is afgenomen. Ik ben nu wat angstig dat ik toch een winnaar zal zijn, hoe klein de kans ook. Is er nu danwel later een moment om aan te geven dat je op dit moment andere prioriteiten hebt? Betekent dit dat je daarna niet meer onder het VWP als toerist nog naar de VS kan reizen ivm de annulering? Het is natuurlijk op dit moment gewoon een stel dat scenario.

Alvast bedankt :)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziva
Amerika-expert

Re: dv deelname annuleren?

Bericht door Ziva »

Misschien denk ik wel te simpel maar als je zou winnen, dan ga je toch gewoon niet verder met de procedure?

Ik snap dat je wellicht iemand anders de kans wilt geven te winnen en dat is heel aardig maar het is al bijna trekkingsdatum en ik denk dat het meer problemen gaat geven (lees moeite kost en belkosten) als je wilt annuleren dan wanneer je afwacht. Of ben je misschien bang dat, als je zou winnen, je zelf gaat twijfelen?

Je kunt gewoon blijven reizen op het VWP, dat staat los van elkaar.
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Bedankt voor de heldere uitleg Ziva
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ALS je al wint, dan hoef je nog niet in te vullen of je ooit een visum bent geweigerd, want je hebt je aanvraag niet doorgezet.
Dus gewoon je inloggegevens wegsmijten en niet gaan kijken. (en hopen dat ondertussen je leven niet weer onverwachts een andere wending krijgt binnen de tijd dat je nog kan reageren als je toch gewonnen zou hebben ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik weet niet of ik dat zou kunnen, dat nummer weggeooien of verbranden. Moet je wel stalen zenuwen voor hebben hoor ;)

Overigens kun je je, als je bijvoorbeeld volgend jaar of over een paar jaar besluit toch weer mee te doen, gewoon weer opnieuw inschrijven. Voor zover ik weet heeft niet reageren als je gewonnen hebt geen negatieve impact op een volgende trekking. Statistich gezien verklein je echter wel je kansen natuurlijk maar dat begrijp je zelf ook wel :)
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Voor zover ik weet vraag je pas een Green Card aan nadat je de DV lottery gewonnen hebt (door de formulieren in te vullen en op te sturen). Dus zoals Ziva schrijft kun je gewoon het VWP blijven gebruiken, en je hoeft niet melden dat je ooit een Green Card hebt aangevraagd.
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Bedankt voor alle antwoorden, het werd mij niet geheel duidelijk eerst maar nu wel. Dit forum is een uitkomst :thumbup:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Statistisch gezien blijft de kans op winnen ieder jaar dezelfde - zegt mijn beperkte kennis van statistiek.
De kans wordt alleen kleiner naarmate er meer mensen met de lottery meedoen.
Meedoen met de lottery heeft weinig consequenties als je - na eventueel winnen - gewoon niet reageert om de procedure door te zetten. Je bent echt niet de enige voor wie de situatie zich zodanig wijzigt zodat hij/zij besluit dat dit niet het goede moment is.
Laatst gewijzigd door USInsider op 29 mar 2012, 09:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

@ Oortjes, dat van die statistische kans dacht ik ook al :wink:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Als je zeg 10 jaar aaneengesloten meedoet met de DV heb je toch meer kans om te winnen als wanneer je 2 keer meedoet? Dat lijkt me niet zo'n lastig principe en daar hoef je geen statistische kennis voor te hebben. Dat bedoelde ik met statistisch gezien.

De kans om per loterij per jaar te winnen blijft natuurlijk voor iedereen gelijk (al zie je vanaf 2009 dat er een dalende trend is qua %) maar iemand die vaker meedoet heeft natuurlijk meer kans om in die 10 keer 1 x te winnen dan iemand die 1 jaar meedoet, vervolgens een paar jaar niet en dan nogmaals.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

We hebben hier een uniek forumlid rondlopen: Centrino won 2 keer! (1 keer in die 'valse' trekking, en 1 keer in de trekking die nadien gebeurde ter correctie)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ok, nu moet ik ver graven in mijn kennis mbt. statistiek en methodologie. (Ik heb zelfs nog eens tentamen gedaan in Bayesiaanse inferentie...)

Hoe vaker je meedoet, hoe meer kansen je jezelf geeft. Maar per keer blijft de kans om ingeloot te worden dezelfde.
Je kans wordt niet groter door vaker mee te doen. Ik denk dat de kans te winnen - per keer - zo klein is, dat het grotere aantal kansen dat je krijgt door in een aantal (al dan niet opeenvolgende) jaren mee te doen, slechts een minimaal verschil zal geven.

Maar als er iemand is wiens kennis minder roestig is, dan geef ik het graag over....
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Waarschijnlijk zou mijn kennis minder roestig moeten zijn daar ik vorig jaar ben afgestudeerd en veel statistiek heb gehad maar helaas ;) Ik zou zeggen dat de kans niet per se van het aantal keer dat je meedoet afhangt maar meer van het aantal inschrijvingen voor de lotterij plus eventuele verschillen in ratio's tussen continenten als die er zijn qua toekenning.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Jullie maken het veel te lastig joh.

Als je niet meedoet is je kans om te winnen dus 0 doe je wel mee is de kans om te winnen een x% wat afhangt van het aantal inschrijvingen en het aantal geselecteerden.

Dus iemand die 10 x meedoet heeft 10 x een x% kans om te winnen waarbij x% dus afhangt van het aantal deelnemers en aantal trekkingen.

Iemand die 2 x meedoet heeft 2 x een kans x% kans om te winnen waarbij die x% dus wederom afhangt van aantal deelnemers en het aantal trekkingen.

Wanneer je dus na 2 keer meedoen aan een loterij stopt met deelnemen maak je dus minder kans om te winnen dan wanneer je 10 keer aaneengesloten meedoet want 0 < x%. Die x% blijft voor zowel de deelnemer die 2x meedoet als deelnemer die 10x meedoet gelijk ja maar dat was ook nooit het discussiepunt. De randvoorwaarde is wel dat ze niet ineens bijvoorbeeld alle Europeanen zonder meer toelaten ofzo natuurlijk dus dat dit wel enigzins gelijk blijft maar dat spreekt voor zich :-)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En de lol is dat Raafje niet eens WIL winnen. :lol:
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

uh, Ziva, jij zei 'statistisch gezien' - terwijl je alleen maar wilde zeggen dat iemand die niet meedoet, niet kan winnen ! En ieder jaar dat je meedoet heb je opnieuw een kans om wel te winnen ! Daar zijn we het dus volledig over eens....
Misschien wil Raafje in de toekomst toch nog wel eens winnen ? never say never enzo.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Raafje linkt me correct voor zoverre ik nog iets heb overgehouden van het vak statistiek (toch al 25 jaar geleden vrees ik)
Maar een belg heeft meer kans om te winnen dan bijvoorbeeld iemand uit india gezien er minder belgen mee doen en de lotery een ratio oplegt per continent en per land (tenzij regels veranderd zijn zonder dat ik hier van afweet)

Denk dat er vroeger al eens behoorlijk heftige discussie is geweest op dit forum inzake winstkansen inclusief statistiekberekeningen.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De beredenering is goed, maar het voorbeeld niet, India is uitgesloten van de DV lottery aangezien dat land 'al zo veel immigranten levert (idem China, Mexico en, tot mijn verbazing, de UK.)
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Van te voren is de kans dat je wint als je 10 keer mee doet inderdaad groter dan als je 1 keer meedoet.
Echter als je nu voor de 10de keer meedoet is de kans dat je wint precies even groot als de kans voor iemand die nu voor de eerste keer mee doet.
Het is (helaas) niet zo dat je kansen door de mensen van de loterij worden vergroot als je vaker mee doet.
De 9 keer dat je niet gewonnen hebt zijn dus in het geheel niet meer van belang.

Voor mij wordt de kans steeds kleiner.
Dit omdat ik mezelf ook een doel heb gesteld.
Ik wil dat als we winnen alle kinderen nog de kans krijgen om mee te gaan.
De oudste is dit jaar 18 geworden en kinderen mogen tot max 21 jaar oud automatisch mee...
Na dit jaar kan ik dus nog maximaal 1 of 2 keer mee doen.

Daar staat tegenover dat we als stel wel 2 keer meer kans hebben als iemand die alleen is.
Aangezien we allebei mee doen.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Precies Thierry, dat probeerde ik duidelijk te maken :)

Zo vaak meegedaan.... wow... ik gun het je echt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer